Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Olisi jännä tietää Koenigseggit mitä todella hakevat. Ostivatko, kun saivat halvalla kuten Sulo Vilen? Jotenkin ajattelin, että V....o olisi ollut helpompi myytävä.
No tuohan on kuitenkin valopilkku. Tomivat ainakin tämän foorumin enemmistön toiveiden mukaan (äänestys).
No tuohan on kuitenkin valopilkku. Tomivat ainakin tämän foorumin enemmistön toiveiden mukaan (äänestys).
Re: Saabin tulevaisuus
Huomenta
Olipa mukavia uutisia textiteeveessä, vaikka hyviä uutisia piti kuulua vasta 17. kesäkuuta.....
Mutta jospa saadaan innokasta tuotekehittelyä Koenigseggnin pojilta ja rahaa norjalaisilta sijoittajilta. Innolla odotan, että mitä saadaan aikaan, kun risteytetään Saab-perheauto ja Koenigsegg-urheiluauto! Ai ai, mikä namu siitä saataisiin!
http://www.mtv3.fi/uutiset/talous.shtml ... /06/897554
Ari
Olipa mukavia uutisia textiteeveessä, vaikka hyviä uutisia piti kuulua vasta 17. kesäkuuta.....
Mutta jospa saadaan innokasta tuotekehittelyä Koenigseggnin pojilta ja rahaa norjalaisilta sijoittajilta. Innolla odotan, että mitä saadaan aikaan, kun risteytetään Saab-perheauto ja Koenigsegg-urheiluauto! Ai ai, mikä namu siitä saataisiin!
http://www.mtv3.fi/uutiset/talous.shtml ... /06/897554
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus
Siitähän saataisiin varmaan jotain tällaista:Sonett73 kirjoitti: Innolla odotan, että mitä saadaan aikaan, kun risteytetään Saab-perheauto ja Koenigsegg-urheiluauto! Ai ai, mikä namu siitä saataisiin!
Ari
http://www.seriouswheels.com/pics-2006/ ... 0x1200.jpg
Koenigseggiltä hiilikuiturunko ja tuolla ulkoasulla, niin märimmätkin päiväunet olisi toteutettu.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Saabin tulevaisuus
Mites olisi - joko nyt olisi Aero-X:n aika?
Jos Bard Ekerillä on "takataskussaan" tosiaan niin paljon rahaa etteivät ole EIB:n lainoja vailla niin näyttää aika hyvälle. Kuulostaa liäksi paljon paremmalle kuin Renco-Saab tai Merbanco-Saab![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Jos Bard Ekerillä on "takataskussaan" tosiaan niin paljon rahaa etteivät ole EIB:n lainoja vailla niin näyttää aika hyvälle. Kuulostaa liäksi paljon paremmalle kuin Renco-Saab tai Merbanco-Saab
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: Saabin tulevaisuus
Ehkä ruotsalaiset ovat viisastuneet ja tajunneet mihin globaali tytäryhtiötalous johtaa: pääomien, innovaatioiden ja työpaikkojen häviämiseen. Eli parempi pitää homma omissa näpeissä silläkin uhalla, että kasvuprosentti ei ole kaksinumeroinen ja osake spekulanttien ykköslistalla.
Voi kun tämä viisaus saataisiin joskus Suomeenkin takaisin.
Voi kun tämä viisaus saataisiin joskus Suomeenkin takaisin.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Saabin tulevaisuus
Viimeisimmät uutiset, minkä mukaan kaupassa on sittenkin amerikkalais-rahoittaja, jos MTV3:n teksti-tv-linkki toimii:
http://www.mtv3tekstikanava.fi/new2008/178-01.htm
http://www.mtv3tekstikanava.fi/new2008/178-01.htm
Re: Saabin tulevaisuus
http://www.sr.se/cgi-bin/sisuradio/nyhe ... el=2865984
Törmäsin tuollaiseen. Vähän vanhentunut uutinen kylläkin, mutta eniten ihmetyttää tuo 200 auton päivätahti?!?!? Sehän kuulostaa melko paljolta. Voiko pitää paikkansa? Onko toi joku vitsisivusto, vähän toi kieliasu siellä antais ymmärtää että lähdekritiikkiä tulisi käyttää.
Vai liittyiskö se 200 biiliä / dag siihen, että uusi 9-5 vaatisi niin paljon lisäkapasiteettia tuotantoon. Tuo voluumin kasvu oli ajoitettu elokuulle, milloin se uuden femman produktion piti alkaa?
Törmäsin tuollaiseen. Vähän vanhentunut uutinen kylläkin, mutta eniten ihmetyttää tuo 200 auton päivätahti?!?!? Sehän kuulostaa melko paljolta. Voiko pitää paikkansa? Onko toi joku vitsisivusto, vähän toi kieliasu siellä antais ymmärtää että lähdekritiikkiä tulisi käyttää.
