Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Vaikka en ihan tuoreinta mallia olevaa toyotaa itse omista, on varaosien saatavuus yllättänyt positiivisesti. Vaikka harvasta paikasta hyllystä löytyy niin aika helposti laittavat tilausta japaniin. Toki viimeisin vuosimalli tästä autosta on -02. Omani edustaa vuosimalliltaan ensimmäistä ollessaan -91. Osien hinnat eivät mitään edullisia tosiaan ole, mutta saatavuus sitäkin parempi. Toyotan valttina taitaa tosiaan olla laaja asiakaskunta ja laajalle levittynyt huoltoketju.
Itselläni seuraava auto tulee olemaan saab. Ellei sitten 00-04 mallien hinnat lähitulevaisuudessa hyppää tähtitieteellisiin lukemiin.
Itselläni seuraava auto tulee olemaan saab. Ellei sitten 00-04 mallien hinnat lähitulevaisuudessa hyppää tähtitieteellisiin lukemiin.
Re: Saabin tulevaisuus II
offtopic:Pakari kirjoitti:Laatu kysymykset ovat taas hyvin mielenkiintoisia - Mitä se laatu on? Laadulla on useita määritelmiä. Eräs mielestäni hyvä määritelmä on:
Laatu tarkoittaa tuotteen kykyä täyttää asiakkaan sille asettamat vaatimukset.
Varsinkin tässä topicissa esiintyvät kirjoittelijat peräänkuuluttavat "laatuvaikutelman" perään, ei niinkään itse laadun. Itseäni huvittaa: "Audin oven ku laittaa kiinni kuuluun laadukas ääni" "muoviosat sisällä on premiumii ja laadukkaampia ku Saabissa" "Verhoilu ei ole samantasoista kuin premium autoissa pitää olla" . Käyköhän nää herrat autoliikkeissä vertailemassa ovien ääniä ja kynsillä raaputtamassa muoviosia et mikä on laadukasta muovia ja mikä ei?

Nuoresta iästä huolimatta olen omistanut -80, -90 ja 2000 -luvulla tehtyjä Saabeja ja yhdestäkään ei ole vehoilut revenneet, muoviosat hajonneet, saati edes natissut.. paitsi cabbe, mutta se kuuluu asiaan. Ovetkin on aina menny kiinni ja auki, oli keli mikä tahansa. Minulle laatu on esimerkiksi sitä että voin ajaa lapissa jopa -40c pakkasessa 110km/h tuulilasi ja etusivuikkunat kirkkaana ja jalat lämpöisenä. Tähän ei nämä "premium" vaggineet pysty, ihan kokemuksesta.
Re: Saabin tulevaisuus II
No niin... Edelleen voimassa tilaus, jota kukaan ei ole virallisesesti perunut - tämähän on siis tehty tuossa vapun kohdilla... Oikeasti, käytettyjäkin löytyy, mutta onko jollain kokemusta Subarusta, esim.
http://www.subaru.fi/lineup/legacy/lega ... _stw_sport
Katellaan...
http://www.subaru.fi/lineup/legacy/lega ... _stw_sport
Katellaan...
Re: Saabin tulevaisuus II
Kyllä on kiusallinen tilanne - uskon vieläkin vakaasti, että Saab pelastuu, mutta miten. Sikispä ei enää uskalla morkata mitään merkkiä tai valmistusmaata....
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus II
Saabin nykyisten mallien pelastumiseen on taas saatava GM:n myöntymys, ja jos uusia malleja ajattelee esimerkiksi Phoenix'ia niin se vie melko pitkän ajan ennen kuin se tulisi ulos liinalta tehtaalta joka seisoo valmiina odottamassa sen valmistuksen aloittamista Trollissa.Sonett73 kirjoitti:Kyllä on kiusallinen tilanne - uskon vieläkin vakaasti, että Saab pelastuu, mutta miten. Sikispä ei enää uskalla morkata mitään merkkiä tai valmistusmaata....
Ja vielä pitemmän ajan se ottaa jos valmistus aloitetaan muualla esim. turkissa.
En usko minäkään, eikä moni muukaan saabin jengistä, että tämä on nyt tässä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Näin juuri. Eikä tarvitse mennä kovinkaan kauas ajassa taaksepäin - viime talveen jolloin ajelin B6 korimallin audi a4:lla(vm.04) pari pohjoisen reissua. Ulkolämpötila -30c, sisälämpö säädetty +26 etulasi hädintuskin kesti auki, etusivulasit myös vaivoin. Edes takalasinlämmitin ei jaksanut poistaa huurua takaikkunasta. Takki sai olla päällä että tarkeni.J8 kirjoitti:Minulle laatu on esimerkiksi sitä että voin ajaa lapissa jopa -40c pakkasessa 110km/h tuulilasi ja etusivuikkunat kirkkaana ja jalat lämpöisenä. Tähän ei nämä "premium" vaggineet pysty, ihan kokemuksesta.
Vaggineita näkyy usein kun on pakkasia että etulasikin on aivan huurussa, se "ilmasuutin" on aivan naurettava, väärässä paikkaa ja aivan riittämätön. Siellä sitä istua turjotetaan karvahatut ja toppatakit päällä - kun on kylmä

Toista se on Saabissa +22 lämpötilasäätö kokoajan, ei tarvitse takkia,hattua tai hanskoja. Ikkunat eivät huurru jne...
Mitä helv.. väliä sillä on minkälainen ääni kuuluu kun oven kiinni laittaa

#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Saabin tulevaisuus II
Aivan totta, mutta ajattele jotta joillekin on hirveä merkitys sillä miltä oven sulkemisen ääni kuulostaa, senhän todistaa jo vanha mersun mainoskin "Ovet kuin kasssakaapissa."Pakari kirjoitti: Toista se on Saabissa +22 lämpötilasäätö kokoajan, ei tarvitse takkia,hattua tai hanskoja. Ikkunat eivät huurru jne...
Mitä helv.. väliä sillä on minkälainen ääni kuuluu kun oven kiinni laittaa
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Jos muistan oikein, niin vielä 70-luvulla Saabinkin (96) ovien sulkeutumisääntä kehuttiin koeajoissa ja ehkä mainoksissakin. Ovi sulkeutuu jämähtäen, ei helähtäen tms. Kyllä se ainakin siihen aikaan jotain kertoi korin ja kokoonpanon laadusta, kun verrattiin moneen muuhun aikalaiseen.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
4-ovisten 99:ien ja og 900:ien takaovien sulkeutumisääni on laadukas, ja kyllä minuakin kiehtoo se, että sulkeutumisääni jämäkän tuntuinen ja kuuloinen kuten em ja vaikkapa mersussa ja vanhassa kuplassa.Juha96 kirjoitti:Jos muistan oikein, niin vielä 70-luvulla Saabinkin (96) ovien sulkeutumisääntä kehuttiin koeajoissa ja ehkä mainoksissakin. Ovi sulkeutuu jämähtäen, ei helähtäen tms. Kyllä se ainakin siihen aikaan jotain kertoi korin ja kokoonpanon laadusta, kun verrattiin moneen muuhun aikalaiseen.
Re: Saabin tulevaisuus II
Oiskohan teillä kummallakin muistihäiriö? Vai oisko tarkoitettu vitsiksi?Fred Scuttle kirjoitti:4-ovisten 99:ien ja og 900:ien takaovien sulkeutumisääni on laadukas, ja kyllä minuakin kiehtoo se, että sulkeutumisääni jämäkän tuntuinen ja kuuloinen kuten em ja vaikkapa mersussa ja vanhassa kuplassa.Juha96 kirjoitti:Jos muistan oikein, niin vielä 70-luvulla Saabinkin (96) ovien sulkeutumisääntä kehuttiin koeajoissa ja ehkä mainoksissakin. Ovi sulkeutuu jämähtäen, ei helähtäen tms. Kyllä se ainakin siihen aikaan jotain kertoi korin ja kokoonpanon laadusta, kun verrattiin moneen muuhun aikalaiseen.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus II
Pähkäily Saabin selviämisen mahdollisuuksista jatkuu. Paljon on puhetta siitä miltä tuntuu asiakasrajapinnassa, laadun, hinnan ja ominaisuuksien suhteen, jotka tietenkin ovat tärkeitä. Toisaalta on uskomusta, että joku ulkopuolinen taho pelastaisi spnsorimaiseen tapaan.
Itse pidän oleellisena sitä onko Saabilla neljän seinän sisällä, eli firmassa itsessään ja tehtaassa hengissä pysymisen aineksia, jotka ovat noille mahdollisille sponsoreillekin tärkeitä kannustimia.
Omat aika kriittiset näkemykseni ovat vuosikymmenten varrelta. Jos joku jaksaa lukea, niin seuraavanlaisia:
Vuonna 1959 olin töissä Vanajan Autotehtaan kokoonpanolinjalla ja tutustuin pienen autotehtaan ongelmiin työmiesten juttuja kuuntelemalla. Seuraavana vuonna olin töissä tarkastamossa, missä oli hauska sivusta kuunnella herrojen mielipiteitä samoista asioista, eli että mistähän saadaan kokoon seuraavat palkkarahat. Myöhemmin opin, että kyseessä oli ongelma nimeltä "Economy of Scale", eli pienuus. Scania-Vabis myi yhtä hyviä kuorma-autoja hintaan, joka oli liian alhainen kattamaan Vanajan tuotantokustannuksia. Me teimme 1-2 autoa päivässä, Scania ilmeisesti kymmenkertaisesti enemmän. Koko ratkaisi ja Vanaja joutui lopettamaan.
Vuonna 1963 oli kesätöissä Bolinder Munktellin traktoritehtaalla, se oli iso laitos ja tuntui varmalta, vaan myöhemmin sekin sulautettiin pois kun ei heidän reseptinsä ei ollut kannattava, liian pieni, vaikka oli vientiäkin ja liian suuret kustannukset.
Sitten palvelin muita ruotsalaisia valmistajia 70-luvulla, hyviä monenlaisia ajokaluja ja työkoneita, mutta liian pientä tuotantoa, eivät kestäneet vaihtelevia suhdanteita ja kansainvälistä kilpailua. Parhaat palat menivät kilpailijoille tai jopa lakkasivat.
Eli kyllä ruotsalainenkin teollisuus on pienuutensa takia uhanalainen kansainvälisten suuryhtiöiden paineessa.
Laadusta on edellä mainittu ja sen merkityksestä. Toinen tarkastelukulma on tehtaan sisällä. Kuinka suuri osa valmistuvista autoista on virheettömiä ja kelvollisia lähtemään asiakkaille ilman korjauksia ja toiseen kertaan tekemistä. Tämä samoin kuin ne takaisinkutsukampanjat ja myyntipisteissä tehtävät lisätyöt vaikuttavat kannattavuuteen.
Saabin aikaisempien mallien yksi ongelma oli noin kaksinkertaiset työtuntimäärät verrattuna japanilaisiin, miten lienee viime mallien osalta?
Itse pidän oleellisena sitä onko Saabilla neljän seinän sisällä, eli firmassa itsessään ja tehtaassa hengissä pysymisen aineksia, jotka ovat noille mahdollisille sponsoreillekin tärkeitä kannustimia.
Omat aika kriittiset näkemykseni ovat vuosikymmenten varrelta. Jos joku jaksaa lukea, niin seuraavanlaisia:
Vuonna 1959 olin töissä Vanajan Autotehtaan kokoonpanolinjalla ja tutustuin pienen autotehtaan ongelmiin työmiesten juttuja kuuntelemalla. Seuraavana vuonna olin töissä tarkastamossa, missä oli hauska sivusta kuunnella herrojen mielipiteitä samoista asioista, eli että mistähän saadaan kokoon seuraavat palkkarahat. Myöhemmin opin, että kyseessä oli ongelma nimeltä "Economy of Scale", eli pienuus. Scania-Vabis myi yhtä hyviä kuorma-autoja hintaan, joka oli liian alhainen kattamaan Vanajan tuotantokustannuksia. Me teimme 1-2 autoa päivässä, Scania ilmeisesti kymmenkertaisesti enemmän. Koko ratkaisi ja Vanaja joutui lopettamaan.
Vuonna 1963 oli kesätöissä Bolinder Munktellin traktoritehtaalla, se oli iso laitos ja tuntui varmalta, vaan myöhemmin sekin sulautettiin pois kun ei heidän reseptinsä ei ollut kannattava, liian pieni, vaikka oli vientiäkin ja liian suuret kustannukset.
Sitten palvelin muita ruotsalaisia valmistajia 70-luvulla, hyviä monenlaisia ajokaluja ja työkoneita, mutta liian pientä tuotantoa, eivät kestäneet vaihtelevia suhdanteita ja kansainvälistä kilpailua. Parhaat palat menivät kilpailijoille tai jopa lakkasivat.
Eli kyllä ruotsalainenkin teollisuus on pienuutensa takia uhanalainen kansainvälisten suuryhtiöiden paineessa.
Laadusta on edellä mainittu ja sen merkityksestä. Toinen tarkastelukulma on tehtaan sisällä. Kuinka suuri osa valmistuvista autoista on virheettömiä ja kelvollisia lähtemään asiakkaille ilman korjauksia ja toiseen kertaan tekemistä. Tämä samoin kuin ne takaisinkutsukampanjat ja myyntipisteissä tehtävät lisätyöt vaikuttavat kannattavuuteen.
Saabin aikaisempien mallien yksi ongelma oli noin kaksinkertaiset työtuntimäärät verrattuna japanilaisiin, miten lienee viime mallien osalta?
Re: Saabin tulevaisuus II
Menee taas hieman ohi aihepiirin,mutta kerron siitä huolimatta tehtaiden sisäisistä asioista, jotka kuitenkin ovat tuiki tärkeitä hengissä pysymiseksi.
80-luvun lopulla olin, jo toista kertaa, käymässä perienglantilaisessa ajokalutehtaassa, joka oli pahasti tappiolla. Amerikkalainen omistaja oli lähettänyt saneerausporukan yrittämään parannusta.
Heti sisäänmeno-oven takana oli koroke, johon oli nostettu yksi vekotin. Taululla luki, että tämän teimme yhdessä toissapäivänä. Eilen tehdyssä auditoinnissa tästä löytyi "xx" laatuvirhettä, tavoitteemme on enintään "y" virhettä. Yritetäänpä yhdessä tänään parempaa.
Kysyimme johtajalta, että saako täällä kaikkea katsella ja tutkia, niin vastasi että meillä ei ole salaisuuksia, jos löydätte sellaisen, kertokaa minullekin. Se oli sitä transparensia. Samoin kuin johtajan työhuoneen seinillä olevat tehtaan tunnuslukutilastot. No,ei löytynyt kuin yksi yksinkertainen robotti, ei vierastyöläisiä, vaan verkkaisesti liikkuvia brittejä.
Ei se saneeraus hyvin onnistunut, myöhemmin jenkit myivät tehtaan pois. Nyt tiettävästi toimii ihan kohtuullisesti.
Hauskoja vierailuja etenkin teollisuusvakoilukurssin käyneelle.
Jos firma tekee vuosikymmenet tappiota, on syytä katsoa tarkemmin mitä aidan sisäpuolella todella tapahtuu, mikä on yrityskulttuuri, tietotekniikan taso, varastojen ja rahan kiertonopeus jne.
80-luvun lopulla olin, jo toista kertaa, käymässä perienglantilaisessa ajokalutehtaassa, joka oli pahasti tappiolla. Amerikkalainen omistaja oli lähettänyt saneerausporukan yrittämään parannusta.
Heti sisäänmeno-oven takana oli koroke, johon oli nostettu yksi vekotin. Taululla luki, että tämän teimme yhdessä toissapäivänä. Eilen tehdyssä auditoinnissa tästä löytyi "xx" laatuvirhettä, tavoitteemme on enintään "y" virhettä. Yritetäänpä yhdessä tänään parempaa.
Kysyimme johtajalta, että saako täällä kaikkea katsella ja tutkia, niin vastasi että meillä ei ole salaisuuksia, jos löydätte sellaisen, kertokaa minullekin. Se oli sitä transparensia. Samoin kuin johtajan työhuoneen seinillä olevat tehtaan tunnuslukutilastot. No,ei löytynyt kuin yksi yksinkertainen robotti, ei vierastyöläisiä, vaan verkkaisesti liikkuvia brittejä.
Ei se saneeraus hyvin onnistunut, myöhemmin jenkit myivät tehtaan pois. Nyt tiettävästi toimii ihan kohtuullisesti.
Hauskoja vierailuja etenkin teollisuusvakoilukurssin käyneelle.
Jos firma tekee vuosikymmenet tappiota, on syytä katsoa tarkemmin mitä aidan sisäpuolella todella tapahtuu, mikä on yrityskulttuuri, tietotekniikan taso, varastojen ja rahan kiertonopeus jne.
Re: Saabin tulevaisuus II
J8 kirjoitti:
Minulle laatu on esimerkiksi sitä että voin ajaa lapissa jopa -40c pakkasessa 110km/h tuulilasi ja etusivuikkunat kirkkaana ja jalat lämpöisenä. Tähän ei nämä "premium" vaggineet pysty, ihan kokemuksesta.
Pakari kirjoitti:
Näin juuri. Eikä tarvitse mennä kovinkaan kauas ajassa taaksepäin - viime talveen jolloin ajelin B6 korimallin audi a4:lla(vm.04) pari pohjoisen reissua. Ulkolämpötila -30c, sisälämpö säädetty +26 etulasi hädintuskin kesti auki, etusivulasit myös vaivoin. Edes takalasinlämmitin ei jaksanut poistaa huurua takaikkunasta. Takki sai olla päällä että tarkeni.
Vaggineita näkyy usein kun on pakkasia että etulasikin on aivan huurussa, se "ilmasuutin" on aivan naurettava, väärässä paikkaa ja aivan riittämätön. Siellä sitä istua turjotetaan karvahatut ja toppatakit päällä - kun on kylmä
Toista se on Saabissa +22 lämpötilasäätö kokoajan, ei tarvitse takkia,hattua tai hanskoja. Ikkunat eivät huurru jne...
Mitä helv.. väliä sillä on minkälainen ääni kuuluu kun oven kiinni laittaa
Ristos kirjoittaa
Hyviä kirjoituksia ja kannanottoja yllä. Saabin ominaisuudet ovat Saabimaisia ja niitä vastaavina ei monelta autonvalmistajalta löydy.
Esim. Näitä lämpimyysominaisuuksia voitte käydä lueskelemassa vaikka tuolta "pikkumustan" seikkailuista viimetalven Lapin matkoilta, kun pakkanen oli siellä -39 lukemissa. Lasit olivat kirkkaat ja pomppia ei tarvinnut päällä pitää. Auton keulaa ei tarvinnut pahveilla koristella. Kun pakkanen laski -38, niin se oli ainut hetki, kun Webastolla moottorille lisälämpöä annoin. Noissa keleissä "verrokit" olivat pahvikoristeissa ja kuskit pomppineen "kristalli-koristeisten" lasiensa takaa kuikuilivat pihalle.
No, tämähän on nyt vaan muistelua. Samoin se, että kun vuonna 2010 näitä uusia Saabeja vielä sai, niin "saabistit" ja muut kyllä riekkuivat kuinka "mitätön" ja "Opelmainen" tuo uusi Saab onkaan ja vielä kalliskin! Jos Saabin todellisia arvoja ja ominaisuuksia olisi todella arvostettu, niin silloinhan autoa olisi ostettu. Näin ei käynyt!
Tulos on meillä nyt tiedossa ja loppuvikinä sekä tuskailu menetetyista arvoista ja ominaisuuksista on käynnissä. Nyt se on turhaa! Onneksi voimme nautiskella hyvillä muistoilla ja jäljelle jääneillä oikeilla Saabeilla.
Hyvää uutta vuotta 2012 kaikille Saabin ystäville ja muillekin!
Minulle laatu on esimerkiksi sitä että voin ajaa lapissa jopa -40c pakkasessa 110km/h tuulilasi ja etusivuikkunat kirkkaana ja jalat lämpöisenä. Tähän ei nämä "premium" vaggineet pysty, ihan kokemuksesta.
Pakari kirjoitti:
Näin juuri. Eikä tarvitse mennä kovinkaan kauas ajassa taaksepäin - viime talveen jolloin ajelin B6 korimallin audi a4:lla(vm.04) pari pohjoisen reissua. Ulkolämpötila -30c, sisälämpö säädetty +26 etulasi hädintuskin kesti auki, etusivulasit myös vaivoin. Edes takalasinlämmitin ei jaksanut poistaa huurua takaikkunasta. Takki sai olla päällä että tarkeni.
Vaggineita näkyy usein kun on pakkasia että etulasikin on aivan huurussa, se "ilmasuutin" on aivan naurettava, väärässä paikkaa ja aivan riittämätön. Siellä sitä istua turjotetaan karvahatut ja toppatakit päällä - kun on kylmä
Toista se on Saabissa +22 lämpötilasäätö kokoajan, ei tarvitse takkia,hattua tai hanskoja. Ikkunat eivät huurru jne...
Mitä helv.. väliä sillä on minkälainen ääni kuuluu kun oven kiinni laittaa
Ristos kirjoittaa
Hyviä kirjoituksia ja kannanottoja yllä. Saabin ominaisuudet ovat Saabimaisia ja niitä vastaavina ei monelta autonvalmistajalta löydy.
Esim. Näitä lämpimyysominaisuuksia voitte käydä lueskelemassa vaikka tuolta "pikkumustan" seikkailuista viimetalven Lapin matkoilta, kun pakkanen oli siellä -39 lukemissa. Lasit olivat kirkkaat ja pomppia ei tarvinnut päällä pitää. Auton keulaa ei tarvinnut pahveilla koristella. Kun pakkanen laski -38, niin se oli ainut hetki, kun Webastolla moottorille lisälämpöä annoin. Noissa keleissä "verrokit" olivat pahvikoristeissa ja kuskit pomppineen "kristalli-koristeisten" lasiensa takaa kuikuilivat pihalle.
No, tämähän on nyt vaan muistelua. Samoin se, että kun vuonna 2010 näitä uusia Saabeja vielä sai, niin "saabistit" ja muut kyllä riekkuivat kuinka "mitätön" ja "Opelmainen" tuo uusi Saab onkaan ja vielä kalliskin! Jos Saabin todellisia arvoja ja ominaisuuksia olisi todella arvostettu, niin silloinhan autoa olisi ostettu. Näin ei käynyt!
Tulos on meillä nyt tiedossa ja loppuvikinä sekä tuskailu menetetyista arvoista ja ominaisuuksista on käynnissä. Nyt se on turhaa! Onneksi voimme nautiskella hyvillä muistoilla ja jäljelle jääneillä oikeilla Saabeilla.

Hyvää uutta vuotta 2012 kaikille Saabin ystäville ja muillekin!

Viimeksi muokannut ristos, Su Tammi 01, 2012 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
"No, tämähän on nyt vaan muistelua. Samoin se, että kun vuonna 2010 näitä uusia Saabeja vielä sai, niin "saabistit" ja muut kyllä riekkuivat kuinka "mitätön" ja "Opelmainen" tuo uusi Saab onkaan ja vielä kalliskin! Jos Saabin todellisia arvoja ja ominaisuuksia olisi todella arvostettu, niin silloinhan autoa olisi ostettu. Näin ei käynyt!
Tulos on meillä nyt tiedossa ja loppuvikinä sekä tuskailu menetetyista arvoista ja ominaisuuksista on käynnissä. Nyt se turhaa! Onneksi voimme nautiskella hyvillä muistoilla ja jäljelle jääneillä oikeilla Saabeilla"
Erittäin hyvin sanottu!
Tulos on meillä nyt tiedossa ja loppuvikinä sekä tuskailu menetetyista arvoista ja ominaisuuksista on käynnissä. Nyt se turhaa! Onneksi voimme nautiskella hyvillä muistoilla ja jäljelle jääneillä oikeilla Saabeilla"
Erittäin hyvin sanottu!
Re: Saabin tulevaisuus II
Hiukan lisää tuolta saabin hässäkkä paikalta:
Dongfeng fortsatt intresserad av Saab
Som TTELA tidigare skrivit är det kinesiska företaget Dongfeng intresserad av att köpa Saabs konkursbo. Nu har ryktena om detta intensifierats igen, skriver Beijing Times.
Relaterat: De vill utveckla sitt eget märke och ser då ett köp av Saab och den teknologi som det svenska företaget utvecklat, som intressant. Det skulle involvera hela Saab, även fabriken på Stallbacka.
___________________________________________________________
Dongfeng jatkuvasti kiinnostunut Saab'ista
Kuten TTELA aiemminkin kirjoitti on Dongfeng yhtiö kiinnostunut ostamaan Saabin konkurssipesän, nyt ovat huhut tästä nousseet uudelleen esiin sekä kiihtyneet jälleen, kirjoittaa Beijing Times.
Selostus: He haluavat kehittää oman merkkinsä ja näkevät saabin oston ja sen teknologian jonka tämä ruotsalainen yhtiö on kehittänyt erittäin mielenkiintoisena. He haluavat ostonsa käsittävän koko saabia, myös tehtaan Trollin Stallabackassa.
Löytyy täältä: http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1484481- ... ad-av-saab
Dongfeng fortsatt intresserad av Saab
Som TTELA tidigare skrivit är det kinesiska företaget Dongfeng intresserad av att köpa Saabs konkursbo. Nu har ryktena om detta intensifierats igen, skriver Beijing Times.
Relaterat: De vill utveckla sitt eget märke och ser då ett köp av Saab och den teknologi som det svenska företaget utvecklat, som intressant. Det skulle involvera hela Saab, även fabriken på Stallbacka.
___________________________________________________________
Dongfeng jatkuvasti kiinnostunut Saab'ista
Kuten TTELA aiemminkin kirjoitti on Dongfeng yhtiö kiinnostunut ostamaan Saabin konkurssipesän, nyt ovat huhut tästä nousseet uudelleen esiin sekä kiihtyneet jälleen, kirjoittaa Beijing Times.
Selostus: He haluavat kehittää oman merkkinsä ja näkevät saabin oston ja sen teknologian jonka tämä ruotsalainen yhtiö on kehittänyt erittäin mielenkiintoisena. He haluavat ostonsa käsittävän koko saabia, myös tehtaan Trollin Stallabackassa.
Löytyy täältä: http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1484481- ... ad-av-saab
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.