Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Mikähän on tilanne tällä hetkellä? Vieläkö käydään neuvotteluja kiinalaisille myynnistä vai onko jotain uutta?
On ollut hiljaista pitkän aikaa.
On ollut hiljaista pitkän aikaa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Kiinalaiset Pang Da och Youngman lähettivät uutta viestiä GM:lle, yrittävät että GM muuttaisi mieltään ja suostuisi kauppaehtoihin.
Lisää juttua TTELA:n sivuilla.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1437102- ... -fran-kina
Lisää juttua TTELA:n sivuilla.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1437102- ... -fran-kina
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus II
TTELA kirjoittaa tänään:
"Vi är långsiktiga investerare"
Youngman uttalar sig om avtalet med Saab
Saab - 09:38 "Saab-investeringen är ett strategiskt beslut för Youngman."
Det säger företagets vice vd och bekräftar att förhandlingarna fortsätter.
______________________________________________________
"Olemme pitkäaikaisia sijoittajia."
Youngman kertoo saab sopimuksesta.
Saab - 09:38 " Saab investointi on strateeginen päätös Youngman'ille.
Tämän sanoo yhtiön varatoimitusjohtaja ja vahvistaa, että neuvottelut jatkuvat edelleen.
"Vi är långsiktiga investerare"
Youngman uttalar sig om avtalet med Saab
Saab - 09:38 "Saab-investeringen är ett strategiskt beslut för Youngman."
Det säger företagets vice vd och bekräftar att förhandlingarna fortsätter.
______________________________________________________
"Olemme pitkäaikaisia sijoittajia."
Youngman kertoo saab sopimuksesta.
Saab - 09:38 " Saab investointi on strateeginen päätös Youngman'ille.
Tämän sanoo yhtiön varatoimitusjohtaja ja vahvistaa, että neuvottelut jatkuvat edelleen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
No joo. Suurin(?) osa tänne kirjoittajista ei varmaan muistane, kun Kone ja Herlinit ostivat Partekin. Silloin Pekka Herlin vakuutti ihan samoin sanoin (paitsi suomeksi), että tässä ollaan pitkäaikaisia sijoittajia.
Heti kun Partek-kauppa oli done-deal, niin Herlin paloitteli Partekin, myi osat saaden voittoa enemmän kuin oli koko firmasta maksanut vaikka piti itsellään (Koneella) lastinkäsittely-yksikön. Jonka sitten myöhemmin irroitti Koneesta ja listasi pörssiin.
Eli Herlin siis sai Cargotecin ilmaiseksi ja teki vielä voittoa pörssilistauksessa.
Et simmottis tehrään suuressa maailmassa. Mutta eihän Saabille kukaan niin tee ja jos sanotaan että ollaan mukana rakkauvesta ja suurel syrämel, niin ei sitä pidä epäillä.
Heti kun Partek-kauppa oli done-deal, niin Herlin paloitteli Partekin, myi osat saaden voittoa enemmän kuin oli koko firmasta maksanut vaikka piti itsellään (Koneella) lastinkäsittely-yksikön. Jonka sitten myöhemmin irroitti Koneesta ja listasi pörssiin.
Eli Herlin siis sai Cargotecin ilmaiseksi ja teki vielä voittoa pörssilistauksessa.
Et simmottis tehrään suuressa maailmassa. Mutta eihän Saabille kukaan niin tee ja jos sanotaan että ollaan mukana rakkauvesta ja suurel syrämel, niin ei sitä pidä epäillä.
Re: Saabin tulevaisuus II
Eletään nyt vielä tuolla äskeisellä tiedolla, vasta sitten kun alkavat pirstomaan Herlinin tapaan ni sit katotaan miten tässäkin käy.
Yks asia on varma jos GM tän kaupan vielä hyväksyy niin siinä tulee olemaan heidän ehtojaan matkassa vielä moneksi vuodeksi eteenpäin, niin Trollille kuin Kinuskeillekin..
