saabsunited kirjoitti: In Sweden there are special regulations regarding bankruptcy which would allow a company to be completely reborn and re-started. And I’m happy to announce that a possible solution was hinted during the market call…
Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Laitoin tämän jo toiseenkin ketjuun samasta aiheesta, mutta ilmeisesti mullerillä on joku ajatus vielä.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja tässä se mitä TTELA kirjoitti:
Mutta Muller on taas vauhdissa:
Muller: "Lagen ger oss ett litet hopp"
Saab - 14:47 TROLLHÄTTAN Saabs VD och ordförande Victor Muller ger fortfarande inte helt upp hoppet och säger nu att det finns intressenter som kan tänka sig att ta över konkursboet och starta om "på nytt".
- Enligt svensk lag finns det denna möjlighet att för ett företag att ta över och starta om det helt från början, berättade Victor i en telefonkonferens som TTELA tagit del av.
___________________________________________________________
Muller: "Laki antaa meille hiukan toivoa".
Saab - 14:47 Trollhättan. Saabin toimitusjohtaja ja puheenjohtaja Victor Muller ei anna periksi aivan täysin, ja sanoo nyt, että löytyy
kiinnostuneita jotka voivat ajatella ottavansa haltuunsa koko konkurssipesän ja aloittaa täysin uudestaan.
- Ruotsin lain mukaan tämä on mahdollista jollekin yhtiölle tehdä näin ja aloittaa aivan alusta, kertoi Victor eräässä puhelin konferenssissa josta TTELA oli saanut tiedon asiasta.
Ei muuta kuin lykkyä tykö Victor.
Mutta Muller on taas vauhdissa:
Muller: "Lagen ger oss ett litet hopp"
Saab - 14:47 TROLLHÄTTAN Saabs VD och ordförande Victor Muller ger fortfarande inte helt upp hoppet och säger nu att det finns intressenter som kan tänka sig att ta över konkursboet och starta om "på nytt".
- Enligt svensk lag finns det denna möjlighet att för ett företag att ta över och starta om det helt från början, berättade Victor i en telefonkonferens som TTELA tagit del av.
___________________________________________________________
Muller: "Laki antaa meille hiukan toivoa".
Saab - 14:47 Trollhättan. Saabin toimitusjohtaja ja puheenjohtaja Victor Muller ei anna periksi aivan täysin, ja sanoo nyt, että löytyy
kiinnostuneita jotka voivat ajatella ottavansa haltuunsa koko konkurssipesän ja aloittaa täysin uudestaan.
- Ruotsin lain mukaan tämä on mahdollista jollekin yhtiölle tehdä näin ja aloittaa aivan alusta, kertoi Victor eräässä puhelin konferenssissa josta TTELA oli saanut tiedon asiasta.
Ei muuta kuin lykkyä tykö Victor.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
Tilanne on varsin paha, mutta Mullerilta tuntuu löytyvän parisataa ässää hihasta joka tilanteeseen. Taitaapa olla vieläkin liian aikaista sanoa että son loppu ny.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Juuri kun GM,huokaisi että, me saatiin se nurin sittenkin.
Re: Saabin tulevaisuus II
Taitavat vaan sopimukset GM:n kanssa raueta tähän kohtaan. Millähän tuotteilla Saab sitten lähtisi uudelleen liikkeelle? Tuskin GM alkaa enää kaveriksi, eikä olisi kyllä niin väliksikään.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Saabin tulevaisuus II
Eikös saab ole ennenkin tehnyt kokonaisia autoja ilman toisia autonvalmistajia??? tietotaitoahan saabilla tuntuu olevan eli eiköhän nekin tarvittaessa saa kokonaisen auton kasaan omilla taidoillaan ja muiden alihankkioiden kanssa.
josko tämä olisi ero isku gm:stä ja kasvojenpesu siinä samalla. toivossa on hyvä elää sano lapamato
josko tämä olisi ero isku gm:stä ja kasvojenpesu siinä samalla. toivossa on hyvä elää sano lapamato
Ilo alkaa kilosta kahdesta bileet...
saabismi on sairautta ja turbo saabismi mielisairautta???
saabismi on sairautta ja turbo saabismi mielisairautta???
