Jep, kyllä taksi-saabeja on ihan yllättävän paljon suomessakinSS kirjoitti:On niitä nyt vähän enemmän, ei ihan taida sormet riittää kaikkia laskemaan...Enkä kyllä kauheasti hehkuttaisi saabbien määrää takseissa. Onko niitä suomessa nyt peräti jo kaksi? Vai olisko kolme.
Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Saabin tulevaisuus II
Hyh, bensakone sen pitää olla. Minä en rupea jännäämään heti pienillä pakkasilla että hyytyykö löpöt filtteriin. Mitä viimeksi katsoin jotain bensakoneista 300 hv luokassa olevaa 500-sarjalaista 4-vetoisena automaattina, hinta oli äkisti 90 ke luokassa eikä kunnon valoja saanut edes rahalla.Teme100 kirjoitti:535d TwinPower Turbo Sport A xDrive Touring (313hv/630Nm/5.5L) 80698€. Tuo olisi 20ke:n varusteilla aika namu, samalla tavalla kuin A6 Avant 3.0tdi sillä uudella 300hv nakulla. Sitä ei ole vielä ehditty hinnoitella suomeen, mutta samoissa luvuissa se on kuin bmw:kin. Olisihan 9-5 Turbo6 toki nasta, mutta ehkäpä nuo mökkiöljyllä käyvät "voimakoneet" ovat vielä himpun houkuttelevampia.jmarin kirjoitti: Farkkuna, isommalla koneella ja lopulla varusteita. Bemarilta tuolla saisi aikalailla karvahattumallisen "riittävän tehokkaan", taitaisi mukinpitimen kanssa mennä jo yli :-p
Re: Saabin tulevaisuus II
Menee semantiikaksi ja hiusten halkomiseksi. Mulle "yllättävän paljon" on vaikka sitten se yksikin taksi-saab.99 GL kirjoitti:Jep, kyllä taksi-saabeja on ihan yllättävän paljon suomessakin
En pikaisella googlettamisella löytänyt uudempaa tilastoa, mutta 2009-lukujen valossa (kun saappia vielä sai kaupasta) 10 yleisintä olivat: mese, volkkari, volvo, toijota, ford, hundai, skoda, sitikka, bimmeri(!), pösö. Pösöjä rekisteröity 156 kpl taksikäyttöön, että jos se saappi nyt sitten on se yhdestoista, niin niitä on ollut taksikäytössä 155 tai alle. Mesejä oli 3200 ja volkkareitakin 2000+, eli jos sokkona tilatessa pääset saappiin, laita samalla matkalla lotto vetämään.
Kaivakoon joku uudemman ja tarkemman tilaston. Aken tietokannoistahan tuo löytynee, mutta en jaksa/osaa/viitsi kaivaa.
Alunperin pointtihan ei tainnut olla tuo taksi-saappi vaan se että kestääkö muut autot taksissa kuin saap. No, ainakin taksikuskien mukaan mm. kestoihme sitikka päihittä saapin 6-0. Tällä logiikalla jos mennään.
Re: Saabin tulevaisuus II
A6 3,0 V6 TFSI 220 kW Quattro 73 996,00 EUR, ja Saabbiin ei saa kunnon nelivetoa rahallakaan... Mulla on yksi Haldexi ollut ja se oli sen verran mukava, että samassa paketissa oli kaksi Haldexia: ensimmäinen ja viimeinen.jmarin kirjoitti:Hyh, bensakone sen pitää olla. Minä en rupea jännäämään heti pienillä pakkasilla että hyytyykö löpöt filtteriin. Mitä viimeksi katsoin jotain bensakoneista 300 hv luokassa olevaa 500-sarjalaista 4-vetoisena automaattina, hinta oli äkisti 90 ke luokassa eikä kunnon valoja saanut edes rahalla.
Re: Saabin tulevaisuus II
Huomenta Saabistit
Aina vaan valoisammalta näyttää, ilmeisestí aurinko nousee idästä...
http://www.mtv3tekstikanava.fi/new2008/big/162-01.htm
Vielä GM:n ja BMW:n siunaus, niin hyvä tulee
Ari
Aina vaan valoisammalta näyttää, ilmeisestí aurinko nousee idästä...
