No oisko se nyt sittenkään niin kauheeta ?Ässä kirjoitti:Voi sentään, tämä tästä vielä puuttuisikin:
Hollantilaislehti: Volvo neuvottelee Saabista
Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Miten se komppaaja tuntuu olevan päivästä toiseen
väärällä saitilla.Noh,hupinsa kullakin.
väärällä saitilla.Noh,hupinsa kullakin.
Re: Saabin tulevaisuus
Johan tuota yhteyttä Kiinaan on pidetty pitemmän aikaa varsinkin Antonovin kautta.
Joten ei se mielestäni mikään kauheus ole.
Katsokaapa uutta kiinalaista isoa volvoa. (kuvan näin jossain)
Joten ei se mielestäni mikään kauheus ole.
Katsokaapa uutta kiinalaista isoa volvoa. (kuvan näin jossain)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Mitäköhän se Volvo muuta Saabille tekisi, kuin lopettaisi?
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Saabin tulevaisuus
Kieltämättä mielenkiintoinen asia, että mitä Volvo hyötyisi Saabin ostosta. Kylmästi todettuna saabilla ei ole mitään teknologiaa, jota Volvo tarvitsisi. Mallisto on suora kilpailija, joten sekään ei laajentaisi tai täydentäisi volvon omaa mallistoa. Tuleva 9-3 ei myöskään ole etu, koska se on tehty ns. gm-komponenteista, jolloin Volvon omat ford-pohjaiset komponentit tai hankintakanavat eivät hyödy tästä.Ässä kirjoitti:Mitäköhän se Volvo muuta Saabille tekisi, kuin lopettaisi?
Pikaisesti mieleeni ei tule kuin kaksi asiaa: tehdaskiinteistöt ja tuotekehityshenkilöstö. Tehdaskiinteistöt sen takia, että Volvo tahtoo kasvaa myynnillisesti sekä laajentaa tuoteperhettään ja tarvitsee ennen pitkää uusia tuotantolaitoksia. Saabilla sellainen olisi valmiina ihan naapurissa.
Volvo on jo ilmoittanut aikeestaan palkata 1200 uutta insinööriä tuotekehitykseen, joten tätä kautta se asia hoituisi ns. kerralla.
Re: Saabin tulevaisuus
Kyllä se aikamoinen kauheus on.Erittäin huolestuttavaa on se tosiasia,että Kiina on ihmisoikeuksia polkeva kommunistinen diktatuuri.Se vaan kummasti unohtuu kun fyrkka puhuu.Kohta ne vissiin tekee jo meiän mukulatkin mut ei sen niin väliä.core2 kirjoitti:Johan tuota yhteyttä Kiinaan on pidetty pitemmän aikaa varsinkin Antonovin kautta.
Joten ei se mielestäni mikään kauheus ole.
Katsokaapa uutta kiinalaista isoa volvoa. (kuvan näin jossain)
Re: Saabin tulevaisuus
Mahdollisuushan se olisi sekin, mutta ei juosta joenyli ennenkuin silta on valmis.Ässä kirjoitti:Mitäköhän se Volvo muuta Saabille tekisi, kuin lopettaisi?
Kiinastahan löytyy useita muitakin autonvalmistajia kuin Geely.
Olishan sinne helpompi myydä niitä saabeja jos omistaja ainakin osaksi olisi sieltä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
gekados kirjoitti:Miten se komppaaja tuntuu olevan päivästä toiseen
väärällä saitilla.Noh,hupinsa kullakin.
Eli tämä saitti onkin vain ja ainoastaan niille, jotka omistavat saabin ? Mahdollisia tulevia saabisteja ei täällä kaivata....sekin mahdollisuus kun on aina olemassa että joku muun merkin edustaja vaihtaa saab-talliin....
Vähän sama kuin jos autokauppias arvelisi, että v**tuako tuokin tänne tulee saabia katsomaan , kun entinenkään ei ole näköjään saab....kummallista.
Re: Saabin tulevaisuus
Ei Kiina ole ollut kommunistinen enää vuosikymmeniin. Talousjärjestelmä on hyvin pitkälti vapaa markkinatalous, keskusjohto pitää käsissään lähinnä julkista sektoria.gekados kirjoitti: Kyllä se aikamoinen kauheus on.Erittäin huolestuttavaa on se tosiasia,että Kiina on ihmisoikeuksia polkeva kommunistinen diktatuuri.Se vaan kummasti unohtuu kun fyrkka puhuu.Kohta ne vissiin tekee jo meiän mukulatkin mut ei sen niin väliä.
