Joskus excelissä laskeskelin päästöjen mukaan noita varusteitakin ja taisin päästä lukemaan 111ke, en muista varmaksi. Tuo siis 300hp airo kaikin ruksittavin maustein.
Tobbana kirjoitti:Joskus excelissä laskeskelin päästöjen mukaan noita varusteitakin ja taisin päästä lukemaan 111ke, en muista varmaksi. Tuo siis 300hp airo kaikin ruksittavin maustein.
-Sami
Jep siihen tuli muunmuassa tämä hirsch viri jota ei ollut virallisesti olemassa vielä silloin: 330 hk Motoruppgradering 2.8T Turbo6 XWD Pris 1.650,00 EUR.
Kuulemma hemmetin kiltti ajettavana. Täällä hieman tosta virisarjasta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
No ainakin tuo saneerauksen jatkuminen meni läpi ilman, että yksikään omistajataho halusi keskeyttää saneerauksen. Käsittääkseni tämä siis tarkoittaa, että mukana oli myös GM:n edustaja! Onhan GM:llä edelleen Saab Automobilen osakkeita.
Eihän tuo siis tietenkään vielä takaa mitään, mutta minusta tilanne näyttää nyt siltä, että kiinalaiset ovat hyvinkin valmiita lupautumaan noudattamaan GM:n määrittelemiä ehtoja, jos ne eivät aivan kohtuuttomia ole. Muistetaan, että Kiinan hallitus on kuitenkin enemmän tai vähemmän PangDan ja Youngmanin taustalla vaikuttamassa ja GM:n omatkin intressit tulevaisuudesta Kiinan markkinoiden suhteen eivät saa vaarantua yhden pienen ruotsalaismerkin kanssa kiukutteluun!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Kiinalaisissa on vain se vika, että jotain luvataan, ja sitten GM huomaa parin vuoden päästä, että joku HingHang valmistaa Kiinassa autoja moottoreilla, jotka muistuttaa yllättävän paljon GM:n Ecotec-moottoreita.
Tosin en tiedä olisko se vahingollista GM:lle vai HingHangille
Vähän huono kysymys, mutta kuinka moni ostaisi Saabin (vaikka sen parhaimman mallin) jos saisi vapaasti vaikka 100 000 Eur auton ostoon? Rahasumma olisi nimenomaan käytettävä auton ostoon eikä sitä saisi käyttää muuhun tai saisi säästöön. Kysymyksellä selviää onko tosisaabisteja todella olemassa
No jos tuo auton ostoon olisi pakko käyttää, niin kyllä uusi 9-5 Aero olisi se joka eniten tuossa hintaluokassa houkuttaa.
Farkkuna, isommalla koneella ja lopulla varusteita. Bemarilta tuolla saisi aikalailla karvahattumallisen "riittävän tehokkaan", taitaisi mukinpitimen kanssa mennä jo yli :-p
jmarin kirjoitti:
Farkkuna, isommalla koneella ja lopulla varusteita. Bemarilta tuolla saisi aikalailla karvahattumallisen "riittävän tehokkaan", taitaisi mukinpitimen kanssa mennä jo yli :-p
535d TwinPower Turbo Sport A xDrive Touring (313hv/630Nm/5.5L) 80698€. Tuo olisi 20ke:n varusteilla aika namu, samalla tavalla kuin A6 Avant 3.0tdi sillä uudella 300hv nakulla. Sitä ei ole vielä ehditty hinnoitella suomeen, mutta samoissa luvuissa se on kuin bmw:kin. Olisihan 9-5 Turbo6 toki nasta, mutta ehkäpä nuo mökkiöljyllä käyvät "voimakoneet" ovat vielä himpun houkuttelevampia.
samalla tavalla kuin A6 Avant 3.0tdi sillä uudella 300hv nakulla.
Takseissa Audeista ollaan poistumassa, eivät kestä käytössä, samoin volkkarilla ajavat vaan "diehard volkkarimiehet". Skoda lienee tällä hetkellä konsernin paras tuote jos kyseessä Superb.
Yleensäkin jos haluat hyvän auton kato mitä merkkejä taksissa on ja sitten katso montako niitä tulee jokapäiväisessä liikenteessä vastaan 20 vuotiaina - eipä jäljelle jää kuin MB, Saab (kyllä, suomessa on Saappeja taksina) ja Volvo. Bimmereitä näkyy tulleen, mutta niiden kestävyydestä ei vielä ole kokemusta, siis noi uudet mallit jotka on turboneloskoneella.
Se, että taksimiehet ajaa tietyllä merkillä ei vielä kerro merkin kestävyydestä tai luotettavuudesta juuri mitään. Iso merkitys on hyvällä myynnillä, luotto huollolla ja muulla palvelulla. Näin ainakin kahden tuntemani taksikuskin kohdalla. Toinen ajaa Toyotalla ja toinen Citroenilla.
Joo,
kaikki tuntemani taksikuskit sanoo samaa: ensin tulee huolto, sitten rahoitus/palvelu ja sitten merkki. Ilmeisesti meseä ja volvoa lukuunottamatta kaikki ovat luopuneet/luopumassa taksihuolloista ja -myynnistä. Se on sitten kiva, kun sulla on ikkuna rikki ja normihuollossa sanotaan, että tuu kuukauden päästä.
Enkä kyllä kauheasti hehkuttaisi saabbien määrää takseissa. Onko niitä suomessa nyt peräti jo kaksi? Vai olisko kolme. Koko lailla yhtä monta kuin audeja tai bimmereitä, harvinaisuuksia nekin. Kyllähän sen jakauman näkee missä tahansa tolpalla: mesejä, toijotoja ja volleja. Sitten tulee skodat ja volkkarit.
Se, että mitä tulee 20-vuotiaina maantiellä vastaan kertoo enemmän kyllä kuskista kuin autosta. Pk-seudulla on muuten tajuton määrä 10-15 vuotiaita audeja viron kilvissä. Mitäs siitä pitäisi päätellä? Paitsi että virolaiset raksatyöläiset haluaa ajella 10-15 vuotta vanhoilla, saksasta uiteltuilla audeilla.
MRe kirjoitti:Joo,
kaikki tuntemani taksikuskit sanoo samaa: ensin tulee huolto, sitten rahoitus/palvelu ja sitten merkki. Ilmeisesti meseä ja volvoa lukuunottamatta kaikki ovat luopuneet/luopumassa taksihuolloista ja -myynnistä. Se on sitten kiva, kun sulla on ikkuna rikki ja normihuollossa sanotaan, että tuu kuukauden päästä.
Ei muilla merkeillä erillistä taksihuoltoa ja myyntiä ole joka puolella Suomea ollutkaan, ehkä isommissa kaupungeissa. Joku myyjä on yleensä paneutunut siihen, mutta taksin osto käy ihan myyjältä kuin myyjältä, ei siihen mitään erillistä tarvita. Huoltohomma on myös isommissa kaupungeissa lähinnnä etelässä ollut volvolla ja mersulla paremmin organisoitua.
Jos merkkejä myydään taksiin, he tajuavat myös sen että huollossa ei äkillisen kiireen sattuessa ruveta vilkuilemaan varauskirjaa....on pakko priorisoida.
MRe kirjoitti: Se on sitten kiva, kun sulla on ikkuna rikki ja normihuollossa sanotaan, että tuu kuukauden päästä.
Ja edellä mainitsemani luotto-huolto tulee töihin vaikka viikonloppuyönä silloin kun on tiukka paikka ja auto pitää saada kuntoon. Näin Raahessa. Tuollaisen palvelun saaja tuskin kovin mieluusti vaihtaa merkkiä?