Halvatun EU-hipit. Lakkaisivat murehtimasta toisten autoista ja keskittyisivät kasvattamaan puita.Jyrchi kirjoitti:Myös Honda lopettaa/lopetti Type-R:ien valmistamisen tästä syystä.Teme100 kirjoitti:Tällä ei ole mitään tekemistä Aken kanssa, vaan kyseessä on siitä että 2011 alkaen uusien autojen tulee täyttää EURO V-päästönormi. Ja se koskee kaikkia, myös valmistajia.Tämän takia esimerkiksi Volkswagen luopui V10TDI:stään, koska se ei täyttänyt kuin EURO4:n.Jamppa kirjoitti:Sitten tuli siinä juttua muutenkin aken päättömyksistä. Suomessa olevat kivettömät dodge avenger srt4:t on saatava kaikki tänä vuonna kilpiin, ensi vuonna ei tarvitse saada, koska silloin se homma on mahdotonta. Johtuen tiukkenevista eu määräyksistä. Ja tämä murhe koskee ihan dodgen maahantuojaa.
Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
#4818
900S 2.0T '95 - Operation Saapi Radal 2015 | 900S V6 '95 - Ooppeli
ex. 99 GL '84, 900S 2.3i Stage kuutio '96 - Osia myynnissä!
900S 2.0T '95 - Operation Saapi Radal 2015 | 900S V6 '95 - Ooppeli
ex. 99 GL '84, 900S 2.3i Stage kuutio '96 - Osia myynnissä!
Re: Saabin tulevaisuus
Kiinostus oli kova Trollhättanissa kun Jan-Å.Jonsson tarjosi lounaskokouksen, noin 70 uteliasta oli saapunut kuuntelemaan.
Saab Automobil on päättänyt, että aivan uusi tuotesalkku ilmaantuu kolmen vuoden sisällä.
Samalla hän toivoo, että tämänpäivän uusi 9-5:nen on onnistunut palauttamaan
Uskomuksen automerkille Saab.
Ja mahdollisesti myös aurannut tietä uudelle pikkuautolle.
Kun häntä pyydettiin tänään nimeämään se automerkki joka kuvaa hänen omaa
persoonallisuuttaan, hän vastasi Porsche.
Se on urheilullinen auto joka on good looking, kertoi hän virnuillen.
Täällä koko stoori ruotsiksi.
Saab Automobil on päättänyt, että aivan uusi tuotesalkku ilmaantuu kolmen vuoden sisällä.
Samalla hän toivoo, että tämänpäivän uusi 9-5:nen on onnistunut palauttamaan
Uskomuksen automerkille Saab.
Ja mahdollisesti myös aurannut tietä uudelle pikkuautolle.
Kun häntä pyydettiin tänään nimeämään se automerkki joka kuvaa hänen omaa
persoonallisuuttaan, hän vastasi Porsche.
Se on urheilullinen auto joka on good looking, kertoi hän virnuillen.
Täällä koko stoori ruotsiksi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Tästä voisi kaiketi päätellä, että ensimmäinen hybrid auto tulee 2012:
http://www.gmeurope.info/press/intl/saa ... index.html
http://www.gmeurope.info/press/intl/saa ... index.html
Saab will become a client of e-AAM Driveline Systems, purchasing components to be used in next-generation Saab vehicles from 2012.
Re: Saabin tulevaisuus
Tässä uudessa yhtiössä, josta "TuuSaR" kertoi ja joka aloittaa Trollissa 1 lokakuuta, on omistajuus jaettu niin, että American Axle omistaa 2/kolmasosaa ja Saab 1/kolmasosan.
Huvittavaa on tää, että kun yhtiö käynnistyy on siellä vain 18 duunaria, 17 on Saabin inssejä ja 1 American Axle'lta.
En tiedä onko tämä sitten pahasta, että samassa tilaisuudessa varmaan loppuu yhteistyö Svenska Haldex'in kanssa joka tällä hetkellä toimii Saab'in nelivetojen takana valmistajana.
Siis Haldex riskeeraa, että joutuu ulkopuolelle koko valmistuksen.
Uuttahan tässä on tämä sähköisesti vetävä taka-akseli joka esiintyy ensi kerran uudessa 9-3:a jo 2012 jos kaikki menee nappiin.
