Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Itse vaihtaisin tuon Hiluxin johonkin Saabin maastoautoon, mutta sellaisia on vain yksi ja liekkö edes yhtään Suomessa. Hintaakin liikaa ja ainoastaan bensalla, joka on huono asia. Hiluxin vaihtaisin, mutta nämä kaksi onkkelmaa siinä vain on. Eli turha odottaa, että tulisi vaikka pick-up Saabilta, joten 100% en ole saabisti. Talossa on puolet Saabbeja ja puolet jotain muuta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Jotenkin hieman pistää silmään AEG:ssä se, että kertovat suuntautuvansa energia-alalle ja haluavat laajentaa omistuspohjaansa Hawailla toimiviin energiayhtiöihin. Ja että he haluavat suuntautua ennenkaikkea uusiutuvan energian tuotantoon. Ei siihen sovi sitten millään kuoleman kielissä oleva autotehdas Skandinaviasta. Yhtä läheistä olisi se, että Fazer Oululainen kertoisi suuntaavansa uudelle pullalinjalle ja sen jälkeen ostaa päräyttäisi autotehtaan.TuuSaR kirjoitti:Sen muutaman päivän vanhan inside Saabin "the deal" jutun perusteella arvioin, että EIB lainan ulosmaksaminen on periaatteellisesti jo sovittu, mutta itse toteuttamisen paperisota kestää oman aikansa. Saabikaan ei muuta voi kuin odotella jäät hatussa ja keskittyä palkkojen maksuun ja kehitystyöhön, tuotanto lähtee sitten aikanaan käyntiin kun sijoitusrahat on sisällä.
Äsken oli juuri uutista, miten luottamus dollariin heikkenee ja pörssikurssit syöksyvät, sellaisessa tilanteessa pilkkahintainen Saabikaan ei ole mikään huono vaihtoehto riskisijoittajille joilla on tarve hajauttaa rahoja.
Tuo EAG:n juttu voi mahdollisesti olla tarkoituksella järjestetty ulos.
---------
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=4653477
Saab vahvistaa, että se etsii rahoitusta EAG:n kautta.
---------
If Endeavor Advisory Group follows through on its ambitious plan, its investments would help overcome a major hurdle for local renewable-energy companies, many of which lack the necessary funding to get their projects going.
Endeavor won’t be funding startups, for instance. It is looking for opportunities in wind, wave, solar, hydroelectric, ocean thermal energy conversion, geothermal or any other renewable energies.
Re: Saabin tulevaisuus II
Etanoli/sähkö ja sen käytön lisääminen sopii hyvin tuohon kuvaan. Ensin sijoitetaan sen tuotantoon ja sitten kasvatetaan kysyntää.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus II
Olisko nyt kuitenkin vähän kaukaa haettu. Menee vielä tovi, että autotehdas katsotaan uusiutuvan energian edelläkävijäksi.Rafu kirjoitti:Etanoli/sähkö ja sen käytön lisääminen sopii hyvin tuohon kuvaan. Ensin sijoitetaan sen tuotantoon ja sitten kasvatetaan kysyntää.
Re: Saabin tulevaisuus II
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Pelimies ostaa nyt osakkeita halvalla, kyllä se sieltä vielä nousee. Toivottavasti.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabin tulevaisuus II
Antonovin poikahan olisi ostanut Saabin kait - eikö näin? - ja olisi rahaa jolla tuottaa sellaista tekniikkaa moottoripuolelle, joka on omaa ja voisi kilpailla vaikka saksalaismerkkejä vastaan. Olenko väärässä? Esteenä taisi olla EIB.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Tästä tilanteesta jos vielä nousee "pyörilleen" niin on melkoin ihme,mutta eikös kahdeksan ihme ole vielä tapahtumatta.Nyt alla kolmastoista Saab ja taitaa harmikseni jäädä viimeiseksi.En ole omistanut muita merkkejä kuin Saabia siitä kun sain ajokortin ( 1977 ) sain,joten voinen varmaan luokitella itseni todella Saab-sairaaksi.Meitä on varmaan useita samanlaisia ja meidän kaltaisten on vaikea löytää toista yhtä hyvää merkkiä.Itsekkin olen useasti kokeillut muita mutta aina olen vaihdossa valinnut Saabin.Tämä on vakava "sairaus"johon nyt uhkaa lääke loppua jos valmistus loppuu.Jollain lailla vielä uskon että valmistus jatkuu mutta tosi pahalta näyttää.Toivotaan että jostain kirstunpohjalta ( Kiinasta tai Venäjältä) löytyisi rahaa ja tuotanto käynnistyisi uudelleen.
