Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Realiteettia löytyy ainakin siitä, että kruununvoudin käsittely ja asian eteenpäin vieminen kestää noin kolme viiva neljä kuukautta ja sinä aikana kerkiää NDRC kiinassa ehkä hyväksyä, että saabeja aletaan valmistamaan myös kiinassa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Eikö tuo "alkukankeus" ole vähättelyä hieman?99 GL kirjoitti:Ei huolta, kyllä Saab tästä nousee vielä jaloilleen, hieman vaan on nyt alkukankeutta matkassa vain.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus II
Kooma on kuvaavampi sana.Vilho123 kirjoitti:Eikö tuo "alkukankeus" ole vähättelyä hieman?99 GL kirjoitti:Ei huolta, kyllä Saab tästä nousee vielä jaloilleen, hieman vaan on nyt alkukankeutta matkassa vain.
Re: Saabin tulevaisuus II
No, pääasia että palkka juoksee edes jollekin:
http://di.se/Artiklar/2011/8/17/242766/ ... 1853&rlt=0
Lyhyesti: samaan aikaan kun saapilta on rahat loppu, päätti omistajayhtiö Swedish Automobile johtajiensa palkankorotuksista. Puheenjohtajan palkkaa nostettiin maltilliset 633%
http://di.se/Artiklar/2011/8/17/242766/ ... 1853&rlt=0
Lyhyesti: samaan aikaan kun saapilta on rahat loppu, päätti omistajayhtiö Swedish Automobile johtajiensa palkankorotuksista. Puheenjohtajan palkkaa nostettiin maltilliset 633%
Re: Saabin tulevaisuus II
Jännittäviä aikoja siinä mielessä että tällaisenahan tilanne ei enää kauaa voi jatkua. Eikä näin hiljaista ole ollut viime vuosina koskaan, Saabin suunnalta. Tarkoittaako se sitten että nyt on viimein tulossa jotain todella vankkaa? Näin jaksan ainakin minä uskoa, vielä vähän aikaa. Keep cool. Sen ansaitsee!
Re: Saabin tulevaisuus II
Teme100 kirjoitti:Toki itse merkkikin oli ihan toisessa kunnossa Volvon tapauksessa, liki 400k myytyä autoa ja vahvasti voitollinen tulos antavat ihan erilaisen lähtökohdan tulevaisuutta ajatellen.t.t.j kirjoitti: Volvon tapauksessa asiaan vaikuttanee sekin, ettei hommaa ryssitty Saabin tapaan. Omistajanvaihdos toteutui melko huomaamattomasti.
Volvo myi vuonna 2009 yhteensä 334 808 henkilöautoa.
Ja mitenkään mairittelevassa kunnossa ei ollut Volvon henkilöautotuotanto ainakaan vuosina 2008-2009.
Mm 2008 ensimmäisellä neljänneksellä tappiota tuli karvan alle 100 miljoonaa euroa.
2009 koko vuoden saldo oli 653 miljoonaa dollaria tappiota, mikä kieltämättä oli huima parannus vuoden 2008 tappioon joka oli 1,465 miljardia dollaria. Eli ei ne kovin häävit ollu myyntiasetelmat volvonkaan kohdalla.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus II
Volvon kauppa sinetöitiin viime vuoden elokuussa. Silloin takana oli jo kaksi voitollista osaria(n. 100M€) ja selvästi nousussa ollut myynti. Eli asetelmat olivat kuitenkin aivan toista kuin Saabilla.mike kirjoitti:Teme100 kirjoitti:Toki itse merkkikin oli ihan toisessa kunnossa Volvon tapauksessa, liki 400k myytyä autoa ja vahvasti voitollinen tulos antavat ihan erilaisen lähtökohdan tulevaisuutta ajatellen.t.t.j kirjoitti: Volvon tapauksessa asiaan vaikuttanee sekin, ettei hommaa ryssitty Saabin tapaan. Omistajanvaihdos toteutui melko huomaamattomasti.
Volvo myi vuonna 2009 yhteensä 334 808 henkilöautoa.
Ja mitenkään mairittelevassa kunnossa ei ollut Volvon henkilöautotuotanto ainakaan vuosina 2008-2009.
Mm 2008 ensimmäisellä neljänneksellä tappiota tuli karvan alle 100 miljoonaa euroa.
2009 koko vuoden saldo oli 653 miljoonaa dollaria tappiota, mikä kieltämättä oli huima parannus vuoden 2008 tappioon joka oli 1,465 miljardia dollaria. Eli ei ne kovin häävit ollu myyntiasetelmat volvonkaan kohdalla.
