Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Teme100 kirjoitti: Kyllä ne ihan puhtaita sähköautoja ovat, eivät mitään vähäpäästöisiä. Eikä Tukholma tai Vattenfall itse osta mitään, vaan tukee niiden hankintaa taloudellisesti. Ohessa pressitiedote asiasta.
Väitä mitä haluat, mutta suora tieto saabilta on kuitenkin se, että Ruotsin Pääkaupungilla Tukholmalla On Optio tuleviin kysymyksessä oleviin saabeihin.

Tämä projekti saa tukea niin helvetin monelta taholta ettei sen vetäjäkään voi suoraltakädeltä sanoa mistä ne kaikki oikein ovat, mutta yksitaho on akkujen valmistaja.
Teme100 kirjoitti: Ja ajattele nyt itsekin, kun homman budjetti kerran on 62Msek(6.7M€), niin jos hankitaan 6000 autoa, niin se tekee yksikköä kohden 1130€. Ei sillä rahalla saa kuin sähköfillarin.

Halvin 9-3 on kuitenkin Ruotsissakin n.27ke, niin ei tuolla budjetilla niitä saisi kuin 240 kappaletta.

http://www.vattenfall.com/en/press-deta ... EF3090AF6C
Saamani tiedon mukaan ei tämänhetkinen budjetti koske kuin näitä 70 autoa.

Ja joo halvin 9-3 sport-sedan maksaa 239900 sek.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

core2 kirjoitti: Väitä mitä haluat, mutta suora tieto saabilta on kuitenkin se, että Ruotsin Pääkaupungilla Tukholmalla On Optio tuleviin kysymyksessä oleviin saabeihin.

Tämä projekti saa tukea niin helvetin monelta taholta ettei sen vetäjäkään voi suoraltakädeltä sanoa mistä ne kaikki oikein ovat, mutta yksitaho on akkujen valmistaja.
Ai ei vai? Minusta tuo kuulostaa ihan selvälle.

The collaborative partners are Saab Automobile AB, Electro Engineering in Sweden AB, the battery company Boston-Power Inc., Innovatum AB in Trollhättan and the Power Circle, electric power industry association. The cooperating parties behind the Swedish electric car has received support from the Energy Agency of 86 million kronor. The total project cost is approximately 200 million.

http://www.saabsunited.com/2009/12/ze-s ... -soon.html

core2 kirjoitti:
Saamani tiedon mukaan ei tämänhetkinen budjetti koske kuin näitä 70 autoa.

Ja joo halvin 9-3 sport-sedan maksaa 239900 sek.
Tiedotteessa lukee aivan selvästi, että se koskee vähintään 1000 autoa. Hankinta on jo aloitettu ja osa tuesta on käytetty tukemaan Mitsubishi I-Miev'ien hankintaa. Väitteesi siitä, että 6.7 miljoonaa olisi tarkoitettu vain 70:n ZE:n hankintaan kuulostaa siis epäuskottavalle. Senkin takia, että yhtä autoa kohden se tarkoittaisi lähes 100k€:n tukisummaa. Samalla se tarkoittaisi sitä että 6000 ZE:tä maksaisi silloin vaatimattomat 574 miljoonaa euroa. Hyvä bisnes se toki olisi, sillä koko tuotekehitysprojektin budjetiksi on laskettu 21M€.

Ja ole hyvä ja laita lähde jutuillesi. Sillä nyt tuntuu siltä, että keksit uutta sitä mukaa kuin tarina etenee.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3126
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja viggen »

Tässä on faktaa !
http://www.elbilsupphandling.se/
Sitten Fiat 500 Adapt sähköauto muunos on jo mennyt konkaan.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Pojat, pojat... ;)
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Teme100 kirjoitti: Ja ole hyvä ja laita lähde jutuillesi. Sillä nyt tuntuu siltä, että keksit uutta sitä mukaa kuin tarina etenee.
@Teme 100. Näin olet ennenkin sanonut tai ainakin samaan tyyliin, sanoin jo silloin, että usein juttelen saabin porukoiden kanssa asioista ja sinulle ei ole mitään apua jos sanon jonkun nimen porukasta joilta olen tietoa saanut, kahta tiedoitus mediaa en mielelläni siteeraa ja ne ovat DI sekä saabunited.com paras paikka josta saa faktaa koskien saabia on TTela Trollista.
Ehkä voisin ilahduttaa sinua hiukan lisäämällä yhden pätevämmän tiedonanto mestan kuin united ja DI ovat. :Ingemar Persson Consulting.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

Ai onko tuo nyt se toimitusjohtaja, joka ei ollutkaan toimitusjohtaja ja eikä edes töissä mainitsemanasi ajankohtana? :wink:

Kyselen lähinnä sen takia että juttusi eivät aina kuulosta ihan luotettavimmista lähteistä olevilta. Monesti niissä on selvä ristiriita muiden lähteiden kanssa ja silloin on luonnollista että haluan tietää mikä sinun lähteesi on.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Teme100 kirjoitti:Ai onko tuo nyt se toimitusjohtaja, joka ei ollutkaan toimitusjohtaja ja eikä edes töissä mainitsemanasi ajankohtana? :wink:
Tällehän sait jo aikoja sitten selityksen vai eikö pudonnut poletti tiukan pipon takia alas, ja tiedoksi Wennlo toimii vieläkin konsulttina kuten Perssonkin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Toby »

Asiaan palataksemme:

TTela tietää, että Saabin henkilökunta saanee tänään elokuun palkkansa, jotka maksetaan nyt lääninhallituksen ja saneeraajan kautta!

