Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

SS kirjoitti:Näin on, ja mitä hyötyä työntekijöille tuosta konkurssiin hakemisesta on? No, ehkä en vaan ymmärrä kaikkia koukeroita joita tähän liittyy…

Toivottavasti kohta saataisiin hyviä uutisia, huonoja on jo tullut ihan riittämiin.
Silloin kun yritys on konkursissa, niin rästiin jääneet palkat maksetaan palkkaturvan kautta.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja SS »

Näin on, mutta tämä ei kauaa lämmitä, etenkään jos vasta yhden kuun palkat ovat myöhässä. Tietty jos toivoa tehtaan avautumisesta ei enää ole, niin tuo lienee ainoa keino saada jotain.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Palkkaturvasta tulee 4 kk:n peruspalkka, keskimäärin(?) 170 000 kr (n.17 000 €).

http://di.se/Artiklar/2011/8/24/243338/ ... 00-kronor/
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

MRe kirjoitti:Palkkaturvasta tulee 4 kk:n peruspalkka, keskimäärin(?) 170 000 kr (n.17 000 €).

http://di.se/Artiklar/2011/8/24/243338/ ... 00-kronor/
Ei keskimäärin vaan maksimissaan noin 170 000.
Ja näiden korvauksien saamisessa on monta mutkaa matkassa, siihen vaikuttaa monta seikkaa esim. saabin viimeisen palkanmaksun päiväys.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Luulenpa, että konkurssi on hyvä vaihtoehto ihan kaikille. Sen jälkeen voi ilmestyä uusia mahdollisuuksia. Ainakin mahdolliset uudet rahoittajat tuntevat mukana tulevat vastuut paremmin. Uskaltaako tuohon koskea enää kuin rahanpesijät ja vastaavat?

Jatkan ajelua 9-3:lla ja se on mielestäni OK auto. Ei siis pyhettä kehään, mutta realistikin voi olla...
ristoj
"Turbo"
Viestit: 299
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 21:08
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ristoj »

Tähän saakka on aina löytynyt rahaa maksuihin kun on ollut tiukkapaikka ja varmaan rahaa löytyy nytkin jostain palkkojen maksuun.Jos ei löydy niin sitten on Saabin kohtalo sinetöty.Vaikka olen koko ajokorttiajan ajanut ja omistanut vain Saabeja (nyt ajossa 13:sta ) niin en jaksa uskoa että joku taho rupeaisi valmistamaan Saabeja jos firma menee konkurssiin.Toivon kyllä että voisin parin vuoden kuluttua vaihtaa sen 14:sta.Itsekkin olen palkkatyöläinen mutta ihmettelen että jos työntekijöille maksetaan monta kuukautta palkkaa tekemättä mitään ja jos nyt palkat myöhässä niin heti ollaan viemässä firmaa konkurssiin, pitäisi hivenen ajatella kaukonäköisemmin, eikä vain omaa napaa.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

ristoj kirjoitti:.... ja jos nyt palkat myöhässä niin heti ollaan viemässä firmaa konkurssiin, pitäisi hivenen ajatella kaukonäköisemmin, eikä vain omaa napaa.
Ei tässä varmaan duunareiden puolelta ole heti konkkaan vetämisestä kyse vaan siitä, että monella on asuntolainojen maksua sun muuta joka kuukausi joten tässä on kyse juuri tuosta kaukonäköisyydestä, koska jos konkka tulee on duunareiden oltava eturivissä hakemassa näitä rästiin jääneitä palkkojaan ensisijaan konkurssihoitajan kautta ja ellei se onnistu niin sitten valtion palkkatakuun kautta.
Ja sen järstely kestää oman aikansa niin, että ilman rahaa on elettävä jopa pari kuukautta lisää konkurssipäivästä lukien.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Asian sivusta kirjoittelen.

Olen ollut puolihiljaa nyt pidemmän aikaa. Kai olen ottanut etäisyyttä foorumiinkin kun olen seurannut Saabin kamppailua ja samalla pidätellyt henkeä.

Eniten tässä viimeisen vuoden aikana on ärsyttänyt jo useaan otteeseen mainitut ja tälläkin foorumilla vaikuttavat haudankaivajat. On monta kertaa mennyt hermot kun olen lukenut yhden rivin kommentteja jotka menevät kutakuinkin "NO NI. NYSSE ON VARMA :saab: HAUDATAAN. KONKURSI. EI KEHTAA AJELLA. TOIVOA EI OLE". Älkää ymmärtäkö tätä viestiä väärin, yhden rivin kommenteissa ei ole mitään väärää. Mutta seuraavan kerran kun olet satavarma että Saabin loppu on tässä, niin mieti taaksepäin ja ajattele että kuinka monta kertaa se lähtö on jo varma ollut. Tässä sitä kuitenkin ollaan ja porskutellaan.