Yks asia on varma jos GM tän kaupan vielä hyväksyy niin siinä tulee olemaan heidän ehtojaan matkassa vielä moneksi vuodeksi eteenpäin, niin Trollille kuin Kinuskeillekin..
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Toki, mutta pitää myös huomioida se, että Saab Automobile ei ole monialayhtymä kuten Partek oli. Automobilen eri yksiköt toimivat niin vahvasti symbioosissa toistensa kanssa, että niiden toimintoja ei voi erottaa toisistaan. Saab-Scania olisi ollut lähempänä Partekin yhtiömuotoa.MRe kirjoitti:No joo. Suurin(?) osa tänne kirjoittajista ei varmaan muistane, kun Kone ja Herlinit ostivat Partekin. Silloin Pekka Herlin vakuutti ihan samoin sanoin (paitsi suomeksi), että tässä ollaan pitkäaikaisia sijoittajia.
Heti kun Partek-kauppa oli done-deal, niin Herlin paloitteli Partekin, myi osat saaden voittoa enemmän kuin oli koko firmasta maksanut vaikka piti itsellään (Koneella) lastinkäsittely-yksikön. Jonka sitten myöhemmin irroitti Koneesta ja listasi pörssiin.
Eli Herlin siis sai Cargotecin ilmaiseksi ja teki vielä voittoa pörssilistauksessa.
Et simmottis tehrään suuressa maailmassa. Mutta eihän Saabille kukaan niin tee ja jos sanotaan että ollaan mukana rakkauvesta ja suurel syrämel, niin ei sitä pidä epäillä.
Re: Saabin tulevaisuus II
Kyllä juu. Viittasin tuohon nuorenmiehen julkilausumaan, että sitoudumme Saabin tulevaisuuteen pitkällä tähtäimellä. Nuo puheet ovat täysin sitoumuksetta ja niistä ei voi vetää mitään johtopäätöksiä.
Entäs tämä esimerkki: Viinanen ja "Suomi ei devalvoi". Ei sinä päivänä devalvoinutkaan, kun vasta sitten oliko se viikon vai kahden päästä.
Liikemiehet ja päättäjät puhuvat juuri niin kuin se heidän ja ajamiensa asioiden kannalta sillä hetkellä on parasta.
Entäs tämä esimerkki: Viinanen ja "Suomi ei devalvoi". Ei sinä päivänä devalvoinutkaan, kun vasta sitten oliko se viikon vai kahden päästä.
Liikemiehet ja päättäjät puhuvat juuri niin kuin se heidän ja ajamiensa asioiden kannalta sillä hetkellä on parasta.
Re: Saabin tulevaisuus II
Juuri se erottaakin liikemiehet fiilistelijöistä. Me, jotka ostaisimme Saabin "rakkaudesta lajiin", olemme liian persaukisia tehdäksemme sen. Uskoakseni se on kohtalaisen suoraa seurausta sentimentalismin harjoittamisesta.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: Saabin tulevaisuus II
Joo, ja sen takia - vaikken saabisti olekaan - on surullista, kun tämä on mennyt tällaiseksi arvottomaksi näytelmäksi.
Nyt voidaan jo varmaan sanoa, että Mullerilla ei kuitenkaan ollut riittävästi rahaa, suhteita ja businessälyä pelastaakseen Saab. Tai Saab oli jo liian syvällä, kuin mitä Mullerin lihakset sen nostamiseen riittivät. Nämä kinuskijutut ovat enemmän äyskäröintiä, kun tarvittaisiin merivesipumppuja. Sen sijaan jos kinuskit olisivat olleet alunperin Mullerin businessplanissa, niin tilanne voisi olla toinen. Silloin olisi ollut enemmän aikaa neuvotella ja sopia. Mutta jälkiviisaushan se on sitä parasta.
