Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Realistisesti ajatellen 2011 oltaisiin voitu päästä jonnekin 70 tuhannen myydyn auton tasolle. Ei siitä nyt niin mahdoton hyppäys enää olisi ollut, toki lukumääräisesti mutta menestys tuppaa ruokkimaan itseään.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Vedän nämä luvut nyt vahvasti stetsonista, koska en muista varmaksi 4 vuotta vanhoja yksityiskohtia, mutta q1:n myynti oli luokkaa 12k, q2:n 5k ja q3&q4 olivat yhteensä noin 5k. Eli kohtalaisen alun jälkeen myynti tipahti heti kun huonot uutiset levisivät. Autojahan jäi vielä varastoon/maahantuojille/jälleenmyyjille useampia tuhansia kappaleita, eli myynti ei tyrehtynyt autopulaan. Toki valikoima oli rajoitettu.Mawerick kirjoitti:Realistisesti ajatellen 2011 oltaisiin voitu päästä jonnekin 70 tuhannen myydyn auton tasolle. Ei siitä nyt niin mahdoton hyppäys enää olisi ollut, toki lukumääräisesti mutta menestys tuppaa ruokkimaan itseään.
Myyntitavoite vuodelle oli (taas muistaakseni) alunperin 120k, mutta sitä laskettiin q1:n jälkeen 80k:n ja Q2:n jälkeen 60k:n. Joku voi halutessaan tarkastaan luvut ja osarit netin syövereistä.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
^Kyllä. Oletinkin tuossa, ettei niitä huonoja uutisia olisi tullut.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Joko tehdas on suljettu lopullisesti kun aikoihin ei ole kuulunut mitään ?
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Lomakaudella varmaan vähän hiljaisempaa...
Uutisia odotellessa voi lukea tästä Mattias Bergmanin inspiroivan esitelmän, jonka hän piti Saab-festarien kävijöille kesäkuussa: http://saabblog.net/2015/06/20/nevs-con ... ifference/
Uutisia odotellessa voi lukea tästä Mattias Bergmanin inspiroivan esitelmän, jonka hän piti Saab-festarien kävijöille kesäkuussa: http://saabblog.net/2015/06/20/nevs-con ... ifference/
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
09:11 Sähköauto valmistaja Nevs Trollhättanista on tehnyt sopimuksen pitkäaikaisesta strategisesta yhteistyöstä.ttela kirjoitti: JUST NU: Ny överens-
kommelse för Nevs
TROLLHÄTTAN
09.11 Elbilstillverkaren Nevs i Trollhättan har träffat en överenskommelse om ett långsiktigt strategiskt samarbete.
Samarbetet gäller fordonsutveckling, inköp och distribution med en kinesisk fordonstillverkare.
Yhteistyö koskee ajoneuvokehitystä, sisäänostoa ja tuotteen jakelua.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.4223387- ... e-for-nevs
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Laitetaan nyt mielestäni suht olennainen lisäys tuohon Eskon käännösreferaattiin (boldattuna lisäykseni).core2 kirjoitti:
09:11 Sähköauto valmistaja Nevs Trollhättanista on tehnyt sopimuksen pitkäaikaisesta strategisesta yhteistyöstä.
Yhteistyö koskee ajoneuvokehitystä, sisäänostoa ja tuotteen jakelua.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.4223387- ... e-for-nevs
...sisäänostoa ja tuotteen jakelua erään kiinalaisen autonvalmistajan kanssa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ja lisättäköön että tämä autonvalmistaja on Dongfeng. Ei ole ainakaan liian pieni kumppani.V.J.S kirjoitti:
...sisäänostoa ja tuotteen jakelua erään kiinalaisen autonvalmistajan kanssa.
Elämme kyllä mielenkiintoisia aikoja sen suhteen mitä tuo käytännössä tarkoittaa ja mikä logo on sen tuotteen nokalla jota Nevs Trollhättänistä alkaa kehittää ja jaella.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
SVT raportoi tänään että NEVS ja Saab AB ei enää neuvottelee tavaramerkistä joten Nevs ei tulevaisuudessa saa valmistaa Saabeja. http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vas ... amnet-saab
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Hyvä juttu nyt se selkis sit tämäkin, ja odotetusti kävi: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 0#p1083437
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ei tuossa ole mitään uutta verrattuna helmikuun uutiseen: http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6105016
Se että tänään ei neuvotella ei tarkoita etteikö joskus tulevaisuudessa neuvoteltaisi.
Se että tänään ei neuvotella ei tarkoita etteikö joskus tulevaisuudessa neuvoteltaisi.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
TM:ssä samasta aiheesta: http://tekniikanmaailma.fi/autot/uutta- ... -saabille/
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kauheeta, kun SVT taas levittää väärää informaatiotasbergman kirjoitti:SVT raportoi tänään että NEVS ja Saab AB ei enää neuvottelee tavaramerkistä joten Nevs ei tulevaisuudessa saa valmistaa Saabeja. http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vas ... amnet-saab
Mutta vakavista virheistä huolimatta alkaa olla kai jo aika haudata ajatukset siitä, että tulevaisuudessa miltään tehtaalta rullaisi ulos Saab-autoja. Eli ei edes jotain "kiinaräpellyksiä", tai sähköautoja, joissa lukisi konepellissa vanha tuttu nimi
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Höpsistä. Viimeistään 2025 autotallistani löytyy uusi hybridi-Saappi.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: To Joulu 26, 2013 20:04
- Paikkakunta: Rantasalmi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Onko kukaan miettinyt sitä, että millaiseen arvoon ne NEVSin valmistamat Saabit saattavat nousta? Kun eihän niitä ole valmistettu kuin se satakunta kappaletta, niin olisiko jossakin kohtaa tulossa niille samanlainen arvonnousu kuin NG 9-5 farmareille?
Keräilykappaleita, tulevaisuuden sijoituksia...
Keräilykappaleita, tulevaisuuden sijoituksia...
Volvo V70 2.0D Kinetic vm. 2008 wannabe Summum
Saabeja ollut kotipaikalla aikoinaan kahdeksan perättäin (96, 99 ja 900-malleja)
Jäsen #6376
Saabeja ollut kotipaikalla aikoinaan kahdeksan perättäin (96, 99 ja 900-malleja)
Jäsen #6376