Ihan rehellisesti sanottuna, niin onhan hänen taipaleensa täyttä strategisia katastrofeja. Ei hän ole ollut hyvä johtaja ja tuloksen näkee Saabin nykytilassa. Lisäksi tietynlainen ylimielisyys ja "vika ei meissä, vaan teissä"-asenne ei kerää ihailijoita kuin korkeitaan SU:n tiukimmissa fanipojissa.Turbo Sensonic kirjoitti:
Aika nopeasti "messiaasta" tulee petturi, kun on nyt seurannut SAAB -henkisten ihmisten keskusteluja Victor Mullerista. Kundi pelasti SAABin varmalta GM:n lopettamiselta, jolloin selkään taputtelijoita riitti. Nyt noin 1,5 vuotta myöhemmin kiviä suorastaan satelee
Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Saab ei toimittanut mitään vastinetta / lisäselvitystä lääninhallitukselle. Huomenna iltapäivällä tulee sitten päätös, mitä saneerauksen kanssa tehdään. Jos Saabilla on siihen mennessä jotain kerrottavaa, se otetaan huomioon päätöstä tehtäessä.
Re: Saabin tulevaisuus II
[Aika nopeasti "messiaasta" tulee petturi, kun on nyt seurannut SAAB -henkisten ihmisten keskusteluja Victor Mullerista. Kundi pelasti SAABin varmalta GM:n lopettamiselta, jolloin selkään taputtelijoita riitti. Nyt noin 1,5 vuotta myöhemmin kiviä suorastaan satelee [/quote]
Jaa, pakko kait sitten puollustautua..
Ei Muller edusta minulle ainakaan Messiasta, enkä sitä ole vielä myöskään kivittänyt. Enkä varmaan kivitä, on näitä kivitettäviä täällä omassa maassakin (vaikka hallituksesta aloittaisi).
Minun mielestä Muller ei varmaankaan astunut :in ruoriin kovinkaan otollisessa paikassa. GM paskonut lähes kaiken, ei pahemmin kehitystä, eikä pahemmin tulevaisuutta tainnut GM saabille antaa. Osoituksena tästä tietysti sekin, että aikoivat pistää vasaran alle koko paskan. Eli lehmästä (saab) oli jo kaikki lypsetty irti ja oli aika sammuttaa valot.
Tuossa vaiheessa on aika vaikea varmaan aloittaa yrityksen "elvytystä".
Muller on kyllä viime aikoina keskittynyt kaivamaan hatustaan aika paljon pelkästään kanin korvia sen kanin sijaan. Katteettomia rahan lähteitä on ollut aika monta. Munauksiakin löytynee matkalta. Kuitenkin yli kahden miljoonan euron palkkaa pidän noihin saavutuksiin nähden kohtuuttomana ja suorastaan paskamaisena ahneutena. Aika harvassahan ne vapaaehtoiset työntekijät nyt tietysti joka paikassa on, mutta raja pitäisi olla palkoissakin.
Tästä syystä en siis luota Mulleriin itse. Enkä ole muuten vielä kovinkaan pitkä aikainen "fanaatikko". Päätöksen saabiin palaamisesta tein 18kk sitten ja vasta tänä keväänä löysin auton jota etsinkin. Enkä kadu vieläkään 9kk ajeluiden jälkeen, vaikkei tässä tiedä minä päivänä ajaa historiallisella merkillä..
Jaa, pakko kait sitten puollustautua..
Ei Muller edusta minulle ainakaan Messiasta, enkä sitä ole vielä myöskään kivittänyt. Enkä varmaan kivitä, on näitä kivitettäviä täällä omassa maassakin (vaikka hallituksesta aloittaisi).
Minun mielestä Muller ei varmaankaan astunut :in ruoriin kovinkaan otollisessa paikassa. GM paskonut lähes kaiken, ei pahemmin kehitystä, eikä pahemmin tulevaisuutta tainnut GM saabille antaa. Osoituksena tästä tietysti sekin, että aikoivat pistää vasaran alle koko paskan. Eli lehmästä (saab) oli jo kaikki lypsetty irti ja oli aika sammuttaa valot.
Tuossa vaiheessa on aika vaikea varmaan aloittaa yrityksen "elvytystä".
Muller on kyllä viime aikoina keskittynyt kaivamaan hatustaan aika paljon pelkästään kanin korvia sen kanin sijaan. Katteettomia rahan lähteitä on ollut aika monta. Munauksiakin löytynee matkalta. Kuitenkin yli kahden miljoonan euron palkkaa pidän noihin saavutuksiin nähden kohtuuttomana ja suorastaan paskamaisena ahneutena. Aika harvassahan ne vapaaehtoiset työntekijät nyt tietysti joka paikassa on, mutta raja pitäisi olla palkoissakin.