http://www.mtv3tekstikanava.fi/new2008/big/162-01.htm
Vielä GM:n ja BMW:n siunaus, niin hyvä tulee
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
Herra koettelee, vaan ei hylkää. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Saabin tulevaisuus II
Kerran olen Audi-kaupassa käynyt ja se riitti. Palvelu tasan nollassa ja autoissa penkkien tilalla sellaiset saunajakkarat, etten tiennyt itkeäkö vai nauraa. Ilmeisesti kangaspäällysteistä lastulevyä tms.MRe kirjoitti:A6 3,0 V6 TFSI 220 kW Quattro 73 996,00 EUR, ja Saabbiin ei saa kunnon nelivetoa rahallakaan... Mulla on yksi Haldexi ollut ja se oli sen verran mukava, että samassa paketissa oli kaksi Haldexia: ensimmäinen ja viimeinen.jmarin kirjoitti:Hyh, bensakone sen pitää olla. Minä en rupea jännäämään heti pienillä pakkasilla että hyytyykö löpöt filtteriin. Mitä viimeksi katsoin jotain bensakoneista 300 hv luokassa olevaa 500-sarjalaista 4-vetoisena automaattina, hinta oli äkisti 90 ke luokassa eikä kunnon valoja saanut edes rahalla.
Re: Saabin tulevaisuus II
MRe kirjoitti:A6 3,0 V6 TFSI 220 kW Quattro 73 996,00 EUR, ja Saabbiin ei saa kunnon nelivetoa rahallakaan... Mulla on yksi Haldexi ollut ja se oli sen verran mukava, että samassa paketissa oli kaksi Haldexia: ensimmäinen ja viimeinen.jmarin kirjoitti:Hyh, bensakone sen pitää olla. Minä en rupea jännäämään heti pienillä pakkasilla että hyytyykö löpöt filtteriin. Mitä viimeksi katsoin jotain bensakoneista 300 hv luokassa olevaa 500-sarjalaista 4-vetoisena automaattina, hinta oli äkisti 90 ke luokassa eikä kunnon valoja saanut edes rahalla.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: Saabin tulevaisuus II
Saabin jälleenmyyjienliiton johtaja Peter Hallberg mainitsi tänään paikallislehdessä, että delegaatio lähtee jenkkeihin ja on valmis kohtaamaan GM:n edustjat. Joukolla mennään sanoi Peter, kiinalaisten edustjia, Victor Muller ja Lofalk nyt ainakin saabin puolelta, taitaa olla eka kerta kun voidaan sanoa, että Lofalk on saabin asialla.Sonett73 kirjoitti:Huomenta Saabistit
Aina vaan valoisammalta näyttää, ilmeisestí aurinko nousee idästä...
http://www.mtv3tekstikanava.fi/new2008/big/162-01.htm
Vielä GM:n ja BMW:n siunaus, niin hyvä tulee
Ari
Heidän on onnistuttava ylipuhumaan GM jotta kauppaa voidaan jatkaa tämä nykyinen väliaikainen sopimus on voimassa vain 15 marraskuuta.
Kyllähän GM sopimukseen suostuu sehän on vain rahasta kii, kuinka paljon he saavat omistamistaan saabin osakkeista plus kaikista muista sopimuksistaan saabin kanssa jotka ovat voimassa olevia, sekä valmistus lisensseistä joita ei ole maksettu.
Kysymys on miksi GM menisi ja hyväksyisi kiinalaiset nyt koska eivät edes osaomistajiksi hyväksyneet vuonna 2009 osaisko joku vastata?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Voi olla vaikea juttu. Pitäisi paremmin pystyä ymmärtämään, mikä on GM:n suurin pelko: onko se teknologian valuminen Kiinaan vai esimerkiksi lisääntyvä kilpailu ylipäätään. Saabin kannattaisi rakentaa oma ehdotuksensa ja mahdollisesti organisaationsa niin, että GM:n huolia voisi hälventää.core2 kirjoitti:Kysymys on miksi GM menisi ja hyväksyisi kiinalaiset nyt koska eivät edes osaomistajiksi hyväksyneet vuonna 2009 osaisko joku vastata?
Saabin ehdotuksessahan oli kiinatoiminnot eriytetty omaksi organisaatiokseen. Tämä voisi olla yksi kulma: teknologia pidetään sweduissa ja kiinatoiminnot eivät saa suoraan hyödyntää GM-teknologiaa. Tällä on tietysti vaikutusta siihen, että miten nopeasti Kiinassa saadaan Saab-tuotanto käyntiin.
Jossain analyysissä oli ennustettu, että Kiinan volyymimalli olisi 9-4X ja eikö se ole koko lailla 100% GM-teknologiaa? Jopa tehdään GM:n tehtaalla.
Re: Saabin tulevaisuus II
Sain sen käsityksen saab jengiltä täällä, ettei mitkään entiset ehdot ja sopimukset ole voimassa saabin ja kiinalaisten kesken sen jälkeen kun kiinalaiset ostivat koko saabin. Oston esisopimus voimassa 15 marraskuuta asti.MRe kirjoitti:Saabin ehdotuksessahan oli kiinatoiminnot eriytetty omaksi organisaatiokseen. Tämä voisi olla yksi kulma: teknologia pidetään sweduissa ja kiinatoiminnot eivät saa suoraan hyödyntää GM-teknologiaa. Tällä on tietysti vaikutusta siihen, että miten nopeasti Kiinassa saadaan Saab-tuotanto käyntiin.
