Miksi täällä Foorumilla voi piiloutua?

Tiedotteet / helpdesk / palaute.
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Miksi täällä Foorumilla voi piiloutua?

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kun katson tuossa Foorumin alareunassa olevaa paikalla olevien luetteloa, niin huomaan siinä läsnä olevien nimimerkkien luettelon.
Samalla havaitsen myös keskustelussa mukana olevia "haamuja", siis salaseuralaisia :?: Miksi tällainen puun taakse piiloutuminen sallitaan ja sieltä asiaan puuttuminen? Taita taitavat olla joko ujoja, arkoja tai mitä lienevät? Ainakin tuntuu oudolta suomalaisesta miehestä?

Onkohan tämän salaseuraisten läsnäoloon mitään järkevää selitystä?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: Miksi täällä Foorumilla voi piiloutua?

Viesti Kirjoittaja saabvector »

Pahoitteluni jos asia häiritsee sinua.
Minulla on ainankin profilissa " piilota paikkalla olo "

Varmaan ymmärrät että on ammatteja ja henkilöitä jotka eivät voi / saa olla esillä esim. työpaikan poliitikan puoleen julkisilla foorumeilla.
Myös nimimerkin takaa pystyy henkilön jäljittämään jos tieto taitoa on, enkä käy erittelemään / kommentoimaan sen enempää.
Mielestäni tuo " piiilota paikalla olo toiminto " on hyvä.
Olenko nyt sitten epämiehinen ( voinhan olla myös nainen ) pelkuri, raukkamainen suomalainen mies ym. vai mitä, siihen en ota kantaa.
Ethän oikeasti toivo meidän haamujen häviävän foorumilta jos tämä toiminto lopetettaisiin ?

Minä olin omalla nimellä, kuten sinäkin reilut neljä vuotta jonka jälkeen vaihtoehdot olivat kirjoittelun lopettaminen tai nimimerkin muokkaus ja " haamuna " olo.
Ja ei, henkeäni ei uhata..jotkut ammattialat ja työnantajat ovat tiukempia.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Miksi täällä Foorumilla voi piiloutua?

Viesti Kirjoittaja core2 »

No joo eihän nää piilotetut isompia mihinkään vaikuta.
Mutta oli hiukan ontuva tuo selitys, "miksi piilossa" työnantajat sun muut.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Miksi täällä Foorumilla voi piiloutua?

Viesti Kirjoittaja Jussi »

saabvector kirjoitti:Ja ei, henkeäni ei uhata..jotkut ammattialat ja työnantajat ovat tiukempia.
Mikähän tuollainen ammattiala ja työnantaja voi olla?

Äkkiseltään en keksi yhtä ainutta työnantajaa, jolla voisi olla minkäänlaista laillista oikeutta puuttua työntekijöidensä vapaa-ajan harrastetoimintaan netissä niin kauan kun kyse on laillisesta ja hyvien tapojen sekä maun mukaisesta toiminnasta.

En epäile etteikö olisi olemassa yrityksiä, jotka painostavat työntekijänsä olemaan näkymättömiä netissä ja varsinkin netin yhteisöpalveluissa... laillista se ei kuitenkaan ole, ei missään tapauksessa.

... ja yleisesti ottaen ainoa oikea toimintatapa on esittää kaikki mielipiteensä omalla oikealla nimellään... jos työnantaja kieltää tämän niin vika on joko työnantajassa tai mielipiteissä ja jos se on mielipiteissä niin tod.näk poliisikin on kiinnostunut.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Miksi täällä Foorumilla voi piiloutua?

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kyllä minä Teitä kaikkia oikeasti hyvin ymmärrän. Tiedän myös tämän päivän työelämän erilaiset paineet ja rajoitteet oman pitkän työelämäni jälkeenkin. Nyt olen jo omasta mielestäni ansaitusti "vapaaherrana". En tietystikään halua ketään pois näiltä palstoilta.

Kysymykseni lähti liikkeelle siitä, kun täällä esiintyy tämän Foorumi käytön ja käyttötavan muutoskeskusteluissa kokolailla asiatontakin väittelyä. Se voitaisiin käydä mielestäni reiluna ja avoimena eikä kanssakeskustelijoita tarvitsisi oikein lyttäillä matalaksi.

Itse arvostan kanssakeskustelijoita kunnioittavaa ja arvostavaa mielipiteen vaihtoa. :wink:
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Possu
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Touko 26, 2010 00:42

Re: Miksi täällä Foorumilla voi piiloutua?

Viesti Kirjoittaja Possu »

-
Viimeksi muokannut Possu, Ti Touko 03, 2011 17:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: Miksi täällä Foorumilla voi piiloutua?

Viesti Kirjoittaja saabvector »

Jussi kirjoitti:
saabvector kirjoitti:Ja ei, henkeäni ei uhata..jotkut ammattialat ja työnantajat ovat tiukempia.
Mikähän tuollainen ammattiala ja työnantaja voi olla?
Haluaisitko listan kotimaisista tai jopa ulkomaisista hallinnon aloista, maan turvallisuuten liittyviltä / turvallisuus ja vartiointi osa aluelilta, sekä yrityksistä ?
Kuten jo aiemmin totesin en lähde erittelemään.