Re: Saabin tulevaisuus II
Toki tilanne oli parempi ja kauppa sinetöitiin vasta elokuussa, mutta ostopäätöshän tehtiin jo ihan alkuvuodesta 2010 - olikohan maaliskuu kun julkistettiin. Silloin oli nähtävillä varmasti positiivinen kehitys mikä vaikutti asiaan.Teme100 kirjoitti:
Volvon kauppa sinetöitiin viime vuoden elokuussa. Silloin takana oli jo kaksi voitollista osaria(n. 100M€) ja selvästi nousussa ollut myynti. Eli asetelmat olivat kuitenkin aivan toista kuin Saabilla.
No toivotaan kuitenkin että joku kiinalainen ennättää pelastamaan vielä Saabin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus II
Kyllähän Volvon myyntiluvut sen myynnin aikaan olivat ihan eri maailmasta, kun niitä vertailee Saabin aikaan saamiin automääriin.
Kyllä Temen kirjoittamana vertaus KOOMASTA on oikein sattuva tähän hetkeen!
Kyllä Temen kirjoittamana vertaus KOOMASTA on oikein sattuva tähän hetkeen!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus II
Volvolla onkin ihan oikea mallisto, Saabilla käytännössä vain yksi malli.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Saabin tulevaisuus II
Yksi asia minua on alkanut vaivaamaan... Silloin, kun GM uhkasi haudata Saabin, he ilmoittivat takaavansa varaosien saatavuuden 10vuotta kuoleman jälkeen.
Jos Mullerin pelastusyritykset kuitenkin ajavat karille, niin onko mitään takeita varaosien saatavuudesta? GM varmaan pääsi silloisessa yrityskaupassa pesemään kätensä tuosta vastuusta?
Eli varaosia jatkossa saa, jos joku niitä haluaa tehdä ja myydä, mutta siitä ei ole takeita. Jos noin on, olisi ollut kuluttajan kannalta parempi, että Saab olisi menehtynyt GM:n alaisuudessa.
Minun olisi vaikea uskaltaa ostaa uutta Saabia, vaikka rahoitus nyt järjestyisikin. Asun pienehkössä kaupungissa ja en usko, että paikallinen autoliike tulevaisuudessa pystyy (vaikka sitten haluaisikin) merkkiä edustamaan. Se kuitenkin vaatii osaavan ja koulutetun henkilöstön huoltotoimintoihinsa. Töissään kiireellinen ja perheellinen ihminen ei voi käydä huollattamassa autoaan toisessa kaupungissa. Uskonkin, että jos tämä Saab-pelastus johonkin kosahtaa rahoituksenkin järjestyttyä, niin se on jälleenmyyjien luottamuspula. Ne ovat alkaneet jo miettiä korvaavia merkkejä. Ei kukaan voi odottaa epävarmuudessa näin kauan, ei vaikka haluaisikin.
Niin, ja olin tosiaan maaliskuussa tilannut uuden SC:n. Jouduin sen perua tämän episodin vuoksi. Ristoksen kaltaiset tosiuskovaisetkin alkavat kuikuilla mersujen ym suuntaan, niin kyllä silloin loppu on tosi lähellä. Hänen kaltaisensa niitä autoja ostaa.
Jos Mullerin pelastusyritykset kuitenkin ajavat karille, niin onko mitään takeita varaosien saatavuudesta? GM varmaan pääsi silloisessa yrityskaupassa pesemään kätensä tuosta vastuusta?
Eli varaosia jatkossa saa, jos joku niitä haluaa tehdä ja myydä, mutta siitä ei ole takeita. Jos noin on, olisi ollut kuluttajan kannalta parempi, että Saab olisi menehtynyt GM:n alaisuudessa.
Minun olisi vaikea uskaltaa ostaa uutta Saabia, vaikka rahoitus nyt järjestyisikin. Asun pienehkössä kaupungissa ja en usko, että paikallinen autoliike tulevaisuudessa pystyy (vaikka sitten haluaisikin) merkkiä edustamaan. Se kuitenkin vaatii osaavan ja koulutetun henkilöstön huoltotoimintoihinsa. Töissään kiireellinen ja perheellinen ihminen ei voi käydä huollattamassa autoaan toisessa kaupungissa. Uskonkin, että jos tämä Saab-pelastus johonkin kosahtaa rahoituksenkin järjestyttyä, niin se on jälleenmyyjien luottamuspula. Ne ovat alkaneet jo miettiä korvaavia merkkejä. Ei kukaan voi odottaa epävarmuudessa näin kauan, ei vaikka haluaisikin.
Niin, ja olin tosiaan maaliskuussa tilannut uuden SC:n. Jouduin sen perua tämän episodin vuoksi. Ristoksen kaltaiset tosiuskovaisetkin alkavat kuikuilla mersujen ym suuntaan, niin kyllä silloin loppu on tosi lähellä. Hänen kaltaisensa niitä autoja ostaa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Morjens kaikki saabistit.