Tämän uuden sähkö vetoisen akselin tekniikan ekslusiiviset yksin oikeudet omistaa Saab vain noin 6 kuukauden ajan.
Tässä se syy miksi Saab haluaa ehtiä markkinoille sen kanssa ennen muita merkkejä.
Huvittavaa on tää, että kun yhtiö käynnistyy on siellä vain 18 duunaria, 17 on Saabin inssejä ja 1 American Axle'lta.
En tiedä onko tämä sitten pahasta, että samassa tilaisuudessa varmaan loppuu yhteistyö Svenska Haldex'in kanssa joka tällä hetkellä toimii Saab'in nelivetojen takana valmistajana.
Siis Haldex riskeeraa, että joutuu ulkopuolelle koko valmistuksen.
Uuttahan tässä on tämä sähköisesti vetävä taka-akseli joka esiintyy ensi kerran uudessa 9-3:a jo 2012 jos kaikki menee nappiin.
Tämän uuden sähkö vetoisen akselin tekniikan ekslusiiviset yksin oikeudet omistaa Saab vain noin 6 kuukauden ajan.
Tässä se syy miksi Saab haluaa ehtiä markkinoille sen kanssa ennen muita merkkejä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Mielenkiintoinen juttu!TuuSaR kirjoitti:Mats Fägerhag luurin päässä.
http://www.saabsunited.com/2010/09/mats ... mpany.html
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus
Kirjassaan "Taistelu Saab'ista" kertoo SvD:n Jonas Fröberg juonitteluista sisäisessä mahtipelissä Saabin hengissä pysymisestä. Tässä miehet jotka olivat pääosassa koko draaman ajan, katso mitä kukin tekee tänään. (Ruotsiksi)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
e24.se ilmoittaa huomisesta lehtitiedoituksesta näin: Uskottavampaa on, että Saabista tulee BMW:n asiakas. Koko stoori tuossa linkissä ruotsiksi. Plus tämä uutisen lopuksi:
Den ryske bankiren Vladimir Antonov står alltjämt till stor del bakom köpet av Saab men får inte komma in i‑stugvärmen i Trollhättan.
Venäläinen pankkiiri Vladimir Antonov vaikuttaa vieläkin taustalla ja on suuri osa saabin ostosta, mutta häntä ei päästetä tuvan lämpöön Trollhättanissa.
Yksi hyvä uutinen on myös ilmestynyt ja se kertoo, että Saab'in myynti on kohonnut jenkeissä ja siitä enemmän täällä. Viimeiset kaksi kuukautta näyttää selvää nousua saabin myynnissä ja se tapahtuu Saab'in perinteisesti tärkeimmällä USA:n alueella eli pohjois-itä Amerikassa, kertoo Saabin pohjoisamerikan johtaja Mike Colleran.
Den ryske bankiren Vladimir Antonov står alltjämt till stor del bakom köpet av Saab men får inte komma in i‑stugvärmen i Trollhättan.
Venäläinen pankkiiri Vladimir Antonov vaikuttaa vieläkin taustalla ja on suuri osa saabin ostosta, mutta häntä ei päästetä tuvan lämpöön Trollhättanissa.
Yksi hyvä uutinen on myös ilmestynyt ja se kertoo, että Saab'in myynti on kohonnut jenkeissä ja siitä enemmän täällä. Viimeiset kaksi kuukautta näyttää selvää nousua saabin myynnissä ja se tapahtuu Saab'in perinteisesti tärkeimmällä USA:n alueella eli pohjois-itä Amerikassa, kertoo Saabin pohjoisamerikan johtaja Mike Colleran.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Onkohan paha paikka ja aika, tässä mainita näistä huhuista jotka virtasivat Saab'in omissa riveissä siellä ja täällä, nimittäin se, että BMW oli ostamassa Saab'ia GM:ältä, mutta sai jyrkän vastauksen EI samalta GM:ltä. Koska he olivat kilpailijoita keskenään.
Huom! Tätä tietoa ei ole ankkuroitu missään, vaikka siitä jotkut lehdet mainitsivatkin.
Nyt taas on muistettava tämä, että BMW allekirjoitti helmikuussa yhteistyösopimuksen ranskalaisen PSA:n eli Peugeotin ja Citroengin kanssa koskien näitä pienempiä bensiini koneita, ja täällä on Saabilla mahdollisuus olla mukan jossain kulmassa ja tehdä projektista tuottavan, yksinkertaisesti ostamalla moottoreita.
