Voi toki olla, mutta olihan se aikanaan todella suuri uutinen, kun Wallenbergit myivät osuuden GM:lle. Asia oli täällä suomessakin paljon esillä ja sitä käsiteltiin niin uutislähetyksissä kuin printtimediassakin.core2 kirjoitti:No jos koko tämä saabin kriisi olisi ollut esimerkiksi silloin kun Wallenberg omisti saabin ja hän olisi tehnyt näitä erilaisia operaatioita.Teme100 kirjoitti:Mikä leikkaus? Mitä toimintojaan tai mallistoaan Saab on leikkaamassa?core2 kirjoitti: ... tätä on jo pidempään saabilla ihmetelty, että jos tämä leikkaus olisi tehty kymmenen vuotta sitten eivät lehdet ja muu media olisi edes olkiaan kohottaneet moisen takia.
...
Niin mediat eivät olisi edes harkinneet siitä raportoivansa.
Näin ajattelee moni saabilainen.
Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Joo silloin ku huhuttiin et Volvo ostais osan ja menis yhteen saabin kans niin silloin oli melkoinen mediamyrsky, että saab pyöri tappiolla jatkuvasti niin siitä ei taas juuri skrivattu eikä puhuttu, myynti GM:älle sekin aiheutti paljon vähemmän turbulenssia kuin tämä nykyinen hälinä on jo tähän asti tehnyt.
jengi saabilla on sitä mieltä, että media etsii jokaisesta kiven raosta näitä negatiivisia tietoja ja jos löytävät jotain niin lööpit ovat isoilla kirjaimilla. Saabilaisia tosiaan ottaa otsaan sekin, että lehdet usein tulkkaavat asiat päin persettä, kuten tekivät tämän viimeisimmän kiinan jutunkin kera.
Edit: sanon vielä kerran, että Saabin olisi kannattanut mennä yhteen Fiat konsernin kans.
jengi saabilla on sitä mieltä, että media etsii jokaisesta kiven raosta näitä negatiivisia tietoja ja jos löytävät jotain niin lööpit ovat isoilla kirjaimilla. Saabilaisia tosiaan ottaa otsaan sekin, että lehdet usein tulkkaavat asiat päin persettä, kuten tekivät tämän viimeisimmän kiinan jutunkin kera.
Edit: sanon vielä kerran, että Saabin olisi kannattanut mennä yhteen Fiat konsernin kans.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Eikö se tuotanto nyt olekaan lähtenyt käyntiin?
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus
Huomennahan sen on tarkoitus pyörähtää.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Saabin tulevaisuus
Se on juhlan päivä!
Re: Saabin tulevaisuus
Toivotaan että linjat pyörii.....muuten ei taas hyvää seuraa.
Re: Saabin tulevaisuus
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Saabin tulevaisuus
Tuolla ei ainakaan saada kannattavaksi hommaa. Jokainen ylityötunti syö kannattavuutta. Toki jälkimarkkinathan ne nykyään se todellinen bisnes onkin, onkohan se puoli sovittu GM:n aarreaitaksi..Due to the high number of ordered cars, the employees will work with a time-schedule called Maximum Time, which means that they are working longer days and sometimes also Saturdays in order to catch up. A special deal with the unions will most likely be made so that the work-force will get a reduced summer holiday and get compensated for that!
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus
Starttinapin painallus oli ruotsin aikaa kello 11:15, (kaveri soitti) vaikka koko liinan
käynnistys ottaa muutaman päivän, niin se jo pyörii ainakin. Ja se on hyvä uutinen.
käynnistys ottaa muutaman päivän, niin se jo pyörii ainakin. Ja se on hyvä uutinen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Vielä vähemmän kannattavaa se oli ku duunarit oli himassa täydellä palkalla.Rafu kirjoitti: Tuolla ei ainakaan saada kannattavaksi hommaa. Jokainen ylityötunti syö kannattavuutta. Toki jälkimarkkinathan ne nykyään se todellinen bisnes onkin, onkohan se puoli sovittu GM:n aarreaitaksi..
Tietääkseni ei GM vaikuta jälkimarkkinoihin, se on ihan oma yhtiö.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Noniin, hieno homma, seuraava murheenkryyni on EIB, joka ei näköjään kovin helpolla salli omistajamuutoksia.
Sanoisin, että jos on aikeissa ostaa uuden Saabin ja haluaa varmuudella sen niin kauppiaan juttusille aika pian, meinaa kovin hurjan pitkälle nykyinen rahoitus tuskin riittää ja imago-vahingon laajuutta voi vain arvailla.
Taukoa on ilmeisesti käytetty hyväksi moneenkin tarkoitukseen ja 9-5 SC:n tuotanto on nyt alkanut, aikaisempaa suunnitelmaa hiukan aikaisemmin.
Sanoisin, että jos on aikeissa ostaa uuden Saabin ja haluaa varmuudella sen niin kauppiaan juttusille aika pian, meinaa kovin hurjan pitkälle nykyinen rahoitus tuskin riittää ja imago-vahingon laajuutta voi vain arvailla.
Taukoa on ilmeisesti käytetty hyväksi moneenkin tarkoitukseen ja 9-5 SC:n tuotanto on nyt alkanut, aikaisempaa suunnitelmaa hiukan aikaisemmin.
Re: Saabin tulevaisuus
Pikkulinnut Saab'in sisällä laulavat vieläkin jotta se olisi GM joka on se isoin jarru näissä omistajamuutos touhuissa.TuuSaR kirjoitti:Noniin, hieno homma, seuraava murheenkryyni on EIB, joka ei näköjään kovin helpolla salli omistajamuutoksia.
Ja sitä en kyllä yhtään ihmettelisi jos se näin olisi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Jooh muistaakseni viime aikoina sekä EIB että Ruotsin hallitus on maininnut GM:n nimeltä, vaikka alussa kaikki piti olla harvinaisen selvää GM:n osalta. Noh tässä on se joku 3-4kk aikaa selvitellä asiaa.
Re: Saabin tulevaisuus
Antonov'kin jakoi yhteen aikaan tietoa jotta hän olisi saanut saabille tulleessa sähköpostissa selväksi, GM:n hyväksynnän, mutta sekin tais upota kuin kivi se hyväksyntä?
Tästä oli joskus lehdissäkin maininta, mutta ne nyt kirjoittelevat täyttä paskaa välillä.
EDIT: Mutta kuten sanot niin tämän on selviydyttävä melko rivakkaan tyyliin, siis ennen seuraavaa kriisiä, samalla tätä jarruttaa tämä Kiina'laisten omistajuus.
Niin, että kahta asiaa pompotellaan tässä omistajuudessa.
Tästä oli joskus lehdissäkin maininta, mutta ne nyt kirjoittelevat täyttä paskaa välillä.
EDIT: Mutta kuten sanot niin tämän on selviydyttävä melko rivakkaan tyyliin, siis ennen seuraavaa kriisiä, samalla tätä jarruttaa tämä Kiina'laisten omistajuus.
Niin, että kahta asiaa pompotellaan tässä omistajuudessa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.