Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Kelläs olisi hyvä ulosanti kirjallisessa muodossa, voisi pistää jotain kritiikkiä johonkin instanssiin.
Re: Saabin tulevaisuus
Tuossa voisi olla ideaa, mutta miten sitten sen toteuttaa, niin en tiedä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus
Paljon kivempaa on spekuloida saabin mahdollisilla ongelmilla, joita ei vielä edes ole olemassa, kuin kirjoittaa (tai ehkä jopa revitellä hieman) sillä faktalla, että toyota on joutunut lopettamaan usean tehtaan tuotannon ja useiden mallien myynnin turvallisuusongelmien vuoksi.
Maailman suurin autonvalmistaja syvissä ongelmissa päämarkkina-alueellaan - kurssi romatanut! Kymmeniä tuhansia autoja jää myymättä joka viikko - onko tämä viimenen naula tappiollisen toyotan arkkuun?
Maailman suurin autonvalmistaja syvissä ongelmissa päämarkkina-alueellaan - kurssi romatanut! Kymmeniä tuhansia autoja jää myymättä joka viikko - onko tämä viimenen naula tappiollisen toyotan arkkuun?
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Saabin tulevaisuus
Tuo Kauppalehden uutinen on ehkä huonosti otsikoitu: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... sort=false mutta kyllä siinä silti minusta on aika paljon elämän realiteettejakin. Vaikka kuinka sinikeltaisten lasien läpi tätä katsoo, niin ihan helvetinmoinen homma on kyllä nostaa Saab vielä tästä jaloilleen... toivottavasti se onnistuu.
Re: Saabin tulevaisuus
Nostaa mistä jaloilleen?mek kirjoitti:Vaikka kuinka sinikeltaisten lasien läpi tätä katsoo, niin ihan helvetinmoinen homma on kyllä nostaa Saab vielä tästä jaloilleen... toivottavasti se onnistuu.
Pekko_Å kirjoitti: Toisekseen, missä suuret raflaavat otsikot siitä, että Saab ei olekaan tehnyt kuin yhden vuoden tappiota ovat??? Musta tulee isona toimittaja, voin pakkosyöttää tyhmälle(?) kansalla oman mielipiteeni totuutena. Onkohan muuten KL täynnä pelkkiä kolumneja vailla lehden omaa vastuuta?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus
Esim. tästä:Rafu kirjoitti:Nostaa mistä jaloilleen?mek kirjoitti:Vaikka kuinka sinikeltaisten lasien läpi tätä katsoo, niin ihan helvetinmoinen homma on kyllä nostaa Saab vielä tästä jaloilleen... toivottavasti se onnistuu.
Todella syvä sukellus tuotannossa ja myynnissä: jos Spykerin pörssitiedotteen luvut pitävät paikkansa, on kappalemääräinen tuotanto pudonnut 77 prosentilla ja kappalemääräinen myynti 58 prosentilla 2009 vs. 2008. GM:ltä saatava ja EIB:ltä toivottavasti saatava rahoitus riittävät tappioiden kattamiseen hetkeksi aikaa, mutta milläköhän rahoituksella nykyisen 9-3:n seuraaja aiotaan kehittää, kyllä siinä riittää vielä pähkäilemistä, jos niin pitkälle päästään. Autoteollisuuden tilanne on yleisemminkin sellainen, että vahvemmillakin voi olla vaikeuksia rahoituksen saannissa.Spykerin pörssitiedote kirjoitti:In 2009 Saab sold 39.903 cars and produced 20.791 cars versus selling 94.751 cars in 2008 and producing 89.086 cars.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Saabin tulevaisuus
No kyllä kai myynti sukeltaa, kun ruvetaan spekuloimaan merkin alasajolla.Juha96 kirjoitti:Esim. tästä:Rafu kirjoitti:Nostaa mistä jaloilleen?mek kirjoitti:Vaikka kuinka sinikeltaisten lasien läpi tätä katsoo, niin ihan helvetinmoinen homma on kyllä nostaa Saab vielä tästä jaloilleen... toivottavasti se onnistuu.Todella syvä sukellus tuotannossa ja myynnissä: jos Spykerin pörssitiedotteen luvut pitävät paikkansa, on kappalemääräinen tuotanto pudonnut 77 prosentilla ja kappalemääräinen myynti 58 prosentilla 2009 vs. 2008. GM:ltä saatava ja EIB:ltä toivottavasti saatava rahoitus riittävät tappioiden kattamiseen hetkeksi aikaa, mutta milläköhän rahoituksella nykyisen 9-3:n seuraaja aiotaan kehittää, kyllä siinä riittää vielä pähkäilemistä, jos niin pitkälle päästään. Autoteollisuuden tilanne on yleisemminkin sellainen, että vahvemmillakin voi olla vaikeuksia rahoituksen saannissa.Spykerin pörssitiedote kirjoitti:In 2009 Saab sold 39.903 cars and produced 20.791 cars versus selling 94.751 cars in 2008 and producing 89.086 cars.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus
Juuri näin Tsaarela.
