Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
9-3:sia oli tänään tullut linjalta toista sataa kappaletta, farkut olivat saaneet tehtyä valmiiksi. Sedaneista jäi puuttumaan kauhukahvat.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Saabin tulevaisuus II
Mistä sitä rahaa nyt tuli kun sitä äsken ei ollut missää? Onko porukka siis tehtaalla taas töissä?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Saabin tulevaisuus II
Porukka on tehtaalla töissä toistaiseksi, kolkkeja on määrä tehdä noin 250kpl tällä erää. Tai siis osat riittävät tuohon määrään. Onhan se hyvä asia et ainakin yrittävät.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Saabin tulevaisuus II
Väkisinkin laittaa miettimään, että olisiko minun SC tullut linjalta nyt. Maaliskuun lopussa tilasin, joten luulisi, että aika jonon kärjessä olisi ollut. No, ei auta enää miettiä kun tilaus on peruttu viikko sitten. Melkein tekisi mieli kysyä, josko voisi vielä kertaalleen vaihtaa mieltään Mutta eihän tässä selvillä vesillä oltaisi vaikka auton olisi saanutkin, kun on niin huolestuttavia nuo varaosien saatavuus-uutisetkin.
Re: Saabin tulevaisuus II
Raskaasti tuli tappiota
359milj.€ liikevaihdolla tuli 224 milj. netto tappio puolessa vuodessa
Mullerin mukaan ei ole yllätys että oli vaikea ensimmäinen kvartaali, pientä valoa on kylläkin näkyvissä.....
SVT
http://svt.se/2.22620/1.2518331/storfor ... aabs_agare
Di =Suomen kauppalehti ( sivulla myös mielenkiintoisia linkkejä asiasta )
http://di.se/Default.aspx?pid=3866&epsl ... &referrer=
tässä linkkiä Saabin tiedoitteeseen:
http://inside.saab.com/press-release-sw ... ults-2011/
359milj.€ liikevaihdolla tuli 224 milj. netto tappio puolessa vuodessa
Mullerin mukaan ei ole yllätys että oli vaikea ensimmäinen kvartaali, pientä valoa on kylläkin näkyvissä.....
SVT
http://svt.se/2.22620/1.2518331/storfor ... aabs_agare
Di =Suomen kauppalehti ( sivulla myös mielenkiintoisia linkkejä asiasta )
http://di.se/Default.aspx?pid=3866&epsl ... &referrer=
tässä linkkiä Saabin tiedoitteeseen:
http://inside.saab.com/press-release-sw ... ults-2011/
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Saabin tulevaisuus II
FINANCIAL DEVELOPMENTS H1 2011
H1 2011 sales of € 359.0 million, Q2 sales of € 101.9 million
H1 EBIT of € (201.5) million, Q2 EBIT of € (122.2) million
Cash generated from operations in H1 amounts to € (44.9) million
Securing additional funding, restarting production and stabilizing operations top priority for management
Longer term financing of EUR 245 million conditionally secured through agreements with Pang Da Automobile Trade Company Ltd (“Pang Da”) and Youngman Automotive Group Company Ltd (“Youngman”)
OPERATIONAL DEVELOPMENTS H1 2011
Sales performance seriously affected by production stoppages and tight liquidity situation during second quarter
12,871 cars sold (wholesale) in H1 2011 compared to 10,240 in H1 2010, an increase of 26%
15,194 cars sold (retail) in H1 2011, up 44% compared to 10,535 in H1 2010
12,877 cars produced in H1 2011, compared to 11,851 in H1 2010, an increase of 9%
3,197 cars sold (wholesale) in Q2 2011 compared to 7,984 in Q2 2010, a decrease of 60%
5,801 cars sold (retail) in Q2 2011, up 5% compared to 5,539 in Q2 2010
1,989 cars produced in Q2 2011, compared to 9,497 in Q2 2010, a decrease of 79%
Roll-out of Saab 9-4X into markets underway, first cars sold in US
Aika kurjat luvut, todellakin. Ja se mikä on erityisen huolestuttavaa tilanteessa on se, että Q3:sta on syytä odottaa vähintään yhtä huonoa tulosta kuin Q2:sta eli vähintään 120M€:n tappiota. Kuluneen vuoden tappioiden pörrätessä yli 300M€:ssä alkaa kiinalaisten 250M€ kuulostamaan ikävän vaatimattomalta sijoitukselta. Etenkin kun viime vuodeltakin on jo yli 300M€:n tappio muistuttamassa.
Arviot vähintään miljardin euron minimi-investoinnista tulevaisuuden takaamiseksi alkavat kuulostamaan ihan realistisilta luvuilta.