Nyt keskitetytään asiaan. Ei kaiveta kuoppaa, haudata merkkiä ja pidetä hautajaisia ennen kuin ruumis on edes kylmettynyt. Nyt ollaan kuoppaamassa kuitenkin vielä elävää yritystä. Myönnettäköön että vastoinkäymiset ovat olleet ajoittain naurettavankin suuret. Varsinkin suomalaisena ihmetyttää tehtaan seisonta ja palkkojen maksu tästä huolimatta.

Saabistit, foorumille muuten vain kirjoittavat ja aito-saabistit (tm) olkaamme rauhassa. Annetaan hollantilaisen ihmemiehen yrittää rauhassa.

Mikäli Saab on vuoden päästä vielä pystyssä aion teettää t-paidan mihin painatan tuomionpäivää toitottavat nimimerkit ja loppua ennustavat viestit. Myyn niitä sitten. Kele.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^Loistava viesti.
Pekko_Å kirjoitti:Mikäli Saab on vuoden päästä vielä pystyssä aion teettää t-paidan mihin painatan tuomionpäivää toitottavat nimimerkit ja loppua ennustavat viestit. Myyn niitä sitten. Kele.
Jo näin etukäteen, yksi L-koko tänne :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tänne kans pari XL:ää jos painatat tekstin Sinisellä & keltaisella.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Minäkin voisin ottaa ja vaikka maksaakkin samantien, sillä tottakai Saab vuodenkin päästä vielä on olemassa. Ja on muuten vielä sitä seuraavanakin vuotena. Ihan normaalisti. Nyt ja aina. :saab:
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Itse olen lähes poikkeuksetta pessimisti asiassa, kuin asiassa mutta uskon ja toivon, että Saab vielä nousee tästä.

Itse en ole henkeen ja vereen Saabisti, mutta sain silti jostain päähän vajaa vuosi sitten, että seuraava auto on Saab ja nyt muutaman kuukauden auton omistaneena en ole päivääkään hankintaa katunut.

Pito/harraste autoksi Saab minulle tuli ja en ihan heti tuosta luovu ja voin suoraan sanoa, että parempaa etuvetoa en ole koskaan ajanut ja tämän vuoksi voinkin vain ihmetellä, että miksei tämän merkin tuotteet ole kovinkaan yleisiä Suomen teillä. :?:

Ja ei oikeastaan kellään tuttavista ole oikein minkäänlaista mielikuvaa tai mielipidettä Saabista, ei ainakaan kukaan mitään negatiivistä ole lausunut, mutta kellään ei myöskään ole Saab ollut vaihtoehtona, kun ovat auton vaihtoa suunnittelleet.

Saab on tuotteena monella alueella ihan omaa luokkaansa, että olen kyllä erittäin hämmästynyt, jos lyövät laput luukulle lopullisesti. :?
ristoj
"Turbo"
Viestit: 299
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 21:08
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ristoj »

Olen vannoutunut :saab: isti mutta tällä hetkellä melko pessimisti :( tuotannon jatkumisen suhteen.Toivon että kaikki kääntyy vielä hyvksi ja saan lunastaa itselleni kyseisen paidan :lol: .Eikä haittaa vaikka nimeni olisi paidassa.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Toki tietysti tämä on vähän sama kuin menisi vegaanifoorumille raivoamaan heinänsyönnin järjettömyydestä tai ateistifoorumille julistamaan jumalan sanaa.

Vai onko?

Aihe on Saabin tulevaisuus ja tällä hetkellä faktat osoittavat huonoon suuntaan. Toki jokainen saa uskoa mitä haluaa, mutta jos tästä halutaan tehdä vain saab-uskovaisten foorumi, niin mulle voi saman tien antaa elinikäisen bannin adminien toimesta (terveisiä vaan Tommille ;) ). Eli halutaanko, että tämä on vain yhden uskontokunnan sananjulistuspaikka vai kaikille (mielipiteille) avoin foorumi?

Huomenna julkaistaan 1H2011-luvut, joten tiedetään missä mennään
Rahojen pitäisi olla ihan loppu (kuten tässä väitetään).
Mutta sitä onkin tulossa lisää

Eli käänteitä ei tästä hommassa puutu. Siitä voinemme olla kaikki yhtä mieltä.

Jos saab kippaa vuoden sisällä, niin en ole ajatellut teettää T-paitaa, jossa on kenenkään nimimerkkejä tai muitakaan viestejä. Puhumattakaan, että jaksaisin jostain syystä iloita saabin "kuolemasta". Herranjestas, me puhumme täällä automerkistä. Käsittääkseni. Samalla tavalla voisi kirjoittaa vaikka Nokiasta, ei sielläkään hyvältä näytä.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Silti monelle meistä Saab on paljon enemmän kuin "pelkkä auto"
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Lukittu