9-3X
Re: 9-3X
Joo, vitsi ja vitsi. Kuten epäilin ja muistin Scouthan se oli.
http://new.skoda-auto.com/fin/model/new ... scout.aspx
Eikö siinä ole aikalailla samanlaista ilmettä?
Näytti olevan hintakin, jos ymmärsin oikein: 24870 euroa 1.8TFSI 4x4
http://www.skoda.fi/files/Hinnasto_NEW_ ... _Combi.pdf
http://new.skoda-auto.com/fin/model/new ... scout.aspx
Eikö siinä ole aikalailla samanlaista ilmettä?
Näytti olevan hintakin, jos ymmärsin oikein: 24870 euroa 1.8TFSI 4x4
http://www.skoda.fi/files/Hinnasto_NEW_ ... _Combi.pdf
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 9-3X
Vieläkin jaksan ihmetellä, miten se nelivedon+dieselin+automaatin yhdistäminen ei onnistu Saabin (9-3X) kuoriin.
Viimeisimmässä TM:ssa oli (8/09) oli juttu Insigniasta, jossa mainittiin varusteluvaihtoehtona 2.0cdti (biturbo 140 kW) + haldex + eLSD + A6.
Joten jos konsernista vastaava yhdistelmä jo löytyy niin miksi se Saabin hintaluokkaan olisi sitten liian kallista, kun edes mitään uutta ei tarvitsisi keksiä???
Ja jos jollain tavalla premium -tasolla halutaan pyristellä, niin kyllä käytännössä dsg / s-tronic -tyyppinen vaihteisto pitäisi ilman muuta olla myös jo optiona.
Viimeisimmässä TM:ssa oli (8/09) oli juttu Insigniasta, jossa mainittiin varusteluvaihtoehtona 2.0cdti (biturbo 140 kW) + haldex + eLSD + A6.
Joten jos konsernista vastaava yhdistelmä jo löytyy niin miksi se Saabin hintaluokkaan olisi sitten liian kallista, kun edes mitään uutta ei tarvitsisi keksiä???
Ja jos jollain tavalla premium -tasolla halutaan pyristellä, niin kyllä käytännössä dsg / s-tronic -tyyppinen vaihteisto pitäisi ilman muuta olla myös jo optiona.
Re: 9-3X
Saabin mukaan on kyse tilanpuutteesta. Pitäisi tehdä niin suuria muutoksia 9-3:seen jotta saisi diesel + neliveto mahtumaan, että autosta tulisi niin kallis ettei ketään sen ostaisi.vakio9-5 kirjoitti:Vieläkin jaksan ihmetellä, miten se nelivedon+dieselin+automaatin yhdistäminen ei onnistu Saabin (9-3X) kuoriin.
Uuteen 9-5:seen tulee (kuulemma) diesel + neliveto yhdistettynä. Ja sehän on tehty insignian pohjalla.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: 9-3X
On se kun merkkifoorumillakin puhutaan aivan höpöjä!Nikke_M kirjoitti:Uuteen 9-5:seen tulee (kuulemma) diesel + neliveto yhdistettynä. Ja sehän on tehty insignian pohjalla.
Saab 9-5 on rakennettu GM:n Epsilon II alustalle, jolle tullaan rakentamaan tulevaisuudessa useita eri autoja. Ensimmäinen alustalle julkaistu malli oli Insignia, mutta ei se tarkoita sitä että kaikki myöhemmin alustalle julkaistavat mallit olisvat tehty Insignian pohjalta. Myöskään se että jos ensimmäinen alustalle julkaistu malli olisi ollut Saab 9-5 ei olisi tarkoittanut sitä että muut mallit olisivat pohjautuneet Saabiin.
Itseasiassa tuota Epsilon II plattaa käytetään osittain myös uudessa Cadillac SRX:ssä ja tulevassa Saab 9-4x:ssä
Re: 9-3X
En sitä tarkoittanutkaan, lausuin vaan lausettani vähän väärin. Tarkoitin kuten sanoit, samalle pohjalle kuin insignia. Buick LaCrosse on toki myös samalle pohjalle rakennettu, mutta ei yhtä tunnettu suomessa kuten Insignia.moose kirjoitti:On se kun merkkifoorumillakin puhutaan aivan höpöjä!Nikke_M kirjoitti:Uuteen 9-5:seen tulee (kuulemma) diesel + neliveto yhdistettynä. Ja sehän on tehty insignian pohjalla.
