Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Tää Saab on siitä ihana auto, että se saa kyllä tunteet kuohumaan!
Se ei tunnu ole hyvä oikein kenellekkään, ei "saabisteille", ei kilpailjoile? Ensin tätä uutta odotettiin valtavasti, sitten ihailtiin ja petyttiin ja valitettiin ja lopulta kilpailijat haivaittiin paremmiksi, tai sitten ei. Tosi tilanne taitaa kuitenkin monen kohdalla olla lievä tuska, kun auto on toistaiseksi vielä hieman kallis. Kyllä tämä uusi Saab on kuitenkin oikea Saab ajoltaan ja ominaisuuksiltaan, ne ominaisuudet varmaan moni vielä haluaa.
Oma tuntemukseni autosta kyllä paranee koko ajan matkan jatkuessa, olen vieläkin tyytyväinen.
Se ei tunnu ole hyvä oikein kenellekkään, ei "saabisteille", ei kilpailjoile? Ensin tätä uutta odotettiin valtavasti, sitten ihailtiin ja petyttiin ja valitettiin ja lopulta kilpailijat haivaittiin paremmiksi, tai sitten ei. Tosi tilanne taitaa kuitenkin monen kohdalla olla lievä tuska, kun auto on toistaiseksi vielä hieman kallis. Kyllä tämä uusi Saab on kuitenkin oikea Saab ajoltaan ja ominaisuuksiltaan, ne ominaisuudet varmaan moni vielä haluaa.
Oma tuntemukseni autosta kyllä paranee koko ajan matkan jatkuessa, olen vieläkin tyytyväinen.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Saabin tulevaisuus
Eihän se auton vika ole, jos on rahasta puute. Niin se on minullakin, mutta auto hieno, juuri minun makuuni.ristos kirjoitti:Tää Saab on siitä ihana auto, että se saa kyllä tunteet kuohumaan!
Se ei tunnu ole hyvä oikein kenellekkään, ei "saabisteille", ei kilpailjoile? Ensin tätä uutta odotettiin valtavasti, sitten ihailtiin ja petyttiin ja valitettiin ja lopulta kilpailijat haivaittiin paremmiksi, tai sitten ei. Tosi tilanne taitaa kuitenkin monen kohdalla olla lievä tuska, kun auto on toistaiseksi vielä hieman kallis. Kyllä tämä uusi Saab on kuitenkin oikea Saab ajoltaan ja ominaisuuksiltaan, ne ominaisuudet varmaan moni vielä haluaa.
Oma tuntemukseni autosta kyllä paranee koko ajan matkan jatkuessa, olen vieläkin tyytyväinen.
Re: Saabin tulevaisuus
Niin, tietysti tasapuolisuuden vuoksi tuossa pitäisi olla edellisen 9-5:n sisustuksesta kuva. Tai sitten uuden A6:n...juhokare kirjoitti:Tuo audin sisustus näyttää vähän vanhanaikaisemmalta kuin uuden ysiviitosen.
Re: Saabin tulevaisuus
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus
Jopa meikäläisen puusilmällä näkee, että ainakin vaidekepin pää, hätävilkkujen kytkin ja ratti ilman kromauksia sekä olumppiarenkuloita on ainakin ihan suoraan 2009 Skeida Oktaaviasta.t.t.j kirjoitti:http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com ... 6-leak.jpg
http://www.lincah.com/2009-skoda-octavi ... or-picture
Jäämme jännityksellä odottelemaan autolehdistön raporttia, kumpikohan näistä vaihtoehdoista tulee olemaan se lauletumpi virsi:
A: "muuten ihan jees auto, mutta liikaa skodan osia, eli parempi jättää audi kauppaan ja ostaa skoda".
B: "sisusta on parasta premiumia kaikilta osiltaan"
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saabin tulevaisuus
Ja onko vielä ikkunan napit?!?!?!? Mitä törkeää konserniosaraiskausta!V.J.S kirjoitti:Jopa meikäläisen puusilmällä näkee, että ainakin vaidekepin pää, hätävilkkujen kytkin ja ratti ilman kromauksia sekä olumppiarenkuloita on ainakin ihan suoraan 2009 Skeida Oktaaviasta.t.t.j kirjoitti:http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com ... 6-leak.jpg
http://www.lincah.com/2009-skoda-octavi ... or-picture
Jäämme jännityksellä odottelemaan autolehdistön raporttia, kumpikohan näistä vaihtoehdoista tulee olemaan se lauletumpi virsi:
A: "muuten ihan jees auto, mutta liikaa skodan osia, eli parempi jättää audi kauppaan ja ostaa skoda".
