Vaihdelukko kun rattikukkoa ei ole. Varmaankin näin...Wagonisti kirjoitti:Eikös tuo vaihde oltava pakilla ennen kuin saa virta-avaimen pois lukosta ole jonkkun sortin innovaatio ja ensimmäinen laatuaan? Ettei peräti vieläkin ainoa. Pois lukien tietty automaatit vaan eihän niissäkään jää vaihde päälle
Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7570
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus II
Nyt puhutaankin TURBOista eikä mistään vesiruisku turboista.Tässä on muuten ensimmäinen sarjavalmistettu turbo ahdettu auto Oldsmobile Jetfire. Edit: sitä valmistettiin 1962-1963 noin 10 000 autoa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Saabin tulevaisuus II
No niinhän siinä lukee. Hieman huonosti muotoiltuna kylläkin. Ensimmäinen laatuaan kuitenkin?
Mutta eipä myöskään taida olla missään autossa, edes ranskalaisissa, rattikukkoasamhiort kirjoitti:Vaihdelukko kun rattikukkoa ei ole. Varmaankin näin...
Ahdonvoimaa
Re: Saabin tulevaisuus II
Se legenda tulee siitä, että määritelmä on oikeasti tarkempi kuin mitä yleensä esitetään - muistaakseni se sisältää sanan perheautoluokka (tai ainakin jotain vastaavaa). Sitä en muista, millaisiin laivoin jenkit sitä tunkivat (todennäköisesti kuitenkin joku laivaluokka), mutta BMW 2002 luokiteltiin muistaakseni urheiluautoksi. Porschellakin taisi olla joku varhaisturbo, mutta sekään ei sovi perheautoluokkaan.veltto kirjoitti:Mistä tuo legenda että Saab olisi ensimmäinen sarjatuotantoauto tulee? eikö jenkit kerenny ensin ja Bemari myös?
Kyllä (esim. minä), vaikka juuri Saabin kohdalla se ei niin välttämätön olekaan, kun mittaristo on muuten miellyttävän rauhallinen pimeällä ajamiseen ja valot ovat Hyvät. Audin punavalkoisen mittariston (jonka valaistus oli säädettävissä välillä kirkas - ***vetin kirkas) eteen tuli pimeällä ajaessa survottua hanskat ja pipo ja rajoituksen vaihtuessa kaivettua nopeusmittaria vähän esiin cruisen uudelleensäädön ajaksi. Enemmän mua ihmetyttää, että maailmasta löytyy sellaisia biologisia ihmeitä, joiden silmät eivät muka ota noita kirkkaita sisävaloja (tai edes lähivaloja/sumareita) huomioon adaptoituessaan pimeänäköön.veltto kirjoitti: Itse usemmalla Saabilla ajelleena, en ole pitänyt näitä keksintöjä kauhean erikoisina esim, nightpanel, käyttääkö sitä joku?
Vaan vahvin valtti Saabilla, kun 9-3:n ostin, oli kyllä ehdottomasti hinta. Jos lähellekään vastaavaa varustusta katseli mihinkään muuhun vähänkään kiinnostavaan kulkineeseen, oli hinta heti tuhansia euroja - ehkä jopa kymppitonnin - korkeampi. Lisäksi toki paketti on kokonaisuutena melko toimiva (pl. SC:n takaluukku, josta löytyy mun marinat etsi -toiminnolla) ja varsin miellyttävä käyttökulkine.
Niin joo - johonkin Fiatin malliin taidettiin 2000-luvulla apinoida virtalukon ainoa oikea ässäsijoitus etupenkkien väliin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saabin tulevaisuus II
Tarkoitat siis etteivät saabin turbo autot joissa oli vesisuhku olekaan TURBOja?9000CD23T kirjoitti: Nyt puhutaankin TURBOista eikä mistään vesiruisku turboista.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Hiukan "insider informations" vielä ei tiedetä tarkkaa määrää, mutta ehkä heitä on jo muutama sata jotka ovat jättäneet saabin ja Trollin ja taas Volvo PV Torslanda lisännyt saman verran henkilökuntaansa.
Joten kysymys onkin millä joukolla tehdas voisi käynnistyä?
