Toi on ihan totta, lähinnä sillä lähdin itse märehtimään että jotta jokin vakavasti otettava konserni haluaisi automerkin ostaa, pitäisi merkillä olla brändiarvoa, jos ei tekniikkaa ole mahdollista GM:ltä saada, ja oma mutuiluni liittyi lähinnä siihen - eli että mikä Saab ei-saabistin silmissä on, ja miksi joku Saabeja tuntematon haluaisi uuden Saabin. Pitäisi olla aika hyvä ja tuore näkemys, jolla riittävän määrän uusia ostajia saisi liikkeelle, jotta kannattaisi lähteä elvyttämään Saabin tilanteessa olevaa tehdasta. Ja niinkun aiemmassa keskustelussa käynyt ilmi, on esim VAG-konserni tuollaisessa hommassa onnistunut.rimpula kirjoitti: Mutta menneisyydessä eläminen ei auta tulevaisuutta.
Historia on historiaa, mutta tässä Saabin tapauksessa siellä menneisyyden havinassa rypeminen ei auta pätkääkään.
Itseäni ainakin kiinnostaa enemmän ostaako joku konkurssi pesän (alkaako vielä jonkinmoinen tuotanto jne), kuin tämä historiassa rypeminen.
Ja aivan, tää ei liity millään lailla faktoihin Saabin tulevaisuudesta, mutta spekulaatiota taitaa olla kaikki muukin. Tässä vaiheessa konkurssia ainoat faktat taitaa olla että tulevaisuus on täysin auki tai sitä ei ole.