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
Saattaa BAICin väkeä ilmestyä konkurssipesälle.
Re: Saabin tulevaisuus II
Varmasti saa jos rahaa löytyy, mutta kalliiksi tulee heittää nykyiset mallit romukoppaan ja aloittaa puhtaalta pöydältä :/Eikös saab ole ennenkin tehnyt kokonaisia autoja ilman toisia autonvalmistajia??? tietotaitoahan saabilla tuntuu olevan eli eiköhän nekin tarvittaessa saa kokonaisen auton kasaan omilla taidoillaan ja muiden alihankkioiden kanssa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabin tulevaisuus II
Omistaako GM prässit ja linjat? Joutuuko tekemään koko auto uudestaan.
Eikö se riitä jos heivaa GM:n osat vaan mäkeen?
Eikö se riitä jos heivaa GM:n osat vaan mäkeen?
Re: Saabin tulevaisuus II
Kyllähän se varmasti onnistuisi, mutta aikaa ja rahaa palaisi niin tolkuttomasti että taitaa jäädä utopian asteelle. Uusi 9-3 mahtaa olla jo aika pitkälte suunniteltuna ja perustunee vielä isolta osalta GM:n teknologiaan.miksu79 kirjoitti:Eikös saab ole ennenkin tehnyt kokonaisia autoja ilman toisia autonvalmistajia??? tietotaitoahan saabilla tuntuu olevan eli eiköhän nekin tarvittaessa saa kokonaisen auton kasaan omilla taidoillaan ja muiden alihankkioiden kanssa.
josko tämä olisi ero isku gm:stä ja kasvojenpesu siinä samalla. toivossa on hyvä elää sano lapamato
Suurin este toiminnan jatkamiseen on varmaankin siinä, ettei nykyisiä malleja pystytä ottamaan tuotantoon järkevillä kustannuksilla, sillä siitä GM pitänee huolen.
Harmi että NG 9-5 jäi niin harvinaiseksi autoksi. Liian komea malli kuopata noin vähäisillä valmistusmäärillä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus II
Pystyisiköhän vanhat B2x5 -koneet kaivamaan naftaliinista?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Saabin tulevaisuus II
Lienee oikeudet ja koneet myyty BAICille OG9-5:n myötä? Ehkä niitä sieltä alkaa kohta puskemaan linjaltaMawerick kirjoitti:Pystyisiköhän vanhat B2x5 -koneet kaivamaan naftaliinista?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Saabin tulevaisuus II
Vaikka olisikin myyty, niin villi veikkaus on että eivät taitaisi paljon perään huudella jos noita ruotsissakin tehtäisiin.Juha96 kirjoitti:Lienee oikeudet ja koneet myyty BAICille OG9-5:n myötä? Ehkä niitä sieltä alkaa kohta puskemaan linjaltaMawerick kirjoitti:Pystyisiköhän vanhat B2x5 -koneet kaivamaan naftaliinista?
Käsittämättömän jyrkkä oli kyllä GM:n suhtautuminen kaikenlaiseen kiinalaisten mukaantuloon.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus II
Saab hakeutui konkurssiin tänään. Varaosapuoli ei ole enää saabilla, vaan tuotanto jatkuu normaalisti.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Saabin tulevaisuus II
noh katsotaan mitä tuleman pitää harvoin tuollaisia ns valmiita autotehdas komplekseja jää tyhjilleen prässit yms kuitenkin sellaisia joille ei varmaan kauheasti ole muuta käyttöä ja kun linjat on valmiina se että jotain komponentteja täytyy muuttaa ettei ole gm sukuisia ei liene nykytekniikalla mikään iso ongelma.
ja tuohon gm:n jyrkkään kantaan ihmettelen sitä myös toisaalta vaikuttaa siltä että aikoinaan gm:n perimmäinen tarkoitus oli ostaa kilpailia pois markkinoilta ja kun kilpailia oli imetty kuiviin ja patentit ym omittu itselle oli aika lopettaa tuotanto ja myydä "raato" eteenpäin eipä tuo ole ensimmäinen kerta kun noin tehdään ja ei edes suurimpia. Kun katsotaan paperiteollisuutta esimerkiksi, sielähän on myös tapana että ostetaan kilpailia pois alalta imetään kaikki mahdollinen hyöty siitä ja ajetaan hiljalleen alas maksimoiden omien tehtaiden tuotanto ja markkinat.
mutta mites tuo kiinan tulli/verotus muutos vaikuttaa gm:n tekeleisiin? meinaako kiina ruveta verottamaan tuonti autoja rajummin? ja mikä mahtaa olla tulevaisuus idässä gm:llä moisen temppuilun jälkeen? eli laskikohan gm niinsanotusti omille kintuilleen asiansa kanssa? ja mikä on kiinan suhtautuminen esim gm:n tuotantolaitoksista ko valtion maaperällä ja onko tuolla heijastuksia mm valtioiden (kiina usa) suhteisiin? kiinahan on usan suurin lainoittaja ja kiinalla taitaa tätänykyä olla käteis rahavarantoja eniten maailmassa. ja kiinahan on rikastuessaan ja ennenkaikkea paikallisen kuluttajan työläisen vaurastuessa hyvin pieni markkina kun väkeä ei ole kuin se 1,4 miljardia jos niistä joka kolmas hankkii auton seuraavan 15v aikana on kyse aika pienistä markkinoista jos sielä myydään vaikka ko ajassa 100 miljoonaa autoa tulee siitäkin jo aikas paljon tehtaalle vuodessakin. nooh jokatapauksessa gm teki valintansa ja toivottavasti kiina antaa kynsille tavalla tai toisella. toki kiinalaiset on aika eteviä kopioimaan että siinämielessä gm on asiasta varpaillaan oikeassa asiassa mutta silti kyllä ne kiinalaiset osaa kopioida ilma lisenssiäkin jos jotain haluavat kopioida.
ja tuohon gm:n jyrkkään kantaan ihmettelen sitä myös toisaalta vaikuttaa siltä että aikoinaan gm:n perimmäinen tarkoitus oli ostaa kilpailia pois markkinoilta ja kun kilpailia oli imetty kuiviin ja patentit ym omittu itselle oli aika lopettaa tuotanto ja myydä "raato" eteenpäin eipä tuo ole ensimmäinen kerta kun noin tehdään ja ei edes suurimpia. Kun katsotaan paperiteollisuutta esimerkiksi, sielähän on myös tapana että ostetaan kilpailia pois alalta imetään kaikki mahdollinen hyöty siitä ja ajetaan hiljalleen alas maksimoiden omien tehtaiden tuotanto ja markkinat.
mutta mites tuo kiinan tulli/verotus muutos vaikuttaa gm:n tekeleisiin? meinaako kiina ruveta verottamaan tuonti autoja rajummin? ja mikä mahtaa olla tulevaisuus idässä gm:llä moisen temppuilun jälkeen? eli laskikohan gm niinsanotusti omille kintuilleen asiansa kanssa? ja mikä on kiinan suhtautuminen esim gm:n tuotantolaitoksista ko valtion maaperällä ja onko tuolla heijastuksia mm valtioiden (kiina usa) suhteisiin? kiinahan on usan suurin lainoittaja ja kiinalla taitaa tätänykyä olla käteis rahavarantoja eniten maailmassa. ja kiinahan on rikastuessaan ja ennenkaikkea paikallisen kuluttajan työläisen vaurastuessa hyvin pieni markkina kun väkeä ei ole kuin se 1,4 miljardia jos niistä joka kolmas hankkii auton seuraavan 15v aikana on kyse aika pienistä markkinoista jos sielä myydään vaikka ko ajassa 100 miljoonaa autoa tulee siitäkin jo aikas paljon tehtaalle vuodessakin. nooh jokatapauksessa gm teki valintansa ja toivottavasti kiina antaa kynsille tavalla tai toisella. toki kiinalaiset on aika eteviä kopioimaan että siinämielessä gm on asiasta varpaillaan oikeassa asiassa mutta silti kyllä ne kiinalaiset osaa kopioida ilma lisenssiäkin jos jotain haluavat kopioida.
Ilo alkaa kilosta kahdesta bileet...
saabismi on sairautta ja turbo saabismi mielisairautta???
saabismi on sairautta ja turbo saabismi mielisairautta???