Vai liittyiskö se 200 biiliä / dag siihen, että uusi 9-5 vaatisi niin paljon lisäkapasiteettia tuotantoon. Tuo voluumin kasvu oli ajoitettu elokuulle, milloin se uuden femman produktion piti alkaa?
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Saabin tulevaisuus
Aamulehdessä oli koko sivun juttu herra Koenigseggistä. Oli jutun mukaan tienannut hieman rahaa keksimällä parkettilautojen lukkoliitoksen. Vaihteeksi asiallinen juttu Saabista, eikä vain normaalia "kuolo tulee"-journalismia.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Saabin tulevaisuus
Joo ja nyt kun googletin hivenen lisää, niin löysin sellaisen tiedon että nuo tuotantomäärät ovat olleet paljon suuremmat. Jotenkin se vaan kuulosti suurelta se 200 autoa per päivä.Mimmi kirjoitti:200 autoa/päivä on 50 000 autoa/vuosi.
Wikipedia:
Country Cars (2008) Cars (2007)
Sweden
Trollhattan 75,073 102,915
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 95
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Saabin tulevaisuus
http://www.automotorsport.se/news/18558 ... %C3%B6per/
Että nytkö sitten saatiin varmistus tälle Koenigsegg -asialle...?
Hyvä niin.
Että nytkö sitten saatiin varmistus tälle Koenigsegg -asialle...?
Hyvä niin.
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Re: Saabin tulevaisuus
Samaa suomeksi, ollutkin jo muualla:
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/06/ ... origin=rss
Aero X koenigseggin hiilikuiturunkoon olisi makea julkisuustempaus vaikkei montaa tehtäisikään.
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/06/ ... origin=rss
Aero X koenigseggin hiilikuiturunkoon olisi makea julkisuustempaus vaikkei montaa tehtäisikään.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus
Huomenta
Nyt, kun näyttää, että pelastaja on Saabille löytynyt, niin tuli mieleeni ajatus, että mistäs tulevaisuudessa saadaan tekniikka Saabeihin? Saab 9-3:n koneethan ovat GM, Holden tai Fiat tuotteita. Elvytetäänkö Saabin omien moottoreiden ja vaihteistojen valmistus?
Mutta entäs sitten myyntiverkosto ja huoltopisteet?
Ari
Nyt, kun näyttää, että pelastaja on Saabille löytynyt, niin tuli mieleeni ajatus, että mistäs tulevaisuudessa saadaan tekniikka Saabeihin? Saab 9-3:n koneethan ovat GM, Holden tai Fiat tuotteita. Elvytetäänkö Saabin omien moottoreiden ja vaihteistojen valmistus?
Mutta entäs sitten myyntiverkosto ja huoltopisteet?
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus
Kaikki ongelmat on pienempiä kun nostetaan hintoja eikä koeteta vallata suuria markkinaosuuksia. Keskitytään pieneen marginaaliin markkinoista eikä tavoitella kuuta taivaalta. Jossain oli maininta 70 000 auton vuosituotannosta.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 9/06/23333Rafu kirjoitti:Kaikki ongelmat on pienempiä kun nostetaan hintoja eikä koeteta vallata suuria markkinaosuuksia. Keskitytään pieneen marginaaliin markkinoista eikä tavoitella kuuta taivaalta. Jossain oli maininta 70 000 auton vuosituotannosta.
Joku luki sun ajatuksia.
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Taitaa olla jatkossa sitten saabismi rahamiesten hommaa.
Re: Saabin tulevaisuus
Se siitä Saabista sitten... Toisaalla sanotaan ettei ole syytä kilpailla BMW ja muiden kanssa ja nyt sitten koitetaan mennä vielä niiden yläpuolelle...
Edellisen viestin linkistä: Koeninsgegg Group aikoo muuttaa ostamansa automerkin mallistoa entistä kalliimmaksi ja samalla vähentää radikaalisti auton valmistusmääriä. Koeningseggin suunnitelmat tarkoittavat vääjäämättä myös suuria rationalisointeja Trollhättanissa.
Eli alkaa jonkun vuoden päästä vaikuttamaan myös käytettyjen autojen markkinoilla...
Firon
Edellisen viestin linkistä: Koeninsgegg Group aikoo muuttaa ostamansa automerkin mallistoa entistä kalliimmaksi ja samalla vähentää radikaalisti auton valmistusmääriä. Koeningseggin suunnitelmat tarkoittavat vääjäämättä myös suuria rationalisointeja Trollhättanissa.
Eli alkaa jonkun vuoden päästä vaikuttamaan myös käytettyjen autojen markkinoilla...
Firon
#1899