2,3T sport kirjoitti:Ja mistäs interwebin syövereistä löytyi riittävän luotettavana pidettävä lähde, josta voi varmentaa Kiinaan myydyiksi nimenomaan OG9-3 tuotantokalut Oletettavasti halunnee tarkistaa tuon jo puhelun aikana...
Sininen Paroni kirjoitti:Päivän sammakko Kauppalehdessä (pitäiskö näille prkle avata joku oma threadi kun näitä on niin paljon?? ) painetussa versiossa juttu sivu 8 & 9 "Saab-kaupoille uutta myytävää vasta syksyllä" artikkelin loppupuolella "Saab on... myynyt Kiinaan vanhan Saab 9-5:n ja Saab 9-3 sedanin valmistukseen tarvittavat työkalut, joten Saab voi tehdä vain ysikolmosen cabriolet- ja farmarimallia ja jatkossa uutta ysiviitosta.
Siis HÄH ettei 9-3:sen sedania vois enää tehdä Trollhättanissa ? LOL Ei todellakaan pidä paikkaansa... ja tollaista pa***a ne päästää painettuun lehteen...
Sehän oli vanhan OG9-3:sen teknologiaa mitä myytiin Kiinaan, ja OG9-5:sen farkkumalliakin valmistetaan edelleen Trollhättanissa.
Pitää avata oma topic mihin voidaan viihdykkeeksi kerätä noiden "tietäjien" tarinat
Näyttää olevan Kauppalehdessä taas samainen Auli-täti vauhdissa joka eilenkin mustamaalasi Saab-kauppoja
Ajattelin ihan soittaa tuolle toimitukseen ja kysyä miksi ei voi uutisoida vain faktoja? Ja jos ei liioittelematta (jopa valehtelematta) löydä sivun täydeltä negatiivisia Saab-aiheita kirjoitettavaksi niin voisiko sitten vain kirjoittaa ne toteen pohjautuvat ja jättää tarut kokonaan pois.
Positiiviseen sävyyn ei Saabista ole pakko kirjoittaa, siitä ei ole kyse. Sähköpostikommentti päätyy nopeasti roskakoriin, mutta jos hänelle muutama puhelu aiheesta tulisi niin saattaisi nostaa kynnystä kirjoittaa mitä tahansa, tarkistamatta taustoja ensin
Ja mistäs interwebin syövereistä löytyi riittävän luotettavana pidettävä lähde, josta voi varmentaa Kiinaan myydyiksi nimenomaan OG9-3 tuotantokalut Oletettavasti halunnee tarkistaa tuon jo puhelun aikana...
Spykerin nettisivuilla olevasta lehdistötiedotteesta sivulta 2 löytyy tuo vanhojen mallien myynnistä kertova "pykälä"!
"In spite of media reports that certain parts have already been sold off, the object is Saab as a complete entity and going concern with all IP rights, trademarks, facilities and other infrastructures. The sale of pre 2003 Saab 9-3 and current Saab 9-5 technology to BAIC in December 2009 did not result in any part of Saab’s business being divested or devalued. On the contrary, Saab has already started the production of the new generation Saab 9-5 in Trollhättan."
Ilmeisesti suomen lehdistöllä ei ole tarvetta tarkastaa tietojaan vaan yrittävät nokittaa toisiaan otsikoilla! Tuskin ovat lukeneet Spykerin tai GM:n lehdistötiedotteitakaan!
2,3T sport kirjoitti:Ja mistäs interwebin syövereistä löytyi riittävän luotettavana pidettävä lähde, josta voi varmentaa Kiinaan myydyiksi nimenomaan OG9-3 tuotantokalut Oletettavasti halunnee tarkistaa tuon jo puhelun aikana...
Kiitos ! ...tänne foorumillehan tuon jo joku pari päivää takaperin linkkasikin, muistan nyt kun tuon taas näki. Oli vaan muistikuva SU:lla olevasta linkistä...
Juu, tuo Spykerin tiedoite on ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin linkata esim. SaabsUnitedin sivuilta löytyvään tietoon...
oli muuten jossain lehdessä oikein SportSedanin kuvakin jonka alla luki juttua 9-3 työkalujen myymisestä kiinaan. Liekö Auli-täti tehnyt päätelmänsä toisen suomalaisen asiosta perillä olevan toimittajan kirjoituksista?!?
^Kyseessä on Kauppalehden pitkäaikainen Tukholman-kirjeenvaihtaja, muistaisin jo 10-15 vuotta sitten lukeneeni Ruotsin-uutisiaan Kauppalehdestä. Käsittääkseni hyvin pätevä ja ammattimainen toimittaja, mutta medialle nyt vain on tyypillistä että tuon tyyppiset virheet yksityiskohdissa helposti kopioituvat mediasta toiseen, tässä tapauksessa arvatenkin ruotsalaiset lehtijutut ovat olleet lähteinä.
Saabista on nyt (erityisesti Ruotsissa) kirjoiteltu niin paljon, että kiireessä aivan vääjäämättä mukaan tulee asiavirheitäkin - ja niistä johtuvia vääriä johtopäätöksiä.
Kiinastahan Spyker voisi saada halvalla osia nykyisiin(käytettyihin) Saabeihin.[/quote]
Mitä osia? Mitä varaosia Spyker tarvitsee käytettyihin Saabeihin? Eiköhän noista jälkimarkkina osista ole sopimuksia olemassa.[/quote]
Varmaan onkin, mutta tuli vaan mieleen, että Kiinasta saattaisi saada esim. koripeltejä, jos varaosavastuu olisi Spykerillä.
Ruotsalaisen lehden Dagens Nyheter mukaan Ruotsin hallitus pisti SÄPO:a (Ruotsin SUPO) tutkimaan Antonov-suvun puuhailuja. Raportti toimitettiin myös FBI:lle ja lopulta USA:n hallitus käski GM:n perumaan Saabin myynnin Spykerille. Taustalla oli vahvoja viittauksia rahanpesusta sekä järjestyneestä rikollisuudesta.
ebu kirjoitti:Ruotsalaisen lehden Dagens Nyheter mukaan Ruotsin hallitus pisti SÄPO:a (Ruotsin SUPO) tutkimaan Antonov-suvun puuhailuja. Raportti toimitettiin myös FBI:lle ja lopulta USA:n hallitus käski GM:n perumaan Saabin myynnin Spykerille. Taustalla oli vahvoja viittauksia rahanpesusta sekä järjestyneestä rikollisuudesta.
Aika koville pistivät Victoria, mutta ihan hyvin näytti osaavan vastailla kysymyksiin. Tietty vältteli joitakin kysymyksiä, mutta kaipa tuo on ymmärrettävää Eipä kyllä paljon parempaa omistajaa uudelle alulle voisi olla, Long Live Saab!
Viimeksi muokannut Jyrchi, Su Tammi 31, 2010 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.