Ai jai. Liiankin tutulta alkaa kuulostaa tämmöiset uutiset, kun muistelee Mullerin Saabin loppuaikoja ja lehdistötiedotteiden lopunta virtaa, joissa puhuttiin mm. bridge funding jne. Kiinalaiset pettää aina . Olihan tuossa hyviäkin uutisia, mutta jos rahoitus ei enää olekaan terveellä pohjalla, niin ongelmia taitaa olla tulossa.
KÖH - kun ei tuo Lontoo murre oikein taivu, niin ymmärsinkös oikein, että yritetään päästä yhteistyöhön jonkin Aasialaisen ison autotehtaan kanssa. Ei siis ole vielä mitään lyöty kiinni, kuten aikaisempi viesti antaa ymmärtää???
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Älkää nyt hyvät immeiset spekuloiko ihan ylettömiin asti, Nevs ei tiedä itsekään missä mennään tai mitä tuleman pitää. Joten pää kylmänä ja odotuksia, eiköhän tämä kohtapuoliin selkene.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Mahindraa ovat veikanneet uudeksi yhteistyökumppaniksi. Mahindrahan vetäytyi alkuperäisestä konkurssipesän kaupasta koska Saab Parts yritettiin väkisin ympätä mukaan diiliin eivätkä he sitä halunneet.
En minä ainakaan tästä uutisesti kovin vakavasti huolestu. Tilannehan ei ole se, että Saabin bisnekset olisivat menneet odotettua huonommin, koska mitään ei oltu myynnin varaan tähän mennessä lasketukaan. Jos tiedote pitää paikkaansa, niin kyse on vain siitä, että pääomistaja NME ei ole saanut valuuttaa ruotsiin riittävällä tahdilla. Sitä omaisuutta siellä kaikkien tietojen perusteella pitäisi olla riittämiin, mutta pääoman siirtäminen ulos Kiinasta on usein monen mutkan ja viranomaisen takana. Ei toimi ihan yhtä sulavasti kuin meillä täällä euroalueella.
Tietenkin on huolestuttavaa, että osakas ei noudata sopimusta yhtiön rahoittamisesta kehityskaudella. Toivottavasti eivät vetäydy koko hankkeesta eikä synny mitään riitatilanteita oikeudessa. Niissä hommissa on harvemmin voittajia, ja kun omistajat keskittyvät syyttelemään toisiaan, varsinaiset bisnekset saa usein mennä alamäkeen kenenkään välittämättä.