B: "sisusta on parasta premiumia kaikilta osiltaan"
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Saabin tulevaisuus
Mää jo ehdin taannoin ihmetellä että minne kaikki vanhat Peltosen sukset ovat maailmasta kadonneet.. Näköjään Premium-viiluiksi ja kojelaudoiksi saksanmaalle..t.t.j kirjoitti:http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com ... 6-leak.jpg
Re: Saabin tulevaisuus
Saabin uuden muotoilusta vastaavan johtajan haastattelu Designaukseen keskittyvästä nettilehdestä: http://www.wallpaper.com/cars/w-talk-to ... riota/5011
Samaisesta lehdestä löytyy nyt myös Saab-galleria: http://www.wallpaper.com/gallery/cars/s ... y/17052241At the LA show this year you’ll see the production 9-4X based on the 2008 concept, followed by the 9-5 wagon in 2011 plus a new concept from me in the same year before the production 9-3 arrives in 2012. It’s a tight timeline to get that 9-3 right! Afterwards my next homework assignment is a new small Saab.
...
It will be called either the 9-1 or 9-2 and be a Mini Cooper size and segment rival. It’s a product for customers to buy into the brand with, maybe their first real car purchase before hopefully moving up the Saab range.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Saabin tulevaisuus
Kyllä Teme tulee kohta linkittämään jollekin kukkelipöösivustolle, jossa ihan selkeästi näytetään, että nuo osat olivat itse asiassa ensin tuossa julkaisemattomassa A6:ssa, mutta josta ne kuitenkin otettiin ensin tuohon Octaviaan. Ja koska kyse on VAG-konsernista eikä GM:stä, niin asia on aivan eri kuin jos samoin olisi toimittu Insignian ja 9-5:n välillä.
Re: Saabin tulevaisuus
Azanovix kirjoitti:Kyllä Teme tulee kohta linkittämään jollekin kukkelipöösivustolle, jossa ihan selkeästi näytetään, että nuo osat olivat itse asiassa ensin tuossa julkaisemattomassa A6:ssa, mutta josta ne kuitenkin otettiin ensin tuohon Octaviaan. Ja koska kyse on VAG-konsernista eikä GM:stä, niin asia on aivan eri kuin jos samoin olisi toimittu Insignian ja 9-5:n välillä.
No ei ole tarvetta, koska mikään noista esimerkkiosasta ei ole sama(vaikka riisuisi kromit pois) kuten 9-5:n ja Insignian tapauksessa, jossa Saabissa on käytännössä kaikki kytkimet, viikset ja muut toiminnalliset osat 100% identtiset Opelin kanssa. Ja niitä on paljon. Ja nuokin osat, jotka v.j.s A6:sta poimi, löytyvät (ihan oikeasti)identtisinä joko A8:sta tai A7:sta, joten ne eivät ole edes uusia.
Enpä olisi arvannut minkä myrskyn vesilasissa synnytin sanomalla uutta A6:sta vakuuttavan näköiseksi. Siitä syntyi karmea valitus ja itku. Kaivetaan vanhojen mallien kuvia ja haukutaan niitä ja kehutaan omaa. Hyväksyntää suorastaan kerjätään epätoivoisena "Kun kukaan ei osta eikä kehu!"
Olen edelleen sitä mieltä, että A6 on vakuuttavan näköinen tuossa kuvassa. Ja pidän myös 5-sarjan ulkonäöstä, ja E-sarjan. Ja S80:kin näyttää hienolle oikeassa värissä. Ja kaiken huippuna; minusta myös 9-5 on hieno ulkoa.
No makuasiasiat ovat makuasioita ja kuten sanottua itsekin pidän 9-5:n ulkonäöstä, mutta kyllä se vain sisältä on ankea eikä jaa samaa laatua kilpailijoidensa kanssa. Ajamani auto oli kylläkin halvin eli Linear, mutta silti. Ei muissakaan varustetasoissa ole parempia materiaaleja kuin istuimissa ja oviverhoilussa. Menin vielä koeajon jälkeen katsomaan Insigniaa, niin kyllähän ne ovat sisältä samanlaisia. Sen näkee, sen tuntee ja sen jopa haistaa.
Jos sisätilat olisivat samaa tasoa kuin ulkopuoli, niin kukaan ei valittaisi asiasta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus
Kyllä on premium-lasit aika tiukassa jos ei skodan ja audin osia voi pitää ihan yhtälailla identtisinä kuin mitä opelin ja saabin suhteen väittää. Minusta nämä nyt kuitenkin on karvan alle 100% identtiset, vaikka miten koittaisi yhteneväisyyksiä löytää.Teme100 kirjoitti:Azanovix kirjoitti:Kyllä Teme tulee kohta linkittämään jollekin kukkelipöösivustolle, jossa ihan selkeästi näytetään, että nuo osat olivat itse asiassa ensin tuossa julkaisemattomassa A6:ssa, mutta josta ne kuitenkin otettiin ensin tuohon Octaviaan. Ja koska kyse on VAG-konsernista eikä GM:stä, niin asia on aivan eri kuin jos samoin olisi toimittu Insignian ja 9-5:n välillä.
No ei ole tarvetta, koska mikään noista esimerkkiosasta ei ole sama(vaikka riisuisi kromit pois) kuten 9-5:n ja Insignian tapauksessa, jossa Saabissa on käytännössä kaikki kytkimet, viikset ja muut toiminnalliset osat 100% identtiset Opelin kanssa. Ja niitä on paljon. Ja nuokin osat, jotka v.j.s A6:sta poimi, löytyvät (ihan oikeasti)identtisinä joko A8:sta tai A7:sta, joten ne eivät ole edes uusia...
