Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Ilmeisesti kyse oli nykyisen 9-3:sen ekasta painoksesta.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Saabin tulevaisuus
Mielestäni tyylikkäin 9-3.Mawerick kirjoitti:Ilmeisesti kyse oli nykyisen 9-3:sen ekasta painoksesta.
Re: Saabin tulevaisuus
Jostain luin, että kauppa ei sisällä 9-3:n prässikoneita, joten ei ole odotettavissa sen näköisiä autoja. Jotain siihen liittyvää tekniikkaa kylläkin.
Sieltä täältä olen myös lukenut, että on äärimmäisen yleistä myydä vähemmän kehittyneille markkinoille vanhentuvaa tekniikkaa. Kauppa joutui valokeilaan vain koska Saab on muutenkin valokeilassa. Muuten ei olisi välttämättä annettu edes sitä lyhyttä pressitiedotetta.
Sieltä täältä olen myös lukenut, että on äärimmäisen yleistä myydä vähemmän kehittyneille markkinoille vanhentuvaa tekniikkaa. Kauppa joutui valokeilaan vain koska Saab on muutenkin valokeilassa. Muuten ei olisi välttämättä annettu edes sitä lyhyttä pressitiedotetta.
Re: Saabin tulevaisuus
Gm:n mukaan on Spyker ainoa Saabin kaupasta neuvotteleva kirjoittaa Dn.se. Heidän mukaansa, mikäli Spykerin kauppa ei toteudu, tullaan Saab ajamaan alas.
Venäläistä rulettia näyttää olevan, paha juttu.
Venäläistä rulettia näyttää olevan, paha juttu.
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08
Re: Saabin tulevaisuus
Joo tosiaan se on Spyker tai lorun loppu.arska kirjoitti:Gm:n mukaan on Spyker ainoa Saabin kaupasta neuvotteleva kirjoittaa Dn.se. Heidän mukaansa, mikäli Spykerin kauppa ei toteudu, tullaan Saab ajamaan alas.
Venäläistä rulettia näyttää olevan, paha juttu.
-------
Spyker on Saabin viimeinen toivo
Tiistai 15.12.2009 klo 18:53 STT–Reuters
Automerkki Saabille on jäljellä enää yksi ostajaehdokas. General Motorsin hallituksen puheenjohtajan Ed Whitacren mukaan Saabia havittelee enää hollantilainen urheiluautovalmistaja Spyker.
Toimitusjohtajan tehtävää toistaiseksi hoitava Whitacre sanoi tiistaina Detroitissa, että Spyker on ainoa osapuoli, jonka kanssa neuvotteluja käydään. Hän pitää kaupan toteutumista mahdollisena.
Saab on ollut GM:n omistuksessa jo lähes 20 vuotta. Ruotsalainen urheiluautovalmistaja Koenigsegg vetäytyi Saabin ostoaikeista marraskuun lopussa.
Whitacre vahvisti, että GM lopettaa Saabin valmistamisen, ellei ostaja ilmaannu vuoden loppuun mennessä.
Hollantilaisen luksusautovalmistaja Spykerin taustalla on muun muassa venäläinen Corvers-pankki. Pientä toimijaa on verrattu Koenigseggiin.
STT–Reuters
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Saabin tulevaisuus
http://www.e24.se/business/verkstadsind ... 745927.e24
Sopimus saattaa olla valmis ennen joulua ja Spykerin takana(piilossa) olevilla rahoittajilla pitäisi olla aika syvät taskut.
------------------
Mikäli kielirikkauksia on vähemmän niin http://translate.google.com sivulla kannattaa kääntää svedut englanniksi, suomeksi turha yrittää.
Sopimus saattaa olla valmis ennen joulua ja Spykerin takana(piilossa) olevilla rahoittajilla pitäisi olla aika syvät taskut.
------------------
Mikäli kielirikkauksia on vähemmän niin http://translate.google.com sivulla kannattaa kääntää svedut englanniksi, suomeksi turha yrittää.
Viimeksi muokannut TuuSaR, Ti Joulu 15, 2009 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saabin tulevaisuus
Jotenkin tuntuisi hullulta ajaa alas yritys, jonka ostamisesta on kiinnostunut moni muu yritys. Tai ainakin on ollut kiinnostunut. Kai saabin myyminen nyt helpompaa ja kannattavampaa olisi, kuin alas ajo. Vaikka sitten Gm ei aivan haluamaansa kauppaa saisikaan tehtyä
#3996 9-3 -98
Re: Saabin tulevaisuus
Kiva jos osais ruotsia...
