Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Jep ihan OK malli, mutta katsotaan sitten kun saabeja aletaan valmistamaan siellä Hawtailla tällä saab licensillä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Nyt on sitten tämä sopimus allekirjoitettu Hawtai Motor'in ja Saab Automobil AB:n välillä. Sopimus auttaa saabia pitkä aikaisesti ja on monen miljardin arvoinen kruunuissa. Kertoi Muller, mutta hän ei paljastanut miten tästä jatketaan.
Enemmän tietoa luvattiin lehdistötiedoituksessa tänään tiistaina.
Edit: Nyt alkaa olemaan kiire saada vedettyä takaisin nämä kruunuvoudille jätetyt
karhuamiset, näitä on kaikenkaikkiaan 7 kpl. eri yhtiöistä jätettynä.
Velkataakkahan nousee jos hän kerkiää alkaa karhuamaan saatavia.
Enemmän tietoa luvattiin lehdistötiedoituksessa tänään tiistaina.
Edit: Nyt alkaa olemaan kiire saada vedettyä takaisin nämä kruunuvoudille jätetyt
karhuamiset, näitä on kaikenkaikkiaan 7 kpl. eri yhtiöistä jätettynä.
Velkataakkahan nousee jos hän kerkiää alkaa karhuamaan saatavia.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Nyt ne ketkä ilkkuivat Volvoa kiina-autoksi, voisivat kirjoittaa tänne tunnoistaan...
Jos jotain elämä on opettanut, niin sen, ettei kannata toisen ongelmille tai vahingoille nauraa. Yleensä ne sitten kalahtavat omaan nilkkaan joko ennemmin tai myöhemmin.
Jos jotain elämä on opettanut, niin sen, ettei kannata toisen ongelmille tai vahingoille nauraa. Yleensä ne sitten kalahtavat omaan nilkkaan joko ennemmin tai myöhemmin.
Re: Saabin tulevaisuus
MRe kirjoitti:Nyt ne ketkä ilkkuivat Volvoa kiina-autoksi, voisivat kirjoittaa tänne tunnoistaan...
Jos jotain elämä on opettanut, niin sen, ettei kannata toisen ongelmille tai vahingoille nauraa. Yleensä ne sitten kalahtavat omaan nilkkaan joko ennemmin tai myöhemmin.
Varmaan olen itsekin volvonkin kohdalla siihen syyllistynyt, mutta kyllä sen sitten tajuaa, kun vähän enemmän miettii, että Kiina on enemmän mahdollisuus kuin uhka tänä päivänä....toivotaan että tämä nyt tästä lähtee...vaikken ole uutista vielä mistään lukenutkaan.
Re: Saabin tulevaisuus
Following yesterday’s announcement that Spyker Cars N.V. (Spyker) secured its short term funding, Spyker announces today that Spyker and Saab Automobile AB (Saab Automobile) signed an agreement with Hawtai Motor Group Company Limited (Hawtai). This agreement conditionally secures medium term funding and includes financing in the form of subscription agreements in the amount of EUR 150 million as well as a strategic alliance for China including joint ventures on manufacturing, technology and distribution.
Spyker, Saab Automobile AB and Hawtai Motor Group sign agreement on strategic alliances partnership with respect to manufacturing, technology and distribution in China, subject to definitive transaction documentation
Spyker will enter into a subscription agreement with Hawtai in the total amount of EUR 120 million for in aggregate 24.6 million shares as well as a EUR 30 million convertible loan, subject to definitive transaction documentation and certain conditions
As a part of the transaction Hawtai will invest EUR 120 million for up to a maximum of a 29.9 percent equity stake in Spyker on a fully diluted basis. The remaining EUR 30 million will be in the form of a convertible loan agreement in the amount of EUR 30 million with a 6 month maturity, an interest rate of 7% per annum and a conversion price of EUR 4.88 per share. The transactions are subject to agreement on definitive transaction documents and certain conditions, which include consents from certain Chinese governmental agencies, the European Investment Bank and the Swedish National Debt Office. As part of the transaction, Tenaci Capital will convert EUR 42 million of its current loan to Spyker into share capital in Spyker at EUR 4.88 per share, thereby substantially reducing Spyker’s interest burden.
