Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Teme100 kirjoitti:Eiköhän suurin syy Geelyn (mahdolliseen) ostohaluun ole se, että nyt olisi halvalla mahdollisuus hankkia pääsy GM:n tekniikan ja tuotantojärjestelmien hallintaan.
Tuossa on kyllä ideaa takana, mutta on muistettva ettei GM:ältä mitään saa ilmaiseksi varsinkaan sen jälkeen kun saabin ja heidän sopimuksensa raukeavat.
Tätä tämän ajan tekniikkaahan he kyllä saavat käsiinsä ostaessaan Saab Automobilen.
Mutta ei spekuloida vaan odotetaan ja katsellaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

Mawerick kirjoitti:Mielenkiintoisia kuvioita:

http://www.saabsunited.com/2011/10/guy- ... -saab.html
Ei Lofalk Saabille selkäänsä ole kääntänyt, vaan nykyjohdolle. Muutenkin koko juttu on pelkkää salaliittoteoriaa ja "salaisen lähteen" juoruilua. Yhtä hyvin tuosta voi vetää johtopäätöksen, että koko juttu on pelkkää satua jonka ovat vuotaneet Muller&kump ymmärtäessään, että heillä ei ole enää asemaa uuden Saabin johdossa.

Henkilökohtaisesti pidän sitä vain hyvänä asiana, sillä hänen johdossaan firma on mennyt huonompaan tilanteeseen kuin ikinä aiemmin. Minä olen huolestunut Saabin tulevaisuudesta, en sen toimitusjohtajan. SU vaikuttaa välillä olevan enemmän Victor Muller-sivusto kuin Saab.
Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Sininen Paroni »

Taisi Lofalk pelata itsensä umpikujaan. Jösses mikä sotku, tässä on ainesta Ruotsin hallituskriisiin. Borg liian ylpeä tapaakseen Geelyn kinkkiä ja lähettää varamiehen paikalla jolloin kinkki kävelee ulos neuvottelusta rahat taskussa... ne rahat mitkä piti olla etumaksu Saab-kaupasta. Kaiken hyvän lisäksi Saab suunnittelee haastavansa Lofalkin oikeuteen maanantaina, Saabilla on niinkuin pikkaisen luotto hävinnyt Lofalkiin, en ihmettele :evil:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13749809.ab

Nobbades av Borg – då avbröts Saab-affären
Kinesiske finansmannen hade 50 miljoner euro redo – reste sig och gick istället

Igår klockan tre skulle Volvo köpa Saab.

Då skulle Volvos kinesiske ägare Li Shu Fu träffa finansminister Anders Borg på finansdepartementet i Stockholm.

På måndag skulle kinesen betala 50 miljoner euro i förskott på affären.

Men istället för Borg kom statssekreterare Hans Lindblad – då reste sig kinesen och gick.

Li Shu Fus företag Geely ska bli hundraprocentig ägare av Saab.

Så hade i varje fall Saabs rekonstruktör Guy Lofalk planerat. Bakom ryggen på sin uppdragsgivare Saab.

Men när Anders Borg inte dök igår upp kände sig Li Shu Fu lurad, reste sig från mötet, avbröt affären och reste hem till Kina. Allt enligt Aftonbladets källor.
Som en dålig såpa

Den senaste tidens affärer kring Saab liknar en dåligt skriven amerikansk såpa.

För Li Shu Fu kom inte ensam till finansdepartementet, utan i sällskap med Mr Pang på den stora bilhandlarkedjan Pang Da som redan tidigare visat intresse för Saab.

Enligt aftonbladets källor var det Guy Lofalk som sammanförde Pang Da med Geely för att sy ihop den nya affären, bakom ryggen på Saab-ägaren Antonov och chefen Victor Muller men i samförstånd med Anders Borg.

Det tunga kinesiska näringsministeriet NDRC, som alltid ska godkänna alla stora kinesiska industriaffärer, har redan gett sin välsignelse till en annan kinesisk biltillverkare att gå in i Saab – Youngman. Men efter att Lofalk förklarat för kineserna att svenska regeringen vill ha Geelys som ägare till Saab har Youngmans hoppat av.
Lofalks framtid ser mörk ut

Om Geely ska få en andra chans är osäkert, men Guy Lofalks framtid hos Saab ser mörk ut.

