Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3843
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Mitä valuuttaa?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Saab OG9-3 SE 2.0t vm. 2000 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3059
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Ruotsin halpa kruunuja
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3843
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Ei se ainakaan euroja ole, juu.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Saab OG9-3 SE 2.0t vm. 2000 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3059
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

No, ei vaikuta olevan mitään ylärajaa, kuinka paljon noihin projekteihin voi upottaa 8O
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Jeppe96
"Turbo"
Viestit: 256
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2015 14:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Jeppe96 »

Eikös tämä Volvon nykyinenkin käytössä oleva SPA-alusta tullut maksamaan 11 miljardia $? Joten kaippa tuo Emilykin on tarkoitettu common platformiksi tuleville malleille jolloin 2 miljardia SEK kuullostaisi "vähältä". :?:
9-3 SC Vector B207R VM08
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3843
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Nyt olisi hyvä saada joku vastaus joltain, joka tietää.

Kyllä on hurjan kallista, jos näin on!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Saab OG9-3 SE 2.0t vm. 2000 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
benicio
"Aero"
Viestit: 386
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 18:17

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja benicio »

Tuleekohan tästä yhtään mitään?
Svante Andersson halusi kiinteistöostokselleen vaan vähän pöhinää, ja mystistä sveitsiläissijoittajaa ei koskaan ilmaannu. Vähän turhan hiljaista on.

Saabplanet.com toki silti kirjoittaa viikottain paljastusjutun jossa ei ole mitään uutta tietoa ja jonka sanamuodot on kuin jostain käännöskoneesta.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3059
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Taitaa tililtä puuttua nollia, tai pankit ei kovin kiinnostuneita :?:
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7269
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

viggen kirjoitti:
Ma Syys 11, 2023 13:16
Taitaa tililtä puuttua nollia, tai pankit ei kovin kiinnostuneita :?:
En tiedä mikä siellä Ruotsissa on tilanne, mutta ainakin täällä Suomessa pankit ovat tällä hetkellä todella varovaisia ja katsovat tarkkaan, kenelle lainaa myöntävät.

Eli joka tapauksessa pitää olla vakavarainen investoija, jotta A) olisi rahaa pukata autoprojektia eteenpäin tai B) saada pankista lainaa (vakuuksia vastaan) homman starttaamiseksi.

Asiaa ei varmaan auta sekään, että Saabin tehtaasta myytiin yhdessä vaiheessa pois valmistusvälineitä kuten hitsausrobotteja jne. Ovat varmaan jo vanhentunutta kalustoa, mutta kai niillä jotain olisi saanut aikaiseksi.

Mahdollisten alihankkijoiden asenne on myös mielenkiintoinen asia. Jos siellä olisi joukossa aiemmin Saabille osia toimittaneita firmoja, niin vieläkö siellä on jotain hampaankolossa vai ollaanko vain positiivisella mielellä, että saadaan toimitettua osia ja (toivottavasti) rahaa niistä.

Osahan alihankkijoista meni myös konkurssiin Saabin konkurssin myötä, mutta ainakin Valeo on vielä olemassa. Loppui NG9-5:n LED-barin ja takavalojen toimitus kuin seinään kun konkurssi tuli, eikä Orio ole saanut valmistusta aikaiseksi, vaikka muita osia (Insignian kanssa yhteensopivia) saakin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin