Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Antonov pidätetty Lontoossa. Jatkoa seuraa ja lakimiehet tilaavat isompaa purjevenettä ensi kesän Hangon regattaan.

http://di.se/Artiklar/2011/11/25/251985 ... 6460&rlt=0

Marsilaisista ja Ursa Majorin ammattiliitosta ei ole kuulunut mitään. Vielä.

---
en jaksa laittaa uutta postausta.

Palkkoja ei siis tänään. On se kumma, kun näitä palkan lupaajia on tullut milloin mistäkin (kiinasta, usasta, venäjältä, euroopasta), mutta kun rahaa on pitänyt löytyä, ei sitä olekaan ollut.

http://di.se/Artiklar/2011/11/25/252033 ... 6480&rlt=0
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Jos Antonovin rahat ovat todella menneet Saabille, ne saatetaan periä takaisin (rikollisin keinoin hankittua omaisuutta). Siinä prosessissa ei hyvä heilu Saabin johdolle eikä kyllä myöskään Ruotsin finanssivalvonnalle. Eikä se varmaan Saabin taloudellista tai muutakaan asemaa paranna.

http://di.se/Artiklar/2011/11/25/252009 ... till-Saab/
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Eikä Panda saa lähettää rahaa, vaikka niin haluaisikin.

Tällä kertaa huonot uutiset kertoo Ttela.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1444720- ... till-saab-

Alkaisko tämä nyt sitten olemaan taputeltu...
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja mike »

Nyt ei taida näyttää enää edes pahalta vaan oikeastaan jo aika toivottomalta. Selviääköhän tämä soppa vielä tämän vuoden puolella edes suuntaan tai toiseen.

Toivoa olis ollu enemmän jos kiinalaiset ois pystyneet maksamaan palkat.

Paljonkohan noihin palkkoihin on mennyt rahaa nyt seisokin aikana?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Oisko ollut jotain reilu 10 milliä kuukaudessa palkkoihin
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3126
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja viggen »

Teksti TV:n sivulta vapaasti käännettynä. Di lehden mukaan Pang Da ja Youngman ovat jättäneet taas uuden ehdotuksen saadakseen GM muuttamaan mieltä omistusasiassa. Uuden ehdotuksen mukaan Pang Da ottaisi yli suurimman osan aikaisemmassa ehdotuksessa olevasta Youngmanin 60% osakekannasta.
(Eli sopan hämmentäminen jatkuu ainakin vähän aikaa?)
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

viggen kirjoitti:Teksti TV:n sivulta vapaasti käännettynä. Di lehden mukaan Pang Da ja Youngman ovat jättäneet taas uuden ehdotuksen saadakseen GM muuttamaan mieltä omistusasiassa. Uuden ehdotuksen mukaan Pang Da ottaisi yli suurimman osan aikaisemmassa ehdotuksessa olevasta Youngmanin 60% osakekannasta.
(Eli sopan hämmentäminen jatkuu ainakin vähän aikaa?)
En tiedä mitä tuolla yritetään. GM:n linja on ja on ollut se, että lisenssejä ei tipu, jos kinuskit omistavat 100%. Ja veikkaan, että kipuraja ei mene edes 95%:ssä.
di.se & google translate kirjoitti: In an interview with di.se on Wednesday gave the spokesperson James Cain impression of relentless GM.

"No. Let me be clear. Saab and Youngman can do whatever they deem best for the company. But if there is a 100-percent takeover of Saab, they will do it without the vehicles we supply, 9-4X , and without GM's technology, "said James Cain on the issue of GM is prepared to accept a deal where Youngman and Pang Da owns 100 percent of Saab.
Edittiä sen verran, että GM:llä ei ole mitään syytä antaa lisenssejä kinuskeille, jos kinuskeilla ei ole antraa mitään GM:lle. Kuten vaikka exclusiivisen oikeuden kiinan automarkkinoihin 100 vuodeksi. Pitää ymmärtää, että tässä kaupassa ei GM:lle ole tulossa yhtään mitään, ei rahaa, ei mitään.

