Kauppalehtikin taisi jo vihdoin ymmärtää muokata artikkeliaan. Joka tapauksessa ei mitään uutta auringon alla Saabin kohtalosta?? Voi olla ihan viisastakin että ennen myyntiä mikälie pesänhoitaja (tms) saa selvitettyä "Saabin" ja GM:n välisiä taloussuhteita, ja molempien sitoumuksia kolmansille osapuolille, jne?
(Toivottavasti velkojille kelpaisi ooppelin osat jotta Saab pääsisi niistä eroon )
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saabsunitedista löytynyttä. Eli lyhyesti: ruotsalainen asiaa tunteva lakimies ei usko, että GM:n valitsema asiainhoitaja tulee menemään läpi.
"Advocate saw GM's choice of liquidator
2010-01-08 17:41
Rolf Åbjörnsson lawyer, who represented the Saab and Opel dealers in Saab Automobile reorganization last year, is highly critical of GM's actions.
"The fact that GM wants Alixpartners sounds like pure American circus. A liquidator will be a natural person must be proficient in Swedish law. Alixpartners is excluded in terms of skills. Moreover, the bias because Stephen Taylor on Alixpartners was in the Saab's reconstruction team," he says .
It is the Companies Registration Office which decides who becomes a liquidator.
"I can not imagine that GM may be through Alixpartners", says Rolf Åbjörnsson.
"The fact that GM has decided on the liquidation is not necessarily negative," according to Rolf Åbjörnsson.
"It clarifies the situation and a liquidator may continue to run the company and participate in the sales process. GM can suspend the liquidation, if you like at any time. A liquidation is the serious way in order to liquidate a company that is insolvent. Unlike a bankruptcy, where the money is not enough, promising the owners at a
liquidation of all debts to be paid, "says Rolf Åbjörnsson.
"One reason why GM chose to start liquidation may be to facilitate contacts. There is a larger device with the Board and CEO," said Rolf Åbjörnsson. "
arska kirjoitti:Aika hassu tilanne GM:llä. Alasajo ja katsellaan tarjouksia. Ehkä ensi viikolla tiedetään miten käy tai sitten ei.
Sinällään ihmeteltävän johdonmukaista toimintaa GM:ltä, kun osaavat pitää kiinni edes jostain päätöksestään, eli tuosta Saabin alasajosta. No eikait automerkin omistajanvaihdos tapahtu yleensäkään niin helposti että kirjoitetaan luovarit, myyjä heittää avaimet uudelle omistajalle, ja that's it?
Itse en jaksa kyllä enää jatkossa seurata noita "uutisia", vaan jään odottamaan tietoa uudesta Saabin omistajasta (enkä itse usko Saabin lakkauttamiseen ennenkuin Trollhättaninen tehdas on pienistetty ja kuljetettu kierrätykseen).
Aikamoista farssia tuo GM on vaan saanut pidettyä yllä jo ties kuinka kauan (ja juuri sen vuoksi on todella vaikea uskoa siihen että olisivat oikeasti lakkauttamassa Saabia).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
YKÄ kirjoitti:Ei GM saabia ole edes myymåssä,se uus femma tulee markkinoille opelina senaator,kapitan.
Liian hyvää tekniikkaa myytäväksi rahalla.
Kiinalaiset olis ostaneet jenkeilta lentotukialuksen,myyjä määrää hinnan,maksu käteisellä.
Jenkit ei myy.
RAHALLA EI SAA KAIKkEA.
Kyllähän se siltä näyttää että loppuu se saabin tekeminen. Tyypillistä Jenkkien
pelleilyä koko homma, Ollaan myyvinään ja muka katsomassa tarjouksia,vaikka
alas ajaminen on päätetty jo aikaa sitten. Sitten vain sanotaan että kaikkemme
yritimme.
En minä valita mutta kyrsiihän se