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Re: Saabin tulevaisuus
Ei tunnu aina näissä bisneshommissa maalaisjärjellä olevan mitään tekemistä.. (Nojaa, onko muka poliitiikassa sen enempää.)Otu kirjoitti:Jotenkin tuntuisi hullulta ajaa alas yritys, jonka ostamisesta on kiinnostunut moni muu yritys. Tai ainakin on ollut kiinnostunut. Kai saabin myyminen nyt helpompaa ja kannattavampaa olisi, kuin alas ajo. Vaikka sitten Gm ei aivan haluamaansa kauppaa saisikaan tehtyä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2870
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus
Onhan se Audikin toreissaan, kun menneestä mallista kasataan jotain kippoa Espanjassa. Uutinen merkin henkihieverissä olosta vain on sattunut menemään ainakin multa ohiV.J.S kirjoitti:Todella normaali "kauppalehdistön" kirjoitus, jossa Saabin nerokas veto, jolla hankkivat käteistä myymällä vanhan mallin turhat tuotantolinjat/koneet/muotit, julistetaan lopun merkiksi...Tuo "pieni" vivahde tosiaan unohdetaan yo. artikkelissa, että kyseessä on nuo vanhan mallin koneet & teknologia, jota samainen lehdistö on muistanut haukkua vanhentuneeksi jo about 10 vuotta
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Saabin tulevaisuus
Kyllähän sen ymmärtää, ettei tuollaista kauppaa ihan noin vain tehdä. GM haluaa Saabista eroon, hinnalla ei niin väliä. Moni haluaa ostaa Saabin, alussa tuotanto mallien pitäisi pohjautua GM:n tekniikkaan joka pitää ostaa GM:ltä. Tässä se ongelma tuleekin, GM haluaa palikoista voittoa ja Saabin ostaja haluaisi myös tehdä voittoa. Asiakas katsoo paljon hintaa, Insignia ja 9-5 lähes samalla tekniikalla mutta 9-5:n hinnassa on enemmän välikäsiä --> selvästi kalliimpi.
Veikkaan, että suurin kysymysmerkki kaupassa on se millä hinnalla GM:ltä saa osat Saabbiin ja pystytäänkö loppujen lopuksi myymään yhtään uutta Saab 9-5 autoa.
Varmaan taas tuli mietittyä liian epäselvästi...
Veikkaan, että suurin kysymysmerkki kaupassa on se millä hinnalla GM:ltä saa osat Saabbiin ja pystytäänkö loppujen lopuksi myymään yhtään uutta Saab 9-5 autoa.
Varmaan taas tuli mietittyä liian epäselvästi...
#3834
Re: Saabin tulevaisuus
Mun maalaisjärjen mukaan Saabin lopettaminen olisi GM:lle selkein ja turvallisin ratkaisu.jmarin kirjoitti:Ei tunnu aina näissä bisneshommissa maalaisjärjellä olevan mitään tekemistä.. (Nojaa, onko muka poliitiikassa sen enempää.)Otu kirjoitti:Jotenkin tuntuisi hullulta ajaa alas yritys, jonka ostamisesta on kiinnostunut moni muu yritys. Tai ainakin on ollut kiinnostunut. Kai saabin myyminen nyt helpompaa ja kannattavampaa olisi, kuin alas ajo. Vaikka sitten Gm ei aivan haluamaansa kauppaa saisikaan tehtyä
Kaikissa Saab-malleissa on runsaasti GM-teknologiaa, uudessa 9-5:ssä vieläpä aivan uusinta huutoa. Jos kilpailija hyötyy näistä, ei hyvä GM:n kannalta. Jos kilpailija saa tiedon näissä mahdollisesti olevista ongelmista yhtä nopeasti ja tarkasti kuin GM:n omakin organisaatio, ei hyvä GM:n kannalta. Ja jos Saabit jatkossa kilpailevat ainakin joillain markkina-alueilla ainakin joitain GM:n malleja vastaan, ei hyvä GM:n kannalta. Ja kauppahinta tuskin missään tapauksessa olisi sellaista tasoa, että se GM:n surkeuteen lohtua toisi.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Saabin tulevaisuus
Herra Koenigsegg mainitsi muistaakseni, että Saabin irtautuminen GM:stä vaati 87 eri sopimusta, luultavasti valtaosa näistä liittyy erilaisiin lisenssijärjestelyihin. Varmaan tälläkin hetkellä, kellon ympäri, tätä sopimuspinoa käydään läpi uudestaan. Juuri tämä vuoden aikana tehty urakka mahdollistaa nopeankin sopimuksen.