Hawtai'sta tulee Saabin omistajia 29,9% osuudella. Kauppasummasta voisin kommentoida, että halvalla meni. Volvosta maksettiin sentään 1.5mrd ja nyt kolmasosa saabia meni vain 120 millillä. Toinen juttu on myös se, että kuinka pitkälle tuollainen summa riittää, kun Q1:llä tuli tappiota 79M€.
Spyker, Saab Automobile AB and Hawtai Motor Group sign agreement on strategic alliances partnership with respect to manufacturing, technology and distribution in China, subject to definitive transaction documentation
Spyker will enter into a subscription agreement with Hawtai in the total amount of EUR 120 million for in aggregate 24.6 million shares as well as a EUR 30 million convertible loan, subject to definitive transaction documentation and certain conditions
As a part of the transaction Hawtai will invest EUR 120 million for up to a maximum of a 29.9 percent equity stake in Spyker on a fully diluted basis. The remaining EUR 30 million will be in the form of a convertible loan agreement in the amount of EUR 30 million with a 6 month maturity, an interest rate of 7% per annum and a conversion price of EUR 4.88 per share. The transactions are subject to agreement on definitive transaction documents and certain conditions, which include consents from certain Chinese governmental agencies, the European Investment Bank and the Swedish National Debt Office. As part of the transaction, Tenaci Capital will convert EUR 42 million of its current loan to Spyker into share capital in Spyker at EUR 4.88 per share, thereby substantially reducing Spyker’s interest burden.
Hawtai'sta tulee Saabin omistajia 29,9% osuudella. Kauppasummasta voisin kommentoida, että halvalla meni. Volvosta maksettiin sentään 1.5mrd ja nyt kolmasosa saabia meni vain 120 millillä. Toinen juttu on myös se, että kuinka pitkälle tuollainen summa riittää, kun Q1:llä tuli tappiota 79M€.
Re: Saabin tulevaisuus
30% kuitenkinon vähemmän kuin 100%.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus
Toki, mutta kun Gemii(Antonov) hankki eilen 30M€:llä oman 29.9% siivunsa, niin nyt n. 60% on myyty vain 150M€:llä.Rafu kirjoitti:30% kuitenkinon vähemmän kuin 100%.
Re: Saabin tulevaisuus
Mielenkiinnolla taas seuraan miten tämänkin kauppa uutisoidaan asiantuntevassa Kuppalehdessä ja sen verkkokilpailijassa. Vai noteerataanko ollenkaan.
Sitten alkaa taas se iänikuinen veikkailu järjestelyn kestävyydestä ja kumppanien motiiveista. Sen verran voinen paljastaa, että kaikki osapuolet ovat mukana touhussa silkasta ahneudesta. Mutta ei kai siinä mitään jos hommat jatkuu. Ja mitähän TM:n kolumnistikin asiasta ajattelee. Ei muuten olisi eka veikkaus, joka siltä pelleltä menee persiilleen, mutta uusia kolumneja vaan esiin pukkaa.
Ai niin, sitten on vielä tämä eri osapuolien hyväksyntä asialle, ketä siellä nyt olikaan jonossa lusikkaansa soppaan laittamassa. En enää jaksa muistaa, mutta Bin Laden on kai nyt poissa laskuista?
Ainoa ongelma tässä vatuloinnissa on se, että itse asia, eli autojen valmistus ja myynti tuntuu olevan vähiten kiinnostava seikka. Sillä jos näin olisi, niin eiköhän hommat tehtäisi eri järjestyksessä? Jos joku vielä joskus saabin uskaltaa ostaa, niin se on rohkea teko ja sitä pitää kunnioittaa minuutin hiljaisuudella.
Sitten alkaa taas se iänikuinen veikkailu järjestelyn kestävyydestä ja kumppanien motiiveista. Sen verran voinen paljastaa, että kaikki osapuolet ovat mukana touhussa silkasta ahneudesta. Mutta ei kai siinä mitään jos hommat jatkuu. Ja mitähän TM:n kolumnistikin asiasta ajattelee. Ei muuten olisi eka veikkaus, joka siltä pelleltä menee persiilleen, mutta uusia kolumneja vaan esiin pukkaa.