Re: Saabin tulevaisuus II
Unitedissa lupaavaa rainaa.älkää nyt saatana luovuttako.Itketään sitten kun
viiminen lapiollinen multaa on heitetty.Saabilla vaan pojaat!
viiminen lapiollinen multaa on heitetty.Saabilla vaan pojaat!
Re: Saabin tulevaisuus II
Jos se on jokin sivusto tämä United, voitko laittaa tänne linkin?gekados kirjoitti:Unitedissa lupaavaa rainaa.älkää nyt saatana luovuttako.Itketään sitten kun
viiminen lapiollinen multaa on heitetty.Saabilla vaan pojaat!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Minnekkäs viesti oikein hävisi, tässä uusintana
Siis laittakaapas suomennosta te kielitaitoiset, mitä tänään 19.8. ovat SVT:llä kirjoittaneet
http://svt.se/svttext/tv/pages/115.html
Saab har betalat sina skatter
Trots Saab Automobiles växande skulder
hos Kronofogden fortsätter bolaget att
betala in skatt för personalens löner.
På fredagsförmiddagen dök det upp
9,2 miljoner kronor på Saab skatte-
konto på skattekontoret för stor-
företag i Göteborg. Pengarna var en
skatterest från löneutbetalningen
till tjänstemännen i juli.
Saab Automobile betalar varje månad
ut 100 miljoner kronor i löner för de
omkring 3.800 anställda. I summan
ingår löneskatter på 33 miljoner, men
inte arbetsgivaravgifterna som också
uppgår till omkring 33 miljoner.
Ari
PS. Usko elää, kyllä Saabin ei anneta kuolla
Siis laittakaapas suomennosta te kielitaitoiset, mitä tänään 19.8. ovat SVT:llä kirjoittaneet
http://svt.se/svttext/tv/pages/115.html
Saab har betalat sina skatter
Trots Saab Automobiles växande skulder
hos Kronofogden fortsätter bolaget att
betala in skatt för personalens löner.
På fredagsförmiddagen dök det upp
9,2 miljoner kronor på Saab skatte-
konto på skattekontoret för stor-
företag i Göteborg. Pengarna var en
skatterest från löneutbetalningen
till tjänstemännen i juli.
Saab Automobile betalar varje månad
ut 100 miljoner kronor i löner för de
omkring 3.800 anställda. I summan
ingår löneskatter på 33 miljoner, men
inte arbetsgivaravgifterna som också
uppgår till omkring 33 miljoner.
Ari
PS. Usko elää, kyllä Saabin ei anneta kuolla
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus II
Saabistit täällä jo pohtii vaihtaako suparuun vai audiin.Ikuisella pessimistillä vahva fiilis.että tää kyllä hoituu.Jos fyrkka vielä tulee muualta kuin kiinan kommunisteilta
tai ryssiltä niin jumalaut olis hienoo!Niin tai näin älkää nyt saatana täällä vatvoko
mihin merkkiin vaihtuu!
tai ryssiltä niin jumalaut olis hienoo!Niin tai näin älkää nyt saatana täällä vatvoko
mihin merkkiin vaihtuu!
Re: Saabin tulevaisuus II
Vain että Saab on maksanut tähän mennessä veronsa.Sonett73 kirjoitti:Minnekkäs viesti oikein hävisi, tässä uusintana
Siis laittakaapas suomennosta te kielitaitoiset, mitä tänään 19.8. ovat SVT:llä kirjoittaneet
http://svt.se/svttext/tv/pages/115.html
PS. Usko elää, kyllä Saabin ei anneta kuolla