Tästä syystä en siis luota Mulleriin itse. Enkä ole muuten vielä kovinkaan pitkä aikainen "fanaatikko". Päätöksen saabiin palaamisesta tein 18kk sitten ja vasta tänä keväänä löysin auton jota etsinkin. Enkä kadu vieläkään 9kk ajeluiden jälkeen, vaikkei tässä tiedä minä päivänä ajaa historiallisella merkillä..
Saab 9-5 Aero
Re: Saabin tulevaisuus II
Minä olen sen verran vanha Saab-fanaatikko (se alkoi jo ennen 70-luvun puoliväliä), että haluan elää toivossa niin kauan kuin sitä on edes hitunen... Enkä oikeasti usko, että Mullerin toiminnan loppuarvostelun paikka on vielä tässä ja nyt. Toki moni asia olisi voinut mennä paremmin, mutta suurin ongelmahan oli, että myynti lähti oikeasti toipumaan vasta tänä vuonna kun oli jo liian myöhäistä. Eli Saabin suunnitelman kannalta suunnilleen tasan vuoden liian myöhään.
No joka tapauksessa JOKU ratkaisu lienee nyt lähellä:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1409671- ... andlingar-
Saab siis ilmoittaa, että he istuvat parhaillaan intensiivisissä loppuneuvotteluissa rahoittajatahojensa kanssa. Tilanne lienee oikeasti juuri noin: jos neuvottelut eivät tuota tulosta, konkurssi on käytännössä edessä.
No joka tapauksessa JOKU ratkaisu lienee nyt lähellä:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1409671- ... andlingar-
Saab siis ilmoittaa, että he istuvat parhaillaan intensiivisissä loppuneuvotteluissa rahoittajatahojensa kanssa. Tilanne lienee oikeasti juuri noin: jos neuvottelut eivät tuota tulosta, konkurssi on käytännössä edessä.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Re: Saabin tulevaisuus II
Joo, minä myös - ns. fanaatikko tai ainakin kroonisesti saabismiin sairastunut... Oireet tulivat 96 V4:n myötä ja varsinainen tauti siis puhkesi syksyllä -72, kun isäukko kotiin toi sen kanarianlinnunvärisen ysiysin. No joo, mulla siis on edelleen vapun aikaan tehty tilaus vetämässä - kukaan ei ole virallisesti perunut ja itse katson tuon loppuun asti. Kauppias (paikallinen Laakkonen) on sanonut, että kävi miten kävi, kyllä sen auton saat...
Odotellaan - eihän tämä leikki nyt hyvältä ole näyttänyt enää aikoihin, mutta... SC XWD Aeron tilauslappu allekirjoituksin ja pankkisiirtokuitin kera roikkuu tuossa jääkaapinovessa edelleen... Harmi vaan, kun nykyisen kulkineen piti päästä ns. eläkkeelle jo kesällä, minkä nuo lupasivat toimituspäiväksi tuolloin - juhannukseksi auton saat.
Kuitenkin, loppuun asti - onneksi tuo oli olevinaan 2012 malli...
Odotellaan - eihän tämä leikki nyt hyvältä ole näyttänyt enää aikoihin, mutta... SC XWD Aeron tilauslappu allekirjoituksin ja pankkisiirtokuitin kera roikkuu tuossa jääkaapinovessa edelleen... Harmi vaan, kun nykyisen kulkineen piti päästä ns. eläkkeelle jo kesällä, minkä nuo lupasivat toimituspäiväksi tuolloin - juhannukseksi auton saat.
Kuitenkin, loppuun asti - onneksi tuo oli olevinaan 2012 malli...
Re: Saabin tulevaisuus II
Ilmeisesti kiina-sopimus alkaa olemaan pikkuhiljaa taputeltu. Tänään pitäisi tulla lisätietoa. Tästä kirjoittaa sekä DI, että TTela.
DI:n mukaan sopimus on herättänyt jossain Saab-johdossa "suuria tunteita".
"väckt starka reaktioner i delar av Saab-leden."
Oliskohan Mullerin aika nyt sitten lopussa? Tuskin kiinalaiset näillä näytöillä häntä enää haluavat tähän säätämään.
DI:n mukaan sopimus on herättänyt jossain Saab-johdossa "suuria tunteita".
"väckt starka reaktioner i delar av Saab-leden."
Oliskohan Mullerin aika nyt sitten lopussa? Tuskin kiinalaiset näillä näytöillä häntä enää haluavat tähän säätämään.
Melko todennäköinen toimituspäivä autollesi, todennäköisesti siinä Vapun - Juhannuksen välissä.Hagrid kirjoitti:juhannukseksi auton saat.
Re: Saabin tulevaisuus II
Sanotaan Mulleristä mitä vaan, mutta selviytymisen mestari se on. Varsinkin jos se ton konkurssiperän "myytyä" kiinalaisille.
Ja taas mennään - kauanko?
Ja taas mennään - kauanko?