Ai niin, sitten on vielä tämä eri osapuolien hyväksyntä asialle, ketä siellä nyt olikaan jonossa lusikkaansa soppaan laittamassa. En enää jaksa muistaa, mutta Bin Laden on kai nyt poissa laskuista?
Ainoa ongelma tässä vatuloinnissa on se, että itse asia, eli autojen valmistus ja myynti tuntuu olevan vähiten kiinnostava seikka. Sillä jos näin olisi, niin eiköhän hommat tehtäisi eri järjestyksessä? Jos joku vielä joskus saabin uskaltaa ostaa, niin se on rohkea teko ja sitä pitää kunnioittaa minuutin hiljaisuudella.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Saabin tulevaisuus
Juurikin noin se menee kuten mainitset, on tämä meinaan tavallista eteenpäin menoa, nyt ollaan taas siinä pisteessä jotta saabin on kuljettava samat virkatiet kuin aiemminkin, on siis saatava hyväksynnät kaupalle niin Kiina'n virkataholta, Riksgäldeniltä ja EIB/EIP:ltä. Voi Vee et on aikaa vievää hommaa.essal kirjoitti:Ai niin, sitten on vielä tämä eri osapuolien hyväksyntä asialle, ketä siellä nyt olikaan jonossa lusikkaansa soppaan laittamassa. En enää jaksa muistaa, mutta Bin Laden on kai nyt poissa laskuista?
Ainoa ongelma tässä vatuloinnissa on se, että itse asia, eli autojen valmistus ja myynti tuntuu olevan vähiten kiinnostava seikka. Sillä jos näin olisi, niin eiköhän hommat tehtäisi eri järjestyksessä? Jos joku vielä joskus saabin uskaltaa ostaa, niin se on rohkea teko ja sitä pitää kunnioittaa minuutin hiljaisuudella.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
SU:lta:
According to Dow Jones:
VM confirmed that the 9-3NG will be made in China as of 2012.
According to Dow Jones:
VM confirmed that the 9-3NG will be made in China as of 2012.
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Saabin tulevaisuus
Luultavasti (toivottavasti) tämä tarkoittaa sitä, että uusia 9-3:sia tehtäisiin Kiinassa sikäläisille markkinoille ja Aasiaan. Muu maailma saisi autonsa edelleen Trollhättanista.Teme100 kirjoitti:SU:lta:
According to Dow Jones:
VM confirmed that the 9-3NG will be made in China as of 2012.
Re: Saabin tulevaisuus
Aivan, mutta kummalla merkillä varustettuna: Saabina vai Hawtaina?peukalokeskellä kirjoitti:Luultavasti (toivottavasti) tämä tarkoittaa sitä, että uusia 9-3:sia tehtäisiin Kiinassa sikäläisille markkinoille ja Aasiaan. Muu maailma saisi autonsa edelleen Trollhättanista.Teme100 kirjoitti:SU:lta:
According to Dow Jones:
VM confirmed that the 9-3NG will be made in China as of 2012.
Hawtai on tähän mennessä valmistanut lisenssillä Hyundain eri malleja(heidän oma merkkinsä keulalla), VM Motorin moottoreita ja ZF:n vaihdelaatikoita ja sen omat mallit ovat olleet tähän tekniikkaan perustuvia. Esimerkiksi yllä oleva suv on oikeasti Santa Fe, johon ripattu Porsche Cayennen kori, Bentleyn maski ja Bemarin merkki. Se yhteistyösopimus katkesi viime vuonna ja siitä lähtien he ovat etsineet uutta kumppania. Kuvaan sopisi ikävän hyvin, että autossa olisi keulalla joku muu merkki kuin Saabin oma...
Re: Saabin tulevaisuus
Saabilla oli ainakin aikaisemmin tarkoituksena aloittaa tuotanto myös Kiinassa jahka paikallinen kysyntä kasvaa tarpeeksi suureksi.
Re: Saabin tulevaisuus
Varmaan aika mutkikkaat sopimukset. Ainakin joihinkin malleihin luvattiin bemarilta moottori (+ muut alihankkijat), joten kolmansien osapuolien pitää hyväksyä Hawtain vaatimat ehdot (jos niitä on).
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86