CDTA kirjoitti:Miksi muuten yrität opettaa kalaa uimaan? Ylläpito varmasti tekee asioiden eteen sen mitä resurssit antaa myöden, ja ihan yhtä varmasti siellä myös osataan hakea apua jos ja kun sellainen on tarpeen, vaikka siitä ei sinulle raportoitaisikaan paperilla ja kolmena kappaleena.
Minun täytyy sanoa omasta jäsenyydestäni, että sen motivaatio on kärsinyt jonkin verran kolmesta asiasta:
1) SAABin nykyinen tilanne
2) Molemmat käytössäni olevat autot eivät ole enää SAABeja

Ei toi Skeida mikään hirveän huono ole, mutta eihän se ole SAAB...
3) Kun foorumiasioita ei ole laitettu kuntoon ASAP
Kohtaan 3: vaikka arvostelen foorumivastaavia, niin kyseessä ei ole "besserwisseröinti". Minä en tiedä näistä foorumisoftista yhtään mitään, kunhan vaan kirjoittelen näihin. Mutta jos/kun ei ymmärrä mikä on vialla, niin silloin pitäisi ihan oikeasti hakea ammattiapua, jotta foorumi saataisiin taas pelittämään moitteettomasti mahdollisimman pian.
Tunnen joitain isoissa firmoissa mikrotukihenkilöinä toimivia tyyppejä, mutta en sitten tiedä, onko heillä tietotaitoa/kiinnostusta ottaa tätä foorumia rukattavaksi. Sitä paitsi kun puhutaan siitä, että tunteeko joku jonkun IT-alan asiantuntijan, niin sellaisen tutun käyttäminen voi aiheuttaa klubin sisällä taas "hyvä veli -meininki" väittelyn alkamista. Parempi vain valita "ulkopuolelta" (vaikka "KVG -menetelmällä") vähintään 3 firmaa, joilta pyytää tarjoukset klubifoorumin palveluntuottamisesta.
Kuten aiemmin tuossa kirjoitin, minä en tiedä näistä foorumien "sielunelämästä" IT-kantilta katsottuna yhtään mitään, joten en voi valitettavasti laatia tuollaista tarjouspyyntöä, koska A) en osaa spesifioida palveluita, joita tarvitsisimme, ja B) en ole klubin hallituksen jäsen, jolla olisi valtuutus moisen tekemiseen.
Mutta se, joka näistä tietää jonkin verran (klubin IT-/foorumivastaava?), niin luulisi hänen osaavan spesifioida ne palvelut, joita tarvitsisimme, ja pystyvän tekemään tarjouspyynnön asiantunteville IT -alan firmoille.
Talkooasioista: joo, talkoillahan asioita hoidetaan, oli sitten kyse rekisteröityneen yhdistyksen tai taloyhtiön hallituksessa istumisesta. Mutta luottamustehtävä pitäisi kuitenkin aina hoitaa kunnolla, oli kyse mistä tahansa talkoilla suoritetusta luottamustehtävästä.