Saab har helt tappat förtroendet för sin rekonstruktör Guy Lofalk och planerar att gå till tingsrätten i Vänersborg på måndag för att be att få honom avsatt.

– Lofalk spelar under täcket med moderaterna i regeringen, säger en källa på Saab till Aftonbladet. Han går Anders Borgs ärenden och försöker få bort Victor Muller och Vladimir Antonov. Han har inte Saabs bästa för ögonen.
”Kommenterar inte interna möten”

Anders Borgs pressekreterare Markus Sjöqvist hälsar att de aldrig kommenterar Anders Borgs interna möten.

Aftonbladet har också sökt Lofalk för en kommentar, men utan framgång.
Robert Collin
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Kyllä täytyy saappi-faneille nostaa peukkua ylöspäin :Kuva

Ei varmasti positiiviseen lopputulokseen jaksaisi muuten uskoa kuin fanittamalla.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Luin tuon Aftonbladetin stoorin, mutta en tajua mihin lehti tähtää artikkelillaan.
Koska he tietävät yhtähyvin kuin muutkin ettei Anders Borg pysty keskustelemaan Saabista ja sen asioista julkisesti eikä salaisesti ja josta lehti olisi tietoinen, jos hän sen tekisi niin seuraus saattaisi olla kohtalokas hänelle, siinähän on jo ainetta ministeri ohjaukseen, ruotsiksi "minister styre" joka on kielletty ruotsissa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

core2 kirjoitti:Luin tuon Aftonbladetin stoorin, mutta en tajua mihin lehti tähtää artikkelillaan.
Koska he tietävät yhtähyvin kuin muutkin ettei Anders Borg pysty keskustelemaan Saabista ja sen asioista julkisesti eikä salaisesti ja josta lehti olisi tietoinen, jos hän sen tekisi niin seuraus saattaisi olla kohtalokas hänelle, siinähän on jo ainetta ministeri ohjaukseen, ruotsiksi "minister styre" joka on kielletty ruotsissa.
Niin ja onhan tuossa vielä sekin pointti, että artikkelin mukaan Saab ei ole saamassa euroakaan Youngmanilta, koska hallitus on sössinyt asian. Aiemmin toiset lähteet kertoivat, että Youngman odotti edelleen Saabilta sopimuksen täyttämistä omalta osaltaan, jotta maksu voitaisiin suorittaa. Lisäksi he(Robert Collin) väittävät artikkelissa, että Vladimir Antotov on Saabin omistaja ja Muller vain sen johtaja.

Lisäksi kuka nykyään hoitaa bisneksiä niin, että jos en juuri nyt saa tavata henkilöä a, niin vedän herneen nenään ja lähden kotiin, enkä palaa enää ikinä? Silloin ei taideta edes haluta kauppoja, kun niin toimittaan.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Soppa alkaa olemaan aika hyvin maustettu. Kokkien määrästä tämä ei ainakaan ole kiinni...
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Ei auta mihin hyvään nenänsä kääntää niin on perse-edessä tämä on se mitä ruotsin sensaatiolehdet hakevat ja elleivät löydä niin silloin on se perse-edessä no sit kirjoitetaan vaikka siitä. Tuo, että he kertovat sen jotta valtionvarainministeri voisi osallistua johonkin kokoukseen kiinalaisten kera on täyttä paskaa koko putken täydeltä ja lehdet tietävät sen yhtähyvin kuin svenski yleensä. Huom! näin ei voi käydä. Piste.

Älkää nyt jumalauta uskoko näihin sensaatiolehtien horotuksiin vaan odottakaa mitä he kertovat jotka ovat bileissä mukana.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
essal
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: To Marras 13, 2008 15:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja essal »

Kiinassa vaan tapa tehdä kauppa on pikkasen erilainen kuin täällä Euroopassa. Että saattaa hyvin olla, että rahamies oli tosissaan, mutta myyjäpuoli kikkaili liikaa.

Kyllä tää Saabin tapaus alkaa olla taputeltu, valitettavasti.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

essal kirjoitti:Kiinassa vaan tapa tehdä kauppa on pikkasen erilainen kuin täällä Euroopassa. Että saattaa hyvin olla, että rahamies oli tosissaan, mutta myyjäpuoli kikkaili liikaa.

