Saab PhoeniX
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 95
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Saab PhoeniX
Kätevä on, todellakin. Tuossa taksissa on tuo järjestelmä, ja en kyllä enää mitään "vanhanaikaista" avaimenvääntöhommaa halua takaisin.
Aamulla "avain" vaan taskuun ja auton luo. Veto ovenkahvasta ja sitten vain napin painallus... Hyvä systeemi myös se, että vilkut eivät vilahtele oven avauksen yhteydessä (luuleekohan jotkut, että pidän autoa lukitsemattomana?) eikä suljettaessa (paitsi kun hipaisee ovenkahvaa kaksi kertaa, jolloin menee varkauslukitus tms. päälle).
Olen testannut tuota seisomalla noin parin metrin päässä autosta ja pyytänyt toista avaamaan oven, ei auennut. Vasta kun olen noin metrin päässä, ovi sitten aukeaa. Myös jos olen kuskin oven vieressä ja joku yrittää avata matkustajanpuoleista ovea, niin ei aukea. Onpa joskus joku epäillyt, että siinä on sormenjälkitunnistin, kun hän ei saa auki ja minä saan...
Auto myös varoittaa, jos meinaa unohtaa avaimen auton sisään, kun avaa oven ja on lähdössä. Ovia ei myöskään saa lukittua ilman, että avain on mukana.
Kaikin puolin, erittäin hieno ominaisuus!
Aamulla "avain" vaan taskuun ja auton luo. Veto ovenkahvasta ja sitten vain napin painallus... Hyvä systeemi myös se, että vilkut eivät vilahtele oven avauksen yhteydessä (luuleekohan jotkut, että pidän autoa lukitsemattomana?) eikä suljettaessa (paitsi kun hipaisee ovenkahvaa kaksi kertaa, jolloin menee varkauslukitus tms. päälle).
Olen testannut tuota seisomalla noin parin metrin päässä autosta ja pyytänyt toista avaamaan oven, ei auennut. Vasta kun olen noin metrin päässä, ovi sitten aukeaa. Myös jos olen kuskin oven vieressä ja joku yrittää avata matkustajanpuoleista ovea, niin ei aukea. Onpa joskus joku epäillyt, että siinä on sormenjälkitunnistin, kun hän ei saa auki ja minä saan...
Auto myös varoittaa, jos meinaa unohtaa avaimen auton sisään, kun avaa oven ja on lähdössä. Ovia ei myöskään saa lukittua ilman, että avain on mukana.
Kaikin puolin, erittäin hieno ominaisuus!
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Re: Saab PhoeniX
Eli jälleen Saab onnistui. Loistavasti tehty avainsysteemi.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Saab PhoeniX
Oletko kokeillut mitä järjestelmä tekee, kun tunnistin on auton ulkopuolella ja autolla lähtee ajamaan?
Aikanaan kun edellinen A8 Audi oli uusi ja eskarissa oli myös tämä avaimeton järjestelmä valittuna, niin kokeilin sitä. Auto kyllä huomautti, että avain on auton ulkopuolella, mutta vielä puolen kilometrin päässäkään auto ei sammunut(onneksi, olisi tullut pitkä matka kävellä hakemaan avain ). Näppärä järjestelmä se kyllä on.
Aikanaan kun edellinen A8 Audi oli uusi ja eskarissa oli myös tämä avaimeton järjestelmä valittuna, niin kokeilin sitä. Auto kyllä huomautti, että avain on auton ulkopuolella, mutta vielä puolen kilometrin päässäkään auto ei sammunut(onneksi, olisi tullut pitkä matka kävellä hakemaan avain ). Näppärä järjestelmä se kyllä on.
-
- "Aero"
- Viestit: 426
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41
Re: Saab PhoeniX
Minusta tuo taas on askel vanhanaikaisempaan suuntaan, että pitää jotain kahvaa pysähtyä hiplailemaan saadakseen varkauslukituksen päälle. Melkein sama kuin pitäisi avaimella käännellä ovia lukkoon. Itse olen tottunut laittamaan joka kerta ovet varkauslukkoon, jolloin lähden normaalisti kävelemään autolta pois päin ja painan kaukosäätimen nappia kaksi kertaa.taxi9-5tre kirjoitti: (paitsi kun hipaisee ovenkahvaa kaksi kertaa, jolloin menee varkauslukitus tms. päälle).
Eikö keyless-go systeemissä saa varkauslukitusta päälle kaukosäätimellä, vai vaatiiko se joka kerta tuon kahvan hiplailu -pysähtymisen?
