9-3 diesel?
9-3 diesel?
Lainattu suomi24:n palstalta:
Ensi kesänä Saab 9-3 saa keulallensa Fiatin uuden Multijet JTD-dieselmoottorin (1,9-140/150hv)...
Eihän tuo pidä paikkaansa... eihän
Ensi kesänä Saab 9-3 saa keulallensa Fiatin uuden Multijet JTD-dieselmoottorin (1,9-140/150hv)...
Eihän tuo pidä paikkaansa... eihän
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
jos totta niin onkohan tota testattu pohjoisen kylmissä olosuhteissa, ettei korjaamolle tule pakkasten aikaan kovaa ruuhkaa konepuolelle
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No miten ton nyt ottaa??? Eipä toi Opelin 2.2 TiD:kään ole mikään "tähti" moottorina. Ääni on kuin traktorissa ja tehoa "vain" 125 hv. Tosta Fiatin "kiisselistä" saadaan sentään enemmän tehoa irti jo 1.9 -litraisella koneella ja se ei kuulosta niin pahalta traktorilta kuin tuo Opelin moottori.Turbiini kirjoitti:Ei per*ele... minkähänlaiset lahjukset on moottoriasioista päättävä puusilmä saanut..
Siinä sitä lyödään kädet kainaloita myöten pas*aan jos tuo toteutuu.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Ois nyt sitten laittannu sen GM: sin "ihme-kiisselin" joka ehkä tulee siihen OPC-vectra: aan, olikos siinä 1,9l ja 159kw!?
Siinä saattas Aero: lla tulla jo kiirus että pysys perässä
Siinä saattas Aero: lla tulla jo kiirus että pysys perässä
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Sensonic:
Pitäisköhän mun laittaa sellainen läpällinen putki konepellin läpi niin näyttäs vielä enempi traktorilta
Kieltämättä tyhjäkäynnillä ooppelin kone tärisee ja käy epätasaisesti. Kierrosten noustessa eipä juuri diiseliksi huomaa. Edit: paitsi jos vertaa ropellipäiden kuuspyttyisiin tekeleisiin...ne ovat aivan eri planeetalta.
Saahan sitä tehoja, kun nostetaan syöttöä ja ahtoja...mitenkähän kestävyyden laita?
En usko, että tulee fiat konetta? Mitähän huoltoliikkeet tuumaavat kun aukovat konepeltiä...ylläri ylläri moottori voi olla vaikka kenen tekele?
Pitäisköhän mun laittaa sellainen läpällinen putki konepellin läpi niin näyttäs vielä enempi traktorilta
Kieltämättä tyhjäkäynnillä ooppelin kone tärisee ja käy epätasaisesti. Kierrosten noustessa eipä juuri diiseliksi huomaa. Edit: paitsi jos vertaa ropellipäiden kuuspyttyisiin tekeleisiin...ne ovat aivan eri planeetalta.
Saahan sitä tehoja, kun nostetaan syöttöä ja ahtoja...mitenkähän kestävyyden laita?
En usko, että tulee fiat konetta? Mitähän huoltoliikkeet tuumaavat kun aukovat konepeltiä...ylläri ylläri moottori voi olla vaikka kenen tekele?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No toi traktori -juttu oli huumoria. Tyhjäkäynnillä toi TiD -kone nimittäin todellakin tärisee9-3Tid kirjoitti:Sensonic:
Pitäisköhän mun laittaa sellainen läpällinen putki konepellin läpi niin näyttäs vielä enempi traktorilta
Totta, sitä mäkin olen ihmetellyt, että mikäköhän mahtaa olla tuollaisen VW:n powerdieselin elinkaari-ikä? Maksimiahdot on 1.3 bar, joten jos moottorin sisuskalut ja kansipaffi ei oo 100% OK -tavaraa, niin eipä tuolle koneelle voi povata pitkää ikää.9-3Tid kirjoitti:Saahan sitä tehoja, kun nostetaan syöttöä ja ahtoja...mitenkähän kestävyyden laita?
On tulossa. Tuo 2.2 TiD -kone korvataan Fiatin 1.9JTD -koneella. Taitaa olla sama kone, joka on myös Alfojen nokalla.9-3Tid kirjoitti:En usko, että tulee fiat konetta? Mitähän huoltoliikkeet tuumaavat kun aukovat konepeltiä...ylläri ylläri moottori voi olla vaikka kenen tekele?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Ei prkl
Tää kyllä masentaa, miksi kaikista maailman autoista juuri Fiat?!? Ei ymmärrä
Vaikka onkin vitsi olemassa;
Miksi Opel on keksitty? No jotta Ford ei olisi maailman huonoin auto...
No kumminkin... Ittellä oli vähän aikaa 9-3 Tid ja kyl se oli varsin mukava peli ajella eikä se kone kyl samalla tavalla käynyt ku mun Zetori, siis aito ja alkuperäinen kiisseli...
Mut mut, mitenkäs se 3 litranen V6?!? Sehän on Isuzun kone...
Siis, Opel, Isuzu ja nyt Fiat... Missäs se Saab diesel oikein lymyilee?!?
Tää kyllä masentaa, miksi kaikista maailman autoista juuri Fiat?!? Ei ymmärrä
Vaikka onkin vitsi olemassa;
Miksi Opel on keksitty? No jotta Ford ei olisi maailman huonoin auto...
No kumminkin... Ittellä oli vähän aikaa 9-3 Tid ja kyl se oli varsin mukava peli ajella eikä se kone kyl samalla tavalla käynyt ku mun Zetori, siis aito ja alkuperäinen kiisseli...
Mut mut, mitenkäs se 3 litranen V6?!? Sehän on Isuzun kone...