Joskus huhtikuussa kun kävin Metrossa hakemassa tarjouksen 9-3 xwd:hen niin myyjä sanoi ettei näitä kukaan osta kun ei takuuasioista, jälleenmyyntiarvosta, merkin jatkosta, varaosista ja yleensä mistään tiedä mitään.
Ei kai sitä sitten kannata ostaa jos se lopetetaan.
No just... Kauppaan vaan ja baanalle!
Joskus huhtikuussa kun kävin Metrossa hakemassa tarjouksen 9-3 xwd:hen niin myyjä sanoi ettei näitä kukaan osta kun ei takuuasioista, jälleenmyyntiarvosta, merkin jatkosta, varaosista ja yleensä mistään tiedä mitään.
Ei kai sitä sitten kannata ostaa jos se lopetetaan.
No just... Kauppaan vaan ja baanalle!
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus
Hitto kun tulee hyvälle tuulelle kun kuulee tuon VM:n näkemyksiä Saabista
http://newsroom.saab-web.com/
Edit: taitaakin olla sama kuin aiemmin linkattu youtube-linkki...
http://newsroom.saab-web.com/
Edit: taitaakin olla sama kuin aiemmin linkattu youtube-linkki...
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Re: Saabin tulevaisuus
Tuntuu jotenkin, että tämä Victor pystyy ja osaa ajatella itsenäisesti paljon enemmän ja ymmärtää enemmän autoista kuin Gangster Motors. Näinhän sen pitää mennä.2,3T sport kirjoitti:Hitto kun tulee hyvälle tuulelle kun kuulee tuon VM:n näkemyksiä Saabista
http://newsroom.saab-web.com/
Edit: taitaakin olla sama kuin aiemmin linkattu youtube-linkki...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus
Jotenkin tuntuu, että Muller elää tällä hetkellä jonkin sortin yrittäjäunelmansa kynnyksellä, sen verran usein vilahtaa sana "entrepreneurship" noissa haastatteluissa.
Tuleehan Saabista nyt tavallaan autoteollisuuden pienyrittäjä.
Miten vapaat kädet mahtaa saada Hirsch jos ja kun kauppa toteutuu
Tuleehan Saabista nyt tavallaan autoteollisuuden pienyrittäjä.
Miten vapaat kädet mahtaa saada Hirsch jos ja kun kauppa toteutuu
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Saabin tulevaisuus
Tuokin kyllä pitää paikkansa.2.3i-16 kirjoitti:Jotenkin tuntuu, että Muller elää tällä hetkellä jonkin sortin yrittäjäunelmansa kynnyksellä, sen verran usein vilahtaa sana "entrepreneurship" noissa haastatteluissa.
Tuleehan Saabista nyt tavallaan autoteollisuuden pienyrittäjä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus
Hieno homma.
PAri päivää olen ollut firman koulutuksessa ja ulkona kaikesta saabiin liittyvästä.
Mutta hienoa tekstiä täältä saa lukea.
Taidanpa nyt liittyä clubiin.
PAri päivää olen ollut firman koulutuksessa ja ulkona kaikesta saabiin liittyvästä.
Mutta hienoa tekstiä täältä saa lukea.