Suappi:
http://farm3.static.flickr.com/2547/415 ... a92c17.jpg
ooppeli:
http://img2.netcarshow.com/Opel-Insigni ... per_41.jpg
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saabin tulevaisuus
Pukilta kannattanee pyytää uusi puusilmä, koska ainakaan rateissa ei ole neljän puolan ja sijainnin lisäksi mitään yhtäläisyyttä.V.J.S kirjoitti:Jopa meikäläisen puusilmällä näkee, että ainakin vaidekepin pää, hätävilkkujen kytkin ja ratti ilman kromauksia sekä olumppiarenkuloita on ainakin ihan suoraan 2009 Skeida Oktaaviasta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus
Ihan yhtä paljon näkisin niissä yhtäläisyyksiä kuin esim. NG9-5:n ja Insignian rateissa.MRe kirjoitti:Pukilta kannattanee pyytää uusi puusilmä, koska ainakaan rateissa ei ole neljän puolan ja sijainnin lisäksi mitään yhtäläisyyttä.V.J.S kirjoitti:Jopa meikäläisen puusilmällä näkee, että ainakin vaidekepin pää, hätävilkkujen kytkin ja ratti ilman kromauksia sekä olumppiarenkuloita on ainakin ihan suoraan 2009 Skeida Oktaaviasta.
Ainakin tuo keskiömöykky on 100% identtinen (pl. logot), rattien runko lienee identtinen, pientä hajureakoa "premiumiin" tehty vähemmällä muovin käytöllä, ratin alemmat puolat on ihan 1:1 paitsi kromit Audissa jne.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saabin tulevaisuus
Nyt pitää kuitenkin ymmärtää se FAKTA, että VAG-tuotteet eivät ole automerkistä toiseen samoja, vaikka oikeasti ovatkin samoja konsernituotteita. Mutta kun ne eivät ole samoja, vaikka ovatkin, vaikka kuinka yrität vängätä vastaan. Toista se on esim. GM:n tapauksessa, jossa itse asiassa logotkin ovat konserniosia ja samat osat ovat käytössä jokaisen merkin alla. Sinä et vain Saab-lasiesi läpi näe kuinka samannäköiset ne ovat.V.J.S kirjoitti:Ihan yhtä paljon näkisin niissä yhtäläisyyksiä kuin esim. NG9-5:n ja Insignian rateissa.MRe kirjoitti:Pukilta kannattanee pyytää uusi puusilmä, koska ainakaan rateissa ei ole neljän puolan ja sijainnin lisäksi mitään yhtäläisyyttä.V.J.S kirjoitti:Jopa meikäläisen puusilmällä näkee, että ainakin vaidekepin pää, hätävilkkujen kytkin ja ratti ilman kromauksia sekä olumppiarenkuloita on ainakin ihan suoraan 2009 Skeida Oktaaviasta.
Ainakin tuo keskiömöykky on 100% identtinen (pl. logot), rattien runko lienee identtinen, pientä hajureakoa "premiumiin" tehty vähemmällä muovin käytöllä, ratin alemmat puolat on ihan 1:1 paitsi kromit Audissa jne.
Onhan tuo kuitenkin aika koomisen kuuloista, kuinka herra Premiumit (plus wesku) pyrkivät varmaan tässäkin kohtaa vielä kiertämään visuaaliset faktat jollain höpönlöpön tiedolla, joka perustuu taas varmaan jossain BMW:n Suomi-osastolla kuultuun äärimmäisen luotettavaan infoon, jossa subjektiivisuutta on pyritty välttämään viimeiseen asti.
Re: Saabin tulevaisuus
Jos katsot tarkemmin, niin ainakaan ratin runko ei voi olla sama, koska Skodassa ylimmät puolat taipuvat alaspäin ja Audissa ylöspäin. Tuon enempää erilaista ei kahdesta nelipuolaisesta saa. Keskiömöykystä en sano mitään, kun kuvakulma on sen verran eri, mutta ihmettelisin jos tulee samasta muotista. Toisaalta jos tulee, niin sitten tulee. Harvemmin ratin keskiön perusteella autoa tulee valittua.V.J.S kirjoitti:Ihan yhtä paljon näkisin niissä yhtäläisyyksiä kuin esim. NG9-5:n ja Insignian rateissa.
Ainakin tuo keskiömöykky on 100% identtinen (pl. logot), rattien runko lienee identtinen, pientä hajureakoa "premiumiin" tehty vähemmällä muovin käytöllä, ratin alemmat puolat on ihan 1:1 paitsi kromit Audissa jne.
Vaihdekepin pää on kyllä askel taaksepäin, itse en pidä tuosta muotokielestä audissa enkä missään muussakaan autossa. Tosin tuskin se tuonkaan takia ostamatta jää, jos sellainen hetki kohdalle sattuun.