Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Saabin tiedottaja Gunilla Gustavs jättää Saabin vuoden vaihteessa... Haluaa kuulemma uusia haasteita. Ilmeisesti Saabilla ei ole riittävän haasteellista.
rimpula
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 15:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja rimpula »

MRe kirjoitti:Taitaa olla kinuskienkin kirstussa pohja näkyvissä. DI kirjoittaa, että PangDa:lla on rahoitusvaikeuksia ja mm. keväällä listautumisen yhteydessä saatu n. 1.5 Mrd€ (1.7 Mrd$) on enemmän tai vähemmän dokattu. 1.5 Miljardia kuudessa kuukaudessa... siihen ei Mullerkään pysty. Tai pystyisi, mutta rahaa oli vähemmän.

Lisäksi Youngmanin rahkeita myös epäillään: Youngman on Kiinan mittakaavassa pieni tekijä, vaikka ehkä Suomen markkinoilla tuon kokoinen jämy olisi sieltä isommasta päästä.

En tiijä, jotenkin tuntuu että tässä rakennetaan ns. suurta puhallusta, josta lopputuloksena on veronmaksajien niskaan kaatuvat suuret velat ja työttömyys. Samaan aikaan Muller, Antonov ja pari kinuskia siirtyvät Bahamalle viettämän ns. mukavaa aikaa.
Pangda ilmoitti noiden rahojen "mukamas katoamisen" johtuvan liiketoiminta mallin muutoksesta. Tuo Di;n uutineen taas käsittääkseni oli kopioitu/kaivettu jostain Taipein sanomista..
Kannattaa edelleenkin muistaa se, että vähintään länsimaissa lehdet kirjoittavat mitä hulvattomimmilla otsikoilla pääsääntöisesti spekulatiivista paskaa, vain myydäkseen sitä vessapaperiaan useamman kappaleen. Siinä on niiden business. Väitän tämän uutisen olevan juuri tästä johtuvaa.

:saab: in tulevaisuus selviää kyllä aikanaan, mutta ei itseään kannata "masentaa" näillä uutisilla ainakaan, koska osa niistä on ihan tuulesta temmattua tuubaa.
Muistelisin, että jossain oli mielestäni Pandan ja nuorukaisen taseet kaivettu jo aiemmin esiin ja tileillä sen mukaan piti olla katetta muutamankin saabin elvytykseen..

Toinen juttu sitten on se, että onko NDRC rahojen siirron jarruna edelleen?
Saab 9-5 Aero
rimpula
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 15:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja rimpula »

MRe kirjoitti:Saabin tiedottaja Gunilla Gustavs jättää Saabin vuoden vaihteessa... Haluaa kuulemma uusia haasteita. Ilmeisesti Saabilla ei ole riittävän haasteellista.
Yep, hieman hymyilytti kanssa tuo "uusia haasteita". Taitaa ne uudet haasteet liittyä enemmän siihen, että pääsee haasteista eroon. On ainakin yksi haaste vähemmän, voi aamulla herätessään olla varmempi siitä, että on vielä työpaikka johon mennä..
Saab 9-5 Aero
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

t.t.j kirjoitti:
Komppaaja kirjoitti:Saabin arvostus ei ole kovin korkealla (en toki halua "omaa" merkkiä mitenkään glorifioida....sori) :wink:

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0101250553
Et vanhempaa uutista mistään löytänyt?

Kappas, olikin melkein vuoden vanha uutinen. No jos veikata pitää niin tuskin se saabin arvostus ainakaan noussut on vuoden aikana.
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Poy »

Komppaaja kirjoitti:
t.t.j kirjoitti:
Komppaaja kirjoitti:Saabin arvostus ei ole kovin korkealla (en toki halua "omaa" merkkiä mitenkään glorifioida....sori) :wink:

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0101250553
Et vanhempaa uutista mistään löytänyt?

Kappas, olikin melkein vuoden vanha uutinen. No jos veikata pitää niin tuskin se saabin arvostus ainakaan noussut on vuoden aikana.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/bmwl ... -kayttajat
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

rimpula kirjoitti:Kannattaa edelleenkin muistaa se, että vähintään länsimaissa lehdet kirjoittavat mitä hulvattomimmilla otsikoilla pääsääntöisesti spekulatiivista paskaa, vain myydäkseen sitä vessapaperiaan useamman kappaleen. Siinä on niiden business. Väitän tämän uutisen olevan juuri tästä johtuvaa.
Voi olla. Toisaalta spekulatiivista paskaa on tullut myös Saabin suunnalta. Vai voiko joku pointata yhden Mullerin suusta viimeisen puolen vuoden aikana tulleen lausunnon, jossa olisi ollut edes siteeksi totta?

