Teme100 kirjoitti:
Amerikkalaisen pastorin mukaan tänään itseasiassa tapahtuu maailmaoppu 18.00 suomen aikaa. Sitä siis odotellessa
sh*t! 12 minuuttia enää!
Tapahtuko se maailmanloppu? Itse en ainakaan huomannut.
Kai ainakin pieni sellainen tapahtui, sillä lähikaupassa ei ollut lainkaan olutta myytävänä, koska myyntilupa oli kumottu alaikäiselle myynnin johdosta
Tuossakin jutussa faktat vähän hakusessa: "North Street Capital osti kuukausi sitten Saabin emoyhtiön, hollantilaisen urheiluautovalmistaja Spykerin 32 miljoonalla eurolla."
Jos NSC omistaa kerran Saabin emoyhtiön, niin miksi sen pitäisi ostaa Saabin osakkeita keneltäkään?
Pitäisi kai lukea "sisaryhtiön", eli SWAN on edelleen Saabin emoyhtiö (joka myi Spykerin), ja lienee edelleen listattuna Amsterdamin pörssissä.
Eihän tässä ole mitään ongelmaa. Nostetaan jäsenmaksua sen verran ylöspäin, että saadaan ostettua koko tehdas pois porukalla ja aletaan tekeen Saabeja. Ekat rapiat 3000 valmistuvaa Saabia (kaikilla herkuilla) toimitettaisiin luonnollisesti klubin jäsenille. Olishan se vähän lesoa ajella koko tehtaan omistajana uudella Saabilla sikari huulessa kylän raitilla
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
En tiedä paljonko klubissa on jäseniä, mutta tuon kinuskien rahan saaminen kokoon tähän foorumiiin edes kerran kirjautuneiden avustuksella (13 000+ henkeä) edellyttäisi 18 500 EUR panostusta per lurjus. Ja sillä saisi siis tappiollisesta firmasta 53%. Sen jälkeen pitäisi löytyä vielä n. 10x tuo rahamäärä, jotta Saabista saataisiin kannattava.
Voi olla, ettei halukkaita ole ihan jonoksi asti.
Omistajaksi pääsee myös ostamalla SWANin osakkeita. Oma pankki voi auttaa, jos ei tiedä miten ulkomaiden pörssien kanssa tehdään osakekauppaa.
Jos tehtaan saisi yhdellä eurolla(mikä on tällä hetkellä oikeasti kilpailukykyinen hinta) ja samalla velat siirtyisivät täysimäräisenä, niin se tarkoittaisi käytännössä sitä, että kokonaisinvestointi olisi luokkaa 2mrd€(1mrd velkoihin ja toinen tehtaan pyörittämiseen ja tuotekehitykseen). Se tarkoittaisi karkeasti sitä, että näille 3000 ensimmäiselle autolle tulisi hintaa kerrasssaan pirulliselle kuulostava summa: 666666€
Joo-o dilli kiinalaisten kanssa näyttää aika kuolleelta... SWAN irtisanoo virallisesti aikaisemman sopimuksen. Jotain neuvotteluja kuitenkin jatketaan.
Saabin markkinaosuudet pienenee koko ajan, kun ei voi, eikä saa tilata työsuhdeautoja.
Sopimukset menee umpee monella yrityksellä työsuhdeautoista jotka on luovutettava pois ja silloin on pakko valita joku toinen merkki muuten jää ilman autoa. Monet haluaisivat uuden NG 9-5 farkun, mutta ei voi edes tilata, kun ei ole taattua toimitusaikaa.
Nämä viimeiset bisnes sotkut Kiinalaisten kanssa ei vaikuta hyvältä ja rahaa tarvittais aina vain enemmän mitä pitempään tehtaan tuotanto on pysähdyksissä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Teme100 kirjoitti:Jos tehtaan saisi yhdellä eurolla(mikä on tällä hetkellä oikeasti kilpailukykyinen hinta) ja samalla velat siirtyisivät täysimäräisenä, niin se tarkoittaisi käytännössä sitä, että kokonaisinvestointi olisi luokkaa 2mrd€(1mrd velkoihin ja toinen tehtaan pyörittämiseen ja tuotekehitykseen). Se tarkoittaisi karkeasti sitä, että näille 3000 ensimmäiselle autolle tulisi hintaa kerrasssaan pirulliselle kuulostava summa: 666666€
No tuohan olisi hyvä homma, tosisaabisteille "special edition"