Juu, ei ole venäläiset enää pelissä, että saadaan Saabbi ostettua pois GM:ltä, mitä nyt muutama milli tulee venäläistä rahaa - vai onko minun kielitaidossa puutteita?
Minun puolestani venäläisiä tai ei, kunhan saavat vain myytyä tai allekirjoitettua asiakirjat lopullisesti. Toivottavasti tässä ei tosiaan tule mitään typerää käännettä GMn taholta.
Saabin pitäisi aika nopealla akataululla julkaista joku järkevän kuuloinen visio/strategia siitä mitä malleja on tulossa ja miten homma klaarataan edes suurinpiirtein nollille. Jotain tietoja on 9-5:n ja 9-4X:n osalta.
Aika pian pitäisi olla visioita uuden 9-3:n osalta. Se että tähdätään Audi/BMW-segmenttiin ei ole vielä kovin perinpohjainen eikä omaperäinen. Sinnehän käyttännössä kaikki tähtäävät. Ja sinne Saabkin on tähdännyt pitkään.
Joku originelli ajatus pitäisi löytää olisi se sitten ekoilu, skandinaavinen design/ergonomia tai vaikka tämä osta-myy-ei myy veivaus. Miten olisi Saab malli "deal or maybe no deal"? Kun menet myyjälle ostamaan autoa, myyjä ei välttämättä myykään sitä ja sitten neuvotellaan taas pari kk .
Alkaa pikku hiljalleen tuntua siltä ettei kaupat toteudu kun venäläinen rahoittaja tuli reilusti kaapista ulos. Eikös Ruotsin Suojelupoliisi jo kerran estänyt kaupat kun venäläistä "likaista" rahaa mukana. Luulin jo että saan taas parin vuoden päästä vaihtaa uuden Saabin mutta taitaa olla turha haaveilla sellaisesta, ellei nyt tehtyjä jää vielä varastoon.
Rahoituskuvio on ollut kaikkien päättävien tahojen (GM, Ruotsin hallitus, EIB yms.) tiedossa. Muutoin päätöksiä ei olisi varmaankaan tehty. Harmi vaan, että tämä soppa velloo juuri ennen kaupan sinetöimistä. Toivoa sopii, että median luoma paine ei käy liian suureksi.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Eiköhän aikaisemmin ollut pelkona se, että Saab olisi joutunut Antonovin suoraan etupiiriin. Siten Saab olisi ollut käytännössä venäläinen merkki ja Antonovin hämärähommien kusastessa se olisi joutunut pelinappulaksi siinä. Kuten myös Saabia olisi voitu käyttää osana rahanpesua tms.
Nyt kun Mullerin sijoitusfirma on välissä niin napanuora Saabiin katkeaa. Victorin firman joutuessa ongelmiin(= Antonov haluaa lainat takaisin/Antonov joutuu ongelmiin) hän joutuu vain myymään firman(ei Antonoville tietenkään) ja muuttamaan sen siten rahaksi. Tälläinen ratkaisu on varmaan ollut tyydyttävä jenkeille ja ruotsalaisille.
En siis todellakaan usko, että kauppa enää peruuntuu
karitammi kirjoitti:Miten olisi Saab malli "deal or maybe no deal"? Kun menet myyjälle ostamaan autoa, myyjä ei välttämättä myykään sitä ja sitten neuvotellaan taas pari kk .
karitammi kirjoitti:Miten olisi Saab malli "deal or maybe no deal"? Kun menet myyjälle ostamaan autoa, myyjä ei välttämättä myykään sitä ja sitten neuvotellaan taas pari kk .
Toi kuullostaa ihan Vehon mersumyynniltä! Sieltä ei myydä autoa vaan se pitää ostaa
Niin et ne ei ole myynnissä, mutta ne on ostettavissa. Ei tämä ole vehon erikoisuus, aika monessa muussakin autokaupassa on törmännyt vastaavan ilmiöön, ei vaan kiinnosta myydä.
Taas meni hernes aika syvälle nenään kun luin TM:n lopussa olevaa "satunnaista tarkkailijaa". Tilaus irtisanotui muuten maanantaina. Taitaa oikeasti tuo kirjoittaja olla satunnainen toyotamies.
Muutenkin tuo TM:n linja haukkua pitempään tuotannossa oleita automalleja teknisesti vanhanaikaisiksi ihmetyttää. Mun 2005 saapissa on ESP, eikä sitä löydy vieläkään kaikista TM:n kehumista malleista, ainakaan vakiona. Jotain luettavaakin siinä lehdessä olisi, mutta nyt vati kippas.