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Re: Saab PhoeniX
Erittäin suurella todennäköisyydellä saman voi tehdä myös mokkulalla. Mutta sitä varten ei jaksaisi ottaa sitä pois povarista tai laukusta ja kun se pitäisi vielä laittaa sinne takaisin. Joten ovenkahva voittaa mielestäni tämänkin ottelun.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Saab PhoeniX
Tässä tapauksessa on näemmä ng900:sta tultu og9-3:een myös takapakkia, sillä itse saan ovet varkauslukkoon painamalla kaukosäätimen nappia vain yhden kerran.ballantine kirjoitti:Minusta tuo taas on askel vanhanaikaisempaan suuntaan, että pitää jotain kahvaa pysähtyä hiplailemaan saadakseen varkauslukituksen päälle. Melkein sama kuin pitäisi avaimella käännellä ovia lukkoon. Itse olen tottunut laittamaan joka kerta ovet varkauslukkoon, jolloin lähden normaalisti kävelemään autolta pois päin ja painan kaukosäätimen nappia kaksi kertaa.
-
- "Aero"
- Viestit: 426
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41
Re: Saab PhoeniX
Mitenkäs keyless-go -systeemissä järjestyy sellainen asia, että jos en halua jättää kaukosäädintä autoon enkä pitää sitä mukanani, mutta haluan että ovet pysyvät lukitsemattomina?
Siis haluan esim., että auton ollessa omassa pihassa ovet ovat lukitsemattomat, vaikka kaukosäädin on sisällä talossa.
Siis haluan esim., että auton ollessa omassa pihassa ovet ovat lukitsemattomat, vaikka kaukosäädin on sisällä talossa.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Re: Saab PhoeniX
Kävelet autosta sisään avain mukanasi?
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
-
- "Aero"
- Viestit: 426
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41
Re: Saab PhoeniX
Öö? Ja systeemi arvaa, että olen kotipihassa enkä halua ovia lukkoon, jolloin ovet eivät mene lukkoon kun kävelen autolta pois?
Saab 9-3 SE 2,0i '98
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 95
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Saab PhoeniX
Niin juuri. Sen kun vaan kävelet avaimet taskussa sisälle ja jätät auton pihaan ovet auki. Ovien lukot pysyvät siis auki, jollet niitä lukitse ovenkahvaa hipaisemalla tai painelemalla "avaimen" lukitusnäppäintä. Eli ihan samalla tavalla kuin "vanhanaikaisella" avainsysteemillä...ballantine kirjoitti:Öö? Ja systeemi arvaa, että olen kotipihassa enkä halua ovia lukkoon, jolloin ovet eivät mene lukkoon kun kävelen autolta pois?
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Re: Saab PhoeniX
Ja avaimista takaisin aiheeseen, eli Phoenix. Todella hieno kuvasarja auton valmistusvaiheista, klikkaa linkki kuvan alta:
Saab-Phoenix-concept-2011-a-behind-the-scenes
Hienoja kuvia myös konepellin alta.
Saab-Phoenix-concept-2011-a-behind-the-scenes
Hienoja kuvia myös konepellin alta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saab PhoeniX
Tuolta kuvasarjasta mielenkiintoinen yksityiskohta. Vanteet:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saab PhoeniX
Nythän tämä on sitten videolta nähty, että Phoenix liikkuu polttomoottorilla ja etupyörät kääntyvät. Samaten taka-akselilta löytyvä sähkömoottori/vetarit nähty muutaman riippumattoman hepun silmin. Eli kyllä sieltä PhoeniX:n komeiden kuorien alta löytyy oikeasti toimiva tuleva 9-3 tekniikka. Toki huomattavin rajoituksin, mutta tekniikka kuitenkin eli turha enää varmaan väittää kyseessä olevan "tyhjä kuori".Teme100 kirjoitti: Sama juttu näkyy Phoenixin videoissa, autoa siirretään "pumppukärryillä", koska ohjaus ei toimi ja takana ei pyörien takana ole kuin tyhjää. Edessä ei ole moottoria eikä jäähdytintä jne. ---
---Esittelytekstin perusteella ei siis kannata hehkuttaa mitä siinä on, koska mainostettuja osia siinä loppupeleissä ei kuitenkaan ole.
PhoeniX Nykissä
Ja hyvät röpötykset tulee putkista.. jotka tosin kertoman mukaan päättyy ennen perästä löytyviä ulostuloja!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saab PhoeniX
On muuten livenä piirun tyylikkään näköinen kapine tuo!!!!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Saab PhoeniX
http://www.ksml.fi/teemat/autot/autotal ... kuu/665846Niinpä ilma oli täynnä markkinahumua, kun Saab alkoi New Yorkissa esitellä PhoeniX-konseptiautoaan. Se on 2+2-paikkainen urheiluauto, jota on alkajaisiksi tarkoitus valmistaa 1,6-litraisella ja 200 hevosvoimaa tuottavalla bensiiniturbolla.
Mitäs mitä? Tuleeko tuotantoon vai kuseeko Keskisuomalainen?
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t