Tostahan voisi melkein myöntää darwin awardin, niin miehekkäästi lyödään kerta toisensa jälkeen päätä seinään.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Eipä se välttämättä olisi myyjän kannalta yhtään typerämpi kauppa kuin mikään muukaan.Azanovix kirjoitti:Myykää juu ihmeessä niille berlusconin spagetinnussijoille, jotka ilmottivat suoraan lakkauttavansa koko merkin jonkin ajan kuluessa. Ei näemmä saabilla opita virheistä, ei sitten millään.
Tostahan voisi melkein myöntää darwin awardin, niin miehekkäästi lyödään kerta toisensa jälkeen päätä seinään.
Taloudelliset resurssit ajaa merkki alas. Sellaiset resurssit Saabilla on ollut omastakin (ja nykyisen omistajan) takaa jo pidemmän aikaa. Myynti olisi noilla visioilla pelkkää turhaa tekohengitystä.Juha96 kirjoitti:Eipä se välttämättä olisi myyjän kannalta yhtään typerämpi kauppa kuin mikään muukaan.Azanovix kirjoitti:Myykää juu ihmeessä niille berlusconin spagetinnussijoille, jotka ilmottivat suoraan lakkauttavansa koko merkin jonkin ajan kuluessa. Ei näemmä saabilla opita virheistä, ei sitten millään.
Tostahan voisi melkein myöntää darwin awardin, niin miehekkäästi lyödään kerta toisensa jälkeen päätä seinään.
Sitäpaitsi Saaabin säilyminen tuotannossa olevana automerkkinä on joka tapauksessa epävarmaa. Fiat-konsernissa ainakin olisi jonkinlaiset taloudelliset resurssit, jonkinmoista autoteollista osaamista ja jonkinmoiset hankintakanavat komponenteille. Norjan valtio tai Koenigsegg olisivat olleet nopeasti umpikujassa Saabin kanssa.
Saabsunited oli saanut jostain sellaisen tiedon, että tuo saksalainen pankki olisi oikeasti kuitenkin Magnan edustaja. Eli sillä perusteella Magna olisi edelleen mukana.Saab-man kirjoitti:
General Motorsin omistamalla Saab Automobilella on kolme vakavasti otettavaa ostajaehdokasta: kiinalainen Geely, italialainen Fiat ja eräs saksalainen pankki.
Näin kirjoittaa iltapäivälehti Expressenin göteborgilaispainoksen GT:n nettilehti gt.se.
Ruotsalaislehden mukaan tarjouskilpailusta ovat jo karsiutuneet muun muassa Norjan valtio, ruotsalainen urheiluautovalmistaja Koenigsegg ja alihankintajätti Magna.
Magnan tiedetään kilpailevan Fiatin kanssa Opelista.
Kuitenkin Suomen saabistit lienevät tätä mieltä:pezku^ kirjoitti:Koenigseggin haaveet Saabista lopahti jo kerran, joten en itse ainakaan vielä usko, että ko. yhtiöstä tulisi Saabin omistaja. Jos merkkiä meinaisi jatkaa, niin omistajalla saisi kyllä olla rutosti rahaa, koska kohta olis vähintäänkin fiksua tuoda markkinoille uusi 9-3 tai sen korvaava malli, koska nykymalli alkaa kohta olla melko vanha ottaen huomioon sen, että uutta versiota en ole vielä ainakaan kuullut missään huhuttavan. Toisaalta olisi kyllä hölmöä uusia nyt 9-3, koska lähes samalle korille väsättiin 9-3X, eikä se ole vielä esiintuloaan varsinaisesti tehnyt.
Saab kaipaisi myös kauppakassia Audi A3:n ja Peugeot 308:n kokoluokkaan, mutta siitä on ainakin joitain konsepteja näkynytkin. Pienikulutuksisella autolla Saab voisi yrittää nousua, koska tässä taloustilanteessa ne menee kaupaksi. Harmi vain, että turbotekniikassa kaikki muut autot on jo valovuoden Saabia edellä. Hyvänä esimerkkinä vaikka Peugeotin THP 175, joka on melko kiehtova pannu.
Saman huomasin minäkin.Mimmi kirjoitti:Päivän paras vitsi (kauppalehti-fi):![]()
Koeniggsegg on mainittu spekulaatioissa jo pitkään yhtenä mahdollisena Saabin ostajana. Yritys on kuitenkin pieni, joten se tuskin pystyy itse kaappaamaan autoteollisuuden jättiläistä Saabia.