Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
On siinä suojamuovi, irroitettu vaan että näkee paremmin moottoria.
http://www.saabsunited.com/2014/03/test ... sions.html
Tuolla kuvissa moottori kans paljaana ja kommentteissa kerrotaan että suoja on, mutta irroitettu kuvausta varten.
http://www.saabsunited.com/2014/03/test ... sions.html
Tuolla kuvissa moottori kans paljaana ja kommentteissa kerrotaan että suoja on, mutta irroitettu kuvausta varten.
Audi A5 3.0 S-line. Ex: Saab 9-3 SS -05 BioPower
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Milloinkahan uusi SAABeja ruvetaan tuomaan Suomeen ?
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Veikkaan että eka tulee facelift 9-3:een joka julkistettaneen toukokuun lopulla, ja syksyllä aikasintaan suomeen.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Aika pienellä kulutuksella näyttäis menevän varsinkin maantiellä.
Country road (70-90 kph): 4,97 ; Highway (110-120 kph) 6,38 ; City (30-50 kph) 9,21 ; Mixed 8,44
Country road (70-90 kph): 4,97 ; Highway (110-120 kph) 6,38 ; City (30-50 kph) 9,21 ; Mixed 8,44
Turbo tekee iloiseksi.. 9-3 aero vm 2004
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Luultavasti kyseessä on kestävä Saab. Tällaista vain ounastelen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
onhan se. kyseinen malli kestänyt pian 12 vuotta
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Totta! Mutta joo, tuossa 9-3SS on erilaisia kestävyysvaiheita ollut eri vuosilukujen välillä, tämä perustuu omaan kokemukseen ja myös siihen mitä olen täältä kuullut.AZP kirjoitti:onhan se. kyseinen malli kestänyt pian 12 vuotta
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ei olla vielä sentään ihan kuplavolkkarin malli-iässä sentään... Onhan tuo ymmärtääkseni yksi Saabin historian luotettavimmista malleista ollut tuo NG9-3, että se puoli pitäisi perustana olla kunnossa edelleen, elleivät Muller ja nyt kiinalaiset ole onnistuneet sössimään totalisesti.
Mutta kyllä tässä vähitellen odottaisi jo jotain vuodettuja salakuvia Phoenix-perustaisesta uudesta mallista. Aika makeita mallikuviahan GM:n ja Mullerin aikoina näytettiin kolkin mahdollisesta korvaajasta.
Ei taida olla yhtään niin kovaa Saabistia suomessa, että olisi lähtenyt tuollaista NEVS-Aeroa tuomaan Ruotsista itselleen Suomeen? Hintaahan tuolle veroineen ei välttämättä kertyisi ihan hirveitä (vrt. vastaavat uudet autot), mutta byrokratia Tullin ja Trafin kanssa lienee pieni kysymysmerkki, kun malli on piensarjahyväksytty.
Mutta kyllä tässä vähitellen odottaisi jo jotain vuodettuja salakuvia Phoenix-perustaisesta uudesta mallista. Aika makeita mallikuviahan GM:n ja Mullerin aikoina näytettiin kolkin mahdollisesta korvaajasta.
Ei taida olla yhtään niin kovaa Saabistia suomessa, että olisi lähtenyt tuollaista NEVS-Aeroa tuomaan Ruotsista itselleen Suomeen? Hintaahan tuolle veroineen ei välttämättä kertyisi ihan hirveitä (vrt. vastaavat uudet autot), mutta byrokratia Tullin ja Trafin kanssa lienee pieni kysymysmerkki, kun malli on piensarjahyväksytty.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Teknikens Värld lehdessä 9-3 Aeron koeajo, heidän mukaan auto on oikeastaan valinta vain meille ¨aivopestyille¨saabisteille. Lainaus:”Nya” 9-3 är ett val för den redan inbitne.
http://www.teknikensvarld.se/2014/04/06 ... ero-sedan/
http://www.teknikensvarld.se/2014/04/06 ... ero-sedan/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Onko Ruotsin Täknisen Muailma aivopesty Vag:n piiriin kuten Suomessa?viggen kirjoitti:Teknikens Värld lehdessä 9-3 Aeron koeajo, heidän mukaan auto on oikeastaan valinta vain meille ¨aivopestyille¨saabisteille. Lainaus:”Nya” 9-3 är ett val för den redan inbitne.
http://www.teknikensvarld.se/2014/04/06 ... ero-sedan/
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nevs ei vain osta riittävästi mainostilaa Teknikens Världissä...