Jossain analyysissä oli ennustettu, että Kiinan volyymimalli olisi 9-4X ja eikö se ole koko lailla 100% GM-teknologiaa? Jopa tehdään GM:n tehtaalla.
Tuo 9-4X on varmaan se asia joka jää keskusteluiden ulkopuolelle luulen, että sitä ei GM päästä käsistään ellei kiinalaiset jatka sopimusta joka GM:n ja saabin välillä on vieläkin voimassa, kaikki riippuu aivan siitä miten jenkit asioita tulkitsevat, ja joskus eivät osaa edes tulkita sitä mitä kommunistiset maat yrittävät sanoa tai tehdä!
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Jos katsot tuota käräjäoikeudelle esitettyä dokumenttia, niin siinä on sivulla 8 esitetty omistusrakenne, jossa kiina-operaatiot ovat ainakin laatikkoleikissä erillään. Vakuuttaako tuo sitten GM:ää niin en tiedä.
Re: Saabin tulevaisuus II
Joo oon nähnyt dokumentin myös ruotsiksi, mutta on aivan sekavaa mikä jäisi GM:n ulkopuolelle ennenkuin on neuvoteltu GM:n kanssa, esimerkiksi Saab automobile Parts omistaa oikeuksia myydä ja toimittaa varaosia yksinoikeudella moneen GM automerkkiin Opel, Chevy, Daewoo jota myydään täällä Chevynä joitakin mainitakseni, osalla näistä merkeistä on Saabilla yksinoikeus Euroopassa .MRe kirjoitti:Jos katsot tuota käräjäoikeudelle esitettyä dokumenttia, niin siinä on sivulla 8 esitetty omistusrakenne, jossa kiina-operaatiot ovat ainakin laatikkoleikissä erillään. Vakuuttaako tuo sitten GM:ää niin en tiedä.
Luulen, että olisi ollut parempi saada kaikki osaset kohdilleen ennen tätä myynti kohua, kauppasopimushan kaatuu jos ei GM hyväksy mitään osaa johon he voivat vaikuttaa siinä, saattaa riittää joku aivan mitätön osa saabille ja kiinalle.
Jonkinlainen sitoutuminen GM:ltä vaaditaan ennen marraskuu 15:sta päivää.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
535i TwinPower Turbo Sport A xDrive Touring (306hv/400Nm/8.2L) 80 009,04€jmarin kirjoitti:Hyh, bensakone sen pitää olla. Minä en rupea jännäämään heti pienillä pakkasilla että hyytyykö löpöt filtteriin. Mitä viimeksi katsoin jotain bensakoneista 300 hv luokassa olevaa 500-sarjalaista 4-vetoisena automaattina, hinta oli äkisti 90 ke luokassa eikä kunnon valoja saanut edes rahalla.Teme100 kirjoitti:535d TwinPower Turbo Sport A xDrive Touring (313hv/630Nm/5.5L) 80698€. Tuo olisi 20ke:n varusteilla aika namu, samalla tavalla kuin A6 Avant 3.0tdi sillä uudella 300hv nakulla. Sitä ei ole vielä ehditty hinnoitella suomeen, mutta samoissa luvuissa se on kuin bmw:kin. Olisihan 9-5 Turbo6 toki nasta, mutta ehkäpä nuo mökkiöljyllä käyvät "voimakoneet" ovat vielä himpun houkuttelevampia.jmarin kirjoitti: Farkkuna, isommalla koneella ja lopulla varusteita. Bemarilta tuolla saisi aikalailla karvahattumallisen "riittävän tehokkaan", taitaisi mukinpitimen kanssa mennä jo yli :-p
Valoissa bemarissa näyttää tm:n mukaan olevan paremmat lähivalot, mutta heikommat kaukovalot. Bemarista oli mitattu aktiiviset valot, eli valokuviotaan ajotilanteiden muuttavat, ja niistä ns. perusvalo joka oli mahdollista mitata penkissä. Tilanteiden mukaan kuvio voi olla pidempi ja leveämpi tai valojen suuntausta muutetaan korkeussuunnassa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Kuten jo aiemmin itsekin arvelin, nyt Tanskassa vaikuttava ruotsalaisprofessori esittää näkemyksenään, että GM:llä on Kiinassa niin paljon intressejä, ettei se voi asettua törmäyskurssille Kiinan suuntaan tässä Saab-kaupassa.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1414978- ... ress-pa-gm
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1414978- ... ress-pa-gm
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."