Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1487
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja JKen »

Andy12 kirjoitti:Te, jotka saabia harkitsitte työsuhdeautoksi, mutta muun valitsitte, niin harkitsitteko Insigniaa?
Tai Romeon Alffaa?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3501
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja SS »

ei vaan pysty hyväksyä 2,5litraista vaparia enää tänä päivänä.
Entäs sitten diesel?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Andy12
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2009 00:02

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Andy12 »

Haluan bensan. Kilsojakin tulee noin 16tkm vuodessa vain. Ehdoton kriteeri on bensaturbo. Eli Accordit ja Avensikset voi laakista rajata pois ;)
Saabin uusi Griffinin 320nm vääntö tuntuu olevan ihan omaa luokkaansa. Mikä muu pääsee vastaaviin teho/vääntö/kulutuslukemiin samassa hintaluokassa? Skeidan 1.8turbossakin vaatimattomat 240nm jos oikein muistan.
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2033
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja vfr »

JKen kirjoitti:
Andy12 kirjoitti:Te, jotka saabia harkitsitte työsuhdeautoksi, mutta muun valitsitte, niin harkitsitteko Insigniaa?
Tai Romeon Alffaa?
farkku Insigniassa on hankalan muotoinen pyöreähkö takaluukku ja sedanissa luukku on olematon.

Ja jos meinaa päästä perille ilman hinurin lavettia, niin silloin ei voi aatellakkaan mitään italialaista härveliä. :D
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7655
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mikä muu pääsee vastaaviin teho/vääntö/kulutuslukemiin samassa hintaluokassa?
vagilla on kuulemma joku R20 pata joka taitaa pystyä SAABin tehoihin.
Jospa tämä on huhua...?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

viggen kirjoitti:
Ei kai Skoda ole mikään vaihtoehto auto Saabille ?

Kyllä se varmasti on, monellekin. Mutta siis lähinnä sille kasvavalle ihmisjoukolle, joilla ei ole ns. merkkiuskollisuus enää se tärkein asia. Ja ei siis koske pelkästään saabisteja.
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2033
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja vfr »

Komppaaja kirjoitti:
viggen kirjoitti:
Ei kai Skoda ole mikään vaihtoehto auto Saabille ?

Kyllä se varmasti on, monellekin. Mutta siis lähinnä sille kasvavalle ihmisjoukolle, joilla ei ole ns. merkkiuskollisuus enää se tärkein asia. Ja ei siis koske pelkästään saabisteja.
Mielellään oisin saabin ottanut,mut kun tehtaallakin on hiljaista kun huopatossutehtaalla.Tulevaisuus epävarmaa,osien saanti sitä sun tätä.
Saabin tilanteessa on pirun vaikea olla enää merkkiuskollinen, eli skoda on todellakin varteenotettava vaihtoehto saabille.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Itse olen ainakin kokenut asian niin, että ne "suuret" erot eri merkkien välilä, siis merkkiuskollisten mielestä, on enemmän oman mielikuvituksen tuotetta kuin mitään oikeaa faktaa. Jos joku merkki olisi nin paljon erinomaisempi samassa hintaluokassa kuin kaikki muut, niin ei kai niitä muita kukaan ostaisikaan.... :P
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Komppaaja kirjoitti:Itse olen ainakin kokenut asian niin, että ne "suuret" erot eri merkkien välilä, siis merkkiuskollisten mielestä, on enemmän oman mielikuvituksen tuotetta kuin mitään oikeaa faktaa. Jos joku merkki olisi nin paljon erinomaisempi samassa hintaluokassa kuin kaikki muut, niin ei kai niitä muita kukaan ostaisikaan.... :P
Kyllä niitä eroja on, kyse on vain siitä arvostaako enemmän halpaa hintaa ja paljoa tilaa (Superb) vaiko erilaisia saabismeja, yksilöllisyyttä, tehokkuutta, ulkonäköä, turvallisuutta yms. (Saab).