No, katsotaan vielä mitä tässä tapahtuu. Jos hallitukset eivät tähän puutu (Kiina-USA), niin en usko että tästä hyvää tulee. Ruotsin hallitus ei pysty vaikuttamaan kuin Saabbiin, ja siihenkin välillisesti, kun päätökset ja sopimukset pitää tehdä tuolla edellämainitulla akselilla.
Nyt voidaan jo varmaan sanoa, että Mullerilla ei kuitenkaan ollut riittävästi rahaa, suhteita ja businessälyä pelastaakseen Saab. Tai Saab oli jo liian syvällä, kuin mitä Mullerin lihakset sen nostamiseen riittivät. Nämä kinuskijutut ovat enemmän äyskäröintiä, kun tarvittaisiin merivesipumppuja. Sen sijaan jos kinuskit olisivat olleet alunperin Mullerin businessplanissa, niin tilanne voisi olla toinen. Silloin olisi ollut enemmän aikaa neuvotella ja sopia. Mutta jälkiviisaushan se on sitä parasta.
No, katsotaan vielä mitä tässä tapahtuu. Jos hallitukset eivät tähän puutu (Kiina-USA), niin en usko että tästä hyvää tulee. Ruotsin hallitus ei pysty vaikuttamaan kuin Saabbiin, ja siihenkin välillisesti, kun päätökset ja sopimukset pitää tehdä tuolla edellämainitulla akselilla.
Re: Saabin tulevaisuus II
Nytt bud på GM:s bord
Saab - 07:36 Nu ligger ett nytt förslag från Youngman och Pang Da på GM:s bord. Erbjudandet handlar om vad de kinesiska bolagen kan tänkas ge GM i utbyte mot att den amerikanska biljätten släpper ifrån sig de tekniska licenserna och stadsjeepen 9-4X.
___________________________________________________________
Uusi tarjous GM:n pöydälle.
Saab - 07:36 Nyt on Youngman ja Pang Da antanut uuden tarjouksen GM:n pöydälle. Tarjous käsittelee sitä mitä Kiinalaiset yhtiöt voivat ajatella antavansa GM:lle vaihtoehtona, että GM päästää nämä omistusoikeukselliset teknilliset lisenssit ja 9-4X:n.
Saab - 07:36 Nu ligger ett nytt förslag från Youngman och Pang Da på GM:s bord. Erbjudandet handlar om vad de kinesiska bolagen kan tänkas ge GM i utbyte mot att den amerikanska biljätten släpper ifrån sig de tekniska licenserna och stadsjeepen 9-4X.
___________________________________________________________
Uusi tarjous GM:n pöydälle.
Saab - 07:36 Nyt on Youngman ja Pang Da antanut uuden tarjouksen GM:n pöydälle. Tarjous käsittelee sitä mitä Kiinalaiset yhtiöt voivat ajatella antavansa GM:lle vaihtoehtona, että GM päästää nämä omistusoikeukselliset teknilliset lisenssit ja 9-4X:n.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
"Tämä on minun oma henkilökohtainen juttuni." - Jari Isometsä Lahdessa vuonna 2001MRe kirjoitti: Entäs tämä esimerkki: Viinanen ja "Suomi ei devalvoi". Ei sinä päivänä devalvoinutkaan, kun vasta sitten oliko se viikon vai kahden päästä.
Liikemiehet ja päättäjät puhuvat juuri niin kuin se heidän ja ajamiensa asioiden kannalta sillä hetkellä on parasta.
"On siitä vaihteistoöljyt vaihdettu" - merkkihuollon huoltomies maksaessani laskua
"En ollut lähelläkään koulun pihaa tappelun aikana" - nimimerkki AZP 9-vuotiaana
Eli ei taida rajoittua päättäjiin ja liikemiehiin. Heittäköön ekan kiven se, joka ei ole koskaan puhunut omaan pussiinsa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Kinesiska bolagen betalar lönerna
Saab - 14:07 Lönerna till de Saabanställda ser ut att komma in på kontot. Nu säger Youngmans vd Rachel Pang till TT att de båda kinesiska bolagen är beredda att skjuta till pengar. [Uppdaterad 14.45]
___________________________________________________________
Kiinalaiset yhtiöt maksat palkat.
