9-3X

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Juu, kyllä 9-3X TtiD:n +20mm korkeuseron huomaa ja myöskin Sonett III:n mataaluudenkin (119cm) huomaa ihan perstuntumalla

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Kävin itsekin täällä vaasassa katsomassa sunnuntaina 9-3X TTID. Auto ei valitettavasti ollut koeajokunnossa, mutta olen jo kokeillut tuo TTID-moottori, joten, en usko että ajettavuudessa on niin suuri ero normaaliin SC TTID:een. On kyllä näyttävä ja mukava auto muuten. Olisi kiva koeajaa XWD-malli.

Ja 9-3X näytti paljon paremmalta livenä kuin kuvissa.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Nikke_M kirjoitti: Ja 9-3X näytti paljon paremmalta livenä kuin kuvissa.
Mielenkiintoista olisi nähdä livenä uusi 9-5. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Huomenta Saabisitit

Eilen illalla näkyi Eurosportilla Nya Saab 9-3X:n mainos, milloinkahan Suomessa aloitetaan mainostamaan? Oli meinaan hieno mainos, hienosta autosta

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
maverick
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:30
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja maverick »

Sonett73 kirjoitti: Eilen illalla näkyi Eurosportilla Nya Saab 9-3X:n mainos, milloinkahan Suomessa aloitetaan mainostamaan? Oli meinaan hieno mainos, hienosta autosta
Netissä on ainakin mainoksia näkynyt muutamien websivujen sivupalkeissa. mm. www.ampparit.com sivulla oli ainakin eilen mainoksia..

-Tommi
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Zeikkari
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Huhti 30, 2006 05:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja Zeikkari »

Sonett73 kirjoitti: Eilen illalla näkyi Eurosportilla Nya Saab 9-3X:n mainos, milloinkahan Suomessa aloitetaan mainostamaan? Oli meinaan hieno mainos, hienosta autosta
Suomen GM:n meininkiä havainnoineena, tuskin koskaan.

Kävin viimeviikonloppuna ihmettelemässä Metro autossa Skoda Yetiä. Ei siinä menny kymmentäkään minuuttia, kun löysin jo itseni hypistelemästä 9-3X:sen nahkapenkkejä :D Hieno peli, mutta miksi sitä biopoweria ei saa automaattina?
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja PVI »

On näemmä Hirch tehnyt lisäviriä. Ei suoraan 9-3X:ään vaan tavalliseen XWD:hen, mutta eiköhän tuohonkin saa. Kivat lukemat ja CO2 arvotkin näyttäis olevan kohdillaan. 270HV ja 195g/km (ei vielä virallisia lukuja.)

Näyttäis ruottissa olevan ilmainen 10 päivän softa testi. Koskas suomessa????

http://extranet.hirsch-performance.ch/n ... ?id=UB6X76
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

milloinkahan Suomessa aloitetaan mainostamaan?
Hesarissa oli tässä ainakin yhdessä lehdessä muutama päivä sitten yllättävänkin iso mainos.
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja MtSound »

TuuSaR kirjoitti:Hesarissa oli tässä ainakin yhdessä lehdessä muutama päivä sitten yllättävänkin iso mainos.
Oli pariinkin otteeseen, tekstillä. Näe, koe ja aja.
Tarkoittaen oikeasti, ettei koeajomahdollisuutta silloin vielä olekaan vaikka erityistä viikonloppunäyttelyä mainostettiin. Pettymys oli saapua autioon liikkeeseen. Myyjä ei tiennyt valitettavasti juurikaan koeajomahdollisuuksista pääkaupungissa. Sanoi vain, että kysynnän mukaan maahantuoja ottaa autoja ajoon. Saas nähdä, mitä tulee.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Varovaisia saavat olla mainostaessa, ettei tule pettymyksiä jos liikkeessä ei ko. autoja ole. Saattaa asiakas käännähtää kannoillaan jos on lehdessä kovin koeajoa hehkutettu ja sitten liikkeessä kerrotaan auton tulevan paikalle "tarvittaessa".
Vähän kuten mulla kävin kun eka kertaa XWD:tä lähdin Ouluun asiasta tehden testaamaan. Lehdessä mainos, liikkeessä pelkkä esite...

Kyllä se siitä kun Könäri poppoo luö vähän rahaa tiskiin ja linjat laitetaan tosissaan rullaamaan. Alkaa löytyä koikka-autojakin!

