Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 7460
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

ViestiKirjoittaja AZP » Ti Helmi 20, 2018 22:04

Iltalehden jutun kuvaa kun klikkaa ja tabletilla pihtiotteella kuvaa zoomaa niin kyllä sieltä hienoinen sauma löytyy. On vaan kiinalaisilla niin tarkat toleranssit, ettei silmä sitä luonnossa erota :wink:

Ja ohan noita kokonaisia muoviflippikeuloja nähty iät ja ajat, ei ole saumaa silloin konepellissäkään.

Henri S
"Viggen"
Viestit: 667
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

ViestiKirjoittaja Henri S » To Helmi 22, 2018 21:57

Siitähän on tehty Kian näkönen :roll:
9-5 Wagon, OG900x2
"Älkää tulko sanomaan mulle etten mie sanonu teile että mitä mie sanoin!"

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 7460
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

ViestiKirjoittaja AZP » Ke Maalis 14, 2018 19:47

Kiinalainen sijoitusyhtiö GSR Capital sijoittaa Nevsiin puoli miljardia dollaria: https://www.nevs.com/en/media/press-rel ... r-in-nevs/

GSR julkaisi samalla aikeensa alkaa valmistaa akkuja Trollhättanissa, tähtäimessä toimitukset sekä Nevsin autoihin että muillekin asiakkaille.

Kaikin puolin hyviä uutisia Trollhättanille siis.

Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2020
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

ViestiKirjoittaja viggen » La Huhti 07, 2018 11:03

Nevs panostaa uuteen malliin, Didin tilaama D1 vanha 9-3 malli jää pois tuotannosta.
http://www.ttela.se/n%C3%A4ringsliv/nev ... -1.5534726
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. http://www.saaben.se #6700

Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 1649
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

ViestiKirjoittaja pjv » La Huhti 07, 2018 11:44

Eiku... nykyistä 9-3 sähköversiota tullaan kyllä myymään Didille:
ttela kirjoitti:Förutsättningarna att sälja bilmodellen 9-3 till Didi har inte förändrats. Bilen ska börja produceras andra halvåret 2018 i den nya fabriken i Tianjin.

...mutta 9-3:n pohjalle tekeillä ollut uusi D1-malli peruuntuu, ja uusi malli kehitetään sen sijaan suoraan omalle Sango-platformille. (Ja aikataulu tietty menee vähän pidemmälle taas.)

Ota näistä käänteistä nyt aina selvää, mutta näin mä sen nyt tällä kertaa ymmärsin. :)
Petteri #507 | Klubin puhis 1.1.2018 - | IT- ja tiedotusvastaava 1.1.2016 -
9-3 Griffin TTID '12 | 9-3 Aero '01 | 900 i16 '91 | 99 EMS '73

Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2020
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

ViestiKirjoittaja viggen » La Huhti 07, 2018 18:28

Vaikuttaa, että jokainen lehti joka kirjoittaa Nevsin seikkailusta, tulkitsee asioita oman maun mukaan.
Pitää ehkä lukea rivien välistä näitä juttuja. Asia on vain niin, että 9-3 malli on liian vanha, uusimman tekniikan toteuttamiseen.
Tässä Di lehden tulkinta.
https://www.di.se/bil/nevs-avbryter-pro ... isk-elbil/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. http://www.saaben.se #6700

Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 1649
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

ViestiKirjoittaja pjv » Su Touko 06, 2018 10:01

Uutisia Kiinasta:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.a ... el=6945569

Ja referaatti suomeksi:

Tianjin on Pekingiä ja Shanghaita huomattavasti vähemmän tunnettu kaupunki, vaikkakin yksi Kiinan suurimmista. Alueella asuu 18 miljoonaa ihmistä. Junalla puoli tuntia Pekingin eteläiseltä asemalta.

Tehtaan ensimmäinen vaihe on kokolailla valmis. Tehdaspäällikkönä on ruotsalainen Ola Norén, joka on ollut aiemmin töissä Saabilla ja ennen Nevsille tuloa kiinalaisella Corsilla.

Testiautoja rakennetaan tällä hetkellä. Käynnissä on sekä autojen että tuotannon testaaminen, ja henkilöstön koulutus.

Ensi vaiheessa tehtaan kapasiteetti 50 000 autoa / vuosi, toisessa 220 000. Tehdas käynnistyy ennen vuodenvaihdetta, ja joitakin osakokonaisuuksia tullaan valmistamaan Trollhättanin tehtaalla
Petteri #507 | Klubin puhis 1.1.2018 - | IT- ja tiedotusvastaava 1.1.2016 -
9-3 Griffin TTID '12 | 9-3 Aero '01 | 900 i16 '91 | 99 EMS '73

Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 1649
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

ViestiKirjoittaja pjv » La Touko 12, 2018 12:31

Meinaavat pystyttää yli 200 000 autoa vuodessa tekevän tehtaan myös Shanghaihin:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.a ... el=6948855
Petteri #507 | Klubin puhis 1.1.2018 - | IT- ja tiedotusvastaava 1.1.2016 -
9-3 Griffin TTID '12 | 9-3 Aero '01 | 900 i16 '91 | 99 EMS '73

Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2020
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

ViestiKirjoittaja viggen » Ti Kesä 05, 2018 15:59

Nevs kehittee yhteistyötä eri tahoilla, tässä sellaista kehittelyä ettei kuskia sitten tarvii enää.
Ei tunnu meikäläisestä oikein auton ajolta, jos auto ajelee itsestään ilman että itse ohjaa sitä. :?
http://www.ttela.se/n%C3%A4ringsliv/nev ... -1.6392116
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. http://www.saaben.se #6700

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 7460
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

ViestiKirjoittaja AZP » To Kesä 07, 2018 16:53

No tässä yksi tulevaisuuden näkemys siitä kuka ajaa ja ketä:

https://m.kauppalehti.fi/uutiset/autoti ... i/TwJkk5rY

Kauppalehti.fi kirjoitti:Autotietäjä: Viisi vuotta aikaa luopua autosta – sitten joudut myymään sen romuksi

Yksityisautoilun kulta-ajat taitavat olla pian takana.