Mulle oli kyllä pieni yllätys, että länsimaisen lehdistön liiketoimintamalli perustuu puhtaasti spekulatiivisen paskan levittämiseen. No, aina oppii. Ja tuosta lausunnostasi pääsee siihen käsitykseen, että ei-länsimainen lehdistö on luotettavampi. Kuten vaikka Pravda aikoinaan. Tai vaikka Pohjois-Korean pää-aviisi. Tai vaikkapa sitten se kiinalainen lehti, jota DI lainasi. Hmmm.... siinäpä kehäpäätelmän itu...

---
edittiä: voisiko joku muuten laittaa pointterin yhteen uutiseen, jossa Saabille luvattu raha olisi tullut ajoissa edes joltain toimijalta? Jostain syystä kaikilla on ollut kummallisia "uudelleenorganisoinnista", tms. johtuneita ongelmia rahojen maksamisessa. Tai tällainen kuva minulle on ainakin muodostunut.

Kyllä siinä maailmassa, missä minä olen töissä kriittiset maksusuoritukset tulevat ajallaan.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Joo, jos saabisteja voi jostain kehua, niin se on sitoutuminen merkkiin. Mulla on jopa sellainen tuntu, että tuossa tilastossa Saab pitäisi olla ensimmäisenä.
rimpula
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 15:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja rimpula »

MRe kirjoitti:
rimpula kirjoitti:Kannattaa edelleenkin muistaa se, että vähintään länsimaissa lehdet kirjoittavat mitä hulvattomimmilla otsikoilla pääsääntöisesti spekulatiivista paskaa, vain myydäkseen sitä vessapaperiaan useamman kappaleen. Siinä on niiden business. Väitän tämän uutisen olevan juuri tästä johtuvaa.
Voi olla. Toisaalta spekulatiivista paskaa on tullut myös Saabin suunnalta. Vai voiko joku pointata yhden Mullerin suusta viimeisen puolen vuoden aikana tulleen lausunnon, jossa olisi ollut edes siteeksi totta?

Mulle oli kyllä pieni yllätys, että länsimaisen lehdistön liiketoimintamalli perustuu puhtaasti spekulatiivisen paskan levittämiseen. No, aina oppii. Ja tuosta lausunnostasi pääsee siihen käsitykseen, että ei-länsimainen lehdistö on luotettavampi. Kuten vaikka Pravda aikoinaan. Tai vaikka Pohjois-Korean pää-aviisi. Tai vaikkapa sitten se kiinalainen lehti, jota DI lainasi. Hmmm.... siinäpä kehäpäätelmän itu...
Meneepä OT:ksi.
Niin no, kirjoitin tuon aikalailla kärjistäen, mutta miten esim Helsingin Sanomat eroaa Pravdasta? Ihan samalla tavalla hesari suoltaa valtion ylläpitämää "yhtä ja oikeaa mielipidettä" esim, kreikan tilanteesta, Eu:sta, Libyasta, maahanmuutosta, jne, kuin Pravda. On vain yksi totuus ja siitä poikkeaminen on sitten viha puhetta tai populismia.
Aasialaisista lehdistä en sattuneesta syystä tiedä yhtään mitään. Gööglen käännöksiä kun ei ymmärrä kuitenkaan.

Kyllähän tuo nyt on ihan selkeä fakta, että iltapäivälehdet, mukaan lukien taloussanomat ja muutama muu lehti, myyvät sitä aviisiaan niillä sopivasti raflaavilla ostikoilla.

Tänään julkaistussa uutisessa kuitenkin jo todetaan, että mikäli NDRC hyväksyy :saab: kaupan, niin PangDa:lla ei ole ongelmia rahoituksen kanssa. Tästä jo taisinkin aiemmin kommentoida.
Saab 9-5 Aero
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

MRe kirjoitti:
Mulle oli kyllä pieni yllätys, että länsimaisen lehdistön liiketoimintamalli perustuu puhtaasti spekulatiivisen paskan levittämiseen. No, aina oppii. Ja tuosta lausunnostasi pääsee siihen käsitykseen, että ei-länsimainen lehdistö on luotettavampi. Kuten vaikka Pravda aikoinaan. Tai vaikka Pohjois-Korean pää-aviisi. Tai vaikkapa sitten se kiinalainen lehti, jota DI lainasi. Hmmm.... siinäpä kehäpäätelmän itu...
On se jännää kuinka sitkeässä on ihmisten maailmankuvat ja varsinkin toi ainainen menneisyyteen vetoaminen eli vastakkainasettelu me ja jotkut muut.

Mielestäni lehdistö tai niin kun tavataan sanoa media on aikansa "äänitorvi" ja kuvastaa vain aikaansa ja kutakin järjestelmää katsomallaan tavalla.

Ja sen tavan minkä media on katsonut olevan ns. oikeaoppinen katsantokanta ei suinkaan tarkoita että se liittyisi välttämättä mitenkään TOTUTEEN puhumattakaan nyt sitten mitään faktoista.

Tämän päivän katsantokantaan vaikuttaa liian paljon median edustajien AHNEUS kuin mitkään journalistiset ammattiarvot.

