Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Saabin tiedottaja Gunilla Gustavs jättää Saabin vuoden vaihteessa... Haluaa kuulemma uusia haasteita. Ilmeisesti Saabilla ei ole riittävän haasteellista.
Re: Saabin tulevaisuus II
Pangda ilmoitti noiden rahojen "mukamas katoamisen" johtuvan liiketoiminta mallin muutoksesta. Tuo Di;n uutineen taas käsittääkseni oli kopioitu/kaivettu jostain Taipein sanomista..MRe kirjoitti:Taitaa olla kinuskienkin kirstussa pohja näkyvissä. DI kirjoittaa, että PangDa:lla on rahoitusvaikeuksia ja mm. keväällä listautumisen yhteydessä saatu n. 1.5 Mrd€ (1.7 Mrd$) on enemmän tai vähemmän dokattu. 1.5 Miljardia kuudessa kuukaudessa... siihen ei Mullerkään pysty. Tai pystyisi, mutta rahaa oli vähemmän.
Lisäksi Youngmanin rahkeita myös epäillään: Youngman on Kiinan mittakaavassa pieni tekijä, vaikka ehkä Suomen markkinoilla tuon kokoinen jämy olisi sieltä isommasta päästä.
En tiijä, jotenkin tuntuu että tässä rakennetaan ns. suurta puhallusta, josta lopputuloksena on veronmaksajien niskaan kaatuvat suuret velat ja työttömyys. Samaan aikaan Muller, Antonov ja pari kinuskia siirtyvät Bahamalle viettämän ns. mukavaa aikaa.
Kannattaa edelleenkin muistaa se, että vähintään länsimaissa lehdet kirjoittavat mitä hulvattomimmilla otsikoilla pääsääntöisesti spekulatiivista paskaa, vain myydäkseen sitä vessapaperiaan useamman kappaleen. Siinä on niiden business. Väitän tämän uutisen olevan juuri tästä johtuvaa.
in tulevaisuus selviää kyllä aikanaan, mutta ei itseään kannata "masentaa" näillä uutisilla ainakaan, koska osa niistä on ihan tuulesta temmattua tuubaa.
Muistelisin, että jossain oli mielestäni Pandan ja nuorukaisen taseet kaivettu jo aiemmin esiin ja tileillä sen mukaan piti olla katetta muutamankin saabin elvytykseen..
Toinen juttu sitten on se, että onko NDRC rahojen siirron jarruna edelleen?
Saab 9-5 Aero
Re: Saabin tulevaisuus II
Yep, hieman hymyilytti kanssa tuo "uusia haasteita". Taitaa ne uudet haasteet liittyä enemmän siihen, että pääsee haasteista eroon. On ainakin yksi haaste vähemmän, voi aamulla herätessään olla varmempi siitä, että on vielä työpaikka johon mennä..MRe kirjoitti:Saabin tiedottaja Gunilla Gustavs jättää Saabin vuoden vaihteessa... Haluaa kuulemma uusia haasteita. Ilmeisesti Saabilla ei ole riittävän haasteellista.
Saab 9-5 Aero
Re: Saabin tulevaisuus II
t.t.j kirjoitti:Et vanhempaa uutista mistään löytänyt?Komppaaja kirjoitti:Saabin arvostus ei ole kovin korkealla (en toki halua "omaa" merkkiä mitenkään glorifioida....sori)
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0101250553
Kappas, olikin melkein vuoden vanha uutinen. No jos veikata pitää niin tuskin se saabin arvostus ainakaan noussut on vuoden aikana.
Re: Saabin tulevaisuus II
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/bmwl ... -kayttajatKomppaaja kirjoitti:t.t.j kirjoitti:Et vanhempaa uutista mistään löytänyt?Komppaaja kirjoitti:Saabin arvostus ei ole kovin korkealla (en toki halua "omaa" merkkiä mitenkään glorifioida....sori)
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0101250553
Kappas, olikin melkein vuoden vanha uutinen. No jos veikata pitää niin tuskin se saabin arvostus ainakaan noussut on vuoden aikana.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Saabin tulevaisuus II
Voi olla. Toisaalta spekulatiivista paskaa on tullut myös Saabin suunnalta. Vai voiko joku pointata yhden Mullerin suusta viimeisen puolen vuoden aikana tulleen lausunnon, jossa olisi ollut edes siteeksi totta?rimpula kirjoitti:Kannattaa edelleenkin muistaa se, että vähintään länsimaissa lehdet kirjoittavat mitä hulvattomimmilla otsikoilla pääsääntöisesti spekulatiivista paskaa, vain myydäkseen sitä vessapaperiaan useamman kappaleen. Siinä on niiden business. Väitän tämän uutisen olevan juuri tästä johtuvaa.
Mulle oli kyllä pieni yllätys, että länsimaisen lehdistön liiketoimintamalli perustuu puhtaasti spekulatiivisen paskan levittämiseen. No, aina oppii. Ja tuosta lausunnostasi pääsee siihen käsitykseen, että ei-länsimainen lehdistö on luotettavampi. Kuten vaikka Pravda aikoinaan. Tai vaikka Pohjois-Korean pää-aviisi. Tai vaikkapa sitten se kiinalainen lehti, jota DI lainasi. Hmmm.... siinäpä kehäpäätelmän itu...