Toinen mainittava juttu koskee sitä, että yrityssaneerauksen aikana käydään läpi myös Saabin johtajien ja päälliköiden vakansseja ja vaihdoksia/muutoksia on odotettavissa, mikä nyt ei sinänsä ole mikään suuri uutinen. Myös uuden toimitusjohtajan nimitys on mahdollista jo saneerausvaiheen aikana, itse uskoisin että nyt se vihdoin voisi olla mahdollista...

Core2:n kanssa samaa mieltä siinä, että TTela on ihmeen luotettava uutislähde eli vaikka se on Trolliksen paikallislehti ja sitä kautta luulisi että paineet ovat kaikkiin suuntiin kovat. Lehti on malttanut olla melkoisen neutraali ja faktoihin nojautuva koko Saab-kriisin ajan. Eli "oma lehmä" näkyy lähinnä siinä että aina kun Saabista on jotain kerrottavaa, se on varmasti etusivulla!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Toby kirjoitti:Core2:n kanssa samaa mieltä siinä, että TTela on ihmeen luotettava uutislähde eli vaikka se on Trolliksen paikallislehti ja sitä kautta luulisi että paineet ovat kaikkiin suuntiin kovat. Lehti on malttanut olla melkoisen neutraali ja faktoihin nojautuva koko Saab-kriisin ajan. Eli "oma lehmä" näkyy lähinnä siinä että aina kun Saabista on jotain kerrottavaa, se on varmasti etusivulla!
Tuosta ttela:n asiallisuudesta kyllä täysin samaa mieltä.
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

core2 kirjoitti: Tällehän sait jo aikoja sitten selityksen vai eikö pudonnut poletti tiukan pipon takia alas, ja tiedoksi Wennlo toimii vieläkin konsulttina kuten Perssonkin.
Sinut ja tarinasi tuntien kyseessä on ehta konsulentti :lol:

Mutta eiköhän tämä riitä tällä kertaa, palaan takaisin Saabin pariin. Eli Saab on julkistanut Operaatio Gepardin(Operation Cheetah), jonka tarkoituksena on saneerauksen myötä alentaa 15% yleisiä kustannuksia, joka taasen tarkoittaa 25%:n laskua kiinteisiin ja muuttuviin kustannuksiin autojen tuotannossa.

Käytännössä Saab kertoo sen tarkoittavan henkilöstökulujen laskemista eli henkilöstön määrän karsimista. Henkilöstön lisäksi tarkastelun alla ovat ostopalvelut ja markkinointikustannukset ja samalla yritetään karsia eri yksiköiden päällekkäisiä toimintoja. Operaatio on tarkoitus saada suoritetuksi lokakuun loppuun mennessä.
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

Toby kirjoitti:Asiaan palataksemme:

TTela tietää, että Saabin henkilökunta saanee tänään elokuun palkkansa, jotka maksetaan nyt lääninhallituksen ja saneeraajan kautta!

Toinen mainittava juttu koskee sitä, että yrityssaneerauksen aikana käydään läpi myös Saabin johtajien ja päälliköiden vakansseja ja vaihdoksia/muutoksia on odotettavissa, mikä nyt ei sinänsä ole mikään suuri uutinen. Myös uuden toimitusjohtajan nimitys on mahdollista jo saneerausvaiheen aikana, itse uskoisin että nyt se vihdoin voisi olla mahdollista...
Aivan, todellista ammattijohtajaa tarvitaan jokaisessa yrityksessä ja etenkin kun ajat ovat vaikeat.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tuon cheetahsin kanssa on tehty töitä jo paljon aikaisemmin ennenkuin tämä viimeinen hässäkkä alkoi.
Ja henkilökunta vähennykset on aluksi suunnattu pääasiassa "Teme100":sen konsulentteihin :wink: Kun näitä konsultteja on vieläkin toista sataa kirjoilla niin luonnollisesti vähentäminen alkaa ostetuista palveluista.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Voiii Veetu jos tämä uutinen pitää paikkansa!

Tidningen Automotive News Chinas redaktionschef Yang Jian varnar i en krönika för att dörren till den lukrativa bilmarknaden i Kina nu börjar stängas.
Han skriver att förlorarna blir mindre kinesiska biltillverkare som hoppas kunna konkurrera med sina stora statsägda rivaler. "Vissa utländska biltillverkare som är eftersläntrare i Kina, som Saab, kan bli ett offer av denna politik.
________________________________________________________

Automotive News lehden Kiinalainen toimituspäällikkö Yang Jian varoittaa kronikassaan, että ovi näille tuottoisille automarkkinoille kiinassa alkaa pikkuhiljaa sulkeutua.

Hän kirjoittaa, että häviäjiksi joutuu pienet kiinalaiset autonvalmistajat jotka toivovat pääsevänsä kilpailemaan isojen valtion omistuksessa olevien autotehtaiden kanssa.
Jotkut ulkomaiset autonvalmistajat jotka vasta nyt pyrkivät Kiinaan kuten saab, voivat joutua tämän politiikan uhreiksi.

Toivotaan ettei tämä uutinen päde.

"Teme100" tiedoksi lähde on TTELA
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rafu »

core2 kirjoitti: Kun näitä konsultteja on vieläkin toista sataa kirjoilla niin luonnollisesti vähentäminen alkaa ostetuista palveluista.
Ei tuo niin sanottua ole. Konsulteilla on helpompaa säätää kustannus tarpeen mukaan, ilmeisesti lomautuskin on vaikeaa Ruotsissa. Eihän Suomessakaan ole pakko laittaa konsultteja ensin ulos, voi jopa tehdä niin että irtisanoo ja palkkaa tilalle konsultin.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3126
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja viggen »

TTELA ja Radio Väst tiedottaa heti jos on jotain uutta Saab rintamalla.
Me paikkakuntalaiset, alihankkijat ja muut osaaottavat saadaan tietää ja kokea asiat muutenkin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Lukittu