Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
ristoj
"Turbo"
Viestit: 299
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 21:08
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ristoj »

Mikähän on tilanne tällä hetkellä? Vieläkö käydään neuvotteluja kiinalaisille myynnistä vai onko jotain uutta?
On ollut hiljaista pitkän aikaa.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3126
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja viggen »

Kiinalaiset Pang Da och Youngman lähettivät uutta viestiä GM:lle, yrittävät että GM muuttaisi mieltään ja suostuisi kauppaehtoihin.
Lisää juttua TTELA:n sivuilla.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1437102- ... -fran-kina
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

TTELA kirjoittaa tänään:

"Vi är långsiktiga investerare"
Youngman uttalar sig om avtalet med Saab
Saab - 09:38 "Saab-investeringen är ett strategiskt beslut för Youngman."

Det säger företagets vice vd och bekräftar att förhandlingarna fortsätter.
______________________________________________________

"Olemme pitkäaikaisia sijoittajia."
Youngman kertoo saab sopimuksesta.
Saab - 09:38 " Saab investointi on strateeginen päätös Youngman'ille.

Tämän sanoo yhtiön varatoimitusjohtaja ja vahvistaa, että neuvottelut jatkuvat edelleen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

No joo. Suurin(?) osa tänne kirjoittajista ei varmaan muistane, kun Kone ja Herlinit ostivat Partekin. Silloin Pekka Herlin vakuutti ihan samoin sanoin (paitsi suomeksi), että tässä ollaan pitkäaikaisia sijoittajia.

Heti kun Partek-kauppa oli done-deal, niin Herlin paloitteli Partekin, myi osat saaden voittoa enemmän kuin oli koko firmasta maksanut vaikka piti itsellään (Koneella) lastinkäsittely-yksikön. Jonka sitten myöhemmin irroitti Koneesta ja listasi pörssiin.

Eli Herlin siis sai Cargotecin ilmaiseksi ja teki vielä voittoa pörssilistauksessa.

Et simmottis tehrään suuressa maailmassa. Mutta eihän Saabille kukaan niin tee ja jos sanotaan että ollaan mukana rakkauvesta ja suurel syrämel, niin ei sitä pidä epäillä.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

:lol: Eletään nyt vielä tuolla äskeisellä tiedolla, vasta sitten kun alkavat pirstomaan Herlinin tapaan ni sit katotaan miten tässäkin käy.
Yks asia on varma jos GM tän kaupan vielä hyväksyy niin siinä tulee olemaan heidän ehtojaan matkassa vielä moneksi vuodeksi eteenpäin, niin Trollille kuin Kinuskeillekin..
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

MRe kirjoitti:No joo. Suurin(?) osa tänne kirjoittajista ei varmaan muistane, kun Kone ja Herlinit ostivat Partekin. Silloin Pekka Herlin vakuutti ihan samoin sanoin (paitsi suomeksi), että tässä ollaan pitkäaikaisia sijoittajia.

Heti kun Partek-kauppa oli done-deal, niin Herlin paloitteli Partekin, myi osat saaden voittoa enemmän kuin oli koko firmasta maksanut vaikka piti itsellään (Koneella) lastinkäsittely-yksikön. Jonka sitten myöhemmin irroitti Koneesta ja listasi pörssiin.

Eli Herlin siis sai Cargotecin ilmaiseksi ja teki vielä voittoa pörssilistauksessa.

Et simmottis tehrään suuressa maailmassa. Mutta eihän Saabille kukaan niin tee ja jos sanotaan että ollaan mukana rakkauvesta ja suurel syrämel, niin ei sitä pidä epäillä.
Toki, mutta pitää myös huomioida se, että Saab Automobile ei ole monialayhtymä kuten Partek oli. Automobilen eri yksiköt toimivat niin vahvasti symbioosissa toistensa kanssa, että niiden toimintoja ei voi erottaa toisistaan. Saab-Scania olisi ollut lähempänä Partekin yhtiömuotoa.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Kyllä juu. Viittasin tuohon nuorenmiehen julkilausumaan, että sitoudumme Saabin tulevaisuuteen pitkällä tähtäimellä. Nuo puheet ovat täysin sitoumuksetta ja niistä ei voi vetää mitään johtopäätöksiä.

Entäs tämä esimerkki: Viinanen ja "Suomi ei devalvoi". Ei sinä päivänä devalvoinutkaan, kun vasta sitten oliko se viikon vai kahden päästä.

Liikemiehet ja päättäjät puhuvat juuri niin kuin se heidän ja ajamiensa asioiden kannalta sillä hetkellä on parasta.
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja axp102 »

Juuri se erottaakin liikemiehet fiilistelijöistä. Me, jotka ostaisimme Saabin "rakkaudesta lajiin", olemme liian persaukisia tehdäksemme sen. Uskoakseni se on kohtalaisen suoraa seurausta sentimentalismin harjoittamisesta.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Joo, ja sen takia - vaikken saabisti olekaan - on surullista, kun tämä on mennyt tällaiseksi arvottomaksi näytelmäksi.

Nyt voidaan jo varmaan sanoa, että Mullerilla ei kuitenkaan ollut riittävästi rahaa, suhteita ja businessälyä pelastaakseen Saab. Tai Saab oli jo liian syvällä, kuin mitä Mullerin lihakset sen nostamiseen riittivät. Nämä kinuskijutut ovat enemmän äyskäröintiä, kun tarvittaisiin merivesipumppuja. Sen sijaan jos kinuskit olisivat olleet alunperin Mullerin businessplanissa, niin tilanne voisi olla toinen. Silloin olisi ollut enemmän aikaa neuvotella ja sopia. Mutta jälkiviisaushan se on sitä parasta.