---
edittiä: voisiko joku muuten laittaa pointterin yhteen uutiseen, jossa Saabille luvattu raha olisi tullut ajoissa edes joltain toimijalta? Jostain syystä kaikilla on ollut kummallisia "uudelleenorganisoinnista", tms. johtuneita ongelmia rahojen maksamisessa. Tai tällainen kuva minulle on ainakin muodostunut.
Kyllä siinä maailmassa, missä minä olen töissä kriittiset maksusuoritukset tulevat ajallaan.
Re: Saabin tulevaisuus II
Joo, jos saabisteja voi jostain kehua, niin se on sitoutuminen merkkiin. Mulla on jopa sellainen tuntu, että tuossa tilastossa Saab pitäisi olla ensimmäisenä.Poy kirjoitti:http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/bmwl ... -kayttajat
Re: Saabin tulevaisuus II
Meneepä OT:ksi.MRe kirjoitti:Voi olla. Toisaalta spekulatiivista paskaa on tullut myös Saabin suunnalta. Vai voiko joku pointata yhden Mullerin suusta viimeisen puolen vuoden aikana tulleen lausunnon, jossa olisi ollut edes siteeksi totta?rimpula kirjoitti:Kannattaa edelleenkin muistaa se, että vähintään länsimaissa lehdet kirjoittavat mitä hulvattomimmilla otsikoilla pääsääntöisesti spekulatiivista paskaa, vain myydäkseen sitä vessapaperiaan useamman kappaleen. Siinä on niiden business. Väitän tämän uutisen olevan juuri tästä johtuvaa.
Mulle oli kyllä pieni yllätys, että länsimaisen lehdistön liiketoimintamalli perustuu puhtaasti spekulatiivisen paskan levittämiseen. No, aina oppii. Ja tuosta lausunnostasi pääsee siihen käsitykseen, että ei-länsimainen lehdistö on luotettavampi. Kuten vaikka Pravda aikoinaan. Tai vaikka Pohjois-Korean pää-aviisi. Tai vaikkapa sitten se kiinalainen lehti, jota DI lainasi. Hmmm.... siinäpä kehäpäätelmän itu...
Niin no, kirjoitin tuon aikalailla kärjistäen, mutta miten esim Helsingin Sanomat eroaa Pravdasta? Ihan samalla tavalla hesari suoltaa valtion ylläpitämää "yhtä ja oikeaa mielipidettä" esim, kreikan tilanteesta, Eu:sta, Libyasta, maahanmuutosta, jne, kuin Pravda. On vain yksi totuus ja siitä poikkeaminen on sitten viha puhetta tai populismia.
Aasialaisista lehdistä en sattuneesta syystä tiedä yhtään mitään. Gööglen käännöksiä kun ei ymmärrä kuitenkaan.
Kyllähän tuo nyt on ihan selkeä fakta, että iltapäivälehdet, mukaan lukien taloussanomat ja muutama muu lehti, myyvät sitä aviisiaan niillä sopivasti raflaavilla ostikoilla.
Tänään julkaistussa uutisessa kuitenkin jo todetaan, että mikäli NDRC hyväksyy kaupan, niin PangDa:lla ei ole ongelmia rahoituksen kanssa. Tästä jo taisinkin aiemmin kommentoida.
Saab 9-5 Aero
Re: Saabin tulevaisuus II
On se jännää kuinka sitkeässä on ihmisten maailmankuvat ja varsinkin toi ainainen menneisyyteen vetoaminen eli vastakkainasettelu me ja jotkut muut.MRe kirjoitti:
Mulle oli kyllä pieni yllätys, että länsimaisen lehdistön liiketoimintamalli perustuu puhtaasti spekulatiivisen paskan levittämiseen. No, aina oppii. Ja tuosta lausunnostasi pääsee siihen käsitykseen, että ei-länsimainen lehdistö on luotettavampi. Kuten vaikka Pravda aikoinaan. Tai vaikka Pohjois-Korean pää-aviisi. Tai vaikkapa sitten se kiinalainen lehti, jota DI lainasi. Hmmm.... siinäpä kehäpäätelmän itu...
Mielestäni lehdistö tai niin kun tavataan sanoa media on aikansa "äänitorvi" ja kuvastaa vain aikaansa ja kutakin järjestelmää katsomallaan tavalla.
Ja sen tavan minkä media on katsonut olevan ns. oikeaoppinen katsantokanta ei suinkaan tarkoita että se liittyisi välttämättä mitenkään TOTUTEEN puhumattakaan nyt sitten mitään faktoista.
Tämän päivän katsantokantaan vaikuttaa liian paljon median edustajien AHNEUS kuin mitkään journalistiset ammattiarvot.
