Saab ja BMW yhteistyöhön
Re: bmw ja Saab yhteistyöhön??
On hyviä koneita, mutta mb 220 cdi kyykytti 530 d bmw:n. Puhutaan siis uudesta eemelistä tuplaturbolla, ja nyt jo toiseksi uusimmasta bmw:stä. Molemmat automaatteja.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: bmw ja Saab yhteistyöhön??
Mihin Spykeriin on tulossa BMW:n kone?VKe kirjoitti:Oishan se hyvä jos Spykerin ja BMW:n väliset neuvottelut päättyisivät molempia osapuolia tyydytävään lopputulokseen, johan tätä kesällä spekuloitiin.
Isoa BMW-dieseliä vaan ton Fiatin Agrin tilalle kute jo aikaisemmi joku kirjoittelikin. Ja kaupan päälle sama hienosti toimiva automaattiloota kun bemussakin on. Mutta silloin kun tuo 1.9 TTiD tuli Saabin keulallle se taisi olla yksi tehokkaimmista dieseleistä omassa kokoluokassaan?
PS. Juhokarelle täys 10 tunnistusosumasta !!
Porukkako nyt sitten haluaakin takavetoisen Saabin BMW:n tekniikalla, miksette osta mieluumin oikeaa BMW:tä (aika paljon tuntuu olevan saabisteissa piilobemaristeja ).
Saabiin ei taida mahtua kuin maksimissaan V6-dieselpata tai 5-sylinterinen rivikone nokalle, tai sitten koko tekniikkapaketti pitää kääntää pitkittäin. Vaikea uskoa että BMW.n 4-sylinterinen dieselkone on yhtään sen parempi kuin mikään muukaan (saabistithan väittävät että BMW mm. huijaa ilmoitetuissa kulutuslukemissa ja suorituskyvyssä, niin ei siis BMW:n ilmoittamia arvoja voi käyttää tietolähteenä koneita vertaillessa).
Edelleenkin olen sitä mieltä että Alfan 2.4JTDm olisi mitä mainioin mylly Saabiin
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: bmw ja Saab yhteistyöhön??
Kyykyttää missä? Ei ainakaan kulkupuolessaNaxu kirjoitti:On hyviä koneita, mutta mb 220 cdi kyykytti 530 d bmw:n. Puhutaan siis uudesta eemelistä tuplaturbolla, ja nyt jo toiseksi uusimmasta bmw:stä. Molemmat automaatteja.
Re: bmw ja Saab yhteistyöhön??
Eikös niissä ole kaikissa ollut tuon entisen M5:n motti?ng900aero kirjoitti:Mihin Spykeriin on tulossa BMW:n kone?
#4818
900S 2.0T '95 - Operation Saapi Radal 2015 | 900S V6 '95 - Ooppeli
ex. 99 GL '84, 900S 2.3i Stage kuutio '96 - Osia myynnissä!
900S 2.0T '95 - Operation Saapi Radal 2015 | 900S V6 '95 - Ooppeli
ex. 99 GL '84, 900S 2.3i Stage kuutio '96 - Osia myynnissä!
Re: bmw ja Saab yhteistyöhön??
Audi RS4:n 4.2V8.Kimm-o kirjoitti:Eikös niissä ole kaikissa ollut tuon entisen M5:n motti?
Wiesmann GT MF5:ssa on BMW:n 5.0V10, eli E60/E61
M5:n ja E63 M6:sen moottori.
Re: bmw ja Saab yhteistyöhön??
Aivan. Sekotin yksityiset valmistajat.
#4818
900S 2.0T '95 - Operation Saapi Radal 2015 | 900S V6 '95 - Ooppeli
ex. 99 GL '84, 900S 2.3i Stage kuutio '96 - Osia myynnissä!
900S 2.0T '95 - Operation Saapi Radal 2015 | 900S V6 '95 - Ooppeli
ex. 99 GL '84, 900S 2.3i Stage kuutio '96 - Osia myynnissä!
Re: bmw ja Saab yhteistyöhön??
No niin kohta on vanha saab, gm saab ja, bmw saab klaanit
Ja jokainen " hokee lausetta samaa kuinka ne on tässä oikeessa"
Ja jokainen " hokee lausetta samaa kuinka ne on tässä oikeessa"
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Saab ja BMW yhteistyöhön
Talous-seiska onnistui keksimään jotain mitä en ollut listannut:
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 1013532/12
Malli, joka ei kuulu Saabin bisnes-suunnitelmaan ja jonka tuotannosta ei ole mitään aikataulua tai edes periaatepäätöstä olemassa, MYÖHÄSTYY.
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 1013532/12
Malli, joka ei kuulu Saabin bisnes-suunnitelmaan ja jonka tuotannosta ei ole mitään aikataulua tai edes periaatepäätöstä olemassa, MYÖHÄSTYY.
Re: bmw ja Saab yhteistyöhön??
Juuri oikea tarkennus, ja tässä vaiheessa nimeno. 1.6T-4rivikoneesta bensana. Mutta mielenkiinnolla odottelen, että laajeneeko se isompiin moottori malleihin. Jos Bemarilla olisi tarjota jotain noin 2.5-3.5litraista V6-bensamottia, jota sitten Saab taas edelleen kehittäisi itselleen sopivammaksi. Mutta tämä on tietysti vain ajatus. Taitaa ne monisylinteriset bemun moottorit olla rivikoneina.9-5T kirjoitti:kysehän on bensakoneista ei diisel
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saab ja BMW yhteistyöhön
No TÄMÄ veti kyllä päivän pohjat!! Voi härriguud... Löysikö joku DI:n ex-toimittaja työpaikan suomesta taannoin?TuuSaR kirjoitti:Talous-seiska onnistui keksimään jotain mitä en ollut listannut:
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 1013532/12
Malli, joka ei kuulu Saabin bisnes-suunnitelmaan ja jonka tuotannosta ei ole mitään aikataulua tai edes periaatepäätöstä olemassa, MYÖHÄSTYY.
