Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Mitä valuuttaa?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Saab OG9-3 SE 2.0t vm. 2000 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Saab OG9-3 SE 2.0t vm. 2000 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ruotsin halpa kruunuja
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ei se ainakaan euroja ole, juu.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Saab OG9-3 SE 2.0t vm. 2000 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Saab OG9-3 SE 2.0t vm. 2000 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
No, ei vaikuta olevan mitään ylärajaa, kuinka paljon noihin projekteihin voi upottaa 

NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Eikös tämä Volvon nykyinenkin käytössä oleva SPA-alusta tullut maksamaan 11 miljardia $? Joten kaippa tuo Emilykin on tarkoitettu common platformiksi tuleville malleille jolloin 2 miljardia SEK kuullostaisi "vähältä". 

9-3 SC Vector B207R VM08
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nyt olisi hyvä saada joku vastaus joltain, joka tietää.
Kyllä on hurjan kallista, jos näin on!
Kyllä on hurjan kallista, jos näin on!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Saab OG9-3 SE 2.0t vm. 2000 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Saab OG9-3 SE 2.0t vm. 2000 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tuleekohan tästä yhtään mitään?
Svante Andersson halusi kiinteistöostokselleen vaan vähän pöhinää, ja mystistä sveitsiläissijoittajaa ei koskaan ilmaannu. Vähän turhan hiljaista on.
Saabplanet.com toki silti kirjoittaa viikottain paljastusjutun jossa ei ole mitään uutta tietoa ja jonka sanamuodot on kuin jostain käännöskoneesta.
Svante Andersson halusi kiinteistöostokselleen vaan vähän pöhinää, ja mystistä sveitsiläissijoittajaa ei koskaan ilmaannu. Vähän turhan hiljaista on.
Saabplanet.com toki silti kirjoittaa viikottain paljastusjutun jossa ei ole mitään uutta tietoa ja jonka sanamuodot on kuin jostain käännöskoneesta.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Taitaa tililtä puuttua nollia, tai pankit ei kovin kiinnostuneita 

NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7269
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
En tiedä mikä siellä Ruotsissa on tilanne, mutta ainakin täällä Suomessa pankit ovat tällä hetkellä todella varovaisia ja katsovat tarkkaan, kenelle lainaa myöntävät.
Eli joka tapauksessa pitää olla vakavarainen investoija, jotta A) olisi rahaa pukata autoprojektia eteenpäin tai B) saada pankista lainaa (vakuuksia vastaan) homman starttaamiseksi.
Asiaa ei varmaan auta sekään, että Saabin tehtaasta myytiin yhdessä vaiheessa pois valmistusvälineitä kuten hitsausrobotteja jne. Ovat varmaan jo vanhentunutta kalustoa, mutta kai niillä jotain olisi saanut aikaiseksi.
Mahdollisten alihankkijoiden asenne on myös mielenkiintoinen asia. Jos siellä olisi joukossa aiemmin Saabille osia toimittaneita firmoja, niin vieläkö siellä on jotain hampaankolossa vai ollaanko vain positiivisella mielellä, että saadaan toimitettua osia ja (toivottavasti) rahaa niistä.
Osahan alihankkijoista meni myös konkurssiin Saabin konkurssin myötä, mutta ainakin Valeo on vielä olemassa. Loppui NG9-5:n LED-barin ja takavalojen toimitus kuin seinään kun konkurssi tuli, eikä Orio ole saanut valmistusta aikaiseksi, vaikka muita osia (Insignian kanssa yhteensopivia) saakin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007