Re: Saabin tulevaisuus
Teme100 kirjoitti:Ei Kiina ole ollut kommunistinen enää vuosikymmeniin. Talousjärjestelmä on hyvin pitkälti vapaa markkinatalous, keskusjohto pitää käsissään lähinnä julkista sektoria.gekados kirjoitti: Kyllä se aikamoinen kauheus on.Erittäin huolestuttavaa on se tosiasia,että Kiina on ihmisoikeuksia polkeva kommunistinen diktatuuri.Se vaan kummasti unohtuu kun fyrkka puhuu.Kohta ne vissiin tekee jo meiän mukulatkin mut ei sen niin väliä.
Toki Kiinassa mm. ihmisoikeudet ei ole lähelläkään sitä mitä vapaissa länsidemokratioissa, mutta se on toisaalta aivan järjettömän suuri kasvualue, eli ei ole oikeastaan kellään varaa ylenkatsoa sitä. Fyrkka kun ei tunne kotimaata eikä suuremmin moraaliakaan.
Eli jos nyt ajateltaisiin että menisi jokotai-tilanteeseen, eli konkka tahi kiinalaiset, niin tuskin se ainakaan konkka se ratkaisu olisi. Mutta jospa tuohon nyt joku ratkaisu löytyy kun kerran uusia mallejakin on tuloillaan.
Re: Saabin tulevaisuus
Keskusjohtoinen diktatuuri tosiaan kuvaa maata paremmin.
Unohdetaan se punikkiaspekti mutta ei se maata sen
vaarattomammaksi tee.Samat kahjot siellä tsiigaa päältä miten
maa makaa.Se,että hallitus ja autotehtaat ja muu teollisuus on
yhtä suurta perhettä ei ole mikään terve kombinaatio.Tämä
tästä tähän,poistun studiosta.
Unohdetaan se punikkiaspekti mutta ei se maata sen
vaarattomammaksi tee.Samat kahjot siellä tsiigaa päältä miten
maa makaa.Se,että hallitus ja autotehtaat ja muu teollisuus on
yhtä suurta perhettä ei ole mikään terve kombinaatio.Tämä
tästä tähän,poistun studiosta.
Re: Saabin tulevaisuus
Jossain luki, että rahat on jo siirretty Ruotsiin, mutta niitä ei voi siirtää Saabin tilille ilman EIB:n lupaa. Minä rupeaisin jakamaan niitä jo ruskeina kirjekuorina...
Huomen aamulla EIB:n väki on ilmeisesti jonkun aikaa myös töissä, se on seuraava kerta kun jotain voi tapahtua. Onneksi tämä ei vaikuta 9-4:ään tai tuotekehitykseen.
Huomen aamulla EIB:n väki on ilmeisesti jonkun aikaa myös töissä, se on seuraava kerta kun jotain voi tapahtua. Onneksi tämä ei vaikuta 9-4:ään tai tuotekehitykseen.
Re: Saabin tulevaisuus
Tämä on väärä käsitys, saab maksaa jokaisesta 9-4:sta GM:lle lisenssi eli Royalty maksua ainakin vuoteen 2012. Joten rahat on löydettävä myös siihen.TuuSaR kirjoitti: Onneksi tämä ei vaikuta 9-4:ään tai tuotekehitykseen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Paljonko se auttaisi? Mentäisiinkö sillä eteenpäin viikkoja vai kuukausia ennen kuin loppu tulisi?core2 kirjoitti:Edit: unohdin sanoa, että tämän pitäisi auttaa saabia saamaan lisälainaa 183 miljoonaa euroa.
Re: Saabin tulevaisuus
No olishan siinä, kuten on valaallakin Henkireikä, kauanko sillä hengittäisi, mene ja tiedä?jmarin kirjoitti:Paljonko se auttaisi? Mentäisiinkö sillä eteenpäin viikkoja vai kuukausia ennen kuin loppu tulisi?core2 kirjoitti:Edit: unohdin sanoa, että tämän pitäisi auttaa saabia saamaan lisälainaa 183 miljoonaa euroa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.