Saabin tulevaisuus IV: EV Electra -aikakausi

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
AZP
"TosiSaabisti"

Re: Saabin tulevaisuus IV: EV Electra -aikakausi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Saabin legendaarinen autotehdas Trollhättanissa valmistaa taas autoja – Myös vanha testirata palautettiin käyttöön

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/saab ... eefb557764

EV Electra taitaa olla sekin muinaista historiaa Saabille, olisko aika avata foorumilla :saab: in tulevaisuuden luku V? :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
juhokare
"Hölösuu"

Re: Saabin tulevaisuus IV: EV Electra -aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Tässä uskaltaa avautua omista muistoista n. 15-20 vuoden takaa.

1. Virheitä Saabin myynnissä on tehty. On myyty epäsopiville uusille omistajille.

2. Autojen suunnittelu ja laatu ovat olleet minun mielestäni erityisen hyvän tasoista. Loistavaakin ehkä.

3. Tällä foorumilla ei ollut mielestäni sellaista kannatusta viimeisimpien Saabien puolesta, joita valmistettiin vuosina 2008-2011/2012.

4. Keskusteluilmapiiri oli voisiko sanoa hyvin toksinen viimeisimpien Saabien aikaan.

5. Ilmeisesti oli helpotus sen toksisen keskustelun jälkeen, että tuotanto loppui 2012 maissa vai mitä lienee ollut. Mutta tulihan siellä myöhemminkin jotain autoa ulos.

6. Toksinen keskustelu jatkui vielä vuosia. Ja täällä oli eräskin asiantuntija, joka oli verbaalisesti erittäin lahjakas ja minun mielestäni hänen kirjoittelunsa oli toksista. En ole tainnut nähdä häntä vuosiin; ilmeisesti oli tyytyväinen, kun Saabin tuotanto loppui.

7. Mitä tulee Emily GT:hen niin siinä olisi ollut todella kova potentiaali, mutta ketkä lienevät päättäneet taas vääränlaisen omistajatahon ostamisen. Huomatkaa, että nyt myöhemmin on tullut Emily GT:n tapaisia automalleja muillekin merkeille - ainakin minun mielestäni.

8. Kukaan ei surkutellut, kuinka Trollhättanille kävi nyt 2025. Minun mielestäni siellä ei pitäisi valmistaa muita autoja kuin ainoastaan Saabbeja (esimerkiksi Nevs, joka oli viimeisin Saab). Pääasia homma pyörii ja vaikka brittiautot ovat sinällään erittäin hyviä, niin Saabbejahan siellä pitäisi valmistaa minun mielestäni.

9. Siinä toksisessa rähinässä, joka oli tällä foorumilla 2010 tienoilla, lähti ainakin yksi ja varmaan useampi hyvä ja arvostettu saabisti foorumilta pois. Muistan suoranaista ilakointia asiasta.

Summa summarum. Vaikka ennustin Saabin nousua, niin se varmaan tapahtui jossain muodossa Emily GT:n muodossa, ja sekin pilattiin jostain syystä.

Anteeksi avautumiseni, mutta minulla on tapana päätellä oikein aika monesti.
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vastaa Viestiin