Saab 9-5 on rakennettu GM:n Epsilon II alustalle, jolle tullaan rakentamaan tulevaisuudessa useita eri autoja. Ensimmäinen alustalle julkaistu malli oli Insignia, mutta ei se tarkoita sitä että kaikki myöhemmin alustalle julkaistavat mallit olisvat tehty Insignian pohjalta.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: 9-3X
Onko näitä paljonkin liikenteessä? En ole mikään saab-fanaatikko, mutta kiinnitin huomion paikallisen Prisman parkkipaikalla Saabiin, joka näytti ulospäin jotenkin kaikin puolin hurjan vankkarakenteiselta normaaliin 9-3:n verrattuna. Auton perässä luki Saab 9-3 Turbo X
Re: 9-3X
Kyseessä lienee ollut normaalista 9-3 mallista tehty 2000 kappeleen erikoisversio Turbo X, ei 9-3X.blobbo kirjoitti:Onko näitä paljonkin liikenteessä? En ole mikään saab-fanaatikko, mutta kiinnitin huomion paikallisen Prisman parkkipaikalla Saabiin, joka näytti ulospäin jotenkin kaikin puolin hurjan vankkarakenteiselta normaaliin 9-3:n verrattuna. Auton perässä luki Saab 9-3 Turbo X
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: 9-3X
Ahaa, eli ilmeisesti juurikin sellainen sitten. Kysessä oli farkku-versio.hz81 kirjoitti:Kyseessä lienee ollut normaalista 9-3 mallista tehty 2000 kappeleen erikoisversio Turbo X, ei 9-3X.blobbo kirjoitti:Onko näitä paljonkin liikenteessä? En ole mikään saab-fanaatikko, mutta kiinnitin huomion paikallisen Prisman parkkipaikalla Saabiin, joka näytti ulospäin jotenkin kaikin puolin hurjan vankkarakenteiselta normaaliin 9-3:n verrattuna. Auton perässä luki Saab 9-3 Turbo X
Re: 9-3X
Näyttäisi mikkelistä löytyvän kaupan tuollanen http://www.nettiauto.com/saab/9-3/2726851
9-3 2.2 TiD -00
Re: 9-3X
Jaa notta diesel
Ja se mikä karikosta löytyy on tomaatti... Eilen kävin ihastelemassa....
Ja se mikä karikosta löytyy on tomaatti... Eilen kävin ihastelemassa....
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: 9-3X
Aiemmin kirjoittamaani toisaalle:OIZXXX kirjoitti:Jaa notta diesel
Ja se mikä karikosta löytyy on tomaatti... Eilen kävin ihastelemassa....
hz81 kirjoitti:Karikon autotalossa Mikkelissä on Turbo X SS automaattilootalla jota kävin viime viikolla koeajamassa. Myyjä lupasi TiDistäni 15 tonnia, pyynti 54000€. Lähtöhinnassa lienee tinkimisen varaa.njs kirjoitti:Noin 63 000e ilman lisävarusteita. Eihän hinta ole tippunut edes euro / kilometriOlli Kinaret kirjoitti:Paljonkos tuo on uutena maksanut? Minusta tuo on jotenkin ruma, ainakin kuvissa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: 9-3X
Moi
Viime perjantaina (11.09.2009) pääsin Jyväskylän Laakkosella 9-3X TTiD pelillä koeajamaan. Ja sanoisimpa, että mukavan helppoa on käynti autoon ja pois, kun penkki on vähän ylempänä, kuin tavallisessa perheautossa. Muutenkin mukava auto ajaa, vaalea nahkaverhoilu teki ohjaamosta tilavan tuntuisen.
Ari
Viime perjantaina (11.09.2009) pääsin Jyväskylän Laakkosella 9-3X TTiD pelillä koeajamaan. Ja sanoisimpa, että mukavan helppoa on käynti autoon ja pois, kun penkki on vähän ylempänä, kuin tavallisessa perheautossa. Muutenkin mukava auto ajaa, vaalea nahkaverhoilu teki ohjaamosta tilavan tuntuisen.
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: 9-3X
Moi,
Kävin myös katsomassa 9-3X mallia lauantaina Lohjalla. Siellä ei tosin ollut kyseistä mallia koeajossa ollenkaan. Hallissa oli sentään yksi 9-3X TTID mitä sai hypistellä.
Ehkä vähän myöhemmin pääsee myös kokeilemaan.
Kävin myös katsomassa 9-3X mallia lauantaina Lohjalla. Siellä ei tosin ollut kyseistä mallia koeajossa ollenkaan. Hallissa oli sentään yksi 9-3X TTID mitä sai hypistellä.
Ehkä vähän myöhemmin pääsee myös kokeilemaan.
Re: 9-3X
Aika tarkka olet kun huomaat 20mm eron "perus TTID autoon"Sonett73 kirjoitti:Moi
Viime perjantaina (11.09.2009) pääsin Jyväskylän Laakkosella 9-3X TTiD pelillä koeajamaan. Ja sanoisimpa, että mukavan helppoa on käynti autoon ja pois, kun penkki on vähän ylempänä, kuin tavallisessa perheautossa. Muutenkin mukava auto ajaa, vaalea nahkaverhoilu teki ohjaamosta tilavan tuntuisen.
Ari
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red