Kuvittelisin, että vaikka Saab nyt koetaan itsenäiseksi yrittäjäksi, niin eihän se sitä vielä ole. Isompi itsenäisyys koittaa, kun GM-kaupan mukana tulleet erilaiset rajoittavat sopimukset laukeavat ja Saab voi hankkia itselleen itsenäisesti uudet yhteistyötahot ja sen myötä itse valita kumppaninsa ja linjansa.
Toivottavasti resurssit riittävät tämän alkumarssin ja toiminta kehittyisi ensin omilleen ja sitten tuottavaksi yritykseksi. Tämä on todella haastava vaihe vanhalle, mutta nyt uudelle yritykselle. Kuinka pitkälle riskirahoittajien pinna pitää? Lienee aika tärkeä kysymys?
Kun tämä uusi malli on saatu kuitenkin markkinoille näillä resursseilla, mielestäni pitäisi kuitenkin muistaa se, että nämä verkkokit mihin autoa verrataan, ovat jo vuosikausia tai vuosikymmeniä valmistaneet tämän tason autoja. Heillä on kokemusta vaikka jakeluun. Siksi Saabin aloitus on ollut ihan asiallinen ja uskon laadun jatkossa kehittyvän.
Auton perusominaisuudet ovat kohdallaan ja Saabiksi tämä on tunnistettavissa. Tämä ei ole urheiluauto, tämä on iso auto, joka on mielestäni tuolla tiellä mainio auto. Hyvä ajaa, jota ei tarvitse kaiken aikaa ohjastaa. Itselleni ehdottomasti miellyttävin ajokki, minkä olen omistanut. Toivon, että tämän merkin uuden alun marssi onnistuisi.
