Jos kaikki GM:n toiveet siitä mihin suuntaan Saab kulkee vuodesta 1990 lähtien olisivat toteutuneet meillä olisi todennäköisesti nyt lakkautusuhan alla (tai jo lakkautettuna) vastine sille mitä USA:ssa ovat olleet esim. Pontiac ja Buick, eli Opel-kopioita erilaisilla valoumpioilla ja griffin-logoilla.Juha96 kirjoitti:Eiköhän tuo terroristiyhtiö ole jo vähän liikaa sanottu. GM pelasti Saabin ahdingosta ja on toki parhaansa mukaan yrittänyt yhtiötä kehittää, vaikkei lopputulos varmasti ole GM:nkään toiveiden mukainen. Ja tottakai GM:n on ajettava omaa intressiään esim. tekniikkalisenssien suhteen, kukapa muukaan sitä tekisi ellei GM itse?
Huonosti kyllä riittää myötätuntoa sellaista yritystä kohtaan joka ei vuosikymmenien ongelmienkaan jälkeen ole huomannut mitään vikaa toimintatavoissaan joilla on karkotettu paljon asiakkaita ainakin Yhdysvalloissa ja Euroopassa, saatu lakkautettua tehtaita eri puolilta Pohjois-Amerikkaa ja päädytty osittain Yhdysvaltain liittovaltion omistukseen, ja joka on samaan aikaan vielä kehdannut harrastaa tuollaista veronkiertoa millaiseksi konsernin sisäiset maksut ja vastaavat minä ainakin lasken.
Mutta tämän keskustelun aiheen kannaltahan merkityksellistä on vain se, suostuuko GM myymään (Saabin ja Opelin kehittämää) tekniikkaansa kenellekään ja jos ei, onnistuuko Saabin nousu tästä huolimatta jonkun toimesta.