Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Kiinalaiset ostaa saabin,alkaavat tekeen og900 aeroa,tulipunaisella RED boksilla joka antaa n 250hp.
Siihen tulee tonnarin cooleri ja venäläiset nokian renkaat vakiona.Autoja saadaan suomeen vaan 10000kpl erä ensimmäisenä vuonna.
Avo tulee 2014 siis 20v siitä kun alkuperäinen og:n tuotanto loppu,juhla malliin tulee tulipunainen katto.
TIETOA ON.
Siihen tulee tonnarin cooleri ja venäläiset nokian renkaat vakiona.Autoja saadaan suomeen vaan 10000kpl erä ensimmäisenä vuonna.
Avo tulee 2014 siis 20v siitä kun alkuperäinen og:n tuotanto loppu,juhla malliin tulee tulipunainen katto.
TIETOA ON.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Re: Saabin tulevaisuus
jmarin kirjoitti:... Eihän GM:kään mahtanut asialle mitään, vaikka Saabin piti olla firman "huippumerkki". Vielä kun otetaan huomioon, miten vaikea aika nyt on valtamerkeilläkin, niin eiköhän asia ole aika selvä.
Jos Saab olisi saanut olla Saab niin väitän kyllä, että tilanne olisi paljon parempi. Katso nyt mitä konsepteja Saab on koko ajan kehitellyt pöytälaatikkoon, mutta GM on kaikki hylännyt.
Kyllä ärsyttää.
Re: Saabin tulevaisuus
Azanovix kirjoitti:Onneksi oma GM- (eli Aito-) Saabini on tehty ennen 9000:n valmistuksen päättämistä, niin on vielä laatuauto alla.
Mikäs mikääs, puolivillainen wannabemimmi se täällä?
Asiaan: Mieluimmin kunniakas lopetus kuin jatkuva löysässä hirressä roikkuminen. Perkele.
Re: Saabin tulevaisuus
Niinpä.Minuteman kirjoitti:Asiaan: Mieluimmin kunniakas lopetus kuin jatkuva löysässä hirressä roikkuminen. Perkele.
Tosin kun luin bemarin hinnastoa ja katsoin tm:n testistä valojen kantamaa ja haukkuja siitä, ettei yli 40ke auto kulje suoraan, niin alkaa kyllä itkettää. Tuoko se on sitten edessä.
Re: Saabin tulevaisuus
Mä kävin jo katsomassa Alfan sivuja ja vakoilemassa 159 wagonia (vaikka mulla ei ole varaa uuteen, mutta silti )Siinäpä hienosti muotoiltu auto. Ja ajo-ominaisuuksienkin tulisi kuuleman mukaan olla kunnossa. Ja jos sillä ajelis, niin takuulla ei tarvitsisi selitellä kenellekään autovalintaa. Toisin kuin nyt.jmarin kirjoitti:Niinpä.Minuteman kirjoitti:Asiaan: Mieluimmin kunniakas lopetus kuin jatkuva löysässä hirressä roikkuminen. Perkele.
Tosin kun luin bemarin hinnastoa ja katsoin tm:n testistä valojen kantamaa ja haukkuja siitä, ettei yli 40ke auto kulje suoraan, niin alkaa kyllä itkettää. Tuoko se on sitten edessä.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Saabin tulevaisuus
159:issä on vaan (kuulemma) se vika että se on niin jumalattoman iso, ja ihan liian painava , (oikeesti kun noin järjettömän isoa autoa ei juuri kukaan tarvitse, niin myynti saattaa jäädä tuolla mallisarjalla aika pieneksi).Pekko_Å kirjoitti: Mä kävin jo katsomassa Alfan sivuja ja vakoilemassa 159 wagonia (vaikka mulla ei ole varaa uuteen, mutta silti )Siinäpä hienosti muotoiltu auto. Ja ajo-ominaisuuksienkin tulisi kuuleman mukaan olla kunnossa. Ja jos sillä ajelis, niin takuulla ei tarvitsisi selitellä kenellekään autovalintaa. Toisin kuin nyt.
156-fanit on moittineet kuinka moista möhköfanttia ei saa mihinkään parkkiin, ja kuinka se ei painonsa vuoksi ole ollenkaan yhtä kiva ajettava mutkateillä kuin 156, ja kuinka suorituskykykin on selkeesti huonompi kuin vanhemmassa mallissa.
Alfan hankintaa vasta on joutunutkin perustelemaan, lähes kaikki pitävät totaalisen idioottimaisena hankintana, kun sensijaan Saab on ymmärretty ihan siinä kuin vaikka jokin Skodakin
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saabin tulevaisuus
Ei sitä tai mitään tarvitse selitellä muuten kuin jos tuntee olevansa jotakin velkaa muille.
Itse olen "joutunut" ajamaan MB:tä ja olin yllättynyt siitä kuinka vaikeata ns. "Premium"- autoa voikaan olla ohjastaa suoralla tiellä kun käsittääkseni ns. "Premium"- autoa ei pitäisi joutua ohjastamaan juuri ollenkaan. Tai sitten tie oli vääränlainen mutta auto kuitenkin "Premium"...
