Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja mike »

Millähän konstilla Volvon kohdalla onnistuttiin tekemään sopimukset, jolla Fordin tekniikan karkaaminen kiinalaisille saatiin estettyä? Ja eikö Fordillakin ole toimintaa kiinassa? Tuskin senkään annettiin turhaan kärsiä kaupasta?

Vaikea uskoa, että Fordin päässä olisi oltu tyhmempiä ja ettei omia etuja olisi ajettu loppuun asti - silti kaupat saatiin aikaiseksi.

Ei kyllä mikään mahdottomuus jos GM onnistuu viimeisimmällä lausunnollaan pelottelemaan Youngmaninkin pois pelistä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Onkohan se pitkän päälle viisaampaa tällainen toiminta.

Ehkä Fordilla oltiin viisaampia jo paljon aiemmin eikä alettu tekemään jokaista automallia samalla tekniikalla eri maskeille..
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

viggen kirjoitti:Aftonbladetin viimeisimmät uutiset Saabin tilanteesta.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14097279.ab
Alkaa loppu häämöttämään :(. Jos GM pitää kantansa lisenssien suhteen, niin jatko on todella epätodennäköistä.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
miksu79
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:02

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja miksu79 »

taitaa alkaa loppu häämöttämään.

http://www.mtv3.fi/uutiset/talous.shtml ... iin-tanaan
Ilo alkaa kilosta kahdesta bileet...
saabismi on sairautta ja turbo saabismi mielisairautta???
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja masas »

saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rafu »

GM ei luovuta mitään kenellekkään. Virhe tuli tehtyä kun tuo alkuperäinen soppari on tehty GM:n kanssa. jätettiin liikaa valtaa GM:lle. Tuo lienee syy miksi niin moni ostaja vetäytyi. Victor uskoi että saa keploteltua jotenkin tai GM:lle tulisi jotain järkeä. Toisaalta nyt saivat nyhdettyä maksuilla rahaa vaikka kuinka Saabista ja velat jää muille.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Max »

Se oli sitten siinä :cry:

SaabsUnited kirjoittaa: Saab has just filed for bankruptcy…

Edit: Tuntuu toi SaabsUnited sivu olevan nyt hieman jumissa. Liekköhän useampikin yhtäaikainen kävijä.
Viimeksi muokannut Max, Ma Joulu 19, 2011 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1747
miksu79
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:02

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja miksu79 »

Nooh ne on vaan jenkkejä eihan niiltä voi mitään järjellistä toimintaa vaatia. taitaa alkaa olemaan saabin kohtalo sinettiä vailla. harmi sinänsä alkaa kohta autonvalmistajat olemaan vähissä pohjoismaissa. Saabin pelastuminen taitaa vaatia jo pieniä tai oikeastaan vähän isompiakin ihmeitä ja nopealla aikataululla.

PS GM:ää en ole ikinä pitänyt autonvalmistajana. Mopar.......
Ilo alkaa kilosta kahdesta bileet...
saabismi on sairautta ja turbo saabismi mielisairautta???
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Max »

#1747
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

http://translate.google.com/translate?h ... om-konkurs

Noh, ei Muller ainakaan heti antanut periksi vaan yritti oikeasti pelastaa Saabin.
Katsotaan mitä tämän jälkeen sitten tapahtuu.

Saabista ei tartte ainakaan enää luopua :)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
miksu79
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:02

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja miksu79 »

Kiitos Ihana rakastettu GM

R.I.P :saab: : :( :( :(
Ilo alkaa kilosta kahdesta bileet...
saabismi on sairautta ja turbo saabismi mielisairautta???
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Virallinen lehdistötiedote:

Press Release: SAAB AUTOMOBILE FILES FOR BANKRUPTCY

"Zeewolde, The Netherlands, 19 December 2011 – Swedish Automobile N.V. (Swan) announces that Saab Automobile AB (Saab Automobile), Saab Automobile Tools AB and Saab Powertrain AB filed for bankruptcy with the District Court in Vänersborg, Sweden this morning.

After having received the recent position of GM on the contemplated transaction with Saab Automobile, Youngman informed Saab Automobile that the funding to continue and complete the reorganization of Saab Automobile could not be concluded. The Board of Saab Automobile subsequently decided that the company without further funding will be insolvent and that filing bankruptcy is in the best interests of its creditors. It is expected that the Court will approve of the filing and appoint receivers for Saab Automobile very shortly.

Swan does not expect to realize any value from its shares in Saab Automobile and will write off its interest in Saab Automobile completely."


Eli GM:n tuoreimman EIn ja täten YM:n rahahanojen sulkeuduttua SAAB haettu konkurssiin.
Viimeksi muokannut peukalokeskellä, Ma Joulu 19, 2011 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja HMK »

Toivotaan nyt ainakin, että työntekijät saavat vihdoin palkkansa. Isoja ongelmia kuitenkin tulee kuten lisää työttömiä, alihankkijoiden konkursseja jne.

Miten muuten käy Suomen jälleenmyyntiverkostolle? Myydäänkö varastossa olevat Saabit polkuhintaan jne.?

Tuskin Saab merkkinä kuitenkaan katoaa edes autoteollisuudessa. Eiköhän joku osta rippeet ja ala valmistamaan "Saabeja"...
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
rimpula
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 15:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja rimpula »

Mitenkäs tästä eteenpäin? Konkurssin kauttahan on ymmärtääkseni mahdollista ns. aloittaa puhtaalta pöydältä.
Pitää nyt kuitenkin muistaa, että kiinalaiset ovat laittaneet tuonne jo rahaa kiinni. Jotenkin epäilen ettei niitä rahoja ihan huvin vuoksi ole luovutettu.

Eikä jäädä tuleen makaamaan!! Prkle!! :wink:
:saab:
Saab 9-5 Aero
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

Rafu kirjoitti:GM ei luovuta mitään kenellekkään. Virhe tuli tehtyä kun tuo alkuperäinen soppari on tehty GM:n kanssa. jätettiin liikaa valtaa GM:lle. Tuo lienee syy miksi niin moni ostaja vetäytyi. Victor uskoi että saa keploteltua jotenkin tai GM:lle tulisi jotain järkeä. Toisaalta nyt saivat nyhdettyä maksuilla rahaa vaikka kuinka Saabista ja velat jää muille.
Ongelman alkulähde oli se, että Spykerillä ei ollut varaa ostaa Saabia kokonaan, vaan ainoastaan hallintaoikeus. Jos heillä olisi ollut varaa lunastaa saab konaan itselleen(Kuten Geely teki Volvon tapauksessa), olisi tilanne nyt täysin erilainen.

Spyker oli ja on aivan liian kevyt yrittäjä kansainvälisillä autonvalmistusmarkkinoilla. Ei ole sattumaan, että siellä toimivat ja menestyvät isot ja vaikutusvaltaiset yhtiöt. Spykerillä oli kyllä halua, mutta ei taitoa, henkilöstöä, kokemusta, malttia eikä taloudellista tukea. Ja pelkkä halua ei vain riitä tässäkään asiassa.

Se, mitä nyt tapahtuu, on arvoitus. Hankkiiko joku konkurssipesän itselleen ja aloittaa tuotannon uudelleen, vai hankkiiko joku toinen autotehdas itse tehtaan omakseen ja aloittaa siellä omien merkkiensä tuotannon. Sen vain aika näyttää.
Lukittu