H1 2011 sales of € 359.0 million, Q2 sales of € 101.9 million
H1 EBIT of € (201.5) million, Q2 EBIT of € (122.2) million
Cash generated from operations in H1 amounts to € (44.9) million
Securing additional funding, restarting production and stabilizing operations top priority for management
Longer term financing of EUR 245 million conditionally secured through agreements with Pang Da Automobile Trade Company Ltd (“Pang Da”) and Youngman Automotive Group Company Ltd (“Youngman”)
OPERATIONAL DEVELOPMENTS H1 2011
Sales performance seriously affected by production stoppages and tight liquidity situation during second quarter
12,871 cars sold (wholesale) in H1 2011 compared to 10,240 in H1 2010, an increase of 26%
15,194 cars sold (retail) in H1 2011, up 44% compared to 10,535 in H1 2010
12,877 cars produced in H1 2011, compared to 11,851 in H1 2010, an increase of 9%
3,197 cars sold (wholesale) in Q2 2011 compared to 7,984 in Q2 2010, a decrease of 60%
5,801 cars sold (retail) in Q2 2011, up 5% compared to 5,539 in Q2 2010
1,989 cars produced in Q2 2011, compared to 9,497 in Q2 2010, a decrease of 79%
Roll-out of Saab 9-4X into markets underway, first cars sold in US
Aika kurjat luvut, todellakin. Ja se mikä on erityisen huolestuttavaa tilanteessa on se, että Q3:sta on syytä odottaa vähintään yhtä huonoa tulosta kuin Q2:sta eli vähintään 120M€:n tappiota. Kuluneen vuoden tappioiden pörrätessä yli 300M€:ssä alkaa kiinalaisten 250M€ kuulostamaan ikävän vaatimattomalta sijoitukselta. Etenkin kun viime vuodeltakin on jo yli 300M€:n tappio muistuttamassa.
Arviot vähintään miljardin euron minimi-investoinnista tulevaisuuden takaamiseksi alkavat kuulostamaan ihan realistisilta luvuilta.
Re: Saabin tulevaisuus II
Osaako joku kertoa miten nuo di.se:n sivut saisi käännettyä Googlen kääntäjällä? Kun annan http-osoitteen translate.google.com:lle, on tuloksena ainoastaan koko sivun peittävä Telian mainos jota ei saa suljettua. En vaan osaa
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabin tulevaisuus II
Mä vaan copy-pastean tuon tekstin suoraan tuonne kuukkeliin. Lisäksi käännän Swe->Eng, käännös on mielestäni parempi kuin Swe->Fin.
Mutta aiheeseen: syvällä tarvotaan.
BTW. Mistä tuo tieto valmistuksen käynnistymisestä on löytynyt?
Mutta aiheeseen: syvällä tarvotaan.
BTW. Mistä tuo tieto valmistuksen käynnistymisestä on löytynyt?
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Saabin tulevaisuus II
Samaa mieltä. Kyllä 250M€ on heikkoa tekohengitystä. Nuo sadat miljoonat on syöty hetkessä. Tarvitaan pirusti pääomaa, eli kyseessä on miljardi luokan projekti.Teme100 kirjoitti:FINANCIAL DEVELOPMENTS H1 2011
H1 2011 sales of € 359.0 million, Q2 sales of € 101.9 million
H1 EBIT of € (201.5) million, Q2 EBIT of € (122.2) million
Cash generated from operations in H1 amounts to € (44.9) million
Securing additional funding, restarting production and stabilizing operations top priority for management
Longer term financing of EUR 245 million conditionally secured through agreements with Pang Da Automobile Trade Company Ltd (“Pang Da”) and Youngman Automotive Group Company Ltd (“Youngman”)
OPERATIONAL DEVELOPMENTS H1 2011
Sales performance seriously affected by production stoppages and tight liquidity situation during second quarter
12,871 cars sold (wholesale) in H1 2011 compared to 10,240 in H1 2010, an increase of 26%
15,194 cars sold (retail) in H1 2011, up 44% compared to 10,535 in H1 2010
12,877 cars produced in H1 2011, compared to 11,851 in H1 2010, an increase of 9%
3,197 cars sold (wholesale) in Q2 2011 compared to 7,984 in Q2 2010, a decrease of 60%
5,801 cars sold (retail) in Q2 2011, up 5% compared to 5,539 in Q2 2010
1,989 cars produced in Q2 2011, compared to 9,497 in Q2 2010, a decrease of 79%
Roll-out of Saab 9-4X into markets underway, first cars sold in US
Aika kurjat luvut, todellakin. Ja se mikä on erityisen huolestuttavaa tilanteessa on se, että Q3:sta on syytä odottaa vähintään yhtä huonoa tulosta kuin Q2:sta eli vähintään 120M€:n tappiota. Kuluneen vuoden tappioiden pörrätessä yli 300M€:ssä alkaa kiinalaisten 250M€ kuulostamaan ikävän vaatimattomalta sijoitukselta. Etenkin kun viime vuodeltakin on jo yli 300M€:n tappio muistuttamassa.