Kyse on kylmästä bisneksestä, ei hyväntekeväisyydestä.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

MRe kirjoitti: En tiedä mitä tuolla yritetään. GM:n linja on ja on ollut se, että lisenssejä ei tipu, jos kinuskit omistavat 100%. Ja veikkaan, että kipuraja ei mene edes 95%:ssä.
Edittiä sen verran, että GM:llä ei ole mitään syytä antaa lisenssejä kinuskeille, jos kinuskeilla ei ole antraa mitään GM:lle. Kuten vaikka exclusiivisen oikeuden kiinan automarkkinoihin 100 vuodeksi. Pitää ymmärtää, että tässä kaupassa ei GM:lle ole tulossa yhtään mitään, ei rahaa, ei mitään.
Kyse on kylmästä bisneksestä, ei hyväntekeväisyydestä.
Kyse on GM:n jääräpäisyydestä, koska jos otetaan 9-5:nen 9-3:nen niin niiden tekniikka on jo nyt vanhanaikasta miksi GM alkaisi sitä suojelemaan hampaat irvessä.

Isoin tekniikan hyöty kinuskeille olisi 9-4X:n tekniikka. 9-4X:stä on GM saanut eri tarjouksen kuin tämä muu osto sopimus on, huom ei julkinen tieto, saatu saabin johtoportaan jäseneltä, Saab Parts'in duunarilta.
Mutta tässä alla ttelan kirjoitus miksi tämä uusi tarjous on tehty:

I stället för att biltillverkaren Youngman får 60 procents ägande i Saab Automobile, vilket GM motsätter sig, ska bilförsäljaren Pang Da ta över majoriteten av aktierna.
_____________________________________________________________________

Sen sijaan, että Youngman saa 60 prosentin omistuksen Saab Automobile'stä jota GM vastustaa, ottaisi automyyjä Pang Da enemmistön osakkeista.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

MRe kirjoitti: Pitää ymmärtää, että tässä kaupassa ei GM:lle ole tulossa yhtään mitään, ei rahaa, ei mitään.
Ei suoranaisesti kaupasta, mutta jos Saab saisi toimintansa taas käyntiin, niin silloinhan GM saisi taas myytyä Saabille moottoreita, muita komponentteja sekä kokonaisia 9-4X-autoja.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Juha96 kirjoitti:Ei suoranaisesti kaupasta, mutta jos Saab saisi toimintansa taas käyntiin, niin silloinhan GM saisi taas myytyä Saabille moottoreita, muita komponentteja sekä kokonaisia 9-4X-autoja.
GM valmisti 2010 8,5 miljoonaa ajoneuvoa. GM:lle on ihan yks hailee tuloksen ja liiketoiminnan kannalta myydäänkö 9-4X:ää vai ei. Vaikka sen hinnasta 100% olisi suoraa katetta ja päätyisi heille.

Eli GM:n osalta kyse on kaupankäynnistä: "What's in it for me?" Tällä hetkellä Saab ei pysty tarjoamaan mitään. Kiinalaisilla voisi olla jotain tarjottavaa, mutta GM:llä saattaa olla paremmat suhteet ja isommat muskelit Kiinassa kuin Saabilla, Pandalla ja Nuorellamiehellä yhteensä. Vaikka GM on USAlainen yritys, USA on Kiinan tärkein kauppakumppani ja GM on Kiinassa merkittävä tekijä. Saab ei sitä ole, eikä siitä sellaista tule. Vaikka se säilyisikin hengissä.