Kuka tietää pikku saabia pyörittää ehkä Citikka tai Pösö?
Huom! Tätä tietoa ei ole ankkuroitu missään, vaikka siitä jotkut lehdet mainitsivatkin.
Nyt taas on muistettava tämä, että BMW allekirjoitti helmikuussa yhteistyösopimuksen ranskalaisen PSA:n eli Peugeotin ja Citroengin kanssa koskien näitä pienempiä bensiini koneita, ja täällä on Saabilla mahdollisuus olla mukan jossain kulmassa ja tehdä projektista tuottavan, yksinkertaisesti ostamalla moottoreita.
Kuka tietää pikku saabia pyörittää ehkä Citikka tai Pösö?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Eipä tuokaan kuulosta järin lupaavalta, pienet bensa moottorit Ranskasta.... No eipä ainkaan minun autoon ikinä tule...core2 kirjoitti:Nyt taas on muistettava tämä, että BMW allekirjoitti helmikuussa yhteistyösopimuksen ranskalaisen PSA:n eli Peugeotin ja Citroengin kanssa koskien näitä pienempiä bensiini koneita, ja täällä on Saabilla mahdollisuus olla mukan jossain kulmassa ja tehdä projektista tuottavan, yksinkertaisesti ostamalla moottoreita.
Kuka tietää pikku saabia pyörittää ehkä Citikka tai Pösö?
#3834
Re: Saabin tulevaisuus
Siis eikö jo nyt bemarin kehittämä 1,6 litranen ns. thp-kone ole pökötissä ja minissä ahdettuna ja ilman?
Koska autotehtaat ymmärtää perustaa moottoritehtaan numero 1 kiinaan ja kaikki tilaavat sieltä koneet. Loppuu tälläinen ainainen vatulointi siinä mikä on hyvä ja mikä on huono kone. Kaikilla olis yhtä paskat mötöörit.
Koska autotehtaat ymmärtää perustaa moottoritehtaan numero 1 kiinaan ja kaikki tilaavat sieltä koneet. Loppuu tälläinen ainainen vatulointi siinä mikä on hyvä ja mikä on huono kone. Kaikilla olis yhtä paskat mötöörit.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Saabin tulevaisuus
Kuten jo yhdessä aiemmassa viestissäni mainitsin, on Vladimir Antonov astumassa mukaan Saabin kelkkaan.
Tämä on täysin mahdollista, että venäläinen finanssimies lasketaan mukaan yhtenä uutena Saabin omistajana, kertoo Victor Muller pariisista TT:lle
-" jaa'a kyllä se on realistista, hän on täysin puhdas", sanoo Muller, ja kertoo, että Antonov keskustelee jatkuvasti asiasta GM:än kanssa yrittäen puhdistaa nimensä, tämä yli 9kuukautta sen jälkeen kun GM pakotti hänet ulos spykerin osakkaana saab kaupasta, tämä ainoastaan sen takia kun huhut kertoivat hänen olevan osallisena oletettuun organiseerattuun rikollisuuteen.
Syytökset jotka ovat ilman todisteita, sanoo Muller.
Tästä linkistä löytyy ttelan uutinen ruotsiksi.
Tämä on täysin mahdollista, että venäläinen finanssimies lasketaan mukaan yhtenä uutena Saabin omistajana, kertoo Victor Muller pariisista TT:lle
-" jaa'a kyllä se on realistista, hän on täysin puhdas", sanoo Muller, ja kertoo, että Antonov keskustelee jatkuvasti asiasta GM:än kanssa yrittäen puhdistaa nimensä, tämä yli 9kuukautta sen jälkeen kun GM pakotti hänet ulos spykerin osakkaana saab kaupasta, tämä ainoastaan sen takia kun huhut kertoivat hänen olevan osallisena oletettuun organiseerattuun rikollisuuteen.
Syytökset jotka ovat ilman todisteita, sanoo Muller.