Kyllä tää Saabin tapaus alkaa olla taputeltu, valitettavasti.
Vielä kerran jos haettiin hallituksen jäsentä tähän kauppaan osalliseksi niin usko nyt jo ruotsin laki ei salli tätä, ja sitten vielä yks asia en usko Kiinalaisten olevan niin tyhmiä etteivä tiedä tätä ruotsin käytäntöä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Sininen Paroni »

core2 kirjoitti: Vielä kerran jos haettiin hallituksen jäsentä tähän kauppaan osalliseksi niin usko nyt jo ruotsin laki ei salli tätä, ja sitten vielä yks asia en usko Kiinalaisten olevan niin tyhmiä etteivä tiedä tätä ruotsin käytäntöä.
Meinaat että Ruotsin hallitus on tässä liikenteessä ihan puhtaat jauhot pussissa, no enpä usko sitäkään :mrgreen:

Mutta, siellä ne on vehdannut Kiinassa kiireessä minkä ehtineet kulissien takana, kinkki tietää että "oikeesti" jutellan Mr Borgin (tai hänen edustajan) kanssa, huonon kielitaidon takia kinkki on ymmärtänyt vähän väärin ketä sen pitää tavata Tukholmassa ja jawohl... pannukakku on valmis...

Itse kävin liikematkalla Shangaissa ensimmäistä kertaa pari viikkoa sitten ja onhan se ihan järkyttävää miten huonosti ne edelleen osaa siellä englantia puhumattakaan mitä tietoa niillä on länsimaisesta kulttuurista ja elämänmenosta... ja Shanghai piti kuitenkin olla erittäin "moderni" kaupunki...

Yksilötasolla löytyy poikkeuksia mutta iso massa on edelleen ihan pihalla Euroopan meiningistä... isot johtajat siellä eivät ole ne jotka on pätevimmät vaan ne joilla on oikeat suhteet ja oikea sukutausta = hallituksen (lue kommunistipuoleen) ystävät. Hallituksen ote rahasta ja taloudesta on siellä edelleen raudanluja.

Disclaimer: All characters appearing in this writing are fictitious. Any resemblance to real persons, living or dead, is purely coincidental.
:lol: :mrgreen:
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

essal kirjoitti:Kiinassa vaan tapa tehdä kauppa on pikkasen erilainen kuin täällä Euroopassa. Että saattaa hyvin olla, että rahamies oli tosissaan, mutta myyjäpuoli kikkaili liikaa.

Kyllä tää Saabin tapaus alkaa olla taputeltu, valitettavasti.
Geely on kuitenkin jo kerran tehnyt kauppaa ruotsalaisesta yhtiöstä ja toiminut hallituksen ja paikallisesten tapojen kanssa, joten toimintatavat eivät voi olla enää vieraita.
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja karitammi »

TM:ssä esiteltiin Volvon You-konsepti ja ylistettiin Volvon kehitystä kiinalaisomistuksessa. Lehden mukaan skandinaavinen linja on pystytty säilyttämään, kehityksen panostettu Ford-aikoja enemmän ym. Eli siinäpä tavoiteltavaa Saabillekin. Volvo tietysti oli huomattavasti paremmassa kunnossa eikä entinen isäntä yrittänyt tuhota sitä.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Sininen Paroni kirjoitti:
core2 kirjoitti: Vielä kerran jos haettiin hallituksen jäsentä tähän kauppaan osalliseksi niin usko nyt jo ruotsin laki ei salli tätä, ja sitten vielä yks asia en usko Kiinalaisten olevan niin tyhmiä etteivä tiedä tätä ruotsin käytäntöä.
Meinaat että Ruotsin hallitus on tässä liikenteessä ihan puhtaat jauhot pussissa, no enpä usko sitäkään :mrgreen:
En vaan sitä minkä kirjoitin, että ministerit eivät näitä kauppoja voi tehdä koska se on laitonta jos he sen tekevät, siihen touhuun löytyy eri miehet ja naiset. Siks toiseks ruotsin hallitus ei pysty tekemään saabin asiassa mitään koska he eivät omista saabia jos heistä tulee omistaja kuten täällä povataan niin asiahan muuttuu täysin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Lukittu