Tai sitten ovat vain ihan oikeasti objektiivisia, kun toteavat että 12 vuotta vanhan automallin on vähän hankala pärjätä 10 vuotta uudemmille kilpailijoillensa. Totesivat tuossa jutussa, että esittelyvuonna 2002 Saab 9-3 oli kova luu luokassaan, mutta aika ajaa auttamatta parhaimmankin ohi.
Mainitsevat muuten ennenkin kuullun huhun, että Nevs olisi ottamassa käyttöön vanhan kunnon hååmoottorin, johon oikeudet kuuluvat nykyisin BAIC:lle.
Tai sitten ovat vain ihan oikeasti objektiivisia, kun toteavat että 12 vuotta vanhan automallin on vähän hankala pärjätä 10 vuotta uudemmille kilpailijoillensa. Totesivat tuossa jutussa, että esittelyvuonna 2002 Saab 9-3 oli kova luu luokassaan, mutta aika ajaa auttamatta parhaimmankin ohi.
Mainitsevat muuten ennenkin kuullun huhun, että Nevs olisi ottamassa käyttöön vanhan kunnon hååmoottorin, johon oikeudet kuuluvat nykyisin BAIC:lle.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Olis aika jännä nähdä paljonko on yhteisiä osia verrattuna 2002 autoon. Autoa on välillä faceliftattu ja turvallisuutta parannettu. Moottorikin on nyt ihan eri. Varmaan enemmän muutoksia kuin aikanaan NG900->OG9-3. Autossa vaan sama mallinimi, niin täytyyhän sen olla täysin sama auto kuin vuonna 2002.AZP kirjoitti:Tai sitten ovat vain ihan oikeasti objektiivisia, kun toteavat että 12 vuotta vanhan automallin on vähän hankala pärjätä 10 vuotta uudemmille kilpailijoillensa. Totesivat tuossa jutussa, että esittelyvuonna 2002 Saab 9-3 oli kova luu luokassaan, mutta aika ajaa auttamatta parhaimmankin ohi.
Itse taas näen tämän saman tyylisenä muutoksena kuin aiemminkin Saabilla NG900 (B204) -> OG9-3 (B204) -> OG9-3 (B205)
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kyllähän se Phoenix-pohjainen Saab olisi jotain! Näen myös sen ettei auto ole sama kuin vuonna 2002.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Niin ja Bmw:hän kopioi Phoenixin tekemällä saman näköisen konseptin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Niinhän se kuplavolkkarikin uusiutui osa kerrallaan. Omissa kuplissani on ikäeroa vain 8 vuotta, mutta ristiinsopivia osia ei ole juurikaan. Muutoksista huolimatta vuonna '73 kupla oli jo auttamattoman vanhentunut automalli.
Tuossa jutussa mainitaan pitkä lista ominaisuuksia mitkä nevsin kolkista puuttuvat mutta ovat kilpailijoilla arkipäivää. Eikä sitä korin muotokieltäkään pelkillä keulan facelifteillä ajanmukaiseksi saa, vaikka auto toki omaan silmään on edelleen hyvännäköinen. Niin on vaimonikin, vaikkei se enää 16 olekaan
Tuossa jutussa mainitaan pitkä lista ominaisuuksia mitkä nevsin kolkista puuttuvat mutta ovat kilpailijoilla arkipäivää. Eikä sitä korin muotokieltäkään pelkillä keulan facelifteillä ajanmukaiseksi saa, vaikka auto toki omaan silmään on edelleen hyvännäköinen. Niin on vaimonikin, vaikkei se enää 16 olekaan