Re: bmw ja Saab yhteistyöhön??
Ei kyykytä, mutta E 250 CDI kyykyttää 530 D:tä todistetusti. Imagotappio Bimmerille, koska Mersussa on vähän reilu parilitrainen nelisylinterinen kone ja BMW:ssä kolmen litran V6(?).rälläkkä kirjoitti:Kyykyttää missä? Ei ainakaan kulkupuolessa
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Re: bmw ja Saab yhteistyöhön??
Mikähän versio 530d:stä, e39 184hv, 193hv vai e60 218hv, 234hv malli? Vasta viimeinen ja tehokkain on edes kutakuinkin samanikäinen moottori (2007 esitelty) kuin mersun 250 CDI (2009), 204hv. Uudemman korimallin 530d olisi ilmeisesti 245hv mutta tuskinpa oli se kyseessä..Nisse kirjoitti:Ei kyykytä, mutta E 250 CDI kyykyttää 530 D:tä todistetusti. Imagotappio Bimmerille, koska Mersussa on vähän reilu parilitrainen nelisylinterinen kone ja BMW:ssä kolmen litran V6(?).rälläkkä kirjoitti:Kyykyttää missä? Ei ainakaan kulkupuolessa
Kannattaa muistaa vertailuissaan myös autojen massat, moottorin senhetkinen kunto, kuskin vaikutus ym. Suorituskykyarvojen valossa taitaa jäädä samanikäisissä autoissa mersun neloskone kuitenkin kakkoseksi.
Niin ja rivikutonen on kyseessä, kuulostaa kuorma-autolta 4-pyttyisen dieselin sepelimyllyäänen sijasta. Makuasia kai kummasta tykkää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: bmw ja Saab yhteistyöhön??
218 hevosvoimainen, koska kuljettajansa puolustautui sillä, että tehoa on melkein saman verran. Mersussa siis 204 hevosvoimaa ohjekirjan mukaan. Massoista ei ole mitään hajua, mutta ei Eemeli mikään keijukainen ole millään koneella.
Kovin hedelmällistähän tuollainen vertailu ei ole. Ainakaan, jos baijerilaisen kutoskoneet eivät pärjää toisen nelosille... No se siitä, Saksa on paska maa.
Itse asiassa tuo Mersun uusi ns. superdiesel on yllättävän hyvä ääninen.jcarlson kirjoitti:Niin ja rivikutonen on kyseessä, kuulostaa kuorma-autolta 4-pyttyisen dieselin sepelimyllyäänen sijasta. Makuasia kai kummasta tykkää.
Kovin hedelmällistähän tuollainen vertailu ei ole. Ainakaan, jos baijerilaisen kutoskoneet eivät pärjää toisen nelosille... No se siitä, Saksa on paska maa.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Re: bmw ja Saab yhteistyöhön??
Mersumiehethän nyt kutsuu kaikkea "superiksi".Nisse kirjoitti: Itse asiassa tuo Mersun uusi ns. superdiesel on yllättävän hyvä ääninen.
Kovin hedelmällistähän tuollainen vertailu ei ole. Ainakaan, jos baijerilaisen kutoskoneet eivät pärjää toisen nelosille... No se siitä, Saksa on paska maa.
Vertailla voi ihan miten tykkää, aina pääsee perustelemaan oman valintansa jollakin tavalla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: bmw ja Saab yhteistyöhön??
Tarkoitat varmasti 250CDI:tä jossa tehoa tuon verran on.Nisse kirjoitti:218 hevosvoimainen, koska kuljettajansa puolustautui sillä, että tehoa on melkein saman verran. Mersussa siis 204 hevosvoimaa ohjekirjan mukaan. Massoista ei ole mitään hajua, mutta ei Eemeli mikään keijukainen ole millään koneella.
Itse asiassa tuo Mersun uusi ns. superdiesel on yllättävän hyvä ääninen.jcarlson kirjoitti:Niin ja rivikutonen on kyseessä, kuulostaa kuorma-autolta 4-pyttyisen dieselin sepelimyllyäänen sijasta. Makuasia kai kummasta tykkää.
Kovin hedelmällistähän tuollainen vertailu ei ole. Ainakaan, jos baijerilaisen kutoskoneet eivät pärjää toisen nelosille... No se siitä, Saksa on paska maa.
Kuriositeettina mainittakoon että tuuppasivat muuten tuon neloskoneen nyt Ässämersuun merkinnällä 280CDI, hieno kombinaatio!
Toden totta ovat rivikoneita aina kuusisylinterisiin asti ja asennettu vielä pitkittäin konetilaan (hyi hyi antiikkinen takaveto). Saabin edelleenkehittäminen on hyvä ajatus, kunhan ei käy kuten tuossa 2.8T:ssä eli se jäi lähinnä muovikannen logon vaihtamiseen.juhokare kirjoitti:Juuri oikea tarkennus, ja tässä vaiheessa nimeno. 1.6T-4rivikoneesta bensana. Mutta mielenkiinnolla odottelen, että laajeneeko se isompiin moottori malleihin. Jos Bemarilla olisi tarjota jotain noin 2.5-3.5litraista V6-bensamottia, jota sitten Saab taas edelleen kehittäisi itselleen sopivammaksi. Mutta tämä on tietysti vain ajatus. Taitaa ne monisylinteriset bemun moottorit olla rivikoneina.9-5T kirjoitti:kysehän on bensakoneista ei diisel
BMW 320dA Coupe LCI