Arviot vähintään miljardin euron minimi-investoinnista tulevaisuuden takaamiseksi alkavat kuulostamaan ihan realistisilta luvuilta.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Eikö tämä kiinalaisten sijoitus liittynyt siihen tilaussopimukseen, vai sotkenko nyt asioita? Jos tämä summa on maksu tilatuista autoista, niin sitä ei a) makseta etukäteen ja b) sillä ei voi maksaa vanhoja velkoja, kun tuotanto pitäisi tuolla rahalla saada rullaamaan.Teme100 kirjoitti:kiinalaisten 250M€ kuulostamaan ikävän vaatimattomalta sijoitukselta.
Re: Saabin tulevaisuus II
Reuters kirjoitti:The two Chinese companies that have agreed to buy a stake in Saab have agreed to guarantee a loan to the company, daily Dagens Nyheter wrote on Thursday, quoting unnamed sources.
The paper said the decision by Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co. and Pangda Automobile Trade Co Ltd had been motivated by Chinese authorities easing the process for the two to take stakes in Saab. The chance of quick decision by the authorities and therefore of Saab getting new money, has risen, one source said.
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuolla summalla he hankkivat osake-enemmistön Swanin osakkeista. He ovat myös tilanneet autoja ja ne on jo maksettu etukäteen.MRe kirjoitti: Eikö tämä kiinalaisten sijoitus liittynyt siihen tilaussopimukseen, vai sotkenko nyt asioita? Jos tämä summa on maksu tilatuista autoista, niin sitä ei a) makseta etukäteen ja b) sillä ei voi maksaa vanhoja velkoja, kun tuotanto pitäisi tuolla rahalla saada rullaamaan.
Re: Saabin tulevaisuus II
Ruotsalaisen talouslehti DI:in saamien tietojen mukaan olisi saamassa 1 miljardin kruunun lainan suurelta europpalaiselta pankilta ja siitä syystä ammattiliitto ei vielä jätä konkurssianomusta.
http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=29249 ... &referrer=
samalta sivulta käy ilmi myös että V.Antonovin CPP Global Holdings Limited firman ja saab automobilen välinen kauppa on Spyker car:sista keskeytetty ja rahaa ei ole tullut saabille
http://di.se/Artiklar/2011/9/1/243999/S ... -avbruten/
http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=29249 ... &referrer=
samalta sivulta käy ilmi myös että V.Antonovin CPP Global Holdings Limited firman ja saab automobilen välinen kauppa on Spyker car:sista keskeytetty ja rahaa ei ole tullut saabille
http://di.se/Artiklar/2011/9/1/243999/S ... -avbruten/
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Saabin tulevaisuus II
Positiivinen viesti toki, mutta miljardilla kruunulla ei vielä pitkälle pötkitä, kun tappiota tuli ensimmäiseltä 6 kuukaudelta 2 miljardia. Ja tappiot ovat juosseet sen jälkeen 2kk, eli tasaisella vauhdilla on tullut n. 660 milliä takkiin.
Tosin kinuskit saattavat kuitenkin olla takaisin pelissä:
http://in.reuters.com/article/2011/09/0 ... 8U20110901
Tosin kinuskit saattavat kuitenkin olla takaisin pelissä:
http://in.reuters.com/article/2011/09/0 ... 8U20110901
Re: Saabin tulevaisuus II
Varmasti just niin pitkälle että saadaan tuotanto käyntiin ja loput investoinnit hyväksyttyä. Se kai tässä ideana onkin. "Bridge loan"..MRe kirjoitti:Positiivinen viesti toki, mutta miljardilla kruunulla ei vielä pitkälle pötkitä, kun tappiota tuli ensimmäiseltä 6 kuukaudelta 2 miljardia. Ja tappiot ovat juosseet sen jälkeen 2kk, eli tasaisella vauhdilla on tullut n. 660 milliä takkiin.
Tosin kinuskit saattavat kuitenkin olla takaisin pelissä:
http://in.reuters.com/article/2011/09/0 ... 8U20110901