Tästä linkistä löytyy ttelan uutinen ruotsiksi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Hiukan päivitystä tuohon edelliseen viestiini:
Jan Å Jonsson. Pariisissa sanottua, ainoa Saab'in auto uutuus tällä hetkellä on saabin sähköinen versio, joista tällä hetkellä ainoastaan yksi 9-3 on muunnettu sähköiseksi malliksi. Suunnitteilla on, että noin 70 sähkö Saabia olisi liikenteessä ensivuonna.
Hän mainitsi myös sen ettei tämä niinkutsuttu 9-2 sisälly liikesuunnitelmaan tällä hetkellä. Keskustelut tästäkin ovat käynnissä, kenen kanssa valmistus tulisi toteuttaa.
Eniten huolta tuottaa nyt Kiina'n markkinat, uutta saabia myydään tänään 50 eri
maahan, mutta ei kasvaville Kiina'n markkinoille ja tämä on suuri pettymys hänen mielestään. Tämän vuoksi sieltä etsitäänkin kuumeisesti yhteistyö kaveria ja lokakuun lopulla päätetäänkin kenen kanssa aletaan neuvottelemaan!
Tämän Victor Mullerin kertoman Antonovin neuvottelu jutun, peruu Nick Reilly joka
vastaa GM:n euroopan toiminnasta sanoen, ei emme keskustele Antonovin kanssa.
Joka on mielestäni päin peetä. Koska rahat joilla saab ostettiin oli melko varmasti Antonovilta lähtöisin suurin osa.
Joten tää huhumylly pyörii edelleen, yksi lehti kirjoittaa sitä ja toinen tätä.
EDIT: Lisään Jannen Pariisin puheen.
http://newsroom.saab.com/
Jan Å Jonsson. Pariisissa sanottua, ainoa Saab'in auto uutuus tällä hetkellä on saabin sähköinen versio, joista tällä hetkellä ainoastaan yksi 9-3 on muunnettu sähköiseksi malliksi. Suunnitteilla on, että noin 70 sähkö Saabia olisi liikenteessä ensivuonna.
Hän mainitsi myös sen ettei tämä niinkutsuttu 9-2 sisälly liikesuunnitelmaan tällä hetkellä. Keskustelut tästäkin ovat käynnissä, kenen kanssa valmistus tulisi toteuttaa.
Eniten huolta tuottaa nyt Kiina'n markkinat, uutta saabia myydään tänään 50 eri
maahan, mutta ei kasvaville Kiina'n markkinoille ja tämä on suuri pettymys hänen mielestään. Tämän vuoksi sieltä etsitäänkin kuumeisesti yhteistyö kaveria ja lokakuun lopulla päätetäänkin kenen kanssa aletaan neuvottelemaan!
Tämän Victor Mullerin kertoman Antonovin neuvottelu jutun, peruu Nick Reilly joka
vastaa GM:n euroopan toiminnasta sanoen, ei emme keskustele Antonovin kanssa.
Joka on mielestäni päin peetä. Koska rahat joilla saab ostettiin oli melko varmasti Antonovilta lähtöisin suurin osa.
Joten tää huhumylly pyörii edelleen, yksi lehti kirjoittaa sitä ja toinen tätä.
EDIT: Lisään Jannen Pariisin puheen.
http://newsroom.saab.com/
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... 483962.ece
NyTeknikin juttu Saabin tulevasta nelivedosta. translate.google.com swe->eng jos ei muuten saa selvää
NyTeknikin juttu Saabin tulevasta nelivedosta. translate.google.com swe->eng jos ei muuten saa selvää
Re: Saabin tulevaisuus
Palatakseni taas rekisteröintitilastoihin, niin syyskuussa suomessa rekisteröitiin 27 uutta Saabia. Vaikka myynti on edelleenkin heikkoa, niin positiivista luvussa on se, että nyt myynti oli suurempi kuin viime vuonna samaan aikaan(25kpl). Ja se tarkoittaa prosentteina 8% kasvua.
Hiukan huonoa tilastossa on se, kun ensimmäisen kahdeksan päivän aikana rekisteröitiin 18 autoa, mutta loppukuun 23 päivän aikana vain 9 autoa.
Koko vuoden myynti on tällä hetkellä 104 autoa.
Hiukan huonoa tilastossa on se, kun ensimmäisen kahdeksan päivän aikana rekisteröitiin 18 autoa, mutta loppukuun 23 päivän aikana vain 9 autoa.
Koko vuoden myynti on tällä hetkellä 104 autoa.