Kuva
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Mepis
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 00:20

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja Mepis »

Hesarin mainos (vai olisko ollu joku muu lehti) oli erittäin hämäävä dieselin osalta. Muistaakseni ei missään lukenut, että diesel 9-3X TTiD ei olekaan neliveto. Rupesin jo epäilemään, että olisko sittenkin ja Saabin sivuiltakin sai aika tarkkaan kaivaa tekniset yksityiskohdat ennenku näkyi että on vain etuveto (ellei tajua että mallimerkinnästä puuttuu XWD - mutta on kuitenkin 9-3X). Aika harhaanjohtavaa mainontaa. Aktiivisemmat Saabistit täällä foorumilla asian tietävät, mutta voisi kuvitella uuden autosta kiinnostuneen pettyvän kun käy ilmi ettei dieseli olekaan xwd-malli.
9-3 SC 2.0T XWD A6 Vector -09
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Totta tuo nelivetokysymys, pettymyksiä tulee varmasti.

Toisaalta, tuolla haldexilla ei mennä reippaassa lumessa yhtään sen paremmin kuin etuvedollakaan.

Itse en oikein ymmärrä näitä harmaalla muovilla "koristeltuja" farmareita, kuten audi allroad, V70 ja nyt 9-3X. Mielestäni tuo erittäin halvan oloinen ja näköinen muovi rumentaa jokaista autoa mihin sitä laitetaan ja ajettavuus huononee aina kun auton korkeus nousee. No, kai joku tykkää kun mallit ovat kerran pysyneet markkinoilla.

Mun mielestä mikäli maastohenkistä autoa ostetaan, ostetaan sitten kunnollinen maastoauto lukkoineen päivineen, kuten vaikkapa Jeep Grand Cherokee, LR Discovery, MB G-sarja tai Toyota Landcruiser eikä näitä "maastofarmareita".

Sama mielipide koskee lelukatu"maastureita" kuten CR-V, RAV4 ym.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja juhokare »

2.3i-16 kirjoitti:Totta tuo nelivetokysymys, pettymyksiä tulee varmasti.

Toisaalta, tuolla haldexilla ei mennä reippaassa lumessa yhtään sen paremmin kuin etuvedollakaan.

Itse en oikein ymmärrä näitä harmaalla muovilla "koristeltuja" farmareita, kuten audi allroad, V70 ja nyt 9-3X. Mielestäni tuo erittäin halvan oloinen ja näköinen muovi rumentaa jokaista autoa mihin sitä laitetaan ja ajettavuus huononee aina kun auton korkeus nousee. No, kai joku tykkää kun mallit ovat kerran pysyneet markkinoilla.

Mun mielestä mikäli maastohenkistä autoa ostetaan, ostetaan sitten kunnollinen maastoauto lukkoineen päivineen, kuten vaikkapa Jeep Grand Cherokee, LR Discovery, MB G-sarja tai Toyota Landcruiser eikä näitä "maastofarmareita".

Sama mielipide koskee lelukatu"maastureita" kuten CR-V, RAV4 ym.
Toyota RAV4 ei kuuleman mukaan tosiaan ole kovinkaan hyvä maastossa, vaikkakin sillä nimellä sitä myydään. Ja nämä lava-malliset voivat olla jopa kaikkein parhaimpi maastossa - ne onkin tarkoitettu käsittääkseni monesti arkiseen työkäyttöön.

En ehkä ymmärrä tuota, että korkeampi auto olisi huonompi ajaa. Olen ajanut kahdella maastoautolla ja kummatkin ovat olleet erinomaisia. Ainoa negatiivinen seikka on ollut niissä, että minkälainen vaihteistovälitys niissä. On miellyttävämpää ajaa, jos maksiminopeus on jotain 160 km/h ja ehkä jokunen henkilöautoon verrattava sisustusominaisuus. Defendereissä tämä välitys on aika lyhyt = max. n. 130+ km/h, eli aika alhainen, ja desibelit ovat vähän eri luokkaa kuin Hiluxissa. Kummatkin kuitenkin omalla tavallaan hyviä. Sitten näistä Landcruisereista ja muista vastaavista ei ole näkemystä tai kokemusta, mielestäni nekin ovat aika tavallisia city-maastureita.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

juhokare kirjoitti:
2.3i-16 kirjoitti:Totta tuo nelivetokysymys, pettymyksiä tulee varmasti.

Toisaalta, tuolla haldexilla ei mennä reippaassa lumessa yhtään sen paremmin kuin etuvedollakaan.