Jollainhan voi lukea työsopimuksessa esim seuraavaa: käyttäessäni xxxx tietoliikenne verkkoa ja sen hallinnoimia atk laitteita sitoudun olla ilmaisematta julkisissa foorumeissa omaa nimeä ja toimin nimimerkin suojissa vain ja jos se on tarvittaessa salattavissa.
Hyväksytän julkisilla foorumeilla kirjoittelun työnantajalla siltä osin kun sitä käytän työ ja virka ajan puitteissa työ yhteisön laitteilla.

Se siitä..omalta osaltani..
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Miksi täällä Foorumilla voi piiloutua?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

ristos kirjoitti:eikä kanssakeskustelijoita tarvitsisi oikein lyttäillä matalaksi.

Itse arvostan kanssakeskustelijoita kunnioittavaa ja arvostavaa mielipiteen vaihtoa.
No siltä vaikuttaa. Itse taas ihmettelen sitä teissä jotka vaivautuvat muiden toiminnasta, että luetteko ollenkaan omia kirjoituksianne ennenkuin painatte "lähetä"- nappulaa?

Toinen juttu on tuo "puun taakse piiloutuminen". Minkä puun? Näkyviinhän ja kommentoitavaksihan ne tekstit tulevat.

Jos täytyy reaaliaikaisesti kyttäillä toisten paikallaoloa ja viestien lähetystä niin eikö joku Chat olisi luontevampi ympäristö siihen touhuun?

Itse käytän "piiloutumis"- mahdollisuutta vain siitä yksinkertaisesta syystä että se nyt vain ei kuulu kenellekään että milloin olen missäkin.
Viimeksi muokannut tturku, Su Tammi 09, 2011 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: poistettu turhta provoilut
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: Miksi täällä Foorumilla voi piiloutua?

Viesti Kirjoittaja saabvector »

Minuteman ja 9-5T perustelut ovat myös oma näkökantani SIVIILI elämässä.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Miksi täällä Foorumilla voi piiloutua?

Viesti Kirjoittaja Jussi »

saabvector kirjoitti:Haluaisitko listan kotimaisista tai jopa ulkomaisista hallinnon aloista, maan turvallisuuten liittyviltä / turvallisuus ja vartiointi osa aluelilta, sekä yrityksistä ?
Juu... sen nimenomaan haluaisin :lol:

Jätetään maan hallinto ja turvallisuus pois, jokainen voi itsekin käydä lukemassa VM:n Vahti-tiedotteista miten tietoturva-asiat hoidetaan, joten siitä lienee turha tarinoida enempää... sen uskon hyvin että teollisuusvartiointifirmoissa voidaan heitellä mitä absurdeimpia käytäntöjä käyttöön ilman että kukaan suuremmin ihmettelee.
saabvector kirjoitti:Jollainhan voi lukea työsopimuksessa esim seuraavaa: käyttäessäni xxxx tietoliikenne verkkoa ja sen hallinnoimia atk laitteita sitoudun olla ilmaisematta julkisissa foorumeissa omaa nimeä ja toimin nimimerkin suojissa vain ja jos se on tarvittaessa salattavissa. Hyväksytän julkisilla foorumeilla kirjoittelun työnantajalla siltä osin kun sitä käytän työ ja virka ajan puitteissa työ yhteisön laitteilla.
Joo joo, uskon toki :lol:

Huippusalaisella hemmolla (international man of mystery) on tietysti mahdollisuus surffailla työnantajan huippusalaisesta ja -turvallisesta verkosta ihan minne lystää niin kauan kun hän vain muistaa suojata firman tarkimmin varjellun salaisuuden: Oman nimensä :lol:
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi täällä Foorumilla voi piiloutua?

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

ristos kirjoitti: Onkohan tämän salaseuraisten läsnäoloon mitään järkevää selitystä?
Aivan yhtä hyvin voisi kysyä, onko läsnäolon seurannalle mitään järkevää selitystä.

Mulla on usein / aina tämä foorumi jossain ikkunassa taustalla auki, kun itse olen jossain toisella sivustolla tai jopa poissa koneen äärestä. Näin ollen läsnäolon näyttö, jos olisi käytössä, antaisi harhaanjohtavaa tietoa niille, joita kirjautuneena oloni jostain kumman syystä kiinnostaisi.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5640
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Miksi täällä Foorumilla voi piiloutua?

Viesti Kirjoittaja tturku »

Ketjusta poistettu turhat provoilu viestit. Sana vapaa hyvässä hengessä. Koittakaa jatkaa ilman turhaa provoilua.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Miksi täällä Foorumilla voi piiloutua?

Viesti Kirjoittaja Poy »

Juha96 kirjoitti:Mulla on usein / aina tämä foorumi jossain ikkunassa taustalla auki, kun itse olen jossain toisella sivustolla tai jopa poissa koneen äärestä.
Ei kait se näy kun hetken aikaa siinä listalla, jos et me foorumin muihin osioihin. Vai meinaatko että webbi selain lähettää kokoajan paikallaolo tietoa ja lopettaa sen kun sammutetaan. Ei se niin toimi.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Vastaa Viestiin