No, katsotaan vielä mitä tässä tapahtuu. Jos hallitukset eivät tähän puutu (Kiina-USA), niin en usko että tästä hyvää tulee. Ruotsin hallitus ei pysty vaikuttamaan kuin Saabbiin, ja siihenkin välillisesti, kun päätökset ja sopimukset pitää tehdä tuolla edellämainitulla akselilla.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Nytt bud på GM:s bord

Saab - 07:36 Nu ligger ett nytt förslag från Youngman och Pang Da på GM:s bord. Erbjudandet handlar om vad de kinesiska bolagen kan tänkas ge GM i utbyte mot att den amerikanska biljätten släpper ifrån sig de tekniska licenserna och stadsjeepen 9-4X.
___________________________________________________________

Uusi tarjous GM:n pöydälle.

Saab - 07:36 Nyt on Youngman ja Pang Da antanut uuden tarjouksen GM:n pöydälle. Tarjous käsittelee sitä mitä Kiinalaiset yhtiöt voivat ajatella antavansa GM:lle vaihtoehtona, että GM päästää nämä omistusoikeukselliset teknilliset lisenssit ja 9-4X:n.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja AZP »

MRe kirjoitti: Entäs tämä esimerkki: Viinanen ja "Suomi ei devalvoi". Ei sinä päivänä devalvoinutkaan, kun vasta sitten oliko se viikon vai kahden päästä.

Liikemiehet ja päättäjät puhuvat juuri niin kuin se heidän ja ajamiensa asioiden kannalta sillä hetkellä on parasta.
"Tämä on minun oma henkilökohtainen juttuni." - Jari Isometsä Lahdessa vuonna 2001
"On siitä vaihteistoöljyt vaihdettu" - merkkihuollon huoltomies maksaessani laskua
"En ollut lähelläkään koulun pihaa tappelun aikana" - nimimerkki AZP 9-vuotiaana

Eli ei taida rajoittua päättäjiin ja liikemiehiin. Heittäköön ekan kiven se, joka ei ole koskaan puhunut omaan pussiinsa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Kinesiska bolagen betalar lönerna

Saab - 14:07 Lönerna till de Saabanställda ser ut att komma in på kontot. Nu säger Youngmans vd Rachel Pang till TT att de båda kinesiska bolagen är beredda att skjuta till pengar. [Uppdaterad 14.45]
___________________________________________________________

Kiinalaiset yhtiöt maksat palkat.

Saab - 14:07 Näyttää siltä, että Saab työläisten palkat tulevat tileille.
Nyt sanoo Youngman toimitusjohtaja Rachel Pang TT:lle jotta kummatkin kiinalaiset yhtiöt ovat valmiita työntämään lisää rahaa. TT= tidningarnas telegrambyrå eli lehtien tiedotustoimisto.
[päivitetty 14:45]
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

MRe kirjoitti:No joo. Suurin(?) osa tänne kirjoittajista ei varmaan muistane, kun Kone ja Herlinit ostivat Partekin... piti itsellään (Koneella) lastinkäsittely-yksikön. Jonka sitten myöhemmin irroitti Koneesta ja listasi pörssiin.
Ei se ihan syrämetön pisnes jätkä ollu ku se anto sisarilleen hiukan armo paloja kun ÄIJÄ jätti ne melkein pennittömiksi... eli siarukset sai tään lastinkäsittely pisneksen hiekkalaatikokseen ettei olis niin paha mieli ... 8O
Saab 9-5 2.0t 1998
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

ysifemma kirjoitti:Ei se ihan syrämetön pisnes jätkä ollu ku se anto sisarilleen hiukan armo paloja kun ÄIJÄ jätti ne melkein pennittömiksi... eli siarukset sai tään lastinkäsittely pisneksen hiekkalaatikokseen ettei olis niin paha mieli ... 8O
Totta, reilu jätkähän tuo Pekka. Niin ja itse asiassa sehän oli Antti eikä Pekka. Tosin Pekka oli tuon oston takapiruna, mutta Antti taisi sitten hoitaa pilkkomisen. Pekka taisi kuolla siinä välissä.

Enivei, GM sanoo nyt, että niin kauan kun kinuskit haluavat 100% Saabista, he eivät anna Saabin (vielä tällä hetkellä) tarvitsemia tekniikkalisenssejä Saabin käyttöön. Tämä siis sisältää 9-3:n ja 9-5:n rakentamiseen tarvittavaa tekniikkaa sekä 9-4X:n kokonaan.

http://di.se/Artiklar/2011/11/22/251721 ... 6312&rlt=0

GM ei suostu julkisesti spekuloimaan, millä "blendillä" tuohon kauppaan suostuisivat. Tosin jos kinuskit saavat yli 50% omistus- ja äänioikeuden, niin käytännössä voivat melko pitkälle sanella mitä firma tekee. Vähemmistöomistajat voivat jostain osingonjaosta vinkua, mutta ei paljon muusta. Ja toki estää firman myymisen edelleen.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rafu »

GM tähtää lopettamiseen. Kasvothan siinä menee kun joku muu alkaa tahkoamaan rahaa. Etenkin kun olivat hetki sitten muutenkin syvällä suossa. Sehän osoittaisi että tekemällä asiat oikein kannattavuus olisi parempi..
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Lukittu