Autoteollisuuden suurhahmoihin kuuluva Bob Lutz ennustaa autoilun aikakauden loppumista siinä muodossa, jossa me sen tunnemme. Tilalle tulevat standardisoidut moduulit, jotka liikkuvat lopulta täysin itsenäisesti, kirjoittaa Automotive News.

Tällaiset moduulit ajavat moottoriteillä peräkanaa jopa 250 kilometrin tuntinopeutta.

Nopeudella sinällään ei ole väliä, vaan sillä, että liikkuminen tiellä alkaa muistuttaa yhä enemmän raideliikennettä. Siinäkään matkustajalla ei ole itse kulkuvälineeseen osaa tai arpaa.

Uberin ja Lyftsin kaltaiset toimijat omistavat useimmat näistä standardoiduista moduuleista. Matkustaminen maksetaan luottokortilla tai muulla sopivalla, käytössä olevalla menetelmällä. Se voi olla vaikkapa peukalonjälki.

Toki markkinoilla voi Lutzin mukaan olla yhä yksityisomistuksessakin olevia autoja, sillä aina on ihmisiä ja tilanteita, joissa sellaisille on käyttöä. Niitä tarvitaan vaikkapa lomamatkoilla ja lasten harrastusvälineiden kuljettamiseen, mutta yhtä kaikki: kyseessä ovat poikkeustapaukset.

Oman auton omistavat poikkeusyksilöt myös maksavat lisää vaivattomuudesta ja mukavuudesta.

Joka tapauksessa Lutz on varma, ettei yksittäisten ihmisten ostamia ja ohjaamia ajoneuvoja myydä enää 15-20 vuoden kuluttua. Eikä niitä yksinkertaisesti sallita ainakaan valtateillä.

Käänne tulee, kun 20-30 prosenttia ajoneuvoista on täysin itsenäisiä. Silloin eri maiden viranomaiset huomaavat onnettomuustilastoista, että ihmisten kuljettamat autot aiheuttavat 99,9 prosenttia onnettomuuksista.

Muutos ei Lutzin mukaan tapahdu hetkessä, vaan siinä on siirtymäkausi. Se tarkoittaa sitä, että kun muutosvauhti kiihtyy, autoilijoilla on viitisen vuotta aikaa saada keinolla tai toisella autonsa liikenteestä ja sitä kautta siitä rahat pois. Suuri uhka on, että se joudutaan myymään romutettavaksi.

Yksi vaihtoehto on, että ajoneuvosta yritetään muokata kuljettajaton auto.

Vuonna 1932 syntynyt, mutta töitä edelleen paiskiva Lutz on ollut hyvin monen merkittävän automerkin palveluksessa sekä Euroopassa että Yhdysvalloissa.

jarvkim
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Maalis 02, 2013 16:07

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

ViestiKirjoittaja jarvkim » Ma Syys 10, 2018 08:44

Mielenkiintoinen uusi video Nevsin sivustoilla. Videolla vilahtelee kenties uusista malleista kuvia - onneksi hyvin Saab maisia :)

https://www.facebook.com/nevsofficial/v ... 9vXc9mH6_Q
Audi A4 avant 2.0 Tdi 140kw - 15
Ex. Saab NG9-5 Vector Tids Hirsch, Saab 9-3 SportCombi Tids Hirsch - 09, Saab 9-5 Aero Wagon - 04

Avatar
9000cs
"Hirsch"
Viestit: 745
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

ViestiKirjoittaja 9000cs » To Syys 13, 2018 07:31

Linkki ei toimi :(
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9000 CS Hirsch, 9000 CS, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 99 4D, 95 STW, Ferguson Diesel 1956 ;) (myyty 2015) Valmet 700 1970, Pyrkijä De Luxe 1962, Kymco Super 8, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560

Avatar
Pee
"Viggen"
Viestit: 544
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

ViestiKirjoittaja Pee » To Syys 13, 2018 18:59

Toimi aikaisemmin, ilmeisesti jostain syystä sisältö poistettu facesta.
9-5 2,0t -06
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726

Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2020
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

ViestiKirjoittaja viggen » To Syys 13, 2018 22:32

Nevs sais keskittyä enempi niiden autojen kehittelyyn, kuin videoiden tekemiseen. :?
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. http://www.saaben.se #6700

Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2020
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

ViestiKirjoittaja viggen » Ti Syys 25, 2018 20:33

Saabisteille uusi App. Kuulemma toimii vm. 1996 lähtien.

http://www.mynewsdesk.com/se/orio/press ... il-2713127
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. http://www.saaben.se #6700