Taidanpa nyt liittyä clubiin.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Saabin tulevaisuus
Etkö nä ole vielä klubissa? Liity ihmeessä!A.L. kirjoitti:Hieno homma.
PAri päivää olen ollut firman koulutuksessa ja ulkona kaikesta saabiin liittyvästä.
Mutta hienoa tekstiä täältä saa lukea.
Taidanpa nyt liittyä clubiin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus
Ei millään jaksa oikoa kaikenmaailman lehdistön tietäjiä heidän Saab-luuloistaan, mutta edes täällä foorumilla täytyy pitää huoli että vähemmänkin kuvioita seuranneilla Saabisteilla pysyy faktat kohdallaan...ei ole mitenkään tarkoitus piikitellä Juha96:ta vaan ainoastaan vastata esitettyihin oletuksiin
Hienoa muuten, että moni on jaksanut oikoa esim kauppalehden "toimittajien" möläytyksiä!!
Saabilla ei koskaan ennen ole ollut kahta täysin uutta mallisarjaa tuotannossa kuten tänä vuonna tulee olemaan! Lisäksi vielä kolmannesta ja ainoasta "vanhasta" mallisarjasta, 9-3:sta, on juuri esitelty korotettu 9-3x versio eikä perussarjankaan faceliftistä ei ole vielä kovin kauaa.
Vähän oikeanlaista ja riittävän kattavaa mainontaa sekä hinnat riittävän korkealle niin hyvä tulee
Hienoa muuten, että moni on jaksanut oikoa esim kauppalehden "toimittajien" möläytyksiä!!
Kuten moni jo mainitsikin niin spekuloinnit valmistuksen lopettamisesta eivät ole kovin suotuisia puheenaiheita myyntilukujen kaunistamiseksi. Ja pitää huomioida että maailman suurin autonvalmistaja sai aikaan peräti YHDEN täysin uuden Saab-mallin sinä n.10v aikana kun omisti saabin kokonaan. 9-3ss/sc. Samana ajanjaksona taisi hiukan pienempi Ford mahdollistaa volvolle liki kymmenen täysin uutta mallia. Ja tämä ylintä päätäntävaltaa Saabista käyttänyt GM ei ole enää muutamaan vuoteen ollutkaan maailman suurin autonvalmistaja kun on tehnyt "viisaita" päätöksiä muidenkin omistamiensa merkkien kohdallaJuha96 kirjoitti: Esim. tästä:Todella syvä sukellus tuotannossa ja myynnissä...Spykerin pörssitiedote kirjoitti:In 2009 Saab sold 39.903 cars and produced 20.791 cars versus selling 94.751 cars in 2008 and producing 89.086 cars.
Saab on saneerattu velattomaksi, ei ole mitään maksuja rästissä mihinkään suuntaanJuha96 kirjoitti:GM:ltä saatava ja EIB:ltä toivottavasti saatava rahoitus riittävät tappioiden kattamiseen hetkeksi aikaa,
Juuri sillä EIB:n lainallahan sitä yhtiötä kehitetään. Lainaahan ei sääntöjen mukaan edes saa käyttää vain olemassa olevan liiketoiminnan jatkamiseen vaan se tulee nimenomaan investoida uuden ympäristöystävällisen tekniikan kehittämiseen. EIB myönsi hiljattain suuren lainan Fordille uuden moottorimallin kehittämiseen.Juha96 kirjoitti:mutta milläköhän rahoituksella nykyisen 9-3:n seuraaja aiotaan kehittää, kyllä siinä riittää vielä pähkäilemistä, jos niin pitkälle päästään.
Saabilla ei koskaan ennen ole ollut kahta täysin uutta mallisarjaa tuotannossa kuten tänä vuonna tulee olemaan! Lisäksi vielä kolmannesta ja ainoasta "vanhasta" mallisarjasta, 9-3:sta, on juuri esitelty korotettu 9-3x versio eikä perussarjankaan faceliftistä ei ole vielä kovin kauaa.
Vähän oikeanlaista ja riittävän kattavaa mainontaa sekä hinnat riittävän korkealle niin hyvä tulee
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812