Itse en oikein ymmärrä näitä harmaalla muovilla "koristeltuja" farmareita, kuten audi allroad, V70 ja nyt 9-3X. Mielestäni tuo erittäin halvan oloinen ja näköinen muovi rumentaa jokaista autoa mihin sitä laitetaan ja ajettavuus huononee aina kun auton korkeus nousee. No, kai joku tykkää kun mallit ovat kerran pysyneet markkinoilla.

Mun mielestä mikäli maastohenkistä autoa ostetaan, ostetaan sitten kunnollinen maastoauto lukkoineen päivineen, kuten vaikkapa Jeep Grand Cherokee, LR Discovery, MB G-sarja tai Toyota Landcruiser eikä näitä "maastofarmareita".

Sama mielipide koskee lelukatu"maastureita" kuten CR-V, RAV4 ym.
Toyota RAV4 ei kuuleman mukaan tosiaan ole kovinkaan hyvä maastossa, vaikkakin sillä nimellä sitä myydään. Ja nämä lava-malliset voivat olla jopa kaikkein parhaimpi maastossa - ne onkin tarkoitettu käsittääkseni monesti arkiseen työkäyttöön.

En ehkä ymmärrä tuota, että korkeampi auto olisi huonompi ajaa. Olen ajanut kahdella maastoautolla ja kummatkin ovat olleet erinomaisia. Ainoa negatiivinen seikka on ollut niissä, että minkälainen vaihteistovälitys niissä. On miellyttävämpää ajaa, jos maksiminopeus on jotain 160 km/h ja ehkä jokunen henkilöautoon verrattava sisustusominaisuus. Defendereissä tämä välitys on aika lyhyt = max. n. 130+ km/h, eli aika alhainen, ja desibelit ovat vähän eri luokkaa kuin Hiluxissa. Kummatkin kuitenkin omalla tavallaan hyviä. Sitten näistä Landcruisereista ja muista vastaavista ei ole näkemystä tai kokemusta, mielestäni nekin ovat aika tavallisia city-maastureita.
Landcruiserit, Land Roverit, Ranget, Grand Cherokee ja G-mersu eroavat muista "henkilöautomaisista" maastureista siinä, että niissä on alennusvaihteisto ja lukot, jeepissä ja mersussa jopa 3 kpl lukkoja, eli kaikki pyörät ovat tarvittaessa yhtä puuta. Teknisesti ne ovat siis huomattavasti enemmän maastoautoja kuin nuo "4-vetoiset" lukottomat katumaasturit. Hyvä vertailu oli aikoinaan Discovery 3:n ja Volvo XC90:n välinen oliko nyt tuulilasin tekemä vertailu, jossa kumpikin veti toistaan. Disco porskutti, mutta XC hyytyi muutaman 10 metrin jälkeen haldexin kuumentuessa ja auton muuttuessa etuvedoksi.

Eri asia ovat sitten puhtaat citymaasturit kuten MB:n ML ja BMW X5 ym. joihin edellisistä on selkeä ero esim veneen vetämisessä pois vedestä hiukankin huonolla alustalla. Näissä on yritetty jarruilla ja hienoilla sähkösysteemeille simuloida lukkoja, mikä ei teitenkään toimi kunnolla, vaan vehkeet ovat käytännössä kaksivetoisia pahan paikan tullen (ristikkäiset etu- ja takapyörä vetävät luistossa).

Toki pitää muistaa se, ettei kukaan käytännössä mene todella pahoihin paikkoihin tuon kalliin maastoautoryhmän kanssa, hinnat kun taitavat alkaa siitä 60te kieppeiltä päätyen rangen ~200te versioihin. Pahimmat keikat ovat siis juuri painavan trailerin veto pois vedestä, luminen, ajamaton mökkitie sekä satunnaiset metsästys/kalastusreissut.

Auton korkeus vaikuttaa aina huonontavasti sen kaarreominaisuuksiin, tosin kaarre- ja maasto-ominaisuudet ovat toinen mahdoton yhdistelmä.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Nyt ollaan heikoilla jäillä ja offtopiccia niin että tukka lähtee... :lol:

Se, ettei ymmärrä 5cm maavarahyötyä taikka Haldex vetoisia nelivetoja ja niiden käyttötarkoitusta on aika huvittavaa provoilua. Johon tartun heti. Aivan yhtä vähän ymmärrettävää on sporttiauto matalalla alustalla. Molemmat on yhtä hyviä/turhia tai mieluummin miten vain.

Käyttötarkoituksia on monia käyttäjien mukaan. Itse en koe, että nykyisessä autossani on juurikaan sen huonompi ajettavuus kuin saman kokoluokan farkuissa perusalustallaan. 5cm lisävarasta huolimatta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin