Saabin tulevaisuus II
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus II
Työpaikan postilaatikkoon oli tullut tällainen:
http://download993.mediafire.com/gae6az ... 446340.pdf
http://download993.mediafire.com/gae6az ... 446340.pdf
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus II
Turbo Sensonic kirjoitti:Työpaikan postilaatikkoon oli tullut tällainen:
http://download993.mediafire.com/gae6az ... 446340.pdf
Selvästikin kova hätä myydä esittelyautot pois, sillä tämänkin hinta Laakkosen mainoksessa on 49900€, kun taas nettiautossa hinta on 47900€. REkisterinumeroidenperusteella yllättävän suuri osa 9-5 malleista näyttää olevan vuoden 2010 syksyn satoa, eli ensimmäisiä maahan tulleita 9-5 malleja.
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4315155
Tämä taas on ollut myynnissä niin pitkään kuin muistan, eli runsaan vuoden. http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4315154
Re: Saabin tulevaisuus II
Joo ei kyllä hintojen perusteella näytä olevan paniikista tietoakaan. Eli jatketaan tuttuun tyyliin ponnisteluja Saabin myymiseksi. Myydään jos joku haluaa väkisin ostaa ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus II
Saab saa vielä yhden tilaisuuden:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1479954- ... chans-till
Saabin konkurssipesän hoitajat saavat vielä yhden mahdollisuuden löytää koko konkurssipesälle ostajan.
Jos ei yhtä ostajaa löydy niin saab pilkotaan ja valtio ottaa SaabParts:in omistukseensa joka on panttina EIB:n lainoista
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1479954- ... chans-till
Saabin konkurssipesän hoitajat saavat vielä yhden mahdollisuuden löytää koko konkurssipesälle ostajan.
Jos ei yhtä ostajaa löydy niin saab pilkotaan ja valtio ottaa SaabParts:in omistukseensa joka on panttina EIB:n lainoista
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Saabin tulevaisuus II
Kävimme tänään aamupäivällä visiitillä Saab Parts'illa 9-5T ja minä, Oppaamme Parts'in hallituksen jäsen kertoi, että heillä olisi kokous Riksgälden'in (valtion laina/takuu virasto) kanssa iltapäivällä. Janne joka on kaverin nimi kertoi sen verran, että Parts voi päätyä GM:n omistukseen riippuen paljon siitä, että parts on Opelin pohjois euroopan varaosakeskus sekä siitä mikä on GM:n tahto.valtteri kirjoitti:Saab saa vielä yhden tilaisuuden:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1479954- ... chans-till
Saabin konkurssipesän hoitajat saavat vielä yhden mahdollisuuden löytää koko konkurssipesälle ostajan.
Jos ei yhtä ostajaa löydy niin saab pilkotaan ja valtio ottaa SaabParts:in omistukseensa joka on panttina EIB:n lainoista
Sen verran kuitenkin selkis, että jos tässä käy niin kuin "valtteri" kertoi niin Saab Parts AB'tä ei pilkota ainakaan tässä vaiheessa koska on sopimukset voimassa Opel varaosien kanssa vielä viitisenvuotta.
Oli muuten kiva katsella robottien ajelua 25 metriä korkeiden hyllyjen välissä hakemassa varaosia tilausten toimitukseen, sain myös tietää, että OG 9-5 MY2006 ja sen jälkeisten mallien aina sinne MY2009 kombiin asti löytyy varastosta jälleen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja eikös niitä ostajaehdokkaita ollut enemmän kuin yksi.valtteri kirjoitti:Saab saa vielä yhden tilaisuuden:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1479954- ... chans-till
Saabin konkurssipesän hoitajat saavat vielä yhden mahdollisuuden löytää koko konkurssipesälle ostajan.
Jos ei yhtä ostajaa löydy niin saab pilkotaan ja valtio ottaa SaabParts:in omistukseensa joka on panttina EIB:n lainoista
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
Uusimmat tiivistettynä: Suuri intialainen autonvalmistaja olisi kiinnostunut ostamaan Saabin, SU:n kirjoittaja ei paljasta mikä mutta annetuista vihjeistä moni on päätellyt että kyseessä olisi Mahindra, mutta kuinka ollakaan "receiver" eli ilmeisesti Guy Lofalkin seuraaja konkurssiselvittelijänä ei ole suostunut neuvotteluihin siitä syystä että autotehtaan edustajana on toiminut Lars Carlström, joka aikaisemmin oli töissä miehellä nimeltä Vladimir Antonov.
Tehtaalla ilmeisesti olisi muskelia ja potentiaalia ostajaehdokkaana, toivottavasti ei taas tule jokin neropää-asianajaja kaiken tielle mahdollisesti viimeistä kertaa.
Lähteitä, lähteitä:
http://www.saabsunited.com/2011/12/indi ... lcome.html
http://www.saabsunited.com/2011/12/how- ... mpany.html
Intialaisesta tehtaasta kertoi alunperin siis P4 West -uutiset, eli ei ole SU-propagandaa.
Tehtaalla ilmeisesti olisi muskelia ja potentiaalia ostajaehdokkaana, toivottavasti ei taas tule jokin neropää-asianajaja kaiken tielle mahdollisesti viimeistä kertaa.
Lähteitä, lähteitä:
http://www.saabsunited.com/2011/12/indi ... lcome.html
http://www.saabsunited.com/2011/12/how- ... mpany.html
Intialaisesta tehtaasta kertoi alunperin siis P4 West -uutiset, eli ei ole SU-propagandaa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
GM on vakuuttanut kuuntelevansa uusia ehdotuksia jos joku haluaa rakentaa autoja heidän lisenssillään ja tämän uuden tekijän intressit eivät ole ristiriidassa GM:n intressien kanssa.
Eli väittävät pitävänsä oven auki tuotannon jatkamiselle jos sopiva ostaja koko konkurssipesälle löytyy ja ostajalla on halua jatkaa tuotantoa.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1480265- ... a-forslag-
Eli väittävät pitävänsä oven auki tuotannon jatkamiselle jos sopiva ostaja koko konkurssipesälle löytyy ja ostajalla on halua jatkaa tuotantoa.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1480265- ... a-forslag-
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus II
Ehkä on jo tultu niin pitkälle, että isolla intialaisella firmalla on kiinnostusta ruotsalaisen autotehtaan pyörittämiseen. Kustannustasossa on iso ero, mutta brandi, imago, markkinoiden läheisyys ym saattavat kiinnostaa. Autoja vaan pitäisi sitten hinata korkeampaan laatu- ja hintaluokkaan. Jossain tutkimuksessa syyteltiin, että Trollhättanin kustannusprofiili on Porschen tasolla, mutta tuotteiden hintataso Audin tasolla, tappiotahan siitä vain tulee.
Mahindra liikkuu vahvana ja laajalti, USA:ssakin on kolme traktoreiden kokoonpanotehdasta. Olen ollut yhdessä harjoituksessa mukana ja nähnyt pari heidän tehdastaan Intiassa ja heidän toimintaansa parhaiden kansainvälisten konsulttien avulla.
Mahindra liikkuu vahvana ja laajalti, USA:ssakin on kolme traktoreiden kokoonpanotehdasta. Olen ollut yhdessä harjoituksessa mukana ja nähnyt pari heidän tehdastaan Intiassa ja heidän toimintaansa parhaiden kansainvälisten konsulttien avulla.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Re: Saabin tulevaisuus II
Intian suunta ei välttämättä olisi ollenkaan huono. Tatahan on ainakin täältä katsottuna ollut hyvä omistaja Jaguarille ja Land Roverille.
Intialaisille todennäköisesti kävisi sekin että tuotanto Trollissa jatkuisi normaalisti.
Rahaahan sielläkin suunnalla on varmaan ihan kohtuudella noilla isoilla firmoilla.
Ite olen ollut siinä käsityksessä, että Trollhättanin tehdas pitäisi olla kohtuullisen hyvässä iskussa kustannustehokkuuden suhteen?
Intialaisille todennäköisesti kävisi sekin että tuotanto Trollissa jatkuisi normaalisti.
Rahaahan sielläkin suunnalla on varmaan ihan kohtuudella noilla isoilla firmoilla.
Ite olen ollut siinä käsityksessä, että Trollhättanin tehdas pitäisi olla kohtuullisen hyvässä iskussa kustannustehokkuuden suhteen?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus II
En ole käynyt Trollhättanissa kuin monta vuotta sitten.
Tehdas sinänsä voi olla hyväkin, mutta sen pitäisi tehdä reilusti yli 100 000 autoa vuodessa, että yksikkökustannus laskisi siedettävämmäksi.
Monet kehityskustannukset (uudet mallit?) eivät paljoa riipu valmistusmäärästä, varmaan lähes yhtä kalliita isoilla ja pienillä valmistajilla.
Ja kerettiläisesti voi epäillä, että kun on yhteen pantu vanha kunnon ruotsalainen teollisuusbyrokratia ja GM:n megabyrokratia, niin kuinkahan luovaa premiumluokan autotoimintaa siitäkin on syntynyt.
Tehdas sinänsä voi olla hyväkin, mutta sen pitäisi tehdä reilusti yli 100 000 autoa vuodessa, että yksikkökustannus laskisi siedettävämmäksi.
Monet kehityskustannukset (uudet mallit?) eivät paljoa riipu valmistusmäärästä, varmaan lähes yhtä kalliita isoilla ja pienillä valmistajilla.
Ja kerettiläisesti voi epäillä, että kun on yhteen pantu vanha kunnon ruotsalainen teollisuusbyrokratia ja GM:n megabyrokratia, niin kuinkahan luovaa premiumluokan autotoimintaa siitäkin on syntynyt.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei mielestäni, hintatason kohdalta. Saabin pitäisi(olisi pitänyt) tehdä auto, joka kilpailisi kokoluokassa Focus,Golf,Auris jne.. ja vieläpä kohtuu hintaan. Uusi 9-5 on tarpeeksi korkea hintatasoltaan.. Kun kilpailijoina ovat mersu,audi,bmw,volvo.. niin tässä luokassa(premium-luokassa kuten TM, tai Tuulilasi luokittelevat) tarvitaan korkea laatu ja kilpailukykyinen hinta(vaikea yhtälö..)kostape kirjoitti:Autoja vaan pitäisi sitten hinata korkeampaan laatu- ja hintaluokkaan.
Laatu kysymykset ovat taas hyvin mielenkiintoisia - Mitä se laatu on? Laadulla on useita määritelmiä. Eräs mielestäni hyvä määritelmä on:
Laatu tarkoittaa tuotteen kykyä täyttää asiakkaan sille asettamat vaatimukset.
Halpamaaomistuksessa voi olla se ongelma, että se mikä kelpaa omistajalle siellä halpamaassa ei välttämättä kelpaa Euroopassa tai Ameriikassa asiakkaille. Mutta mikäli tuotanto Trollissa säilyisi en usko laatuongelmia ilmenevän..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saabin tulevaisuus II
Golf-luokassa kilpaillaan suurilla tuotantomäärillä joten en kyllä laskisi Saabin pystyvän kilpailemaan siellä ainakaan nykymuodossaan.
Laatua on tosiaan monenlaista. Pitäisi enemmän ehkä puhua siitä laatuvaikutelmasta mikä syntyy koeajolla. Moni laatuvaikutelmaan lehtien ylistämä auto ei ole kuitenkaan käytännössä osoittautunut kovin laadukkaaksi jos sitä mitataan sillä kuinka usein korjaamolla joudutaan käymään.
Laatua on tosiaan monenlaista. Pitäisi enemmän ehkä puhua siitä laatuvaikutelmasta mikä syntyy koeajolla. Moni laatuvaikutelmaan lehtien ylistämä auto ei ole kuitenkaan käytännössä osoittautunut kovin laadukkaaksi jos sitä mitataan sillä kuinka usein korjaamolla joudutaan käymään.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus II
Tottahan se on että siinä kokoluokassa kilpaillaan volyymilla, mutta kyllä me fanaattiset saabistit oltaisiin ostettu, tai ostettaisiin Focus kokoluokassa olevia kauppakasseja
jos se hinta olisi kohdillaan.
Niin, jos esimerkiksi takaisinkutsuilla mitataan auton laatua, niin tässä valossa kaikkien ylistämä ja kehuma toyota ei ole laadukas.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Niin, jos esimerkiksi takaisinkutsuilla mitataan auton laatua, niin tässä valossa kaikkien ylistämä ja kehuma toyota ei ole laadukas.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89