Saab - 14:07 Näyttää siltä, että Saab työläisten palkat tulevat tileille.
Nyt sanoo Youngman toimitusjohtaja Rachel Pang TT:lle jotta kummatkin kiinalaiset yhtiöt ovat valmiita työntämään lisää rahaa. TT= tidningarnas telegrambyrå eli lehtien tiedotustoimisto.
[päivitetty 14:45]
Saab - 14:07 Lönerna till de Saabanställda ser ut att komma in på kontot. Nu säger Youngmans vd Rachel Pang till TT att de båda kinesiska bolagen är beredda att skjuta till pengar. [Uppdaterad 14.45]
___________________________________________________________
Kiinalaiset yhtiöt maksat palkat.
Saab - 14:07 Näyttää siltä, että Saab työläisten palkat tulevat tileille.
Nyt sanoo Youngman toimitusjohtaja Rachel Pang TT:lle jotta kummatkin kiinalaiset yhtiöt ovat valmiita työntämään lisää rahaa. TT= tidningarnas telegrambyrå eli lehtien tiedotustoimisto.
[päivitetty 14:45]
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei se ihan syrämetön pisnes jätkä ollu ku se anto sisarilleen hiukan armo paloja kun ÄIJÄ jätti ne melkein pennittömiksi... eli siarukset sai tään lastinkäsittely pisneksen hiekkalaatikokseen ettei olis niin paha mieli ...MRe kirjoitti:No joo. Suurin(?) osa tänne kirjoittajista ei varmaan muistane, kun Kone ja Herlinit ostivat Partekin... piti itsellään (Koneella) lastinkäsittely-yksikön. Jonka sitten myöhemmin irroitti Koneesta ja listasi pörssiin.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Saabin tulevaisuus II
Totta, reilu jätkähän tuo Pekka. Niin ja itse asiassa sehän oli Antti eikä Pekka. Tosin Pekka oli tuon oston takapiruna, mutta Antti taisi sitten hoitaa pilkkomisen. Pekka taisi kuolla siinä välissä.ysifemma kirjoitti:Ei se ihan syrämetön pisnes jätkä ollu ku se anto sisarilleen hiukan armo paloja kun ÄIJÄ jätti ne melkein pennittömiksi... eli siarukset sai tään lastinkäsittely pisneksen hiekkalaatikokseen ettei olis niin paha mieli ...
Enivei, GM sanoo nyt, että niin kauan kun kinuskit haluavat 100% Saabista, he eivät anna Saabin (vielä tällä hetkellä) tarvitsemia tekniikkalisenssejä Saabin käyttöön. Tämä siis sisältää 9-3:n ja 9-5:n rakentamiseen tarvittavaa tekniikkaa sekä 9-4X:n kokonaan.
http://di.se/Artiklar/2011/11/22/251721 ... 6312&rlt=0
GM ei suostu julkisesti spekuloimaan, millä "blendillä" tuohon kauppaan suostuisivat. Tosin jos kinuskit saavat yli 50% omistus- ja äänioikeuden, niin käytännössä voivat melko pitkälle sanella mitä firma tekee. Vähemmistöomistajat voivat jostain osingonjaosta vinkua, mutta ei paljon muusta. Ja toki estää firman myymisen edelleen.
Re: Saabin tulevaisuus II
GM tähtää lopettamiseen. Kasvothan siinä menee kun joku muu alkaa tahkoamaan rahaa. Etenkin kun olivat hetki sitten muutenkin syvällä suossa. Sehän osoittaisi että tekemällä asiat oikein kannattavuus olisi parempi..
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008