Kyseenalaistamalla tämän päivän uutisotsikot tai paremminkin jos helpommalla haluaa päästä niin on lukematta niitä niin on paljon rentoutuneempi kuin seuraamalla niitä hermostuneena.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Saabin tulevaisuus II
OT:ksi menee, mutta jatketaan kunnes Seepra puhaltaa pelin poikki.ysifemma kirjoitti:Ja sen tavan minkä media on katsonut olevan ns. oikeaoppinen katsantokanta ei suinkaan tarkoita että se liittyisi välttämättä mitenkään TOTUTEEN puhumattakaan nyt sitten mitään faktoista.
Kummasti täällä kuitenkin joka-ainoaa Saabilta ja/tai Mullerilta (pandalta, nuoreltamieheltä, yms) tullutta tiedotetta tai lausuntoa pidetään ehdottomana, ainoana ja kiistattomana totuutena. Eiköhän sielläkin päässä ole ihan eri intressit kuin totuuden julistaminen.
Mun puolesta tämä lähdekritiikki olkoon tällä kertaa tässä. Katsotaan mitä tapahtuu seuraavaksi.
Re: Saabin tulevaisuus II
Tehdas ja on nyt vihelletty lopullisesti poikki.
Ajakaa nyt vaan autot loppuun, ja vannoutuneimmat hankkikoon
vielä uusi tehdaskone yms., jos on vielä sopivaa markkinoilla.
Keväällä ei motikoita enään ole.
Ajakaa nyt vaan autot loppuun, ja vannoutuneimmat hankkikoon
vielä uusi tehdaskone yms., jos on vielä sopivaa markkinoilla.
Keväällä ei motikoita enään ole.
Saab jo 50 vuotta!
Re: Saabin tulevaisuus II
No niin! Tämä "tieto" tuli Esson vessan seinästä?f1dtmgp2 kirjoitti:Tehdas ja on nyt vihelletty lopullisesti poikki.
Ajakaa nyt vaan autot loppuun, ja vannoutuneimmat hankkikoon
vielä uusi tehdaskone yms., jos on vielä sopivaa markkinoilla.
Keväällä ei motikoita enään ole.
Kohta tulee iso paha meteoriitti ja keväällä ei ole saatavilla yhtään mitään muutakaan..
Saab 9-5 Aero
Re: Saabin tulevaisuus II
Kukahan nyt on vihellellyt ja mitä, kun täällä ei vihellyksiä ole kuulunut muita kuin tämä:f1dtmgp2 kirjoitti:Tehdas ja on nyt vihelletty lopullisesti poikki.
Nu har GM fått vad de vill ha. Åtminstone för stunden.
Parterna i Saab-dealen har nu skickat ett "informationspaket" till biljätten i Detroit med förhoppning om ett godkännande.
_____________________________________________________________________
Nyt on GM saanut mitä he halusivat, ainakin toistaiseksi.
Osapuolet saab sopimuksessa, ovat lähettäneet tiedoituspaketin autojättiläiselle Detroit'iin toivomuksena on hyväksyntä.
Lähde ttela.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Totta, mutta tuohan mittaakin täysin eri asiaa kuin tuo arvostusvertailu. Sidonnaisuutta täytyy kyllä merkin kohdalla arvostaa.MRe kirjoitti:Joo, jos saabisteja voi jostain kehua, niin se on sitoutuminen merkkiin. Mulla on jopa sellainen tuntu, että tuossa tilastossa Saab pitäisi olla ensimmäisenä.Poy kirjoitti:http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/bmwl ... -kayttajat
Re: Saabin tulevaisuus II
rimpula kirjoitti:No niin! Tämä "tieto" tuli Esson vessan seinästä?f1dtmgp2 kirjoitti:Tehdas ja on nyt vihelletty lopullisesti poikki.
Ajakaa nyt vaan autot loppuun, ja vannoutuneimmat hankkikoon
vielä uusi tehdaskone yms., jos on vielä sopivaa markkinoilla.
Keväällä ei motikoita enään ole.
Kohta tulee iso paha meteoriitti ja keväällä ei ole saatavilla yhtään mitään muutakaan..
Jos seuraa tilannetta esim. vaikka 100 eri lähteestä eri kanteilta
ottaen mukaan maailmankaupan tulevaa kehitystä, yleistä 2 miljardin
ihmisen auton janoa, Kiinan, Intian, yms. maiden kykyä polkea monta muutakin
automerkkiä suohon ei kukaan järkevä sijoittaja lähde tukemaan.
Kiinalaiset haluavat vain tietotaidon oman maan autojensa valmistukseen.
Nokialle käy vähän vastaavasti. Pääkonttori ja tutkimus pois suomesta parin vuoden kuluessa.
Nokia valmistaa kohta sinulle vaikka nimistä puhelinta kunhan tilaat määriä.
Nokian tulevaisuus on sopimusvalmistaja jälleenmyyjille parhaan tuotantologistiikan ansiosta.
Ei Nokia ole enään Suomalainen firma, sen enempää kuin ruotsalainen.
Saab jo 50 vuotta!