Tai Romeon Alffaa?Andy12 kirjoitti:Te, jotka saabia harkitsitte työsuhdeautoksi, mutta muun valitsitte, niin harkitsitteko Insigniaa?
Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Saabin tulevaisuus II
Entäs sitten diesel?ei vaan pysty hyväksyä 2,5litraista vaparia enää tänä päivänä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabin tulevaisuus II
Haluan bensan. Kilsojakin tulee noin 16tkm vuodessa vain. Ehdoton kriteeri on bensaturbo. Eli Accordit ja Avensikset voi laakista rajata pois
Saabin uusi Griffinin 320nm vääntö tuntuu olevan ihan omaa luokkaansa. Mikä muu pääsee vastaaviin teho/vääntö/kulutuslukemiin samassa hintaluokassa? Skeidan 1.8turbossakin vaatimattomat 240nm jos oikein muistan.
Saabin uusi Griffinin 320nm vääntö tuntuu olevan ihan omaa luokkaansa. Mikä muu pääsee vastaaviin teho/vääntö/kulutuslukemiin samassa hintaluokassa? Skeidan 1.8turbossakin vaatimattomat 240nm jos oikein muistan.
Re: Saabin tulevaisuus II
farkku Insigniassa on hankalan muotoinen pyöreähkö takaluukku ja sedanissa luukku on olematon.JKen kirjoitti:Tai Romeon Alffaa?Andy12 kirjoitti:Te, jotka saabia harkitsitte työsuhdeautoksi, mutta muun valitsitte, niin harkitsitteko Insigniaa?
Ja jos meinaa päästä perille ilman hinurin lavettia, niin silloin ei voi aatellakkaan mitään italialaista härveliä.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7655
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus II
vagilla on kuulemma joku R20 pata joka taitaa pystyä SAABin tehoihin.Mikä muu pääsee vastaaviin teho/vääntö/kulutuslukemiin samassa hintaluokassa?
Jospa tämä on huhua...?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Saabin tulevaisuus II
viggen kirjoitti:
Ei kai Skoda ole mikään vaihtoehto auto Saabille ?
Kyllä se varmasti on, monellekin. Mutta siis lähinnä sille kasvavalle ihmisjoukolle, joilla ei ole ns. merkkiuskollisuus enää se tärkein asia. Ja ei siis koske pelkästään saabisteja.
Re: Saabin tulevaisuus II
Mielellään oisin saabin ottanut,mut kun tehtaallakin on hiljaista kun huopatossutehtaalla.Tulevaisuus epävarmaa,osien saanti sitä sun tätä.Komppaaja kirjoitti:viggen kirjoitti:
Ei kai Skoda ole mikään vaihtoehto auto Saabille ?
Kyllä se varmasti on, monellekin. Mutta siis lähinnä sille kasvavalle ihmisjoukolle, joilla ei ole ns. merkkiuskollisuus enää se tärkein asia. Ja ei siis koske pelkästään saabisteja.
Saabin tilanteessa on pirun vaikea olla enää merkkiuskollinen, eli skoda on todellakin varteenotettava vaihtoehto saabille.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Saabin tulevaisuus II
Itse olen ainakin kokenut asian niin, että ne "suuret" erot eri merkkien välilä, siis merkkiuskollisten mielestä, on enemmän oman mielikuvituksen tuotetta kuin mitään oikeaa faktaa. Jos joku merkki olisi nin paljon erinomaisempi samassa hintaluokassa kuin kaikki muut, niin ei kai niitä muita kukaan ostaisikaan....
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
Kyllä niitä eroja on, kyse on vain siitä arvostaako enemmän halpaa hintaa ja paljoa tilaa (Superb) vaiko erilaisia saabismeja, yksilöllisyyttä, tehokkuutta, ulkonäköä, turvallisuutta yms. (Saab).Komppaaja kirjoitti:Itse olen ainakin kokenut asian niin, että ne "suuret" erot eri merkkien välilä, siis merkkiuskollisten mielestä, on enemmän oman mielikuvituksen tuotetta kuin mitään oikeaa faktaa. Jos joku merkki olisi nin paljon erinomaisempi samassa hintaluokassa kuin kaikki muut, niin ei kai niitä muita kukaan ostaisikaan....