Se miksi Saab myydään, johtuu GM:n chapter 11:sta aiheuttamasta poliittisesta aallosta. USA:n veronmaksajien rahaa upposi kymmeniä miljardeja GM:ään. Tästä syystä jopa Opel meinattiin loppuun asti myydä, vaikka Opel on perinteisesti ollut GM:n lypsylehmä ja teknologisesti tärkeä.
Saabin myynnin taustalla on tietenkin myös se tosiasia, että Saab sopii huonosti GM:n sisälle, varsinkin Opelin kanssa oli sukset ristissä.
Sekin täytyy muistaa, että Saturn ja Buick brändit saivat kirvestä(ja Hummer myyntiin), iso henkinen isku monille GM:n asiakkaille, Saabin säilymistä ei hyvällä katsota.
Se miksi Saab myydään, johtuu GM:n chapter 11:sta aiheuttamasta poliittisesta aallosta. USA:n veronmaksajien rahaa upposi kymmeniä miljardeja GM:ään. Tästä syystä jopa Opel meinattiin loppuun asti myydä, vaikka Opel on perinteisesti ollut GM:n lypsylehmä ja teknologisesti tärkeä.
Saabin myynnin taustalla on tietenkin myös se tosiasia, että Saab sopii huonosti GM:n sisälle, varsinkin Opelin kanssa oli sukset ristissä.
Sekin täytyy muistaa, että Saturn ja Buick brändit saivat kirvestä(ja Hummer myyntiin), iso henkinen isku monille GM:n asiakkaille, Saabin säilymistä ei hyvällä katsota.
Perinteinen Saabin ostaja ei harkitse Cadillacia tai Opelia. Saabin myynti on GM:n kilpailijoilta pois.Saabit jatkossa kilpailevat ainakin joillain markkina-alueilla ainakin joitain GM:n malleja vastaan
Re: Saabin tulevaisuus
Juha96 kirjoitti:Mun maalaisjärjen mukaan Saabin lopettaminen olisi GM:lle selkein ja turvallisin ratkaisu.jmarin kirjoitti:Ei tunnu aina näissä bisneshommissa maalaisjärjellä olevan mitään tekemistä.. (Nojaa, onko muka poliitiikassa sen enempää.)Otu kirjoitti:Jotenkin tuntuisi hullulta ajaa alas yritys, jonka ostamisesta on kiinnostunut moni muu yritys. Tai ainakin on ollut kiinnostunut. Kai saabin myyminen nyt helpompaa ja kannattavampaa olisi, kuin alas ajo. Vaikka sitten Gm ei aivan haluamaansa kauppaa saisikaan tehtyä
Kaikissa Saab-malleissa on runsaasti GM-teknologiaa, uudessa 9-5:ssä vieläpä aivan uusinta huutoa. Jos kilpailija hyötyy näistä, ei hyvä GM:n kannalta. Jos kilpailija saa tiedon näissä mahdollisesti olevista ongelmista yhtä nopeasti ja tarkasti kuin GM:n omakin organisaatio, ei hyvä GM:n kannalta. Ja jos Saabit jatkossa kilpailevat ainakin joillain markkina-alueilla ainakin joitain GM:n malleja vastaan, ei hyvä GM:n kannalta. Ja kauppahinta tuskin missään tapauksessa olisi sellaista tasoa, että se GM:n surkeuteen lohtua toisi.
Heh. Pitänee tietää asioista enemmän, ennen kuin käytän taas maalaisjärkeä
#3996 9-3 -98
Re: Saabin tulevaisuus
Toivottavasti eivät GM:lläkään käytä (nytkään) järkeään, vaan myyvät Saabin osaaviin käsiinOtu kirjoitti: Heh. Pitänee tietää asioista enemmän, ennen kuin käytän taas maalaisjärkeä
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm