Iltalehden jutun kuvaa kun klikkaa ja tabletilla pihtiotteella kuvaa zoomaa niin kyllä sieltä hienoinen sauma löytyy. On vaan kiinalaisilla niin tarkat toleranssit, ettei silmä sitä luonnossa erota
Ja ohan noita kokonaisia muoviflippikeuloja nähty iät ja ajat, ei ole saumaa silloin konepellissäkään.
Eiku... nykyistä 9-3 sähköversiota tullaan kyllä myymään Didille:
ttela kirjoitti:Förutsättningarna att sälja bilmodellen 9-3 till Didi har inte förändrats. Bilen ska börja produceras andra halvåret 2018 i den nya fabriken i Tianjin.
...mutta 9-3:n pohjalle tekeillä ollut uusi D1-malli peruuntuu, ja uusi malli kehitetään sen sijaan suoraan omalle Sango-platformille. (Ja aikataulu tietty menee vähän pidemmälle taas.)
Ota näistä käänteistä nyt aina selvää, mutta näin mä sen nyt tällä kertaa ymmärsin.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Vaikuttaa, että jokainen lehti joka kirjoittaa Nevsin seikkailusta, tulkitsee asioita oman maun mukaan.
Pitää ehkä lukea rivien välistä näitä juttuja. Asia on vain niin, että 9-3 malli on liian vanha, uusimman tekniikan toteuttamiseen.
Tässä Di lehden tulkinta. https://www.di.se/bil/nevs-avbryter-pro ... isk-elbil/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Tianjin on Pekingiä ja Shanghaita huomattavasti vähemmän tunnettu kaupunki, vaikkakin yksi Kiinan suurimmista. Alueella asuu 18 miljoonaa ihmistä. Junalla puoli tuntia Pekingin eteläiseltä asemalta.
Tehtaan ensimmäinen vaihe on kokolailla valmis. Tehdaspäällikkönä on ruotsalainen Ola Norén, joka on ollut aiemmin töissä Saabilla ja ennen Nevsille tuloa kiinalaisella Corsilla.
Testiautoja rakennetaan tällä hetkellä. Käynnissä on sekä autojen että tuotannon testaaminen, ja henkilöstön koulutus.
Ensi vaiheessa tehtaan kapasiteetti 50 000 autoa / vuosi, toisessa 220 000. Tehdas käynnistyy ennen vuodenvaihdetta, ja joitakin osakokonaisuuksia tullaan valmistamaan Trollhättanin tehtaalla
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Nevs kehittee yhteistyötä eri tahoilla, tässä sellaista kehittelyä ettei kuskia sitten tarvii enää.
Ei tunnu meikäläisestä oikein auton ajolta, jos auto ajelee itsestään ilman että itse ohjaa sitä. http://www.ttela.se/n%C3%A4ringsliv/nev ... -1.6392116
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Kauppalehti.fi kirjoitti:
Autotietäjä: Viisi vuotta aikaa luopua autosta – sitten joudut myymään sen romuksi
Yksityisautoilun kulta-ajat taitavat olla pian takana.
Autoteollisuuden suurhahmoihin kuuluva Bob Lutz ennustaa autoilun aikakauden loppumista siinä muodossa, jossa me sen tunnemme. Tilalle tulevat standardisoidut moduulit, jotka liikkuvat lopulta täysin itsenäisesti, kirjoittaa Automotive News.
Tällaiset moduulit ajavat moottoriteillä peräkanaa jopa 250 kilometrin tuntinopeutta.
Nopeudella sinällään ei ole väliä, vaan sillä, että liikkuminen tiellä alkaa muistuttaa yhä enemmän raideliikennettä. Siinäkään matkustajalla ei ole itse kulkuvälineeseen osaa tai arpaa.
Uberin ja Lyftsin kaltaiset toimijat omistavat useimmat näistä standardoiduista moduuleista. Matkustaminen maksetaan luottokortilla tai muulla sopivalla, käytössä olevalla menetelmällä. Se voi olla vaikkapa peukalonjälki.
Toki markkinoilla voi Lutzin mukaan olla yhä yksityisomistuksessakin olevia autoja, sillä aina on ihmisiä ja tilanteita, joissa sellaisille on käyttöä. Niitä tarvitaan vaikkapa lomamatkoilla ja lasten harrastusvälineiden kuljettamiseen, mutta yhtä kaikki: kyseessä ovat poikkeustapaukset.
Oman auton omistavat poikkeusyksilöt myös maksavat lisää vaivattomuudesta ja mukavuudesta.
Joka tapauksessa Lutz on varma, ettei yksittäisten ihmisten ostamia ja ohjaamia ajoneuvoja myydä enää 15-20 vuoden kuluttua. Eikä niitä yksinkertaisesti sallita ainakaan valtateillä.
Käänne tulee, kun 20-30 prosenttia ajoneuvoista on täysin itsenäisiä. Silloin eri maiden viranomaiset huomaavat onnettomuustilastoista, että ihmisten kuljettamat autot aiheuttavat 99,9 prosenttia onnettomuuksista.
Muutos ei Lutzin mukaan tapahdu hetkessä, vaan siinä on siirtymäkausi. Se tarkoittaa sitä, että kun muutosvauhti kiihtyy, autoilijoilla on viitisen vuotta aikaa saada keinolla tai toisella autonsa liikenteestä ja sitä kautta siitä rahat pois. Suuri uhka on, että se joudutaan myymään romutettavaksi.
Yksi vaihtoehto on, että ajoneuvosta yritetään muokata kuljettajaton auto.
Vuonna 1932 syntynyt, mutta töitä edelleen paiskiva Lutz on ollut hyvin monen merkittävän automerkin palveluksessa sekä Euroopassa että Yhdysvalloissa.