Itse olen "joutunut" ajamaan MB:tä ja olin yllättynyt siitä kuinka vaikeata ns. "Premium"- autoa voikaan olla ohjastaa suoralla tiellä kun käsittääkseni ns. "Premium"- autoa ei pitäisi joutua ohjastamaan juuri ollenkaan. Tai sitten tie oli vääränlainen mutta auto kuitenkin "Premium"...
Re: Saabin tulevaisuus
Joo pakko myöntää että noita pdf-esitteitä on tullut ihailtua jo muutaman vuoden ajan Ja näemmä on ihan pakko joutua kävelemään joka aamu ja iltapäivä mustan 159 farkun ohi (kun sen omistaja ei osaa sitä ajaa muualle pois kävelyreittiäni pilaamasta), on se vaan nätti, ei voi moittia, vaikka julmetun iso onkinPekko_Å kirjoitti: Mä kävin jo katsomassa Alfan sivuja ja vakoilemassa 159 wagonia (vaikka mulla ei ole varaa uuteen, mutta silti )Siinäpä hienosti muotoiltu auto. Ja ajo-ominaisuuksienkin tulisi kuuleman mukaan olla kunnossa.
Onneksi ei jostain syystä tärpännyt lotossa viime viikon arvonnassa, niin ei tarvitse miettiä valitsisiko 159SW:n disulina nelivedolla vaiko automaattina (luulen että päätyisin nelivetoon). Täytyy toivoa että voitan loton täyspotin vasta kun uusi 9-5 on saapunut markkinoille
Tosta Alfasta vielä sen verran että se uusi 1743cc 1750TBI-konehan olisi ehkä oikein mainio laite uuden 9-5 Saabin nokalle, tosin sinä oli aikas karmeet päästölukemat, olikohan 159.iin kytkettynä jotain CO2 189g/100km tms, eli ei ihan huippuluokkaa ollenkaan, vaan pikemminkin vanhojen Saabin triumph-pohjaisten (mm. b235) koneiden tasoa.
No sieltähän saisivat nykyaikaisen koneen uuteen 9-5:een, josta Saabin inssit saisivat melko varmasti kiusattua ulos lisää ainakin 30-50hv? Tosin femmaanhan pitäisi löytää jostain iso konekin, jos sitä meinataan muka myydä isolla hinnalla isona autona isokoneisten bemareiden ja mersujen rinnalla?
Mielestäni GM voisi antaa Saabin Fiatille Chryslerin kylkijäisenä muiden keskenäisten liiketoimiensa ohessa, hiivatti olisi omasta mielestäni ainoa järkevä omistaja Saabille (jos jostain syystä sattuisivat innostumaan Saabista, tuskin kuitenkaan).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Saabin tulevaisuus
No jos ei Kiinalaista autoa, niin miten olis Korealainen?
http://www.teknikensvarld.se/view-image ... nza-19.jpg
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/09 ... /index.xml
http://www.teknikensvarld.se/view-image ... nza-19.jpg
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/09 ... /index.xml
Re: Saabin tulevaisuus
Noh noh, ei liene mitään syytä ruveta solvaamaan mimmiä tässä vaiheessa.Minuteman kirjoitti:Azanovix kirjoitti:Onneksi oma GM- (eli Aito-) Saabini on tehty ennen 9000:n valmistuksen päättämistä, niin on vielä laatuauto alla.
Mikäs mikääs, puolivillainen wannabemimmi se täällä?
Asiaan: Mieluimmin kunniakas lopetus kuin jatkuva löysässä hirressä roikkuminen. Perkele.
Mutta niinhän se on, että Saabien valmistus alkoi virallisesti vasta GM:n väliintulon myötä. Aikaisemmilla ei niin väliä.
Re: Saabin tulevaisuus
Kiinalaiset haluavat Saabin, GM ei halua myydä
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto ... 352035.ece
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto ... 352035.ece
Re: Saabin tulevaisuus
Oliskohan alunperin pitänyt Merbancon ja Koenigseggin laittaa hynttyyt yhteen, eikä toisin päin.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Saabin tulevaisuus
Tänään kävin laakkosella uutta 9-3 saab tid ihastelemassa niin olivat aika varmalla pohjalla että ei saab lopeta mutta tulee osittain uusi yhteistyö kumppani.?????
Kävin istumassa uudessa 500 sarjan bmw ja tuli mieleen että missä näin kalliin auton penkit on kun vertas saabiin ja pellit ja viimeistely oli kuin mazdan 6 mallista.
korjaamon puolla oli sitten vm.08 disel bmw moottorin vaihdossa niin ei se paloja himoja pemarin suuntaan tuonut.
Kävin istumassa uudessa 500 sarjan bmw ja tuli mieleen että missä näin kalliin auton penkit on kun vertas saabiin ja pellit ja viimeistely oli kuin mazdan 6 mallista.
korjaamon puolla oli sitten vm.08 disel bmw moottorin vaihdossa niin ei se paloja himoja pemarin suuntaan tuonut.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus
No sittenhän meillä saapisteilla ei ole mitään hätää, kun kerran Laakkosen asiantuntijat on tuota mieltäveini siekkinen kirjoitti:Tänään kävin laakkosella uutta 9-3 saab tid ihastelemassa niin olivat aika varmalla pohjalla että ei saab lopeta mutta tulee osittain uusi yhteistyö kumppani.?????
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84