Saabin tulevaisuus huolettaa, niin kuin varmaan meitä kaikkia saabilla ajavia.
Perheeseen pitäisi saada toinen auto, ja Saab tietysti, mutta mitä mieltä olette,
saako noihin vanhempiin 2000-2007 vm. varaosia, ja kuinka kauan.Jos Saabin valmistus loppuu.
Olen kyllä muitakin automerkkejä vilkuillut, mutta ei oikein iske mikään. Mikä ihme merkki se sitten voisi olla ?
Vai pitääkö sitä ajella polkupyörällä työmatkat, mutta ei sekään näin talvea vasten innosta, viedä tyttö tarhaan ja ajaa 10 km.
PS. Voi se silti olla, että Saabin kuitenkin ostan.
Saabin tulevaisuus huolettaa, niin kuin varmaan meitä kaikkia saabilla ajavia.
Perheeseen pitäisi saada toinen auto, ja Saab tietysti, mutta mitä mieltä olette,
saako noihin vanhempiin 2000-2007 vm. varaosia, ja kuinka kauan.Jos Saabin valmistus loppuu.
Olen kyllä muitakin automerkkejä vilkuillut, mutta ei oikein iske mikään. Mikä ihme merkki se sitten voisi olla ?
Vai pitääkö sitä ajella polkupyörällä työmatkat, mutta ei sekään näin talvea vasten innosta, viedä tyttö tarhaan ja ajaa 10 km.
PS. Voi se silti olla, että Saabin kuitenkin ostan.
Saab 9-5 2.0t Aut. vm 2000
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
Re: Saabin tulevaisuus II
Rotat jättää uppoavan laivan......
Niin kauan, kun on elämää on toivoakin. Ei ole kovin fiksua Saabistin puhua tässä vaiheessa, että "loppu tulee" tai "merkkiä pitää vaihtaa". Kuitenkin me Saabisti ollaa omalla tavallamme mainosta ulospäin ja jos me ei itse uskota merkkiimme loppuun asti, niin kuka sitten !
Taistelkaamme loppuun asti ja kaatukaamme saappat jalas, jos kaadumme. Vaikka tulis konkurssi, niin minä en merkkiä vaihda ! Enkä usko Saabin merkkinä kuolevan, vaikka konkka heilahtaisikin
Sonetin kori on kestänyt ruostumatta 38 vuotta ja minä takaan, ettei se tule ruostumaan seuraavaan 38 vuoteen. Se kestää isältä pojalle !
Peukut pystyyn joka iikka !
Ari
Niin kauan, kun on elämää on toivoakin. Ei ole kovin fiksua Saabistin puhua tässä vaiheessa, että "loppu tulee" tai "merkkiä pitää vaihtaa". Kuitenkin me Saabisti ollaa omalla tavallamme mainosta ulospäin ja jos me ei itse uskota merkkiimme loppuun asti, niin kuka sitten !
Taistelkaamme loppuun asti ja kaatukaamme saappat jalas, jos kaadumme. Vaikka tulis konkurssi, niin minä en merkkiä vaihda ! Enkä usko Saabin merkkinä kuolevan, vaikka konkka heilahtaisikin
Sonetin kori on kestänyt ruostumatta 38 vuotta ja minä takaan, ettei se tule ruostumaan seuraavaan 38 vuoteen. Se kestää isältä pojalle !
Peukut pystyyn joka iikka !
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus II
Itsellä mm. vuosimallin 2005 auto (ja 2004 tulossa mahdollisesti) enkä ole pätkääkään huolissani osien saannista tulevaisuudessa.
Eikä Saab mihinkään kaadu. Korkeintaan konkurssi välillä ja taas mennään...
Eikä Saab mihinkään kaadu. Korkeintaan konkurssi välillä ja taas mennään...
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Saabin tulevaisuus II
Mukava kuulla että olette tuota mieltä, en kyllä itsekään merkkiä hevillä vaihtaisi,
enkä taida vaihtaakkaan, kun suht koht vähällä rahalla saapi saabin, suht koht hyvä ajettavan auton.Hinta ja laatu aika lailla kohdallaan, kun vertailee jotain muita merkkejä
samalta vuosimallilta. Saabilla vaan.
enkä taida vaihtaakkaan, kun suht koht vähällä rahalla saapi saabin, suht koht hyvä ajettavan auton.Hinta ja laatu aika lailla kohdallaan, kun vertailee jotain muita merkkejä
samalta vuosimallilta. Saabilla vaan.
Saab 9-5 2.0t Aut. vm 2000
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989