Kyse on bisneksestä ja politiikasta. Ei välttämättä siinä järjestyksessä.
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

Juha96 kirjoitti: Ei suoranaisesti kaupasta, mutta jos Saab saisi toimintansa taas käyntiin, niin silloinhan GM saisi taas myytyä Saabille moottoreita, muita komponentteja sekä kokonaisia 9-4X-autoja.
Tähän mennessä 9-4X:n valmistus on ollut tappiollista GM:lle ja kun samaan aikaan SRX kaipaisi kipeästi lisää valmistuskapasiteettia, niin on aivan loogista lopettaa 9-4X:n valmistus. Muutaman sadan auton valmistaminen kuukausittain ei ole lähelläkään tuottavaa toimintaa.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Teme100 kirjoitti: Tähän mennessä 9-4X:n valmistus on ollut tappiollista GM:lle ja kun samaan aikaan SRX kaipaisi kipeästi lisää valmistuskapasiteettia, niin on aivan loogista lopettaa 9-4X:n valmistus. Muutaman sadan auton valmistaminen kuukausittain ei ole lähelläkään tuottavaa toimintaa.
Vaikka minunkin mielestäni olis loogista lopettaa 9-4X valmistus, mutta tähän asti jos GM saisi maksun saabilta niistä jotka jo on valmistettu niin ei tappiota voisi ehkä mainita. Kun kaikki prässityökalujen niinkuin muidenkin maksu saadaan saabilta, luulen, että GM menee plus miinus nolla 9-4X:n valmistuksessa, huom! varovainen kalkyyli.

Olen samaa mieltä "Teme100" kanssa keskittäköön GM kaikki resurssinsa SRX:ään ja myyköön 9-4 tekniikan kinuskeille koska sekin alkaa olemaan vanhettunutta sekin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
rimmi9-5t
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 09:49
Paikkakunta: FIN-SWE-U.S.A

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja rimmi9-5t »

Valitettavasti GM ei keskustele Saab 9-4 X mallin myymisestä.
GM ei myöskään taivu myymään tai luovuttamaan Kiinalaisille mitään, rahalla ei tässä asiassa ole juurikaan merkitystä.
" Kahvihuone " keskusteluissa on tullut ilmi että asiaa voisi harkita vakavammin jos GM.n omat ajatukset menisivät läpi, mutta ne ovat niin älyttömät ettei kukaan tekisi kauppaa sellaisilla ehdoilla.
Voidaan myös kiteyttää näin : 98 % päättävistä ihmisistä talon sisällä vastustaa minkäänlaista kaupan käyntiä Kiinalaisten kanssa. Huom. Koskien Saabia.
EX: OG 900 GL, OG 900 GLE, OG 900 GLI, 9000 CS, og 9-5, 9-3. Ajossa ng 9-5, 2010 ja 9-3 2010
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003 :)
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Jep eihän tää loisteliaalta näytä, mutta muistan aivan tarkkaan keskustelun GM:n taholta viime kerralta, kaikki oli negatiivista ja emme varmaan myy sanoi GM vaan Saab lopetetaan, no ehkä nyt ollaan tultu siihen loppupisteeseen johon GM ei edellisellä kerralla kyennyt?
Odottelisin nyt vielä hetken ennen sitä lopullista tuomiota.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Unionen förbereder betalningsuppmaning.

Saab - 16:45 Unionen börjar samla in fullmakter från medlemmarna på Saab i morgon. Det förklarar Martin Wästfelt, chefsjurist på Unionen.

- Det blir en liknande process som de gånger tidigare medlemmarna inte fått lön, med den skillnaden att om företaget inte betalar lönen i slutändan så kommer vi först att få begära att rekonstruktionen av Saab avbryts innan vi begär att företaget försätts i konkurs.
___________________________________________________________

Unionen valmistelee maksukehoitusta.

Saab - 16:45 Ammattiliitto Unionen alkaa keräämään valtakirjoja saab jäseniltään huomenna. Näin selittää Martin Wästfelt ammattiliiton pääjuristi.

- Tämä tulee olemaan samanlainen prosessi kuin aiemminkin jolloin jäsenet eivät ole saaneet liksojaan, ainoa ero on se, että jos yhtiö ei lopulta maksa liksoja niin olemme ensimmäiset jotka saavat vaatia elvytyksen keskeyttämistä ennenkuin vaadimme saabia konkurssiin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Lukittu