Edit: ja tuo halpa hintakin on suhteellinen asia, työsuhdeautoilijalle tämä ei toki ole vaihtoehto mutta vaikka Saabin valmistus loppuisi (mihin en usko), ostaisin paljon mieluummin esim. täysvarusteisen vähän käytetyn 9-5 Aeron kuin samaan rahaan uuden massaan sulautuvan Superbin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Rattivaihde kirjoitti:
Komppaaja kirjoitti:Itse olen ainakin kokenut asian niin, että ne "suuret" erot eri merkkien välilä, siis merkkiuskollisten mielestä, on enemmän oman mielikuvituksen tuotetta kuin mitään oikeaa faktaa. Jos joku merkki olisi nin paljon erinomaisempi samassa hintaluokassa kuin kaikki muut, niin ei kai niitä muita kukaan ostaisikaan.... :P
Kyllä niitä eroja on, kyse on vain siitä arvostaako enemmän halpaa hintaa ja paljoa tilaa (Superb) vaiko erilaisia saabismeja, yksilöllisyyttä, tehokkuutta, ulkonäköä, turvallisuutta yms. (Saab).

Edit: ja tuo halpa hintakin on suhteellinen asia, työsuhdeautoilijalle tämä ei toki ole vaihtoehto mutta vaikka Saabin valmistus loppuisi (mihin en usko), ostaisin paljon mieluummin esim. täysvarusteisen vähän käytetyn 9-5 Aeron kuin samaan rahaan uuden massaan sulautuvan Superbin.
Makuja on monia, eikä niitä pidäkään väheksyä. Sen sijaan mm. turvallisuus, tehokkuus ja vaikka yksilöllisyyskin on vähän niin ja näin, ei ne taida saabissa juuri sen korkeammalla tasolla olla kuin ns. tavisautoissakan. Taas niitä mielikuvia.....
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Komppaaja kirjoitti: Makuja on monia, eikä niitä pidäkään väheksyä.
Näin on.
Komppaaja kirjoitti:turvallisuus
Skodan kori on suunniteltu EuroNCAP mielessä, Saabin kori hirvikolari mielessä.
Komppaaja kirjoitti:tehokkuus
Vahvasti oma mielipide, mutta kyllä Saabin (noin) 2-litrainen turbomoottori on paljon parempi ja luonteikkaampi voimanlähde kuin Volkswagenin konserni-1.4-litraiset.
Komppaaja kirjoitti:yksilöllisyyskin on vähän niin ja näin
Eilen Ruoholahdessa käydessä liikenteessä näkyi muistaakseni yksi 9-3 SC, yksi OG900 ja yksi 9000. Skodia näkyi pelkästään Octavioita monta kymmentä ja takana ajoi eri vaiheissa kolme ensi silmäyksellä identtistä harmaata Superbiä.

Terveisin vahvasti asennoitunut saabisti :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
lk
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 19:41

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja lk »

Turvallisuudessa ruotsalaiset vievät kyllä murskavoiton vielä. Vaikka EURONCAP testeissä kaikki autot saa nykyään 5 tähteä (skoda superb vain 4). Niin ruottalaiset taitavat edelleen olla ainoita, jotka tekevät esim. hirvitörmäystestejä. En ainakaan ole nähnyt yhtään mainintaa että Skoda tai vaikka AUdi olisi tälläisiä testejä tehnyt...
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

lk kirjoitti:Turvallisuudessa ruotsalaiset vievät kyllä murskavoiton vielä. Vaikka EURONCAP testeissä kaikki autot saa nykyään 5 tähteä (skoda superb vain 4).
http://euroncap.com/results/skoda/superb/2009/353.aspx :)

Rattivaihde, miksi ihmeessä vertaat 2-litraista turboa 1,4-litraiseen ? Pitäisi verrata 2.0 TSI:hin....tosin kokemusta siitä ei itselläni ole.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Andy12 kirjoitti:Saabin uusi Griffinin 320nm vääntö tuntuu olevan ihan omaa luokkaansa. Mikä muu pääsee vastaaviin teho/vääntö/kulutuslukemiin samassa hintaluokassa?
No vaikkapa vm.-90 Tonnari tarjoaa 330nm/1800rpm->. Tosin hintaluokka on hieman eri. :lol:
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7655
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kyllä on muuten vagineen padan luonne muuttunut huimasti, tämä
pentele kun on muuttunut vähän SAABin koneen tyyliseksi.
Se antaa jo vääntöä alakierroksilla, niinkuin SAAB on aina tehnyt.
Eikä sitä tarvitse huudattaa 6500-8000r/min ennenkuin jotain tapahtuu.

No en kylläkään kehu näitä massaan hukkuvia persoonattomia kulkineita.
SAAB on ainoa oman tien kulkija, ollut aina, ja toivottavasti on tulevaisuudessakin.
Vaikka Gangster Motor yritti tukahduttaa tämän SAABin hengen.

Ehkäpä vielä joskus....
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Lukittu