Joten kysymys onkin millä joukolla tehdas voisi käynnistyä?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Oikeastaanhan se taisi alkaa kun lehdistö kirjoitteli, että nyt on ensimmäinen turbolla varustettu auto joka toimii kuin tavallinen auto, mutta tehoa löytyy tarvittaessa.aero kirjoitti:Se legenda tulee siitä, että määritelmä on oikeasti tarkempi kuin mitä yleensä esitetään - muistaakseni se sisältää sanan perheautoluokka (tai ainakin jotain vastaavaa). Sitä en muista, millaisiin laivoin jenkit sitä tunkivat (todennäköisesti kuitenkin joku laivaluokka), mutta BMW 2002 luokiteltiin muistaakseni urheiluautoksi. Porschellakin taisi olla joku varhaisturbo, mutta sekään ei sovi perheautoluokkaan.veltto kirjoitti:Mistä tuo legenda että Saab olisi ensimmäinen sarjatuotantoauto tulee? eikö jenkit kerenny ensin ja Bemari myös?
Tällä lehdet tarkoittivat Westgatella varustettua moottoria koska tehonnousu oli jouhevaa eikä kuten BMW:ssä oli ollut kuten hevosen potku persuksiin joka teki autosta melkein ajamattoman ja se johtikin siihen, että BMW lopetti ahtimen käytön.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Mikä on Westgate?core2 kirjoitti:Oikeastaanhan se taisi alkaa kun lehdistö kirjoitteli, että nyt on ensimmäinen turbolla varustettu auto joka toimii kuin tavallinen auto, mutta tehoa löytyy tarvittaessa.aero kirjoitti:Se legenda tulee siitä, että määritelmä on oikeasti tarkempi kuin mitä yleensä esitetään - muistaakseni se sisältää sanan perheautoluokka (tai ainakin jotain vastaavaa). Sitä en muista, millaisiin laivoin jenkit sitä tunkivat (todennäköisesti kuitenkin joku laivaluokka), mutta BMW 2002 luokiteltiin muistaakseni urheiluautoksi. Porschellakin taisi olla joku varhaisturbo, mutta sekään ei sovi perheautoluokkaan.veltto kirjoitti:Mistä tuo legenda että Saab olisi ensimmäinen sarjatuotantoauto tulee? eikö jenkit kerenny ensin ja Bemari myös?
Tällä lehdet tarkoittivat Westgatella varustettua moottoria koska tehonnousu oli jouhevaa eikä kuten BMW:ssä oli ollut kuten hevosen potku persuksiin joka teki autosta melkein ajamattoman ja se johtikin siihen, että BMW lopetti ahtimen käytön.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saabin tulevaisuus II
Täällä on hiukan tarinaa siitä.t.t.j kirjoitti:Mikä on Westgate?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Mitsubishi Lancer Evolution IV toi AYC (active yaw control) järjestelmän myötä "torque vectoringin", ts. aktiivisen tasauspyörästön ensimmäisenä markkinoille, vuonna 1996. Sama järjestelmä oli saatavissa myös Galant ja Legnum (farmarimalli) VR-4 malleihin.karitammi kirjoitti:Ehkä tuossa "torque vectoring" -ajatuksessa (eLSD) on ripaus uutta luokassaan. Onhan sekin sinällään käytettyä tekniikkaa urheiluautoissa. En minäkään kyllä kehtaisi kauheasti rummuttaa Saabin nelivetokokemusta.
Toki evolutionia voi pitää "urheiluautona", mutta hinnoittelu oli kuitenkin melko lailla samoissa kuin esim. Saabin Aero. Galant ja Legnum taas olivat puhtaasti sporttisia perheautoja. Eurooppaan noita malleja ei uutena tuotu joten siksi on kohtuullisen tuntematon ennen nykypäivän jälkituontia japanista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saabin tulevaisuus II
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7570
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus II
En tarkoita tuota, vaan tarkoitan että sen turbon pitää toimia myösTarkoitat siis etteivät saabin turbo autot joissa oli vesisuhku olekaan TURBOja?
ilman että sinne tarvitsee lisätä mitään litkuja, että se toimii.
( Jetfire rocket fluid )
Korkea puristussuhde aiheuttaa vakavan ongelman ( nakutus ) joka johti käyttämään vesi-ruiskutusta jossa suihkutetaan pieni määrä tislattua vettä ja metyylialkoholia
( Turbo-Rocket Fluid ) palotilaan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Saabin tulevaisuus II
Selityksen makua.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saabin tulevaisuus II
Joo perhana nyt huomasin kirjoitin sen niinkuin me sen sanomme täällä, sory vaan.t.t.j kirjoitti: Ettei tämä?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Osa viesteistä siirretty toiseen keskusteluun, ei liittynyt aiheeseen.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96