Siis, Opel, Isuzu ja nyt Fiat... Missäs se Saab diesel oikein lymyilee?!?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
JTD
Täältä löytyy vuoden 2004 uutuksia..Saab JTD mukana..kirjoitin siitä tuonne SS palstalle viime viikolla..
http://tuulilasi.fi/valokeila/?subarea= ... cle=111981
http://tuulilasi.fi/valokeila/?subarea= ... cle=111981
No diiseligolfmiehet kellottelee jo nyt fläshätyillä vehkeillään sellaisia matalia 15sek varttimailiaikoja ( tai taitaa jopa olla alle ), joten kyllä aeroon steg palikkaa saa laittaa!93t sport kirjoitti:Ois nyt sitten laittannu sen GM: sin "ihme-kiisselin" joka ehkä tulee siihen OPC-vectra: aan, olikos siinä 1,9l ja 159kw!?
Siinä saattas Aero: lla tulla jo kiirus että pysys perässä
VAG miehillä paineet huitelee jo nyt siellä +1.5bar. Kansipahveja mennyt laakeripukkeja hajonnut...kaipa ne rajat siellä jossain tulee vastaan!
Tuossa OPC:ssä on ilmeisesti kaksi turboa...olisi mielenkiintoista tietää miten ne toimii?
Sekin on kuulemma todettu, että noi uudet pumpparidiisselit ei sit kestäkään vakionakaan mitään puolta miljoonaa avaamatta kuten ennen. Alkaa oleen litratehot jo sen verran kovia.9-3Tid kirjoitti:VAG miehillä paineet huitelee jo nyt siellä +1.5bar. Kansipahveja mennyt laakeripukkeja hajonnut...kaipa ne rajat siellä jossain tulee vastaan!
Tuossa OPC:ssä on ilmeisesti kaksi turboa...olisi mielenkiintoista tietää miten ne toimii?
Olisko toi tuplaturbo silleen et pakosarja haarottus kahteen osaan, ts 2-pyttyä per turbo
BMW 320dA Coupe LCI
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo-o. Noi dieselmersu -miehet on kritisoineet noita VAGin Powerdieseleitä siitä, että ne ei ole pitkäikäisiä dieseleitä kuten Mersun dieselit, koska Powedieselin orkkis maksimiahtopaine pyörii jossain 1.3 barin tuntumilla - ja sellaisella koneella ei kuulemma ajeta 500000-1000000 kilometriä. No tulevaisuus näyttää, että kuinka pitkälle tuollaisella koneella ajetaan.9-3Tid kirjoitti:No diiseligolfmiehet kellottelee jo nyt fläshätyillä vehkeillään sellaisia matalia 15sek varttimailiaikoja ( tai taitaa jopa olla alle ), joten kyllä aeroon steg palikkaa saa laittaa!
VAG miehillä paineet huitelee jo nyt siellä +1.5bar. Kansipahveja mennyt laakeripukkeja hajonnut...kaipa ne rajat siellä jossain tulee vastaan!
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Eikös ainakin Fiatin 80-luvulla Ducatoissa käyttämä, vissiinkin PSA-konsernin dieseli ollut aika lujaa tekoa?Turbiini kirjoitti:Ei per*ele... minkähänlaiset lahjukset on moottoriasioista päättävä puusilmä saanut..
Siinä sitä lyödään kädet kainaloita myöten pas*aan jos tuo toteutuu.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Joo tarkasti pöntöllä istuessa sen fiiatin diselin. Silti tarvii turvautua muistiin.
Eli on kaksi konetta, jotka tulee uuteen alfan 156:een
: 1.9 ja 2.4 jtd
tehot 103 ja 129kW
aika koneita.
edit: Tsekkasin vielä kerran nyt ihan suoraan lehden sivuilta
"... kahdeksanventtiilisen 1,9-litraisen 85-kilowattisen turbodieselmoottorin lisäksi tarjolla on nyt kaksi tehokkaampaa 16- ja 20-venttiilistä dieselmoottoria, jotka on varustettu uusimmalla Multijet-yhteispaineruiskutekniikalla. Se mahdollistaa jopa kahdeksan ruiskutusta yhtä työntötahtia kohti.
Moottoreista 1,9-litrainen saavuttaa 103 kilowatin ja 2,4-litrainen viisisylinterinen 129 kilowatin tehon. Viimeksi mainitun kohdalla vääntömomentti on kasvanut neljänneksellä edellisiin verrattuna, kulutuksen pysyessä kuitenkin samana."
Toivottavasti Saabiinkin tulee moottorit tuolta tehokkaamasta päästä, olisi aika sporttisia dieseleitä nimittäin.
Eli on kaksi konetta, jotka tulee uuteen alfan 156:een
: 1.9 ja 2.4 jtd
tehot 103 ja 129kW
aika koneita.
edit: Tsekkasin vielä kerran nyt ihan suoraan lehden sivuilta
"... kahdeksanventtiilisen 1,9-litraisen 85-kilowattisen turbodieselmoottorin lisäksi tarjolla on nyt kaksi tehokkaampaa 16- ja 20-venttiilistä dieselmoottoria, jotka on varustettu uusimmalla Multijet-yhteispaineruiskutekniikalla. Se mahdollistaa jopa kahdeksan ruiskutusta yhtä työntötahtia kohti.
Moottoreista 1,9-litrainen saavuttaa 103 kilowatin ja 2,4-litrainen viisisylinterinen 129 kilowatin tehon. Viimeksi mainitun kohdalla vääntömomentti on kasvanut neljänneksellä edellisiin verrattuna, kulutuksen pysyessä kuitenkin samana."
Toivottavasti Saabiinkin tulee moottorit tuolta tehokkaamasta päästä, olisi aika sporttisia dieseleitä nimittäin.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11