Edit: ja tuo halpa hintakin on suhteellinen asia, työsuhdeautoilijalle tämä ei toki ole vaihtoehto mutta vaikka Saabin valmistus loppuisi (mihin en usko), ostaisin paljon mieluummin esim. täysvarusteisen vähän käytetyn 9-5 Aeron kuin samaan rahaan uuden massaan sulautuvan Superbin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Makuja on monia, eikä niitä pidäkään väheksyä. Sen sijaan mm. turvallisuus, tehokkuus ja vaikka yksilöllisyyskin on vähän niin ja näin, ei ne taida saabissa juuri sen korkeammalla tasolla olla kuin ns. tavisautoissakan. Taas niitä mielikuvia.....Rattivaihde kirjoitti:Kyllä niitä eroja on, kyse on vain siitä arvostaako enemmän halpaa hintaa ja paljoa tilaa (Superb) vaiko erilaisia saabismeja, yksilöllisyyttä, tehokkuutta, ulkonäköä, turvallisuutta yms. (Saab).Komppaaja kirjoitti:Itse olen ainakin kokenut asian niin, että ne "suuret" erot eri merkkien välilä, siis merkkiuskollisten mielestä, on enemmän oman mielikuvituksen tuotetta kuin mitään oikeaa faktaa. Jos joku merkki olisi nin paljon erinomaisempi samassa hintaluokassa kuin kaikki muut, niin ei kai niitä muita kukaan ostaisikaan....
Edit: ja tuo halpa hintakin on suhteellinen asia, työsuhdeautoilijalle tämä ei toki ole vaihtoehto mutta vaikka Saabin valmistus loppuisi (mihin en usko), ostaisin paljon mieluummin esim. täysvarusteisen vähän käytetyn 9-5 Aeron kuin samaan rahaan uuden massaan sulautuvan Superbin.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
Näin on.Komppaaja kirjoitti: Makuja on monia, eikä niitä pidäkään väheksyä.
Skodan kori on suunniteltu EuroNCAP mielessä, Saabin kori hirvikolari mielessä.Komppaaja kirjoitti:turvallisuus
Vahvasti oma mielipide, mutta kyllä Saabin (noin) 2-litrainen turbomoottori on paljon parempi ja luonteikkaampi voimanlähde kuin Volkswagenin konserni-1.4-litraiset.Komppaaja kirjoitti:tehokkuus
Eilen Ruoholahdessa käydessä liikenteessä näkyi muistaakseni yksi 9-3 SC, yksi OG900 ja yksi 9000. Skodia näkyi pelkästään Octavioita monta kymmentä ja takana ajoi eri vaiheissa kolme ensi silmäyksellä identtistä harmaata Superbiä.Komppaaja kirjoitti:yksilöllisyyskin on vähän niin ja näin
Terveisin vahvasti asennoitunut saabisti
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Turvallisuudessa ruotsalaiset vievät kyllä murskavoiton vielä. Vaikka EURONCAP testeissä kaikki autot saa nykyään 5 tähteä (skoda superb vain 4). Niin ruottalaiset taitavat edelleen olla ainoita, jotka tekevät esim. hirvitörmäystestejä. En ainakaan ole nähnyt yhtään mainintaa että Skoda tai vaikka AUdi olisi tälläisiä testejä tehnyt...
Re: Saabin tulevaisuus II
http://euroncap.com/results/skoda/superb/2009/353.aspxlk kirjoitti:Turvallisuudessa ruotsalaiset vievät kyllä murskavoiton vielä. Vaikka EURONCAP testeissä kaikki autot saa nykyään 5 tähteä (skoda superb vain 4).
Rattivaihde, miksi ihmeessä vertaat 2-litraista turboa 1,4-litraiseen ? Pitäisi verrata 2.0 TSI:hin....tosin kokemusta siitä ei itselläni ole.
Re: Saabin tulevaisuus II
No vaikkapa vm.-90 Tonnari tarjoaa 330nm/1800rpm->. Tosin hintaluokka on hieman eri.Andy12 kirjoitti:Saabin uusi Griffinin 320nm vääntö tuntuu olevan ihan omaa luokkaansa. Mikä muu pääsee vastaaviin teho/vääntö/kulutuslukemiin samassa hintaluokassa?
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7655
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus II
Kyllä on muuten vagineen padan luonne muuttunut huimasti, tämä
pentele kun on muuttunut vähän SAABin koneen tyyliseksi.
Se antaa jo vääntöä alakierroksilla, niinkuin SAAB on aina tehnyt.
Eikä sitä tarvitse huudattaa 6500-8000r/min ennenkuin jotain tapahtuu.
No en kylläkään kehu näitä massaan hukkuvia persoonattomia kulkineita.
SAAB on ainoa oman tien kulkija, ollut aina, ja toivottavasti on tulevaisuudessakin.
Vaikka Gangster Motor yritti tukahduttaa tämän SAABin hengen.
Ehkäpä vielä joskus....
pentele kun on muuttunut vähän SAABin koneen tyyliseksi.
Se antaa jo vääntöä alakierroksilla, niinkuin SAAB on aina tehnyt.
Eikä sitä tarvitse huudattaa 6500-8000r/min ennenkuin jotain tapahtuu.
No en kylläkään kehu näitä massaan hukkuvia persoonattomia kulkineita.
SAAB on ainoa oman tien kulkija, ollut aina, ja toivottavasti on tulevaisuudessakin.
Vaikka Gangster Motor yritti tukahduttaa tämän SAABin hengen.
Ehkäpä vielä joskus....
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#