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuuli puhalteli nurkissa ja haavan lehdet värisivät puissa aavemaisesti, aavemaisesti
Nyt viimeistään peukut pystyyn, jännitystä riittää tänään klo 14:00 Suomen aikaan asti, sitten salin ovet avautuvat ja kuulemme neuvottelun tulokset
Ari
Nyt viimeistään peukut pystyyn, jännitystä riittää tänään klo 14:00 Suomen aikaan asti, sitten salin ovet avautuvat ja kuulemme neuvottelun tulokset
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus II
Ensimmäinen.... toinen.... ja kolmas. Myyty 900 MSEKillä vinosilmäiselle herralle takarivissä.
http://di.se/Artiklar/2011/10/28/249305 ... 5141&rlt=0
Samaa kirjoittaa myös TTela ja jatkaa:
Mitä sanoo amerikan-setä GM? Lisää seuraavassa jaksossa.
http://di.se/Artiklar/2011/10/28/249305 ... 5141&rlt=0
Samaa kirjoittaa myös TTela ja jatkaa:
Eli kinuskit ostaa koko pas... anteeksi loistavan ja voitollisen autotehtaan. Mulleri saa kenkää. Neuvottelut ovat kestäneen näinkin pitkään, kun kiinalaisten omistusosuudesta on väännetty kättä. Jaettu omistajuus olisi mennyt nopeammin läpi, mutta mitä kinuskit Mullerilla tekee? Ei mitään.TTela kirjoitti:Som TTELA skrev i en kommentar i dag tyder de utdragna förhandlingarna i Stockholm mellan Saab och Pang Da och Youngman på att kineserna fortsätter driva linjen att ta över hela Saab och köpa ut Victor Muller. Ett avtal med delat ägarskap skulle gått relativt snabbare att bekräfta.
Mitä sanoo amerikan-setä GM? Lisää seuraavassa jaksossa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Victor Muller on mukana ainakin niin kauan kunnes sopimukset ovat allekirjoitettu lopullisesti ties milloin? nykyinen sopimus on niinkutsuttu aikomusselvitys sopimus jossa kerrotaan miten he ovat aikoneet jatkaa tästä eteenpäin.
GEM- fond tämä jenkki rahoittaja ostaa 3 miljoonaa osaketta ja nämä dinerot antavat tämän akuutin rahoituksen. Näin kertoo Lofalk ttelalle, joka nyt uskoo, että elvytystä kannattaa näinollen jatkaa.
GEM- fond tämä jenkki rahoittaja ostaa 3 miljoonaa osaketta ja nämä dinerot antavat tämän akuutin rahoituksen. Näin kertoo Lofalk ttelalle, joka nyt uskoo, että elvytystä kannattaa näinollen jatkaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
Eikös tuo Youngman ole vahvasti MANnin kanssa yhteistyössä, ja sen ja Scanian omistaa VW. Elikkä jos Saabin nimeä ei saa tulevaisuudessa käyttää, niin miten ois SCANIA, tai Saab-Scania?
Re: Saabin tulevaisuus II
Kyll se on nyt uskottava, kun kerran luotettavan Kauppalehden sivultakin kerran löytyi otsikko
Kiinalaiset sopineet Saab Automobilen ostosta
Mutta minä odotan nyt kuitenkin siihen hetkeen asti, että "näen" mustaa valkoisella. Sitten vasta korkkaan pullon coca colaa illalla !!!!!!!!!!!!!!! YES
Ari
Kiinalaiset sopineet Saab Automobilen ostosta
Mutta minä odotan nyt kuitenkin siihen hetkeen asti, että "näen" mustaa valkoisella. Sitten vasta korkkaan pullon coca colaa illalla !!!!!!!!!!!!!!! YES
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus II
Minä luotan vasta sitten, kun Saabeja rullaa ulos tehtaalta. Ja mielellään voitolla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus II
No joo, taas on allekirjoitettu vasta aiesopimus (tms., miten se memorandum of understanding nyt sitten suomennetaankin) ostamisesta. Näitä "MoU" diilejä on allekirjoitettu ja peruttu jo varmaan puolenkymmentä tässä prosessin aikana. Käytännössä tarkoittaa sitä, että vatulointi ja löysässä narussa roikkuminen jatkuu, aletaan odottelemaan ties minkä instanssien hyväksyntiä ja luetaan päivä päivältä ihmeellisemmiksi käyviä sensaatio-otsikoita keltaisesta lehdistöstä jne.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saabin tulevaisuus II
Tässä on vielä pari mutkaa matkassa: NDRC ja GM. Kinuskeilla ei ole rahaa, jos NDRC ei anna investointilupaa. Ja jos GM asettaa rajoituksia teknologian siirtymiselle, kiinalaisten into saattaa vielä jäähtyä. Kumpikaan ei ole julkisesti vielä kommentoinut mitään.
Ja aika juoksee koko ajan Saabbia vastaan: porukkaa pidetään kotona lainarahalla.
Ja aika juoksee koko ajan Saabbia vastaan: porukkaa pidetään kotona lainarahalla.