Kyseenalaistamalla tämän päivän uutisotsikot tai paremminkin jos helpommalla haluaa päästä niin on lukematta niitä niin on paljon rentoutuneempi kuin seuraamalla niitä hermostuneena.
:mrgreen:
Saab 9-5 2.0t 1998
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

ysifemma kirjoitti:Ja sen tavan minkä media on katsonut olevan ns. oikeaoppinen katsantokanta ei suinkaan tarkoita että se liittyisi välttämättä mitenkään TOTUTEEN puhumattakaan nyt sitten mitään faktoista.
OT:ksi menee, mutta jatketaan kunnes Seepra puhaltaa pelin poikki.

Kummasti täällä kuitenkin joka-ainoaa Saabilta ja/tai Mullerilta (pandalta, nuoreltamieheltä, yms) tullutta tiedotetta tai lausuntoa pidetään ehdottomana, ainoana ja kiistattomana totuutena. Eiköhän sielläkin päässä ole ihan eri intressit kuin totuuden julistaminen.

Mun puolesta tämä lähdekritiikki olkoon tällä kertaa tässä. Katsotaan mitä tapahtuu seuraavaksi.
f1dtmgp2
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 15:39
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja f1dtmgp2 »

Tehdas ja :saab: on nyt vihelletty lopullisesti poikki.
Ajakaa nyt vaan autot loppuun, ja vannoutuneimmat hankkikoon
vielä uusi tehdaskone yms., jos on vielä sopivaa markkinoilla.
Keväällä ei motikoita enään ole.
Saab jo 50 vuotta!
rimpula
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 15:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja rimpula »

f1dtmgp2 kirjoitti:Tehdas ja :saab: on nyt vihelletty lopullisesti poikki.
Ajakaa nyt vaan autot loppuun, ja vannoutuneimmat hankkikoon
vielä uusi tehdaskone yms., jos on vielä sopivaa markkinoilla.
Keväällä ei motikoita enään ole.
No niin! Tämä "tieto" tuli Esson vessan seinästä?
Kohta tulee iso paha meteoriitti ja keväällä ei ole saatavilla yhtään mitään muutakaan.. :lol:
Saab 9-5 Aero
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

f1dtmgp2 kirjoitti:Tehdas ja :saab: on nyt vihelletty lopullisesti poikki.
Kukahan nyt on vihellellyt ja mitä, kun täällä ei vihellyksiä ole kuulunut muita kuin tämä:

Nu har GM fått vad de vill ha. Åtminstone för stunden.

Parterna i Saab-dealen har nu skickat ett "informationspaket" till biljätten i Detroit med förhoppning om ett godkännande.
_____________________________________________________________________

Nyt on GM saanut mitä he halusivat, ainakin toistaiseksi.

Osapuolet saab sopimuksessa, ovat lähettäneet tiedoituspaketin autojättiläiselle Detroit'iin toivomuksena on hyväksyntä.

Lähde ttela.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

MRe kirjoitti:
Joo, jos saabisteja voi jostain kehua, niin se on sitoutuminen merkkiin. Mulla on jopa sellainen tuntu, että tuossa tilastossa Saab pitäisi olla ensimmäisenä.
Totta, mutta tuohan mittaakin täysin eri asiaa kuin tuo arvostusvertailu. Sidonnaisuutta täytyy kyllä merkin kohdalla arvostaa.
f1dtmgp2
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 15:39
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja f1dtmgp2 »

rimpula kirjoitti:
f1dtmgp2 kirjoitti:Tehdas ja :saab: on nyt vihelletty lopullisesti poikki.
Ajakaa nyt vaan autot loppuun, ja vannoutuneimmat hankkikoon
vielä uusi tehdaskone yms., jos on vielä sopivaa markkinoilla.
Keväällä ei motikoita enään ole.
No niin! Tämä "tieto" tuli Esson vessan seinästä?
Kohta tulee iso paha meteoriitti ja keväällä ei ole saatavilla yhtään mitään muutakaan.. :lol:

Jos seuraa tilannetta esim. vaikka 100 eri lähteestä eri kanteilta
ottaen mukaan maailmankaupan tulevaa kehitystä, yleistä 2 miljardin
ihmisen auton janoa, Kiinan, Intian, yms. maiden kykyä polkea monta muutakin
automerkkiä suohon ei kukaan järkevä sijoittaja lähde :saab: tukemaan.
Kiinalaiset haluavat vain tietotaidon oman maan autojensa valmistukseen.
Nokialle käy vähän vastaavasti. Pääkonttori ja tutkimus pois suomesta parin vuoden kuluessa.
Nokia valmistaa kohta sinulle vaikka :saab: nimistä puhelinta kunhan tilaat määriä.
Nokian tulevaisuus on sopimusvalmistaja jälleenmyyjille parhaan tuotantologistiikan ansiosta.
Ei Nokia ole enään Suomalainen firma, sen enempää kuin :saab: ruotsalainen. :mrgreen:
Saab jo 50 vuotta!
Lukittu